Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
19 Ocak 2022 Çarşamba - 13:59

CLECAT’ten, Denizyolu Lojistiği Tedarik Zincirinde Adil Rekabet ve Eşit Şartlar Çağrısı

Bazı armatörler, 1 Ocak 2022'den itibaren taşıma işleri organizatörlerine müşteri adına kontrat (named account) ile hizmet vermeyi durduracaklarını açıkladı. Müşteri tabanının bir kısmına hizmet vermeyi durduran bu karar ile lojistik hizmet sağlayıcılarının tedarik zincirindeki ihtiyaçlarını taşıma işleri organizatörleri ile gidermesinin önünü kesmek, bazı armatörler ile doğrudan iş yapmak amaçlanıyor.

CLECAT’ten, Denizyolu Lojistiği Tedarik Zincirinde Adil Rekabet ve Eşit Şartlar Çağrısı

Bu armatörlerin gerçek yükleyicilere entegre hizmetler sunma konusundaki kararı yeni olmasa da ticari anlamda aldığı bu kararı taşıma işleri organizatörlerine yönelik açık bir adımdır. Taşıma işleri organizatörlerinin, daha az elverişli spot piyasaya girmedikçe, kargoları için yer bulamayacaklarına dair gerçek endişeleri var. Bu armatörler, yalnızca taşıma işleri organizatörlerinin sözleşmelerini reddetmekle kalmıyor; çalışmayı durdurdukları taşıma işleri organizatörlerinin müşterileriyle iş yapmak için de adım atıyorlar.

Bu gelişme hakkında yorum yapan CLECAT Genel Müdürü Nicolette van der Jagt şunları söyledi: “Bu ayrımcı girişimin AB rekabet yasasına uygun olup olmadığını inceliyoruz. Armatörler ve taşıma işleri organizatörleri bir gemi paylaşım anlaşmasının parçası olan armatörlere geniş kapsamda bir bilgi paylaşma olanağı sunan Consortia Block Exemption Regulation (CBER) çerçevesinde eşit şartlar altında faaliyet göstermiyorlar. Bu bilgilerin bazıları ticari açıdan hassas bilgilerdir. Rekabet konularını ele almak için CBER'in daha modern araçlarla acilen değiştirilmesi için çağrıda bulunduk. Komisyon şimdiye kadar, taşıyıcılar arasında ve dikey olarak entegre edilmiş denizcilik şirketleri içinde bilgi alışverişi de dahil olmak üzere, taşıyıcıların dijitalleşme düzeyini göz önünde bulunduramamıştır. Dijital bilgi araçlarına ve platformlarına erişimi olan taşıyıcılar tarafından sunulan lojistik çözümlerin giderek yaygınlaşması, Avrupa rekabet otoriteleri tarafından kullanılan mevcut kavramları geçersiz kılıyor.

Van der Jagt şöyle devam etti: “Bu durum, taşıma hizmetlerinin istikrarı ve güvenilirliğinin en çok sarsıldığı, navlun fiyatlarının artmaya devam ettiği ve hatta tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştığı bu son iki yılda birçok paydaşa verilen zarar göz önüne alınarak değerlendirilmelidir. Müşterilere kapıdan kapıya katma değerli hizmetler sunan sözleşmeli taşıyıcılar olarak hareket eden taşıma işleri organizatörleri ve NVOCC'lerin, malların sevkiyatı için en uygun çözümlerle hareket etmeye devam etmesi takdire şayandır. Bu en iyi şekilde pazardaki rekabetle sağlanır. Bugün, NVOCC'nin hizmetlerinin deniz taşımacılığı ayağı için çok az seçeneği kaldı, çünkü söz konusu üçlü ittifak oligopol piyasadaki ana ticaret yollarını denetliyor.

Armatörler konteyner lojistiğinin entegratörü olmaya çalışırken, birkaç oyuncunun eksiksiz tedarik zincirlerini yönettiği bir pazarın beklenmedik sonuçlarıyla karşılaşabileceğimize dair uyarıda bulunuyoruz. Mevcut kriz bize gösterdi ki, kontrol sadece piyasadaki birkaç oyuncunun elinde olursa fiyatlar ve güvenilirlik sarsılabiliyor. Bu, şimdiye kadar yalnızca dikey entegrasyon ve taşıyıcıların ortak koordinasyonuna yönelik taşıyıcıların stratejik seçimlerini kolaylaştıran Avrupa Komisyonu için bir uyarı niteliğinde olmalıdır.

Bugün, nihai müşteriler -yani Avrupa ??tüketicileri- de bu durumla karşı karşıyalar, çünkü taşıma mallarının maliyetindeki eşi benzeri görülmemiş artış ve konteyner teslimatındaki gecikmeler, Avrupalı ??ithalatçılar ve ihracatçılar için ciddi sorunlara neden oluyor. Bu arada taşıyıcılar pandemide tercihe bağlı olarak sunulan, dikey olarak entegre edilen devlet yardımı ve vergilendirme fırsatlarından faydalanarak milyarlarca kar etti. CLECAT, taşıma işleri organizatörlerinin artık taşıyıcılarla adil bir rekabet ortamında yarışmadığını tekrarlıyor. Avrupa Komisyonu'na, denetim hesabını yeniden dengelemesini ve nakliye sektöründe piyasa bozulmaları yaratan taşıyıcılara yönelik özel rejimleri durdurmasını tavsiye ediyoruz.”

CLECAT calls for fair competition and a level playing field in the maritime logistics supply chain

Some ocean carriers that cause competition in maritime logistics have announced that they will cease to provide services to certain freight forwarders from 1 January 2022 through named account contracts. This refusal to deal with a part of their customers base will apply to logistics service providers in order to increase the carriers’ direct business with shippers who would otherwise prefer to use freight forwarders to take care of their logistics supply chain needs.

Whereas the ambition of these companies to offer integrated services to shippers is not new and a commercial decision of its choice, this recent development is a clear step to side-line freight forwarders. There is some real concern that forwarders will no longer find space for their cargo in the, unless they venture into the less favourable spot market. These companies are not only refusing contracts from forwarders; on top of this they are approaching the very customers of those forwarders whose business they are now rejecting.

Commenting on this development, Nicolette van der Jagt, Director General of CLECAT noted: ‘We are reviewing whether this discriminatory initiative is compliant with EU competition law. Carriers and forwarders are not operating on a level playing field, not the least within the framework of the Consortia Block Exemption Regulation (CBER) which provides carriers, which are part of a vessel sharing agreement, with the possibility to share a broad scope of information, some of this being commercial sensitive information. We have already called for the urgent need of replacement of the CBER by more modern tools to address competition issues. The Commission has so far failed to take the level of digitalisation of carriers into account, including the information exchange between carriers and within vertically integrated shipping companies. The ever-increasing use of logistics solutions offered by carriers who have access to digital information tools and platforms makes current concepts used by the European competition authorities obsolete.

Ms van der Jagt continued: ‘This should also be seen in view of the damage done to many stakeholders over the last two years during which the stability and reliability of shipping services have never been worse, while the freight rates have continued to climb to an all-time high. It is to the credit of the freight forwarders and NVOCCs, acting as contractual carriers offering customers value added services from door to door, that goods have continued to move with the most suitable solutions for shipments. This is best achieved with competition in the market. Today, the NVOCC is left with little choice for the sea freight leg of his services, as the three alliances control the main trade lanes in an oligopolistic market.’

With shipping lines trying to become the integrator of container logistics, we warn against the consequences of a market where a few players manage complete supply chains. The current crisis has shown what can happen to prices and reliability if control remains in the hands of just a handful of companies. This should be a warning signal to the European Commission who so far have only facilitated the strategic choices of carriers towards vertical integration and carriers’ joint coordination.

Today, final customers – European consumers – are also being confronted with this situation, as the unprecedented increase of cost of shipping goods, as well as enormous delays in the delivery of containers, is causing serious problems for European importers and exporters. Meanwhile, carriers have benefitted from

 

multi-billion profits during the pandemic which has been facilitated by ongoing preferential treatment related to State aid and taxation benefitting vertically integrated shipping companies. CLECAT repeats that freight

forwarders no longer compete at a fair level playing field with carriers. We advise the European Commission to re-balance its supervision account and to cease special regimes to carriers which create market distortions in the forwarding sector.

 
Motorine 52 Kuruş Zam
 
DKV CARD Rusya’daki Otoyol Ödemelerinde de Kullanılabiliyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Scania Endüstriyel ve Deniz Motorları Satış Müdürü Suna Türk Tuzcuoğlu, "Scania Deniz Motorları Yakıt Tüketiminde Rakipsiz"
Scania, 3 farklı ürün grubu altında toplanmış, 9 litre, 13 litre ve 16 ...
Küresel Navlun Bedellerinde Sert Düşüş
Küresel navlun bedelleri Ekim ayında yüzde 50'nin üzerinde düştü. Uzmanlar ...
DFDS Akdeniz İş Birimi Mersin-Trieste Hattındaki 3. Gemisini Hizmete Sunarken Lojistik Sektörünün Liderleriyle Buluştu
DFDS Akdeniz İş Birimi, 7 Ekim 2021 tarihinden itibaren Mersin-Trieste ...
 
DFDS Akdeniz İş Birimi, Barcolana Deniz Zirvesi Kapsamında Sürdürülebilirlik Hedeflerini Paylaştı
DFDS Akdeniz İş Birimi, 6- 9 Ekim tarihleri arasında Trieste’de gerçekleştirilen ...
DFDS Gemisi Avrupa Feribot Denizcilik Zirvesi’nde Uluslararası Ödülün Sahibi Oldu
DFDS Akdeniz İş Birimi’nin bağlı olduğu Avrupa’nın 22 – 23 Eylül tarihlerinde ...
Cey Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ali Avcı, "Mersin’in 2’nci Serbest Bölgesini Kurmak İçin Çalışmalara Zaman Kaybetmeden Başlayacağız"
Ceynak Lojistik ile Ceyport Terminal Lojistik’ten oluşan Cey Grubu Ortak ...
 
OYAK’ın Otomotiv Odaklı Ro-Ro Limanı PORT YARIMCA, PSA Grubu Markalarına Hizmet Verecek
OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri A.Ş.’nin Japon Nippon Yusen Kaisha ...
DFDS, primeRail ile Ortaklık Kuruyor
DFDS Akdeniz iş birimi, feribot ve demiryolu taşımacılığını birleştiren ...
Oyak’ın Otomotiv Odaklı Ro-Ro Limanı’na İlk Uluslararası Deneme Seferi Gerçekleştirildi
OYAK Denizcilik ve Liman İşletmeleri A.Ş. tarafından Japon NYK Line (Nippon ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
şoför
kamyoncu
bus
Kamyon
kamyonum
sondakika
treyler
türkiye
news