Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
17 Ocak 2022 Pazartesi - 17:51

DHL, Lojistikte İşin Geleceği Trend Raporu’nu Yayınladı

DHL, iş gücünde dijitalleşme ve dönüşümün kilit unsurlarına dikkat çeken “Lojistikte İşin Geleceği” Trend Raporu’nu yayınladı. Lojistik ve tedarik zinciri sektöründen 7 bini aşkın profesyonel, karşılaştıkları fırsat ve zorluklar hakkında bilgi vererek rapora katkıda bulundu.

DHL, Lojistikte İşin Geleceği Trend Raporu’nu Yayınladı

Son yayınladığı Lojistikte İşin Geleceği Trend Raporu’nda DHL, lojistik çalışanlarının rolleri, sorumlulukları, sistemleri, çalışma takvimleri, araçları ve ortamları bağlamında çalışma konseptinin önümüzdeki on yıl içinde nasıl değişeceğini irdeliyor. Sektör giderek artan iş gücü sıkıntısı ve yetenekli personeli elde etme savaşlarıyla boğuşurken, kuruluşların başarılı olmak için dijital çağda personeli cezbetmek, elde tutmak, geliştirmek ve motive etmek amacıyla stratejiler belirlemeleri gerekecek. Lojistik ve tedarik zinciri sektöründen 7 bini aşkın profesyonel, karşılaştıkları fırsat ve zorluklar hakkında bilgi vererek rapora katkıda bulundu.

Tarihte ilk kez internet çağına doğanların sayısı, kariyerlerine internet öncesi başlamış olanların sayısını aşmaya başlayacak. Söz konusu genç insanların iş gücüne yoğun katılımı, iş yerlerinde değer değişimi sürecini de hızlandırıyor. Y ve Z kuşakları; sürdürülebilirlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık, çalışan refahı ve teknolojiyi önceliğine alan çalışma ortamları konularında yeni beklentilerin karşılanması için lojistik sektörüne baskı yapıyor. Djitalleşme, otomasyon ve yapay zekâ alanlarındaki gelişmelerle birlikte tüm bunlar, dünyanın her yerinde şimdiden iş tanımları, iş yerleri ve tüm sektörler üzerinde kayda değer bir etki yarattı. 

DHL Kıdemli Başkan Yardımcısı ve İnovasyon Birimi Küresel Genel Müdürü Matthias Heutger, konuya ilişkin şunları söyledi:

"Ankete katılanların 10’da 9’u teknolojinin kariyerlerinde kendilerine yardımcı olduğunu hissetse de yüzde 50’den fazlası Yapay Zekâ ve otomasyonu potansiyel bir tehdit olarak gördüklerini itiraf ediyor. Bu; şirketlerin ve hükümetlerin ileriye dönük şeffaf stratejiler sunarak ve insanları iş hayatının yeni çağına güven duygusuyla yönlendirmek üzere insan-makine ortak çalışma ortamlarındaki başarıyı sergileyerek, endişeleri yatıştırmak için süratli ve iş birliği içinde hareket etmeleri bakımından büyük bir fırsat ve sorumluluk teşkil ediyor."

Uzmanlar, lojistik sektörünün insan emeğinden tam otomasyona bir anda ve dramatik bir “düğmeye basma” etkisiyle geçeceğini öngörmüyor olsalar da anket katılımcıları 30 yıl içinde giderek daha fazla iş rolünün teknolojiyle rekabet etmek yerine -bazı çalışanların endişelerine rağmen- iş birliği yapacağı kademeli bir değişim süreci yaşanacağını tahmin ediyorlar. Bunun yanı sıra trend raporunun yazarları, tedarik zincirlerine dahil olan bazı bölge ya da ekiplerin diğerlerine göre daha yavaş ya da daha küçük değişimler yaşadıklarını, dolayısıyla da dünyanın farklı noktalarında teknolojilerin eşit bir düzlemde uygulamaya geçmeyeceğini öngörüyorlar.

“2030’a kadar otomasyon oranı yüzde 30-35 olacak”

Deutsche Post DHL Group İnsan Kaynakları Genel Müdürü Thomas Ogilvie, "Dijitalleşme yaşam ve iş yapış biçimlerimizi şimdiden kökünden değiştiriyor. Pandemi, şirketlerin zaten öngörmüş olduğu planların yürürlüğe konmasını hızlandırdı o kadar. 2030’a kadar tüm faaliyetlerin yüzde 30-35’inin otomatize olabileceğini varsayıyoruz. Bununla beraber, ağırlıklı olarak yine insanlar tarafından değer yaratılacağına inanıyoruz” dedi ve ekledi: “Belirli işlerin değişeceğine şüphe yok ama işin kendisi var olmaya devam edecek. Bu bize, yaşam boyu öğrenmenin dijital çağda başarıya giden yolda hiç olmadığı kadar kilit önem taşıyacağını gösteriyor.” 

Bu yeni İş Geleceği’ni yaratmak için sadece trendin itici güçlerini değil aynı zamanda iş gücünün ihtiyaç ve endişelerini de anlamak şart. Örneğin, ankete katılanların çoğu yarı zamanlı ya da tam zamanlı olsa da, herhangi bir yerde ofiste çalışmak istediklerini, her 10 operasyon çalışanından 6’sı en az haftada bir gün uzaktan çalışmak istediğini söylerken, ofis çalışanlarında bu oran 10’da 5 oldu. Tedarik zinciri kuruluşları, yeni İK politikaları ve teleoperasyon gibi teknolojiler vasıtasıyla esnek çalışmayı daha erişilebilir kılmanın yollarını düşünmek durumunda. 

Pandemi, lojistiğin dijital dönüşümünü hızlandırdı

DHL Consulting CEO’su Sabine Mueller konuya ilişkin şunları söyledi:

"Çalışanlara nasıl hissettiklerini ve ne istediklerini sormak önemlidir. Biz, daha esnek çalışma takvimleri ve ortamları sunmak ve teknoloji sayesinde mümkün hale gelen yeni çalışma yöntemleri geliştirmek için büyük ölçüde bu geri bildirimlerden yararlanıyoruz. Ayrıca, çalışanların gerek işlevsel gerek duygusal olarak önemsenmiş hissetmelerini sağlayan “Moments that Matter” (“Önemli Anlar”) gibi uygulamalara odaklanıyoruz. DHL Consulting, bu rapora katkıda bulunmaktan gurur duyuyor ve dünyanın nasıl dönmeye devam edeceği konusunda derin uzmanlığa sahip global bir lojistik oyuncusu olarak, paylaşabileceğimiz içgörülerden sektörün de yarar sağlayacağına inanıyor."

Yakın tarih, dijital yıkımın sırasını, ölçeğini ve hızını bilmenin insanlar ve makineler arasında iş birliğine dayalı doğru etkileşimi uygulamaya koymak açısından kilit önem taşıdığını gösterdi. Birkaç hafta içerisinde bir virüs, normalde şirketlerin benimsemesinin yıllar hatta on yıllar alacağı değişiklikleri başlatmayı başardı. Mağazalar ve restoranlar aylar boyunca kapalıyken her gün daha fazla insan online alışverişe yönelince ve geleneksel olarak fiziksel bir faaliyet yeri bulunan işletmeler çevrimiçi ekonomiye katılınca, e-ticaret küresel çapta benzeri görülmemiş düzeyde büyüdü. E-ticaretteki bu büyüme aynı zamanda, yılda verilen milyarlarca siparişin tedarik edilmesine, taşınmasına ve teslim edilmesine yardımcı olmak üzere lojistik iş gücüne talepte de muazzam bir artışa yol açtı. Artan lojistik talebini karşılamak, iş gücü sıkıntısını hafifletmek ve tedarik zincirlerini daha dayanıklı hale getirmek açısından Covid-19, lojistiğin dijital dönüşümünü büyük ölçüde hızlandırdı. “Lojistikte İşin Geleceği” raporunun tamamını çevrimiçi okuyabilirsiniz.

 Trend Raporu’nun 1. Bölümü dijital ve mobil için optimize edilmiş formatta okunabilir. DHL’in önümüzdeki 10 yıl içinde lojistik sektörünü en çok etkileyecek 29 büyük ticari, teknolojik ve toplumsal trendi incelemek için rehber işlevi gören DHL Lojistik Trend Radarı’nın beşinci sayısına şu adresten ulaşabilirsiniz: www.dhl.com/trendradar.

 

 
2021'de Türkiye'de En Çok Satılan Elektrikli Otomobiller
 
Mercedes-Benz Türk’ün Uzun Dönem Staj Programı PEP Başvuruları Başladı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Romanya İthalat ve İhracatta Frigo ve Parsiyel Yük Taşımaları
Türkiye ile Avrupa ülkeleri arasındaki ihracat ve ithalat gün geçtikçe ...
DHL Express Türkiye Üst Yönetim Ekibine Yeni Atama
Türkiye’de uluslararası hızlı hava taşımacılığının kurucusu DHL Express ...
Martaş Otomotiv Genel Müdürü Erdem Çarıkcı, "Diyarbakır’daki Yatırımımızın Ardından Ülke Genelindeki Dağıtım Merkezi Sayımız 8’e Yükseldi"
Otomotiv yedek parça bağımsız yenileme pazarında faaliyet gösteren satış, ...
 
Omsan Logistics, Yeni Logosu ile Çözüm Ortağı Olmayı Sürdürüyor
Omsan Logistics, 45 yıla yaklaşan köklü tecrübesini ve global oyuncu olma ...
Borusan Lojistik Hizmetleri Genel Müdürü Serdar Erçal, "Müşterilerimiz Yurt Dışı Gönderimlerini Borusan Güvencesiyle Yapabilecek"
Borusan Lojistik, uluslararası kara taşımacılığı hizmetleri arasına yeni ...
CAG Logistics, Avrupa’daki İkinci Şirketini Romanya’da Açtı
Soycan Şirketler Grubu’nun 1952 yılından bu yana “Zamanında, doğru yerde!” ...
 
Saygınlar, İran Parsiyel ve Frigo Taşıma Hizmetine Devam Ediyor
Türkiye – İran arası ilişkiler özellikle sanayi alanında ön plandadır. ...
Bosna Hersek Parsiyel ve Frigo Nakliye'de Saygınlar
Doğu Avrupa ülkelerinden biri olan Bosna Hersek, ülkemizin sıklıkla ticari ...
Dış Ticaret Açığı Kasım Ayında 5,4 Milyar Dolar Oldu
Dış ticaret açığı, kasım ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
Kamyon
src
treyler
truck
lkw
şoför
türkiye
haberler