Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
8 Temmuz 2016 Cuma - 10:50

Bin 400 Günde Tasarlanan Bir SEAT

Bir kâğıt ve kalemle başlayan yeni bir otomobilin tasarlanma süreci, ilk eskizlerin oluşması, aracın kilden modelinin yapılması ve diğer geleneksel ve teknolojik yöntemlerle devam eder. SEAT’ın ilk SUV modeli olan Ateca’nın doğuşu da böyle başladı ve 1.400 gün sonunda son haline ulaştı.

Bin 400 Günde Tasarlanan Bir SEAT

Bir kâğıt ve kalemle başlayan yeni bir otomobilin tasarlanma süreci, ilk eskizlerin oluşması, aracın kilden modelinin yapılması ve diğer geleneksel ve teknolojik yöntemlerle devam eder. SEAT’ın ilk SUV modeli olan Ateca’nın doğuşu da böyle başladı ve 1.400 gün sonunda son haline ulaştı.
 

Tasarımcılar, fikirlerini kâğıtlara yansıttı
Yeni otomobilin ilk olarak hatlarının taslağı hazırlandı. Bu hatlar, otomobilin DNA’sını tanımlayan bir yol haritası olduğu için tasarım sürecinin tamamında bu işaretler izlendi. Yeni otomobil üzerinde çalışmaya başlayan tasarımcılar “kusursuz” bir tasarıma ulaşana kadar binden fazla eskiz çizdiler.
 
Eskizler bilgisayar ortamında şekillendi
Dört yıl boyunca tasarımcılardan gelen binden fazla eskiz, dijital ortamda yeniden üretilerek, yapılacak aracın somutlaşması sağlandı. Bilgisayar ortamında aracın sadece tasarımı değil, teknik kontrolü de yapıldı.
 
Önce kilden
Bilgisayarda somutlaşan model, daha sonra gerçek boyutlarında ve 4 farklı renkte kilden bir heykel haline getirildi. Bu kil modelden, dış tasarımın fiziksel olarak yeniden üretimi için yararlanıldı ve yapılan değişlikleri yansıtmak üzere model sürekli yeniden şekillendirildi. Bu süreçte bir usta, modeli elleriyle pürüzsüzleştirerek nihai haline getirdi ve model son aşamada donduruldu. Tamamen gerçek gibi görünmesine rağmen halen kilden bir heykel gibi olan bu model için tüm süreç boyunca 5 bin kiloya yakın kil kullanıldı.
 
İki yıl önceden başlayan iç tasarım çalışmaları
Moda, mimari ve ürün tasarımı alanlarındaki gelişmeleri yakından takip eden Renk ve Süsleme departmanı yeni bir modelin üretilmesinden 2 sene önce çalışmaya başladı. Modelin içinde ve dışında kullanılan renklerin yaratılmasıyla görevli olan bu departman, süreç içinde 100’den fazla formül üreterek, bin litre boya kullandı. Bunca çalışmanın sonunda ise, Ateca’da sadece 12 renk kataloğa girdi.
 
Koltuklarda en uygun kumaş ve renkler
SEAT Ateca’nın koltukları geliştirilirken, rahatlık ve estetiğin bir arada yer almasına büyük önem verildi. Renk ve Süsleme departmanının da dâhil olduğu süreçte, en uygun kumaş ve renkleri bir araya getiren modeller hazırlandı.
 
Sürücüye odaklı
Her şeyin sürücüye odaklı geliştirildiği Ateca’nın iç tasarımda, öncelikle dokunmatik ekranın nereye yerleştirileceğine kararı verildi ve diğer konular daha sonra belirlendi. İç kısmın tasarımını, özellikle işlevsellik belirledi. Kendilerine ‘Cep telefonu, bardaklar veya su şişesini nereye koymak daha uygun olur’ diye soran tasarım ekibi, sonuçta tasarımın en kullanışlı hale gelmesi için büyük gayret gösterdi.
 
SEAT Ateca
1.400 gün, binden fazla eskiz, 5 bin kilo kil ve bin litre boya! Bunlar, yeni bir otomobil tasarımında kullanılan malzemelerden sadece bir kısmını oluşturuyor. Kurşun kalem ve kâğıt kullanan bir zanaatkârın el işçiliğiyle başlayan ve üretim hattındaki tamamlanmış bir araçla sonuçlanan dört yıllık bir süreç…

 
Volkswagen Ticari Araç’tan Yeni Mobil Site
 
Lütfi Elvan'dan Çukurova Havalimanı Açıklaması
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volkswagen Ticari Araç’tan Yeni Mobil Site
Özellikle son yılarda ticari araç kullanıcılarının internet alışkanlıklarının ...
Aston Martın Db11 Tasarım Ödülüyle Taçlandı
Yeni DB11 modeli, uluslararası on otomotiv dergisinden uzmanların oluşturduğu ...
BASF 2016 Otomotiv Renk Trendlerini Açıkladı
BASF 2016 Otomotiv Renk Trendlerine göre otomobiller şehirden ve doğadan ...
 
Aras Yabancı Ortağın Hisselerini Satın Almaya Hazır
Aras Kargo Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO’su Evrim Aras, “Türkiye’nin ...
Schréder’den Bisiklet Severler Ve Yayalar İçin Özel Aydınlatma Çözümü
Aydınlatma sektörünün lider kuruluşlarından Schréder dış aydınlatmada ...
TEMSA’nın Akıllı Otobüsü Avenue I BUS’a En Yenilikçi Ürün Ödülü
Akıllı otobüs devrini başlatan TEMSA, pazara yenilikçi ürünler sunmasının ...
 
Renault’da “Şimdi Al Hemen Öde” Ve “Şimdi Al 2017’de Öde” Fırsatı
Renault, Temmuz ayında müşterilerine binek otomobil ve hafif ticari modellerinde ...
Dacia'da Sıfır Faiz
Temmuz ayında yeni bir Dacia sahibi olmak isteyen müşterilere sıfır faiz ...
Kamyon Sürücüleri Ömür Boyu Hız Kameralarını Ücretsiz Görecek
TomTom, kamyon sürücüleri için Trucker 6000 Ömür Boyu Sürüm’ü tanıttı. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
news
bus
şoför
kamyoncu
truck
türkiye
sondakika
treyler