Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
13 Mayıs 2022 Cuma - 10:01

Bakan Karaismailoğlu'dan, Kanal İstanbul Açıklaması

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi hakkında açıklamalar yaptı. Projenin neden gerekli olduğundan bahseden Bakan Karaismailoğlu Mısır'ın Süveyş Kanalı'ndan yılda 5.6 milyar dolar para kazandığını söyledi. Karaismailoğlu, "2050'de Boğaz'dan 78 bin gemi geçmesi gerekiyor. Bunun hazırlıklarının bugünden yapılması gerekiyor." ifadelerini kullandı.

Bakan Karaismailoğlu dan, Kanal İstanbul Açıklaması

Ulaştırma Bakanı Adil Karaismailoğlu katıldığı televizyon programında önemli açıklamalarda bulundu. Kanal İstanbul Projesi'ne değinen Bakan İsmailoğlu, projenin gerekliliğinden bahsetti.

Kanal İstanbul'un tamamen bir ihtiyaçtan doğan proje olduğunu belirten İsmailoğlu, projenin dünyada bir ilk olmadığını söyledi.

"MISIR, YILDA 5.6 MİLYAR DOLAR PARA KAZANIYOR"

Bakan Karaismailoğlu, "Kanal İstanbul bir ilk değil. Dünyanın birçok yerinde kanal var. Süveyş Kanalı, Panama Kanalı ve diğer kanallar hep ihtiyaçtan ve gelir hesabıyla yapılmıştır. Süveyş Kanalı kapandığında tam 10 milyar dolarlık kaybı oldu. Mısır, her yıl Süveyş Kanalı'ndan 5.6 milyar dolar para kazanıyor. Yılda geçen gemi sayısı da 22 bindir. Biz 40 bin gemi geçiriyoruz İstanbul Boğazı'ndan." ifadelerini kullandı.

"MONTRÖ İLE BİR İLGİSİ YOK"

Karaismailoğlu sözlerini şöyle sürdürdü: "Montrö ile Kanal İstanbul'un hiçbir ilgisi yok. Kanal İstanbul da bölgede çok büyük ekonomik gelişmelere yol açacak bir projedir. Vatandaşımıza hizmet konusunda bize yapılan eleştiri ve öneriler her zaman başımızın üstündedir. Ancak, üzerinde uzun süredir tartışılan ve projelerin tüm yönleri ile tartışıldığı bir proje için ısrarla ret kampanyasını da kabul etmenin anlamı yok.

"2050'DE 78 BİN GEMİ GEÇECEK"

Zeytinburnu sahilinde onlarca yüzlerce gemi Boğaz'ı geçmek için bekliyor. O gemiler rölantide durduğu sürece günlük 100 litre yakıt harcıyor. Boğazdaki bir gemi yangını yüzünden neler yaşadığımız unutulmadı. Karadeniz'de tüm ülkeler limanlarına yatırım yapıyor. Ticari hacimleri büyüyor. 2050'de Boğaz'dan 78 bin gemi geçmesi gerekiyor. Bunun hazırlıklarının bugünden yapılması gerekiyor."

"KAMU BÜTÇESİ İLE 20 YIL SONRA BELKİ YAPILABİLECEKTİ"

Bakan Karaismailoğlu sözlerine şöyle devam etti: "İhtiyaç analizleri doğrultusunda projeler ortaya çıkıyor. Parasal olarak biz bunu devlet bütçesiyle yapmaya kalksaydık bunu belki 20 yıl sonra yapar olurduk. Kuzey Marmara otoyolu da buna benzer ihtiyaç analizleri ile ortaya çıkmıştır. Kamu bütçesinden karşıladığımız projeler de projelerin gerekliliği ve onun getireceği ekonomik faydalar bunun belirleyici noktasıdır. 172 milyar dolarlık proje gerçekleştirdik. Bunun yüzde 20'sini ancak YİD ile gerçekleştirdik. Yüzde 80'i ise kamu bütçesi ile yapıldı.

"BOĞAZ KÖPRÜSÜ YÜZÜNDEN TÜRKİYE'NİN ACİL İHTİYAÇLARI YILLARCA ERTELENDİ"

Kamu bütçesinden 1. Boğaz Köprüsü yapıldı. Onu da eleştirenler bugün YİD modeli ile yapılan projelere de karşı çıkıyor. Bizim bütçemiz belli. Biz tüm projeleri kamu bütçesi ile yapamayız. 1. Boğaz Köprüsü kamu bütçesi ile yapıldı ancak Türkiye'nin yıllarca projeleri bu yüzden ertelendi. Bugün ise Türkiye'nin ihtiyaçları doğrultusunda bu projeleri hayata gerçekleştiriyoruz.

"BOLU DAĞI'NIN GECİKMESİNİN DEVLETE KAYBI 400 MİLYON DOLAR"

Çanakkale Köprüsü yapılmasan demek bir görüştür, ama bu proje yapılması gerekiyor. Devletin kaynaklarından 8 milyar dolar bu proje için kaç yılda ayrılacaktı. Bolu Dağı projesi en büyük örnektir. 17 yılda tamamlanan Bolu Dağı tünelinin 10 yıl gecikmesinin ülkeye maliyeti 400 milyon dolardır. Çanakkale köprüsüne 250 arkadaşımız hizmet veriyor. 2.5 milyar dolarlık hizmetin geri dönüşü için çabasını sürdürüyor.

"FİRMALAR GELSİN TEKLİF VERSİNLER"

Yap İşlet Devret'te köprü ve karayolları için geçiş garantisi verilmesi konusunda muhalefet iddialarını tamamen yalana dayandırıyor. Bu projeleri sadece 5 firma değil, 30 firma iş yapıyor. Bu konuda birikimi olan tüm firmalar da ihaleye girsin. 37.5 milyar dolarlık projemiz var, donanımı olan ve uygun teklifi verecek firmalar gelsin teklif versinler. Biz maliyetleri belirlerken tüm işletme sürecini değerlendirirek rakam ortaya koyuyoruz. 12 yıl süreli bir işletme. Daha birinci yıl dolmadan bizi eleştirmeye başladılar. Bugün İstanbul Havalimanı en atıl arazide 10 milyar euroluk yatırım yapıldı. Devletin kasaından bir kuruş para çıkmadığı gibi, ilk yıl 22 milyon euroluk da devletin kasasına para aktarıldı.

"2040'TA TÜM PROJELER KENDİ KAYNAĞIMIZLA YAPILACAK"

Biz karayollarına para ödüyoruz, ancak havalimanlarından akış başladı. 2024'de geri dönüşler başlayacak. 2030'dan itibaren de büyük gelir elde edecek. 2040'tan itibaren de bakanlık tüm projelerini kendi kaynağı ile yapacak hale gelecek.

Türkiye'nin 225 milyar dolarlık dış ticaret hacmi yapılan bu yatırımlarla mümkün oldu. Otoyollar ve bölünmüş yollarla trafik kazalarında yüzde 80'lik azalma yaşandı vatandaşa güven geldi, kalite ve hız geldi. Projeler ihtiyaç olduğu yerde gerçekleştiriliyor. Rize-Arvin Havalimanı 58. havalimanı. Önümüzde sayılı yapımı süren havalimanları kaldı. 61. havalimanı ile ihtiyaçların büyük bölümü karşılanmış olacak."

 
Brans News
 
Turkey's First Electric Commercial Vehicle E-Transit Was Brought off the Line in Kocaeli
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bolu Dağı Tüneli 35 Gün Boyunca Kapalı Olacak
Bolu Dağı Tüneli'nin İstanbul yönünü kullanacak sürücüler için önemli ...
Erenköy Gümrüğünde Evrakların Memurlara İbrazı
UND, Erenköy Gümrüğünde evrakların memurlara ibrazı ile ilgili duyuru yayınladı.
Schaeffler FAG Çatısı Altındaki Ürünleriyle Kaliteye Odaklanmaya Devam Ediyor
Schaeffler Automotive Aftermarket; tekerlek rulmanı programı ile birlikte ...
 
'Türkiye, global Çinli şirketlerin yatırım yapabileceği ideal bir bölge merkezi olma potansiyeline sahip'
Kamyonum Dergisi olarak Türkiye Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği ...
UTİKAD Yönetim Kurulu Derneği Yeni Üyeleriyle Buluştu
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, ...
Transit Süresi Belirlenmesi, Transit Süre Aşımları ve Varış/Çıkış Gümrük İdaresi Değişikliklerinde Ceza Uygulanması Hakkında
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden (TOBB) gelen duyuruda; Ticaret ...
 
DKV Mobility’den Dijitalleşmede Yeni Adım: DKV Analytics
Yeni dijital enstrüman filo yönetimi için tam maliyet kontrolü, şeffaflık ...
Menşe İspat Ve Dolaşım Belgelerinin Sonradan Kontrolü
Gümrükler Genel Müdürlüğünden yapılan duyuruya istinaden:
Bulgaristan 3.Ülke Geçiş Belgelerinin Dağıtımına Başlandı
UND Bulgaristan 3. ülke geçiş belgeleriyle ilgili duyuru yayınladı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
sondakika
türkiye
truck
fahrer
kamyonum
dikkat
bus
src