Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
11 Mayıs 2022 Çarşamba - 15:50

'Türkiye, global Çinli şirketlerin yatırım yapabileceği ideal bir bölge merkezi olma potansiyeline sahip'

Kamyonum Dergisi olarak Türkiye Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Sayın İhsan Beşer ile Türkiye-Çin ticaret potansiyeli, Çin’in Türkiye’deki yatırımlarını artırmaya yönelik çalışmaları, iki ülke arasında ortak yatırımlar ve Rusya-Ukrayna savaşının Türkiye ve Çin üzerinde etkilerini konuştuk.

 Türkiye, global Çinli şirketlerin yatırım yapabileceği ideal bir bölge merkezi olma potansiyeline sahip

Özellikle savaş sonrası ülkemizin Balkanlardan, Avrupa’ya açılan bir kapı görevi üstlenerek Asya- Avrupa hattında daha da değer kazanacağını belirten Beşer, aynı zamanda Türkiye’nin global Çinli şirketlerin yatırım yapabileceği ideal bir bölge merkezi olma potansiyeline değindi.

“Türkiye’nin lojistik önemi daha da artmıştır”

2021 yılı TÜİK verilerine göre Çin’e yapılan ihracatımızın 3,7 milyar ABD doları ve Çin’den ithalatımızın 32,2 milyar ABD doları olduğundan bahsederek sözlerine başlayan İhsan Beşer Çin’in ülkemizdeki yatırımlarına yönelik olarak; “Çin’in ülkemize yapmış olduğu toplam yatırım miktarı 4 milyar Dolar’ın üzerindedir. Son dönemde artmakta olan yatırımların sektörel dağılımı; enerji, altyapı, lojistik, finans, madencilik ve telekomünikasyon alanlarındadır. Türkiye, global Çinli şirketlerin yatırım yapabileceği ideal bir bölge merkezi olma potansiyeline sahiptir. Özellikle Rusya-Ukrayna savaşı sonrası Türkiye’nin lojistik önemi daha da artmıştır.” dedi.

İki ülke arasındaki yatırımlarla ilgili olarak, başta “Kuşak ve Yol” girişimi kapsamında Türkiye’nin Orta Koridor projesinde yer almasından bahseden Beşer sözlerine devam etti;Yavuz Sultan Selim ve Osman Gazi Köprüleri, Marmaray ve Avrasya Tünelleri, 1915 Çanakkale köprüsü, Türkiye içinde yapılan bölünmüş yol-otobanlar ile hızlı tren hatları, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu gibi birçok ortak yatırım mevcuttur. Ayrıca ülkemizde Huawei (teknoloji), DFM(hafif ticari araç), China Light Resources(madencilik), Ying Li Solar(yenilenebilir enerji), Gnertec(altyapı), China Communication and Construction Company(altyapı) ve birçok Çinli firma farklı sektörlerde yatırımlar gerçekleştirmektedir.”

Teknoloji ithal ediyoruz

Başlıca ihraç ettiğimiz ürünlerin; Hayvansal ve bitkisel gübreler, tuz, kükürt, mermer ve traverten, diğer kıymetli metal cevherleri ve konsantreleri, kurşun, krom, bakır, demir, çinko, tabii borat cevherleri, bor oksitleri ve borik asitler, meyve, hayvansal ve bitkisel katı ve sıvı yağ, antepfıstığı, hububat, un, nişasta ve müstahzarları, su ürünleri ve süt ürünleri olduğunu dile getiren Başer başlıca ithal ettiğimiz ürünleri de şöyle sıralıyor; “Hücresel/diğer kablosuz ağlar için telefonlar, otomatik bilgi işlem makinaları ve üniteleri, ses-görüntü ve diğer bilgileri almaya, çevirmeye ve vermeye yarayan araçlar, kompresör, konvertör”

“Türkiye Asya- Avrupa hattında daha da değer kazanacak”

Türkiye jeopolitik konumu nedeniyle “Orta Koridor” inisiyatifinde kilit bir ülke olduğunu vurgulayan Beşer sözlerine şöyle devam ediyor; “Rusya- Ukrayna savaşı da ülkemizin bu proje kapsamında önemini artırmıştır. Savaş neticesinde Karadeniz’in kuzeyinde ticaret ve ulaşım hattında güvenlik problemleri baş göstermiş, özellikle Batı bloğunun Rusya’ya yönelik baskılarının artması ile Rusya’nın içerisinde yer aldığı Kuzey Koridoru önemini kaybetmiş durumdadır. Rusya’dan Londra’ya kadar olan hat, bölgedeki gerilimden etkilenerek lojistik, ekonomik ve ticaret açısından olumsuz etkilenecektir. Kuzey Koridoru, savaş neticesinde önemini kaybederken Orta Koridor ve Güney Koridor İnisiyatifleri daha da ön plana çıkacaktır. Ülkemiz Balkanlardan, Avrupa’ya açılan bir kapı görevi üstlenerek Asya- Avrupa hattında daha da değer kazanacaktır.”

“Ülkemiz lojistik bir üs”

Beşer değişen düzende “Kuşak ve Yol” girişimi ve “Orta Koridor” projesinin ön plana çıkmakta olduğunu dile getirirken; “Türkiye karayolu da bu girişimler kapsamında stratejik bir öneme sahiptir. Ülkemiz, Asya ve Avrupa’yı birbirine bağlayan lojistik bir üst görevi görmektedir. Karayolu üzerinde yapılan projeler ülkemize mali getiriler sağlayacaktır.” diyor.

“Rusya’nın en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında Çin gelmektedir”

“Rusya-Ukrayna savaşının Çin Halk Cumhuriyeti ekonomisi ve ticareti üzerine etkisi nelerdir?” sorusunu yönelttiğimiz Türkiye Çin İş Geliştirme ve Destekleme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı İhsan Beşer sözlerini şöyle bitiriyor;

“Rusya-Ukrayna savaşı sırasında Batı’nın Rusya’ya yönelik uygulamış olduğu yaptırımlar neticesinde Çin ve Rusya arasındaki ticaret de olumsuz yönde etkilenmiş bulunmaktadır. Rusya’nın en çok ihracat yaptığı ülkelerin başında Çin gelmektedir. Savaşın ilk günlerinde Rusya’ya yapılan yaptırımlar neticesinde rublenin değer kaybettiğine hepimiz şahit olmuştuk. Döviz kurundan etkilenen Çinli firmalar maliyetlerin çok yüksek olmasından yakınmışlardı. Savaşın ilerleyen zamanlarında ise Rusya’nın tedbirleri doğrultusunda ruble kaybettiği değeri yeniden kazanmış görünüyor.”

 

Kamyonum Dergisi/Öykü İmset

 

 
Azerbaycan'da "100 Yeni Uluslararası Sürücü" Projesi Başlatıldı
 
MAN Kamyon ve Otobüs Ticaret A.Ş., Başarılı Performansı ile Üst Üste İkinci Kez ‘Market Of The Year’ Ödülünün Sahibi Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
UTİKAD Yönetim Kurulu Derneği Yeni Üyeleriyle Buluştu
Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet Üretenleri Derneği UTİKAD, ...
Transit Süresi Belirlenmesi, Transit Süre Aşımları ve Varış/Çıkış Gümrük İdaresi Değişikliklerinde Ceza Uygulanması Hakkında
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği'nden (TOBB) gelen duyuruda; Ticaret ...
DKV Mobility’den Dijitalleşmede Yeni Adım: DKV Analytics
Yeni dijital enstrüman filo yönetimi için tam maliyet kontrolü, şeffaflık ...
 
Menşe İspat Ve Dolaşım Belgelerinin Sonradan Kontrolü
Gümrükler Genel Müdürlüğünden yapılan duyuruya istinaden:
Bulgaristan 3.Ülke Geçiş Belgelerinin Dağıtımına Başlandı
UND Bulgaristan 3. ülke geçiş belgeleriyle ilgili duyuru yayınladı.
Dönemsel Olarak Kullanıma Açılan Slovenya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
04.05.2022 (23:59) tarihi gece yarısı itibariyle kullanıma açılan Slovenya ...
 
Orta Asya Taşımaları Artık Çok Daha Kolay!
Kazakistan KUKK toplantısında imzalanan protokolle önemli iyileştirmelere adım atılmış oldu.
Benzine 78 Kuruş Zam Geldi!
Benzinin litre fiyatına bir zam daha geldi. Bu gece yarısından itibaren ...
Rusya Hükümeti, Ülkeye Mal İthalatını Hızlandırmak İçin Sınır Kontrol Noktalarının Çalışmalarını İyileştirecek
Rusya'nın devlet sınırındaki bir dizi kontrol noktası, mal akışını artıracak, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
lkw
truck
haberler
dikkat
news
Kamyon
türkiye
kamyonum