Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
7 Mart 2022 Pazartesi - 15:08

'Giresun Limanı’nda Sonuç Verici Çözümler Üretilmezse Giresun Ekonomisi Önemli Bir Darbe Alır ve Hepimiz Kaybederiz'

Giresun Limanı’nın kapanacağı ve şoförler de dahil olmak üzere limanda çalışan 463 kişinin işsiz kalacağı yönünde Kamyonum Dergisi'ne değerlendirmelerde bulunan Başkan Ercan Bekdemir konunun önemine dikkat çekiyor. Görüntü ve ses kirliliği nedeni ile limanın kapatılmasının gündemde olduğunu belirten Başkan Bekdemir, “Limanda sonuç verici çözümler üretilmezse Giresun ekonomisi önemli bir darbe alır ve hepimiz kaybederiz..” diyor.

 Giresun Limanı’nda Sonuç Verici Çözümler Üretilmezse Giresun Ekonomisi Önemli Bir Darbe Alır ve Hepimiz Kaybederiz

S.S. 61 Nolu Damperli Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Ercan Bekdemir,

“GİRESUN LİMANI’NDA SONUÇ VERİCİ ÇÖZÜMLER ÜRETİLMEZSE GİRESUN EKONOMİSİ ÖNEMLİ BİR DARBE ALIR VE HEPİMİZ KAYBEDERİZ”

“GİRESUN LİMANI’NIN ÇALIŞMASI YÖNÜNDE GAYRET VE ÇABA GÖSTERİLMELİDİR”

Giresun Limanı’nın 1953 yılında yapımına başlanıp 1959 yılında faaliyete geçtiğini ve bölgenin en önemli limanlarından olduğunu belirten S.S. 61 Nolu Damperli Taşıyıcılar Kooperatifi Başkanı Bekdemir, limanın geleceği yönünde kamuoyunda çıkan tartışmaların gerek salgın hastalıkların gerekse dayanılmaz zamların getirdiği problemlerin esnafı olumsuz yönde etkilediğine dikkat çekiyor. Yıllarca Giresun ekonomisine ve şehrin gelişimine önemli katkıları olduğunu belirttiği limanın, 1997 yılında özelleşme kanunu çerçevesinde ihale ile özel sektöre devredilmesi sonrasında uzun yıllar atıl kalarak çürümeye terk edildiğini ve beklentilerin aksine il ekonomisini de olumsuz etkilediğini ifade eden Bekdemir, “Giresun halkı limanın çalıştırılmamasının sebebini hep başkalarında aramış ve limanın çalışmasını engelleyen temel sebebin komşular olduğu genel kanaat haline gelmiştir. 2018 yılında liman işletmesinin el değiştirmesi ile limanı devralan firma genel prosedürleri tamamlayarak gerekli izinleri alıp ilave düzenlemeleri yaparak limanı tam kapasite çalışır hale getirme çalışmalarına hız vermiş. Ayrıca liman taban derinlik temizleme ve tarama faaliyetleri sonucu bölgede, 50 bin groston ve üstü büyük gemilerin yanaşabileceği tek liman haline getirilmiştir.”diyor.

“Giresun Dış Ticaret Noktasında da Rekabet Üstünlüğüne Sahip”

Bekdemir, yılda üç, dört milyon ton yükleme ve boşaltma kapasitesi ile limanın, Giresun’un komşu ili Ordu’da liman olmaması nedeniyle bölgede deniz ticaretinde en avantajlı illerden biri konumunda olduğuna dikkat çekiyor. Bekdemir şunları aktarıyor; “Bu limanın çalışması, Sivas-Şebinkarahisar, Dereli- Giresun yolunun bölünmüş yol programına alınması açısından da Giresun’a önemli bir avantaj kazandıracaktır. Giresun aynı zamanda dış ticaret noktasında da rekabet üstünlüğüne sahiptir. Tüm Giresunlular olarak konteyner limanına ve ilimizin istihdamına olan katkılarına odaklanmalıyız, ki ekonomimiz deniz ticareti ile ivme kazansın. Limanımızın 2021 yılında toplam işlem hacmi 724 milyon dolar olarak gerçekleşmiş, geçen yıla oranla işlem hacmi yüzde 49,80 artmıştır.”

“Liman, Yeni Liman Yapılana Kadar İlimizin Yararına Uygun Şekilde Kullanılmalı”

Limanın ilin merkezinde yer aldığı ve görüntüsü nedeni ile olumsuz görüşlerin hedefinde kaldığını aktaran Başkan Bekdemir, “Devletimizin milyonlarca lira harcayarak Giresun ekonomisine katkı sağlamak için yaptığı bu devasa tesisin daha uygun bir yere yeni liman yapılana kadar ilimizin yararına olacak şekilde kullanılması ana çalışma odağımız olmalı. Giresun limanının şehrin merkezinde olması; şehre hareketlilik, ses ve gürültü kirliliği yaratabilir. Limanı olan diğer ilde yaşayanlar ekonomiye katkıları itibari ile olayı olduğu gibi kabul ediyorsa ve Giresunluların da şu an başka alternatifi yoksa limanın Giresun insanına ve ekonomiye katkısı yönünde tercih yapılmalıdır.” değerlendirmesinde bulunuyor.

“Mevcut Depolara Kalıcı Yer Gösterilene Kadar Çalışmaların Sekteye Uğramamasını Savunuyoruz”

Bugün itibari ile gümrüklü liman alanında toplam 463 kişinin çalıştığına; aileleri ile ortalama olarak 2 bin kişinin bu liman sayesinde geçindiğine dikkat çeken Bekdemir sözlerini; “Hem esnaf hem de meslek örgütleri liman ile birlikte iş gücünde bir düzelme yaşandığını net bir şekilde görebilirler. Limanda çalışan şoföründen işçisine kadar 2 bin hemşehrimiz bu devasa kuruluş sayesinde geçimlerini temin etmektedir. Limanın Giresun’a bugün aylık; 80 bin dolar personel, 25 bin dolar kamyon ve tır şoförleri, 100 bin dolar malzeme, gıda, bakım ve zaruri giderleri olmak üzere toplam 205 bin dolar doğrudan girdisi vardır. Limanda sonuç verici çözümler üretilmezse Giresun ekonomisi önemli bir darbe alır ve hepimiz kaybederiz. Hükümetimizce kalıcı bir çözüm üretilmesi için herkes üzerine düşen sorumluluğun gereğini yerine getirerek ekonomiye ciddi katkıları olan bu limanın çalışması yönünde gayret ve çaba göstermelidir. Gürültü kirliliği yaptığı söylenen depolar, komşu iller dahil her liman şehrinde vardır. Bizler mevcut depolara kalıcı yer gösterilene kadar çalışmaların sekteye uğramamasını savunuyoruz.”diyerek sonlandırıyor.

 
Petrol Fiyatları Uçuşa Geçti: Zam Kapıda!
 
Savaş 'Çip Krizi' Etkisi Yapabilir
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Alp Özler Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Dursun Gece, "2021’de Yaklaşık 100 Araçlık Bir Yatırım Yaptık"
Şehir Dosyamız kapsamında Kamyonum Dergisi Haber Müdürü Öykü İmset, Ankara’nın ...
AKO Grup Yönetim Kurulu Üyesi Safa Özcan, Lojistik Altyapımızı Düzenli Yatırımlarla Güçlendiriyoruz
PETLAS, AKO Akü, Ako Jant ve AKO Lastik Kaplama şirketlerini de bünyesinde ...
Önemli Başlıklarla Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürü Murat Baştor Nuray Pekcan’ın Sorularını Yanıtladı
Kamyonum Dergisi olarak lojistik sektörünün sorunlarını ve gündem konularını ...
 
ÜNSPED Gümrük Müşavirliği Yönetim Kurulu Üyesi Hüseyin Cahit Soysal, "İhracatçıya Güvenip Nakliyeciye Güvenilmeyen Anlayıştan Vazgeçilmeli"
Gümrük işlemlerinde firmalara bazı kolaylıklar sağlayan ‘Yetkilendirilmiş ...
Ahmet Doğan Tanker Finans Müdürü Hatice Doğan Cav, ''Ahmet Doğan Tanker Etiketli Hiçbir Ürün Standartların Dışında Olamaz''
Üstyapı firmalarından Ahmet Doğan Tanker’e ilişkin detayları ve sektör ...
Özensel, "Gelecekte Çevreye ve İnsana Değer Veren Şirketler Var Olacak"
Daimler’in globalde başlattığı bir projenin parçası olarak Mercedes-Benz ...
 
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Kapıların Performansını Zayıf Olan Taraf Belirliyor"
Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarında yaşanan yoğun beklemelerin, oluşan ...
Emre Aytaş Lojistik Sahibi Coşkun Aytaş, 'Sadece Türkiye’nin Roro’yu Kullanmasının Şart Koşulması Zorumuza Gidiyor'
Lojistik firmaları ile söyleşi gerçekleştirmeye ve sektörü dinlemeye devam ...
Ford Trucks Türkiye ve Uluslararası Pazarlar Pazarlama Müdürü Emine Coşkun, "Ford Trucks Olarak Lojistik Sektörü ve Gençlere Yönelik Desteklerimiz Devam Ediyor'"
İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genç ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
Kamyon
sondakika
news
haberler
kamyonum
src
fahrer
şoför