Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
29 Ocak 2024 Pazartesi - 14:17

"E-Ticarette 3 Kat Daha Fazla Depolama Alanına İhtiyaç Bulunuyor"

Pandemiden itibaren dünyada ve ülkemizde e-ticaret yoğun ilgi görüyor ve gelişiyor. Konvansiyonel (klasik) perakendeciler, mağazalarına ilave olarak e-ticaret ile satış da yaparken, daha önce hiç perakende satışı yapmamış Kobi’ler ve hatta hiç ticari deneyimi olmayan bireysel kişiler, e-ticaret ile satış yapmaya başladılar. e-ticaretin hızlı büyümesi, dolayısıyla e-ticaret lojistiğine ve depolama alanına olan ihtiyacı artırıyor.

 E-Ticarette 3 Kat Daha Fazla Depolama Alanına İhtiyaç Bulunuyor

e-ticaretin klasik perakendeye göre 3 kat daha fazla depolama alanına ihtiyaç duyduğunun altını çizen DepOrtak Kurucu Ortağı Oruç Kaya, şunları söyledi:

“Ülkemizde şu an 16 milyon m2 civarında toplam ticari depolama alanı bulunuyor. e-ticaretin hızlı büyümesinin etkisiyle, önümüzdeki 10 yıl içinden en az 25 milyon m2 daha ilave depolama alanına ihtiyaç duyulacak. Lojistik gayrimenkulü geliştirmede önemli firmalar arasında yer alan Prologis’in çalışmasına göre, 1 milyar Dolarlık satışı olan klasik bir perakendeci yaklaşık 30 bin m2 lojistik alana ihtiyaç duyarken, 1 milyar Dolarlık e-ticaret satışı yapan bir firmanın ise 93 bin m2 lojistik alana ihtiyacı vardır. Buna göre e-ticarette, klasik perakendeye göre 3 kat daha fazla depolama alanına ihtiyaç bulunuyor.” dedi.

 

Depolama sorununa DepOrtak çare olacak

 

Dünyada depolama arzında yaşanan sorunlara işaret eden Oruç Kaya, şunları kaydetti:

“Lojistik gayrimenkulü konusunda uzman CBRE tarafından yapılan bir çalışmaya göre, dünyada yaşanan depolama alanı arzındaki yetersizlik sorunu, e-ticaretteki depolama alanı için de geçerlidir. e-ticaret şirketleri, ihtiyaçlarını kısa ve yakın dönemde karşılamak için ya alternatif depolama alanları bulmalı ya depolama alanı olabilecek gayrimenkul alternatiflerini çeşitlendirmeli ya da ellerindeki depolama alanlarını daha doğru ve verimli bir şekilde kullanmalıdır. DepOrtak tarafından geliştirilen “Gri Depolama” çözümü, alternatif depolama alanlarının bulunmasını ve depolama alanı olarak kullanılabilecek gayrimenkul yerlerinin çeşitlendirilmesini sağlamaktadır. Knight Frank’ın bir raporuna göre, şehir dışındaki büyük depolardan müşteriye çok daha yakın olmaya yönelik dağıtım modelini tercih edecek olan ticaret firmaları, 1 milyar Euroluk e-ticaret satış için 24 bin m2’lik şehir içi depolama alanını kullanabilir. DepOrtak, bunu “Son Kilometre Depolama” çözümü ile hayata geçirebiliyor. e-ticaret için lojistik ve lojistiğin özelinde depolama, sanal ticaretin yani e-ticaretin gerçeğe dönüştüğü süreçtir.” diye konuştu.

 

Ticaretin sanalı (e-ticaret) olur, ama lojistiğin sanalı olmaz

 

e-ticaret lojistiğinin, envanterlerin yönetimi, kontrolü ve depolama işlemlerinin yönetildiği bir süreç olduğunun altını çizen Oruç Kaya, konuşmasına şöyle devam etti:

“e-ticaret için lojistik, müşterinin sipariş vermesiyle başlar, depoda mal kabul, stoklama, toplama, paketleme, katma değerli işlemler gibi fulfillment operasyonları ile devam eder ve nihayetinde depodan direkt müşteriye veya tüketiciye, dağıtım ile biten bir süreçtir ve gerektiğinde iadeyi de içerir. Bilindiği gibi e-ticaretin yüzde 90’ı, lojistik ve özellikle depolarda yapılan “fulfillment” işlemleridir. Ticaretin sanalı (e-ticaret) olur, ama lojistiğin sanalı olmaz. e-ticaret için lojistik, sanal ticaretin yani e-ticaretin gerçeğe dönüştüğü bir süreçtir. Bu yüzden depoda yapılan “fulfillment” işlemler ve dağıtım, sanal satışın gerçeğe dönüşmesini sağlar. Bir diğer konu, daha önce evinin odasını depolama amaçlı kullanan birçok bireysel kişi veya atölyesinde küçük bir yeri depolama amaçlı kullanan birçok Kobi, artık daha fazla depolama alanı ihtiyacı duyuyor ve hatta bunlar, kendisi yaptığı paketleme ve kargoya hazırlama gibi işlemleri de üçüncü şahıslara yaptırmak istiyor. Ürünler, doğru depolanmalı ki hasarlanmasın, eksilmesin ve kaybolmasın. Stok yönetimi, doğru yapılmalı ki, satış kaybına yol açan “stokta kalmadı” denilmesin. Ürünler, doğru paketlenmeli ki, depodan müşteriye giderken hasarlanma olmasın. Ürünler, doğru toplanmalı ki müşteriye yanlış ürün (farklı renk, farklı ölçü, farklı özellik, az miktar vs.) gitmesin. Kısaca, sanal (e-ticaret) olarak verilen bir sipariş, ürün alıcısına teslim edildiğinde sürecini tamamlamış olacaktır.” şeklinde konuştu.  

 
Mercedes-Benz Türk’ten Ampute Futbol Milli Takımı’na Avrupa Şampiyonası için Tam Destek!
 
Kamil Koç, The ONE Awards’ta Üst Üste Üçüncü Kez ‘Yılın İtibarlısı’ Seçildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
E-ihracattaki Artış Lojistik Faaliyetlerinin Önemini Artırıyor
E-ihracat faaliyetlerinde yaşanan artış Türkiye’nin dünya pazarındaki ...
NGL’nin Genel Müdürü Adil Emre Özgey Oldu
Türkiye-Avrupa hattında entegre lojistik hizmetler sunan Norther Global ...
DFDS'den Kız Öğrencilere Yönelik Yetenek Programı
DFDS, kız öğrencileri denizcilik sektöründe kariyer yapmaya teşvik etmeyi ...
 
Mars Logistics Enerji Yönetim Sistemi Belgesi’ni aldı
2023 yılında gerçekleştirdiği çalışma ve projeler ile sürdürülebilir enerji ...
Ares Logistics Azerbaycan ve Gürcistan Taşımalarını Artırıyor
Türkiye’nin en geniş tır filosuna sahip lojistik şirketlerinden Ares Logistics, ...
"Güçlü Dağıtım ve Lojistik Organizasyonu, Markaları İleriye Taşıyor"
Büyüme yolundaki markaların mağaza sayısı arttıkça, lojistik ve dağıtım ...
 
2023’ün En Sıra Dışı Beş DHL Teslimatı
DHL Group 2023 yılında gerçekleştirdiği en sıra dışı taşımacılık hizmetlerinden ...
InterEast Logistics Türkiye’nin Ülke Müdürlüğü’ne Murat Kaya Getirildi
İsveç merkezli, uluslararası entegre lojistik hizmetler sunan InterEast ...
DHL Express Türkiye Acenteleri ile Buluştu
DHL Express Türkiye, 37 farklı il ve bölgesindeki acenteleriyle İstanbul ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwkamyonumdikkatbustürkiyesrckamyoncufahrernews