GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MERCEDES
Düzce Belediyesi Sanayicilere  41 Bin Maske Dağıttı
Düzce Belediyesi Sanayicilere 41 Bin Maske Dağıttı
Dörtler Taşımacılık  Ali Zehir, Filosuna  Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Dörtler Taşımacılık Ali Zehir, Filosuna Renault Trucks T Çekicisini Ekledi
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
27 Ocak 2020 Pazartesi - 13:44

''Araca Lastik Alamazken Aracı Nasıl Yenileyeceksin?''

S.S. Düzce Merkez Bölgesi Kamyon ve Tır Motorlu Taşıyıcılar Kooperatifi Üyesi Ali Demir, Kooperatif Dosyamızın bir diğer konuğu oldu.

Kamyon ve tırlara ait plakaların kesinlikle dondurulması gerektiğini savunan Demir, “37 yıldır aracımın üzerindeki plaka bende ve bu mesleği bıraktığım zaman bana bir dönüşü olmayacak. Zaten maliyeye 25 bin liraya yakın borcum var. Diğer borçlarımı da eklediğiniz zaman; aracımın ederi olan 50 bin sadece borca gidiyor. Bana kalan bir şey olmayacak. O zaman 37 yıldır bu işi ben niye yaptım?” dedi.

“Borcumuz Hiçbir Zaman Bitmiyor”

Kendini tanıtarak röportaja başlayan Demir, vergi dairesine yıllardır borçlu olduğunu söyledi. 37 yıldır sektörde bir ilerlemenin olmadığına değinen Demir “37 yıldır ben bu işi yapıyorum ama sorunlarımız hiç bitmiyor! 37 yıl önce bir aracım vardı, şimdi de bir aracım var; fakat şu an borç içindeyim. Lastik alamıyoruz, motor bakımlarını yaptıramıyoruz ve vergi dairesine olan borcumuz hiçbir zaman bitmiyor.” dedi.

“Simit Satın ama Bu Mesleğe Girmeyin!”

Çocuklarına mesleğini önermediğini ifade eden Demir “HGS ve OGS’den arkadaşlarımıza gelen çok fazla ceza var. Bunları düzeltmek için arkadaşlarımız çok mesai harcıyor. Ben mesleğimin sonuna geldim diyebilirim. Belki 3-4 sene daha yaparım ama mesleğin bir şekilde devam etmesi gerekiyor. Mesleğe yeni giren insanlar heder olacaklar. İki çocuğuma da ‘Simit satın ama bu mesleğe girmeyin’ dedim.” diye konuştu.

“Araca Lastik Alamazken Aracı Nasıl Yenileyeceksin?”

Artan maliyetler ve araç fiyatlarını değerlendiren Demir “Mazotu 3 liraya alırken buradan Adana’ya 100 liraya gidiyorduk. Şimdi mazotu 6 liraya alıyoruz; ama navlunlarda değişiklik yok. Bu artışı da müşteriden talep edemiyoruz. Benim aracım 98 model ve kilometresi 1 milyon 350 bine geldi. Ben de iyi araca binmek isterim. Yollarda kabin kaldırmaktan biz de bıktık; fakat araca lastik alamazken aracı nasıl yenileyeceksin? Yeni araç fiyatları 600 bin liraya kadar ulaşıyor. Devlet taksi ve dolmuşlara destek verdi; ama bizimle kimse ilgilenmedi.” şeklinde konuştu.

“Akaryakıt Konusunda Kooperatiflere Destek Olunması Gerekiyor”

Akaryakıt konusunda devletten destek beklediklerini kaydeden Demir “Akaryakıt konusunda kooperatiflere destek olunması gerekiyor. Kooperatiflerde bireysel çalışan insanlar var. Bu insanlara indirimli mazot verilebilir. Bizden her türlü dijital veri isteniyor, bir kart yapıp alınan litrelere göre akaryakıt indirimi uygulanabilir.” ifadelerine yer verdi.

“Sektörde Çok Fazla Araç Var”

Nakliye sektöründe araç sayısının fazla olduğuna dikkat çeken Demir “Kamyon ve tırlara ait plakaların kesinlikle dondurulması gerekiyordu. Sektörde çok fazla araç var. Araç fazla olduğunda da 10 liralık yükü 5 liraya çektirmek istiyorlar. Taksi ve dolmuşların plakaları para ediyor. 37 yıldır aracımın üzerindeki plaka bende ve bu mesleği bıraktığım zaman bana bir dönüşü olmayacak. Zaten maliyeye 25 bin liraya yakın borcum var. Diğer borçlarımı da eklediğiniz zaman; aracımın ederi olan 50 bin sadece borca gidiyor. Bana kalan bir şey olmayacak. O zaman 37 yıldır bu işi ben niye yaptım?” sorusunu yöneltti.

“Biz Devlete Hiçbir Zaman Yük Olmadık”

Kamyoncunun devlete hiçbir zaman yük olmadığını belirten Demir, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Biz devlete de hiçbir zaman yük olmadık. Sigortamızı kendimiz ödedik, emekli olduk. Üniversitede okuyan iki çocuğum var. Biri Amerika’da doktora yapıyor, diğeri Alanya’da okuyor. Ben çocuklarıma da para gönderiyorum. Bu araç maliyeye mi yetecek? Çocuklarımın masraflarına mı yetecek? Yoksa evimin ihtiyaçlarını mı giderecek?”

 

 

 
'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'
 
"Köprü Fiyatı Çok Yüksek, Avrupa Yakasına Çalışamıyoruz"
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Aracımıza Lastik Dahi Alamıyoruz'
Kooperatif Dosyamız kapsamında Çorum’a da yolumuz düştü. S.S. Çorum 32 ...
''Devletin Ton/Kilometreyi Mutlaka Uygulaması Gerekiyor''
Samsun ziyaretimizde Samsun S.S. 30 No’lu Kutlukent Taşıyıcılar Kooperatifi ...
''Kamyoncu Denilince Sorun Başlıyor''
Kooperatif Dosyamızın bir diğer durağı Samsun iline bağlı Havza ilçesi ...
 
''Kooperatifleri Lojistik Firmalarına Boğduruyorlar''
Samsun’daki ziyaretlerimizde bir diğer konuğumuz S.S. 18 No’lu Samsun ...
''Kooperatifler Arasında Dönüş Yükleri İçin Birlik Oluşturulursa Hepimiz Kazanırız''
S.S. 61 No’lu Giresun Taşıyıcılar Kooperatifi’nde Başkan Ercan Bekdemir ...
"Türkiye’de Nakliye Sektörü Büyük Bir Daralma Yaşıyor"
Kooperatif Dosyamızın ikinci bölümünde ilk konuğumuz S.S. Emet ve Havalisi ...
 
1 Milyon Lira Alacağımız Var!
Yurt içi ve yurt dışı taşımacılık yapan Oğuzhan Ağır Nakliyat, aynı zamanda ...
Kooperatifleri Bitirmeye Çalışıyorlar!
Taşıyıcı kooperatiflerin yaşadığı sorunları ve çözüm önerilerini konuştuğumuz ...
Lojistik Nefes Gibidir, Kesilmediği Sürece Değeri Anlaşılmaz
1981 yılında Ankara’da kurulan Murhak Uluslararası Nakliyat’ın genç yöneticisi ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
MAN, KAMYONUM,OTOBÜSÜM,MAN TURKİYE
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
news
truck
Kamyon
dikkat
bus
kamyonum
fahrer
türkiye
src