Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
shell, akaryakıt, benzin, mazot,
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
Krone, 4’üncü Kez İlk 1000 İhracatçı Firma Listesinde Yer Aldı
Krone, 4’üncü Kez İlk 1000 İhracatçı Firma Listesinde Yer Aldı
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, 'Lojistik Merkezlerini Afrika, Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’daki Stratejik Bölgelerde Kurmayı Planlıyoruz'
Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan, "Lojistik Merkezlerini Afrika, Amerika, Avrupa, Rusya ve Uzak Doğu’daki Stratejik Bölgelerde Kurmayı Planlıyoruz"
English
Mercedes-Benz Turk Delivered 300 Actros to Hüner Group

Mercedes-Benz Turk Delivered 300 Actros to Hüner Group

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, eurocargo, daily, kamyonum,
   
  Emre ELDENER   
TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ
9 Eylül 2020 Çarşamba

Koronavirüs salgını dünya çapında milyonlarca insanın yaşam şeklini önemli ölçüde değiştirdi ve değiştirmeye devam ediyor. Bu değişimden tüm sektörler gibi lojistik de etkilendi. Mart-Nisan-Mayıs aylarına dönecek olursak Türkiye'nin dış ticaretinde iki önemli bölge olan AB ülkeleri ve Ortadoğu-Orta Asya ülkelerinde kısıtlamalara maruz kaldık, taşıma faaliyetleri durma noktasına geldi. Tüm ürün ve hizmetler yavaşlarken ve hatta durma noktasına gelmişken krizlere refleksli lojistik sektörü tam kapasite hatta kapasite üstü olarak çalışmalarını sürdürmüştür. Birçok sektör ve firma çalışma stillerini değiştirip evden çalışmaya başlasa da lojistik sektörünün büyük bir bölümü işinin başında ve sahalardaydı.

Sınırlamalar, yasaklar ve tedbirlerle geçirdiğimiz aylar bize bir kez daha gösterdi ki lojistik faaliyetler her koşulda devam etmek durumundadır. UTİKAD olarak her zaman olduğu gibi bu dönemde de aksaklıkları ve eksiklerimizi tespit ettik. Bu noktada eksiklikler ve iyileştirilmesi gereken noktalar için önce ülkemiz sonra sektörümüz sonra da üyelerimiz için görüşlerimizi ilgili makamlarla paylaştık. Kira ödemelerinin ertelenmesi, şoförlerimize karantina uygulanması, maske temininde yaşanan sorunların aşılması, ödeme vadelerinin uzatılması gibi sektör temsilcilerinin ihtiyacı olan her konu için her platformda sektörümüzün sesi olduk.

Ulaştırma ve lojistik sektörü dinamik, personellerin sahada çalıştığı, taşıma, depolama, paketleme, paletleme gibi birden fazla sürecin ortak ürünü olan bir sektördür. Lojistik; yasakların, sınırlamaların en yoğun olduğu dönemde bile lojistik akışların durmaması adına çalışan, çalışmalarına ara vermeden hatta normalden daha fazla çalışan sektör olarak koronavirüs sürecine damga vurmuştur. Sektörümüz her ne kadar Mart- Nisan- Mayıs aylarını büyük zorluklar, sıkıntılar, ödeme güçlükleri gibi süreçlerden geçse de hızlı bir toparlanma döneminden sonra Haziran-Temmuz ve Ağustos ayının geçirilen günlerini hedeflerine yakın tamamlamayı başardı. Elbette kur farklılıkları, ithalat-ihracat dengesizliği, boş dönüşler yaşandı ancak tüm bunlar hızlı toparlanmaya engel olmadı. Hazırlıksız yakalandığımız süreç sektörün yoğun çabası ve devlet destekleri ile yürütüldü.

Bu dönemde sıkça söz ettiğimiz e-ticaret, dijital uygulamalar, evrakta otomasyon konularına da değinmek gerekiyor. Pandemi dönemi öncesinde tercihen uygulanan sistemler pandemi dönemi ile birlikte tercihten çok zorunluluk olarak önümüze çıktı. Bu sektörde kalıcı olmak isteyen her firma gelecek dönem stratejilerine dijital uygulamaları eklemek durumunda olduğunun farkına vardı.

Yaşanan salgın krizi; yeni iş yapma biçimlerinin geliştirilmesi, temassız ve dijital uygulamaların yaygınlaştırılması gerektiğini net bir şekilde ortaya koymuştur. Bu nedenle lojistik ve taşımacılık süreçlerinde daha gelişmiş dijitalleşme ve otomasyon uygulamaları geliştiren kurumlar birkaç adım öne çıkacaktır. “Yeni normal”in konuşulduğu bir dönemde ülkemiz birçok fırsatı değerlendirebilecek altyapıya sahiptir ve bu noktada üzerimize düşen doğru kurgulanmış dijital sistemleri kamu idaresi ve özel sektör iş birliği ile hayata geçirerek uygulamaya almaktır. Küresel tedarik zincirinde Türkiye’nin Uzakdoğu ülkelerine alternatif bir ülke konumuna gelmesi mümkün olacaktır. Bu süreçte gerek uluslararası gerekse ulusal mevzuatta geliştirilmesi gereken birçok alan vardır. Gümrük Birliği Anlaşması’nın yenilenmesi, uluslararası karayolu taşımacılığında kota ve vize sorunlarının aşılması, ülkemizde transit taşımacılığın geliştirilmesi, demiryolu ve intermodal taşımacılığın özendirilmesi vb. gibi UTİKAD’ın pek çok platformda öncelikle ülke çıkarlarını gözeterek dile getirdiği konular mevcuttur. Ancak tüm modlarda kamu idaresi ve özel sektörün lojistik süreçlere ilişkin evrak ve bilgi alışverişinin dijitalleştirilmesi projesi sektörün her alanına hız, verimlilik, güvenlik ve maliyet avantajı getirebilecek, ülkemizi küresel tedarik zincirinin “yeni normal”inde önemli noktalara taşıyabilecektir.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar Hareketli Sektör Hareketli
  YAZARLAR
Emre ELDENER
Emre ELDENER
TÜM SEKTÖRLER GİBİ LOJİSTİK DE ETKİLENDİ
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
DEMİRYOLU İLE EŞYA TAŞIMACILIĞI
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
KAMYONCUNUN SAHİBİ VAR MI?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
news
truck
dikkat
treyler
bus
lkw
kamyoncu
kamyonum