Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
   
  Prof. Dr. Birol ERKAN birol.erkan@iste.edu.tr  
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
8 Kasım 2021 Pazartesi

Sanki bu sorun pandemi ile ortaya çıkmış gibi bir algı ile karşılaştım. Önce bu algıyı yok etmek lazım; çünkü pandemiden önce de böyle bir sorun vardı ve konuşuluyordu. Aynı durum Türkiye için de geçerli. Bu sorunun pandemi ile ivmesi arttı.

Bu sorun uzun zamandır tüm Avrupa’da ve hatta Türkiye’de de konuşuluyordu. Şoförlerin yaşadığı sorunlar var ve pandemi sorunları artıran bir etmen oldu. İngiltere’nin AB’den çıkışı ile sorunlar yaşandı ve yaşanıyor. Bu gerek Avrupa, gerekse İngiltere’ye ve hatta üye olmayan ülkeler için bile ciddi anlamda sıkıntı oluşturan bir durumdu. Sektör, özellikle de İngiltere’nin lojistik sektörü ve bununla birlikte Doğu Avrupa şoförleri ciddi anlamda etkilendi. İngiltere’nin AB’den çıkışı ile serbest dolaşım kalktı. İngiltere belli Avrupa ülkeleri ile Serbest Ticaret Anlaşması imzalıyor. Tabii ki bu da bir süreç. Brexit anlaşmasından sonra özellikle yaklaşık 20 bin kişi İngiltere’yi terk etti. Çünkü serbest dolaşım sorunları var. Brexit sonrası İngiltere’nin vize sorunları da ortaya çıktı. Bu durum sektörde ciddi bir arz sorununu ortaya çıkarttı. Bu önemli bir sorun.

Beklemeler, refah azalışları ve karantinalar ciddi sorunlar oluşturdu. Mesela sadece İngiltere’de 40 bin kişilik alım, ehliyet sınavları yapılamadığı için ertelendi. Özellikle pandemi döneminde ortaya çıkan çalışma koşulları iş gücü arzının azalmasına neden oldu. Bunlar bazı kişilerin sektörden çekilmesine yol açtı. Hem emeklilik yolu ile azalmalar hem de sektöre katılımın azalması iş gücü arzını azalttı.

İletişim sorunları, ülkeye giriş çıkış sorunları, mola yeri sorunları, uzun çalışma saatleri.. Tüm bu konulara baktığınızda zor bir sektör. Bir de bunlara pandemi eklendiğinde sektör azalan cazibesini daha fazla kaybetti. Emeklilik veya başka nedenlerden dolayı sektörden kopmalar da sektördeki arzı daha da azalttı. Avrupa ülkeleri yaşlı nüfusu fazla olan ülkeler. Sektöre yeni girişlerin azalması tüm Avrupa’da çok büyük bir sorun ortaya çıkardı. Sektörde zaten ücretler yüksek değil. Bunun yanı sıra imaj sorunu da var. Bu sorun sadece Türkiye’de değil, Avrupa ülkelerinde de var. Kamyon şoförü olmak genel anlamda bir niteliksizlik görünümü gibi ortaya çıkıyor. Bu da sektöre girişlerde sorun yaratıyor. Bütün bunları birleştirdiğimizde şoför konusu pandemi ile birlikte şiddeti artan büyük bir sorun olarak karşımıza çıktı.

Tabii bunun handikapları da var; fakat en azından böyle bir teşvik sektör ya da devlet tarafından yapılmalı. Çünkü lojistik sektörünün önemi pandemide yeniden anlaşıldı. Çok kritik bir sektör ve en azından lojistik sektörü pandemiden minimal düzeyde etkilenen sektörlerden biri. Çünkü dinamik bir yapıya sahip. Sektördeki iş gücü arzını artırmanın yollarından biri de sektöre katılacak kişileri teşvik etmek. İngiliz firmasının yaptığı avantajı biz de yeni işe başlayanlara yapabiliriz. Bu sektör emek yoğun bir sektör ve emek arzının azalması hele ki pandemi gibi kısıtlamaların olduğu bir dönemde ciddi sorunlara yol açar. Bu da maliyet artışına neden olur ve tüketiciyede olumsuz yansır.

Mesleğin zorlukları karşısında kişiler alacağı ücrete baktığında bunu hak etmediğini düşünüyor. Burada firmaların veya devletin bunu sübvanse etmesi lazım. Ancak firmaların sübvanse etmesi ciddi bir maliyet artışı ortaya çıkartacak. Firmalar kendisi yaparsa maliyetleri artacak ve rekabet gücü olumsuz etkilenecek. Lojistik sektörünün ne kadar önemli olduğu bilinci ile mutlaka sektöre yönelik vergi istisnaları getirilmeli. Bizim sadece maddi sorunlarımız yok, manevi sorunlarımız da var. Manevi olarak eğitim konusunun üniversitelerle işbirliği veya başka işbirlikleri ile çözülmesi gerekiyor. Şoförlerin belli düzeyde yönetmelik bilmeleri veya küresel bağlamda bakıldığında yabancı dil konuşabilmeleri önemli.

Lojistik sektörünün önemini fazlası ile ortaya koymak lazım. En azından İngiltere, Almanya’daki kıtlık sorunları lojistiğin ne kadar kritik bir sektör olduğunu gösteriyor. Avrupa sektöre yeterince önem vermediklerini konuşuyor. Bunlar aynı zamanda diğer ülkeler için de kritik uyarılar.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussrcKamyonşoförnewssondakikakamyonumtreylertruck