Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
mercedesbenz, mercedessprinter, mercedeshta, actros, mercedestrucks
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
iaa, automechanica
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
100 Adet MAN Araç Sahiplerini Buldu
100 Adet MAN Araç Sahiplerini Buldu
Elektrik Üretim A.Ş Genel Müdürlüğü (EÜAŞ), Fuel Oil Nakliye Hizmeti Alacak
Elektrik Üretim A.Ş Genel Müdürlüğü (EÜAŞ), Fuel Oil Nakliye Hizmeti Alacak
English
Deliveries

Deliveries

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
akran lojistik
   
  Mustafa İmrak   
Çin’in İhracattaki Durumu ve Türkiye
7 Temmuz 2022 Perşembe

Yaklaşık 3 yıl önce Çin’de ilk defa görülen ve ardından dünyayı saran Koronavirüs bizleri birçok konuda yeniden tahlil yapmaya yönlendirdi. Bizce, dünya ekonomik dengeleri içinde güç olma meselesini de yeniden ele alınması gereken bir olgudur.

Pandemi, en sarsılmaz sanılan ekonomilerinin bile ne denli hazırlıksız olduğunu ortaya koydu. O halde güç olmak nedir? Olağan koşullarda sistemin tıkır tıkır işlemesi mi yoksa deyim yerindeyse tersi bir durum oluştuğunda bundan etkilenmemek midir? Eğer bir sistem, doğal afet, salgın gibi beklenmedik durumlardan etkileniyorsa gerçekten güçlü müdür?

Pandemi, deyim yerindeyse bu kavramların test edildiği turnusol kağıdı oldu.

Çin gibi ucuz emeği temel alan, teknik bilginin pazarlandığı bir ülke için çarpıcı bir deneyim yaşandı bu dönemde.

Pandemi döneminde yaşananlar birer ayrı veri olarak çizelgelerde yer aldı. Ancak, koronavirüs tam olarak bitmediği ve yeni varyantları havada dolaştığı için hastalığın kaynağı Çin, istediği serbestîyet duruma ulaşamadı.

Mayıs ayında ajanslara düşen haberler Çin’de yeni tip koronavirüsten dolayı önlemlerini yükseltti. Önemli sanayi ve ticaret merkezlerinde yaşanan bu gelişme Çin’de ihracata dair veriİhracatın yıllık artışı, Haziran 2020'den bu yana kaydedilen en düşük seviyeye işaret etti.

Buna göre, martta 47,3 milyar dolar olan dış ticaret fazlası da nisanda 51,12 milyar dolara yükseldi.

Çin'in ihracatı martta yüzde 14,7 artarken ithalatı binde 1 azalmıştı.lerde dikkat çeken bir düşüşü de ortaya koydu.

Çin, aslında konteyner krizi ile ciddi bir sıkıntı yaşamıştı ve bu durum küresel düzeyde bir etki yaratmıştı. Akabinde pandemi ile ilgili alınan keskin önlemler de bir gerileme yarattı.  Gelin görün ki bu durum, aslında Türkiye bunun avantajlarını yaşıyor. Çünkü, Avrupa’nın eski gözdesi Çin iken şimdi ise Türkiye Avrupa’nın yeni gözdesi olmuştur. Dolayısıyla konteyner krizinin en büyük avantajı ihracatta Türkiye’nin avantaj yakalaması oldu. Pandemi ile beraber en yakın üretim merkezi Türkiye olmuştur. Bu ciddi anlamda büyük bir katkı sunmuştur. Eğer doğru değerlendirilirse Türkiye ihracatta kalıcı bir konuma ulaşabilir.

Türkiye, bu avantajı objektif koşullarda elde etti. Yani bizim coğrafi olarak konumumuz, lojistik alanında var olan eksikleriyle de olan altyapımız doğal olarak Türkiye’ye bir yöneliş sağladı.

Şimdi yapılması gereken bu yönelişi sağlıklı bir hukuki ve teknik altyapıyla buluşturmaktır. Çin, milyarları bulan nüfusu ve büyük güç olmanın verdiği yüklerle bir süre daha uğraşacaktır. Bu durum, bizim daha güçlü ve güvenli bir liman olmamız için uygun bir dönemdir.

 


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Demiryollarını Hadi Bana Anlatın!
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Çin’in İhracattaki Durumu ve Türkiye
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Dış Politikada Mayın Tarlası... Peki ya İç Politika?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
fahrer
dikkat
haberler
Kamyon
bus
src
news
kamyonum