Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

Regenerative Braking Axle In Production Since Late 2022

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
21 Kasım 2008 Cuma - 00:00

Yurtdışına Çıkan Tır Geriye Zor Dönüyor

Yurtdışına Çıkan Tır Geriye Zor Dönüyor

Tüm dünyayı etkisi altına alan kriz, gümrük müşavirleri ve lojistikçileri de vurdu. Avrupa ile iş hacminin yaklaşık yüzde 40 azaldığı sektörde, Türkiye'ye yükle dönmek isteyen TIR'lar en az bir hafta beklemek zorunda kalıyor. Yurtdışındaki alıcıların sıkıntı yaşaması nedeniyle ihracatçının zorlandığı, ithalatçının ise kur yüzünden iş yapamaz duruma geldiği dönemde, birçok firma ise sırf vergisini ödeyemediği için mallarını çekemez duruma geldi.

"52 yaşındayım. Hayatımız krizlerle geçti; ama en kötüsü bu galiba" diyen İstanbul Gümrük Müşavirleri Derneği Başkanı Cihangir Onger, krizin gümrük müşavirlerine faturasının çok ağır olacağını söyledi. İş hacimlerinde yüzde 40'a varan oranda daralma yaşadıklarını anlatan Onger, "İhracatçı da ithalatçı da çok zor durumda. Yurtdışındaki alıcıların büyük çoğunluğu çökme noktasında. İhracatçı talep almadığı için malını satamıyor. İthalatçı yüksek kur nedeniyle durmak zorunda kaldı. Şu anda öyle firmalar var ki, gümrükte malı bekliyorsa bile vergisini ödeyemediği için malını çekemiyor. Bizden 5 bin YTL vergiyi ödememizi talep edenler bile var" diye konuştu. Önümüzdeki günlerde sektörde yaprak dökümünün yaşanacağına dikkat çeken Onger, maaşları ödeyemez duruma geldiklerini, firmaların, 'ne yapsam da tasarruf etsem' sorusunun peşine düştüğünü vurguladı. Onger, "Kriz bu şekilde devam ederse birkaç ay içinde sadece İstanbul'da en az 150 firma kapanacak" dedi.

İşten çıkarmalar başlar

Çağlar Gümrük Müşavirliği Özgür Sayaoğlu ise, krizin etkilerini son 1.5 ay içinde giderek daha fazla hissettiklerini söyledi. İhracatçı firmaların işlerinin kesilmemesi için fiyat indirimine gittiklerini buna rağmen alıcıların talebinde artış olmadığını ifade eden Sayaoğlu, "Bu şekilde devam ederse büyük yaralar alacağız. İşten çıkarma ve kapanma söylentileri giderek artıyor" dedi.

Avrupa'ya mal taşıyan TIR'ların büyük kısmının en az bir hafta boyunca mal beklediğini anlatan Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkanı Tamer Dinçşahin, "Eskiden bu oran 1 ya da 2 gündü. Şimdi TIR'lar bir hafta boyunca yük çıksın da gideyim diye bekliyor. Yük bulan şanslı; çünkü çoğu TIR o kadar bekledikten sonra Ro-Ro'larla boş dönmek zorunda kalıyor" diye konuştu.

Asıl kriz 2 ay sonra

Şu günlerde iş hacimlerindeki daralmaya karşın sektörün asıl aralık ve ocakta dip yapacağının altını çizen Dinçşahin, şunları söyledi: "Türkiye'de Kurban Bayramı ve Avrupa'da Christmas tatilleri geliyor. Aralık'ta 10 günlük bayramı tatili hemen ardından Avrupa'da ocağa yayılan Christmas kutlamaları var. Bu dönemde iş hacmimiz neredeyse sıfıra inecek. Zaten kriz yüzünden sıkıntı içindeki taşımacılar bu iki tatili atlatıp şubatı görebilirse kendilerini şanslı saymaları gerekiyor."

Ekol Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Mehmet Özal ise iş hacmindeki daralma öncesinde krizin finansal açıdan kendini daha yoğun hissettirdiğini söyledi. "Müşterilerimiz bu yılın iş bağlantılarını yaptıkları için sevkıyat durdurmak ya da sipariş iptal etmek gibi bir durumla karşılaşmıyor. Ancak, finansal açıdan sıkıntı yaşıyor. Bankaların kredi olanaklarını kısıtlaması nedeniyle müşteriler her zamankinden daha çok öz kaynak kullanımına yöneldi. Bunu başaramayanlar da vadelerini 4 aya kadar uzatmamazı talep ediyor" diye konuştu. Özel, kriz karşısında filo, depo, ekipman yenileme gibi tüm yatırımları askıya aldıklarını ifade ederek, "Önümüzü göremediğimiz için büyüme hedeflerimizi Türkiye ekonomisine paralel küçültmek zorunda kalabiliriz. İş hacmimiz daraldı ama bu iyi halimiz. Asıl kriz, 1-2 ay sonra yaşanacak" dedi.

Küresel kriz gümrük müşavirleri ve lojistikçileri de vuruyor. Resesyon çanlarının çaldığı Avrupa ile düşen ticaret hacmi nedeniyle TIR'lar boş kaldı.

Kaynak: UTİKAD

 
Ulaştırma Bakanlığı'ndan Kar Yağışı Uyarısı
 
Kaptanlara İndirim Yağıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussondakikasrcKamyon haberler treylertruckşoförfahrer