Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
bisa
ford, fordtrucks, fordfline
English
Schmitz Cargobull presents its latest product and service highlights for the IAA TRANSPORTATION 2024

Schmitz Cargobull presents its latest product and service highlights for the IAA TRANSPORTATION 2024

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
denko, nakliye, lojistik
13 Ekim 2014 Pazartesi - 16:02

“Yol Parası Restleşmesinde Kozlar Türkiye’de”

Türkiye ile İran yol parası konusunda restleşmeye devam ediyor. Taşımacılık yapan Türk plakalı araçlardan transit geçiş bedeli altında 750 dolar alan İran’a, Türkiye’de aynı cevabı verdi.

“Yol Parası Restleşmesinde Kozlar Türkiye’de”

Karşılıklı bedel arttırma sürerken, sınır kapılarında uzun tır kuyrukları oluştu. Türkiye alternatif sınır kapılarına yöneldi. Uzmanlar, İran’ın Avrupa’ya tek çıkış kapısı olan Türkiye ile ilişkilerin riske girmemesi adına geri adım atacağını, aksi halde sorunlar yaşayacağını belirtiyorlar. Sorunun iki ülke yetkililerin katılacağı karma komisyonda çözüm bulması bekleniyor.

İran’dan transit geçiş yaparak taşımacılık gerçekleştiren her Türk tırından 750 dolar alan İran hükümetine Türkiye de karşılık verdi. Uygulamanın haksızlığına dikkat çekmek için aynı tarife Türkiye’den transit geçiş yapan İran tırlarına uygulandı. İran hükümeti tutumundan vazgeçmeyince de karşılıklı ücret artırma problemi baş gösterdi. Şuan iki ülke de 1500 dolar geçiş ücreti talep ediyor. İran, bu bedeli 2250 dolara çıkarmak adına çalışma yapıyor.

Sorunla ilgili açıklamalarda bulunan Batu Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Taner Ankara, “Restleşme yüzünden sınır kapılarında uzun tır kuyrukları oluşmaya başladı. Ancak Türkiye olarak bizim alternatif kapılarımız var. İran’ın Avrupa’ya açılan tek kapısı ise Türkiye. Sorunun devam etmesi durumunda Türkiye neredeyse hiç etkilenmez fakat İran lojistik sektörü ciddi zarar görecektir” şeklinde konuştu.

Türkiye, İran üzerinden yaptığı taşımaları alternatif olarak Gürcistan - Azerbaycan’daki Sarp ve Türkgözü sınır kapılarını kullanarak gerçekleştirebiliyor. İran’ın ise Avrupa taşımacılığında alternatif bir sınır kapısı bulunmuyor.

“Amaç kendi lojistik pazarlarını genişletmek!”
İran’ın daha önce de sınır geçişleri konusunda zorluklar yaşattığını belirten Taner Ankara, “İran’ın asıl amacı transit geçişin önüne geçmek ve kendi lojistik pazarlarını oluşturmak. Türkiyeli firmaların taşımalarını İran’a kadar yapmasını, geri kalan mesafeyi İran firmalarının gerçekleştirmesini istiyorlar. Sınır geçişlerinde Türk tırlarını kasıtlı olarak sırada bekletiyor ve İran tırlarına geçiş önceliği sağlıyorlar. Ayrıca Türk taşımacılarla çalışan İran şirketlerine de ek vergi uygulanıyor” açıklamalarında bulundu.

 
Hankook Lastikleri Türkiye’deki İlk Deposunu Açtı!
 
Mars Logıstıcs, Çevreyi Korumaya Devam Ediyor!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hankook Lastikleri Türkiye’deki İlk Deposunu Açtı!
Dünyanın önde gelen lastik üreticilerinden Hankook, Türkiye’deki ilk deposunu ...
Paris Fuarı'nda Öne Çıkanlar...
Paris Fuarı'nda Öne Çıkanlar...
Transit ve Courier ile Ticaride Liderliğe Oturdu
Ford, yeni Transit ve Courier ile eylülde hafif ticari araç satışında liderliğe oturdu.
 
Rallikros Mücadelesi Nefes Kesti
Intercity İstanbul Park’ta organize edilen FIA Dünya Rallikros Şampiyonası, ...
Pirelli’ye Bir Ödül de BMW’den!
Pirelli, BMW tarafından kalite konusunda “En İnovatif Tedarikçi” seçildi.
DKV'den Çevreci Kart
DKV Euro Service karbon salınımını azaltmaya destek veren ilk çevreci ...
 
İnşaat Sektörü Olumlu Etkiliyor!
2014 yılı Ocak-Eylül döneminde toplam pazar, 2013 yılı aynı dönemine göre ...
Araçlarınızı Kışa Yokohama Lastikleriyle Hazırlayın
Zorlu yol koşullarında üstün performans ve güvenli sürüş sunan yeni Yokohama ...
Türkiye İran'daki Haksızlığa İlk Kez Dur Dedi!
İran’ın yıllardır Türk araçlarının Türki Cumhuriyetlere taşıma yapmasını ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
En Önemli İnsan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler kamyonumlkwfahrersrctürkiyetreylerkamyoncuşoför