Yerli otoya stratejik teşvik
Nihat Ergün, otomobil yatırımlarının stratejik yatırım başlığı altında yer alacağını bildirdi.
- | Kamyonum
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Ergün, "Biz hükümet programında bunu takdim ettik. Türkiye'de gerçekleşmesi gereken projelerden biri. Yatırım teşvik sistemi bu yatırımı gerçekleştirmeye imkân verecek unsurları içerecek. Stratejik yatırımlar başlığı altında otomobil yatırımı yer tutacak. Yatırımcılar da onu bekliyor. Biz de o unsurları oraya koyacağız." dedi.
Türkiye'nin otomotiv sektöründe 50 yıllık birikimi olduğunu belirten Ergün, güçlü bir yan sanayi bulunduğunu kaydetti. Ergün, "İç pazarınız 1 milyon rakamını aşacak ve sizin markanız yok. Otomobil üretmeyi biliyorsunuz, bütün parçaları üretiyorsun, mühendislik gücün, tasarımın var. Ancak bir marka meydana getirmiyorsun, mesele bu." diye konuştu. Türkiye'de üretilen cihazları yerli saydıklarını aktaran Ergün, markanın prestij olduğunu kaydetti. "Bir ülkede kendi ürettiği bir otomobil markasının dolaşması prestijli bir iş." diyen Ergün, "Bu portakal sıkacağı değil ki. Portakal sıkacağı markası tabii ki olabilir onda da markalaşabiliriz ama bu farklı bir şey. Çok geniş kullanım alanı var. İnsanlarda otomobil sahibi olma arzusu son derece yüksek. Allah için iyi birikimimiz var 50 senedir. Dünyanın en kusursuz araçlarını üretiyoruz." değerlendirmesinde bulundu. Devletin şirket kurup yerli otomobil üretemeyeceğini aktaran Ergün, Türkiye'de 100 tane sanayicinin isterse tek başına marka çıkarabileceğini ifade etti.





YORUMLAR
Yorum Yap