GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,YALÇIN DORSE
Ardahan İl Sağlık Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
Ardahan İl Sağlık Müdürlüğü Akaryakıt Alacak
Tofaş, 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınladı
Tofaş, 7’nci Sürdürülebilirlik Raporu’nu Yayınladı
First Long-Distance Assignment For Trailer Power Assist (TPA) From SCHEUERLE

First Long-Distance Assignment For Trailer Power Assist (TPA) From SCHEUERLE

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
12 Aralık 2019 Perşembe - 14:38

Yeni Mercedes-Benz GLA, Dijital Dünya Lansmanı ile Tanıtıldı

Yeni Mercedes-Benz GLA 11 Aralık Çarşamba günü dijital lansmanıyla tüm dünyaya aynı anda tanıtıldı.

Yeni Mercedes-Benz GLA, Dijital Dünya Lansmanı ile Tanıtıldı

Yeni GLA, sekizinci model olarak Mercedes-Benz’in güncel kompakt sınıf model ailesini tamamlarken, aynı zamanda markanın başarılı SUV ürün gamının giriş seviyesini oluşturuyor. Önceki nesil ile kıyaslandığında daha güçlü bir karakter sergileyen Yeni GLA, 1.611 milimetrelik yüksekliği ile önceki nesline oranla 10 cm daha fazlasını sunuyor. Yeni GLA’da hem SUV tipi otomobillere özgü yüksek oturma pozisyonu hem de ön koltuklardaki baş mesafesi artmış durumda. Ayrıca her ne kadar Yeni GLA’nın uzunluğu önceki nesline göre 1,5 cm kadar kısalmış olsa da arka koltuk diz mesafesi önemli oranda artış gösteriyor. Dik ön bölüm, kısa ön ve arka gövde uzantıları kadar otomobilin etrafını çevreleyen korumalar da arazi araçlarına özgü karakteristik tasarım unsuru olarak devreye giriyor.

 

Kendinden emin ve dinamik tasarım

Yeni Mercedes-Benz GLA, kısa ön ve arka uzantılarıyla güçlü ve kendinden emin bir görünüm sergiliyor. Ön bölümde başlayan çizgi A sütununu takip ederek kompakt cam alanların oluşturduğu yaşam alanıyla bütünleşiyor. Motor kaputunun üstündeki “güç kubbeleri” kadar 20 inçlik heybetli jantlar da kendinden emin ve dinamik tasarımı vurguluyor.

Aza indirgenmiş çizgiler ve yalın tasarımın yansıması olan düzgün yüzeyler sportiflik ile modern tasarımı özenle harmanlıyor. Güçlü omuz çizgisi kadar coupé tarzında cam çizgisi de GLA’ya özgü bir tasarım özelliği olup otomobilin dinamik ve şık görünümünü daha da vurguluyor.

Mercedes-Benz markasının diğer SUV modelleri gibi GLA’da da geniş boşluklara sahip olan, ortasından yatay bir çıta geçen ve merkezinde bir “Yıldız” taşıyan bir ön radyatör ızgarası dikkat çekiyor. Markaya özgü bir uygulama olarak farların içi dahil olmak üzere birçok kaliteli detay dikkat çekiyor.

Kaslı omuz çizgisi önden arkaya doğru genişleyerek güçlü bir arka görünümü beraberinde getiriyor. Kapıların alt kenarı ise marşpiyelerin üzerine biniyor. Böylece binme-inme hareketleri daha konforlu hale gelirken, aynı zamanda pantolon paçalarının kirlenmesi önleniyor ve daha da önemlisi yandan çarpışma güvenliği artıyor. Otomobili çevreleyen kaplamalar bir yandan ek koruma faktörü olarak devreye girerken diğer yandan ön ve arka tampon altı eklentileri gibi otomobilin off-road karakterine vurgu yapıyor.

Bagaj kapağına kadar uzanan iki parçalı arka aydınlatma grubu tasarımı ve tampona entegre edilen geniş reflektör bir yandan daha geniş bir bagaj açıklığına imkan tanıyarak yükleme kolaylığını desteklerken aynı zamanda otomobilin arkadan bakıldığında daha geniş ve güçlü görünmesini sağlıyor. Donanım paketine bağlı olarak alüminyum tavan rayları ve krom kaplamalı bagaj eşiği de fonksiyonelliği desteklerken otomobilin off-road karakterini güçlendiriyor.

Modern ve kaliteli iç mekân

Yeni GLA’da, ön konsol sürücü ve yolcu tarafı görsel olarak oyulmuş temel bir gövdeden oluşuyor. Sürücü tarafını ve orta konsolu geniş ekranlı mimari domine ediyor. Söz konusu ekran: İki adet 7 inçlik (17,78 cm), biri 7 ve diğeri 10,25 inç (26 cm) ve iki adet 10,25 inç olmak üzere üç farklı versiyon olarak sunuluyor.

Toplam beş adet yuvarlak havalandırma çıkışı türbin motorlarını andıran görünümü ile şık ve sportif bir görüntü sergiliyor. Kapı panelleri ile konsol tasarım olarak birbiri ile bütünleşiyor.

MBUX (Mercedes-Benz Kullanıcı Deneyimi) bilgi-eğlence sistemi standart olarak sunulurken aynı zamanda isteğe bağlı olarak farklı donanımlarla da kullanıcı tarafından kişiselleştirilebiliyor. Sistem; yüksek performanslı işlemci, yüksek görüntü kalitesi ve grafikler, görsel kişiselleştirme olanakları, ön camda sanal gösterge paneli, arttırılmış gerçekliğe sahip navigasyon, öğrenme yeteneği olan yazılım ve “Hey Mercedes” kelimesiyle etkinleşen akıllı sesli komut sistemi gibi özelliklerle öne çıkıyor.

Artan iç mekân boyutları ve fonksiyonellik

Her ne kadar yerini aldığı öncüsüne kıyasla daha kısa olsa da yeni GLA daha geniş bir iç mekân hacmi sunuyor. Tabloda da görüldüğü üzere arka koltuk diz mesafesi ve bagaj hacmi önemli oranda artış gösteriyor:

   

GLA

Önceki Nesil

Fark

Dış ebatlar

 

 

 

Uzunluk

Mm

4.410

4.424

-14

Genişlik

Mm

1.834

1.804

+30

Genişlik aynalar dahil

Mm

2.020

2.022

-2

Yükseklik

Mm

1.611

1.507

+104

Dingil mesafesi

Mm

2.729

2.699

+30

İz genişliği ön

Mm

1.605

1.559

+46

İz genişliği arka

Mm

1.606

1.560

+46

İç ebatlar

 

 

 

Baş mesafesi ön

Mm

1.037

1.015

+22

Baş mesafesi arka

Mm

969

975

-6

Bacak mesafesi ön

Mm

1.045

1.063

-18

Bacak mesafesi arka

Mm

976

860

+116

Dirsek genişliği ön

Mm

1.456

1.422

+34

Dirsek genişliği arka

Mm

1.455

1.410

+45

Omuz mesafesi ön

Mm

1.419

1.391

+28

Omuz mesafesi arka

Mm

1.393

1.350

+43

Yükleme alanı genişliği maks

Mm

1.272

1.187

+85

Yükleme alanı derinliği maks

Mm

1.422

1.395

+27

Bagaj ağzı genişliği

Mm

1.050

1.045

+5

Bagaj hacmi VDA

lt

435

421

+14

 

Daha yüksek ve daha dik sürücü ve ön yolcu oturma pozisyonu, öncüsüne oranla daha fazla SUV karakteri sunuyor. Sürücü ve ön yolcu, Yeni GLA’da A-Serisi’ne kıyasla 140 mm ve B-Serisi’ne kıyasla 50 mm daha yüksekte oturuyor. Yüksek oturma pozisyonu kadar daha ince sütun tasarımlarının da katkısıyla daha fazla görüş alanı sunuluyor.

14 cm kadar ileri-geri hareket edebilen manuel ayarlanabilir arka koltuklar diz mesafesini kullanım amacına bağlı olarak ayarlama imkânı sunarken sırt eğimi oturma pozisyonunu ayarlama imkânı sunuyor. 40:20:40 oranında üç parça halinde katlanan arka koltuklarla bagaj hacmi daha büyük nesneleri taşımak üzere büyütülebiliyor.

Standart olarak sunulan yükseklik ayarlı bagaj zemini fonksiyonelliği destekliyor. Örneğin arka koltuklar katlı konumda bagaj zemini üst konumda tutulursa ön koltuk sırtlıklarına kadar uzanan neredeyse tamamen düz bir yükleme zemini elde edilebiliyor. Ayrıca arka koltuklar kızaklar üzerinde ileri kaydırılarak bagaj zemini en alt konuma getirildiğinde koli gibi büyük nesneler taşınabiliyor.

Sürüş yardım sistemleriyle daha kontrollü ve güvenli bir sürüş

Yeni GLA, sürücüyü destekleyen ve sürücünün hayatını kolaylaştıran en güncel sürüş yardım sistemleriyle kompakt sınıftaki en üst güvenlik seviyesini sunuyor. Sürüş Yardım Paketi’nin en güncel özellikleri olarak acil durum manevra yardımcısı, acil durum şerit yardımcısı, araçtan çıkış uyarı sistemi ve hatta yaya geçidindeki kişilerin algılanması gibi özellikler bulunuyor.

Bunun dışında; DISTRONIC, aktif takip yardımcısı, aktif direksiyon yardımcısı, hız sınırına otomatik uyarlama yardımcısı, tıkanıklık acil fren fonksiyonu, aktif şerit takip yardımcısı, aktif kör nokta yardımcısı, çapraz trafik fonksiyonuna sahip aktif fren yardımcısı ve PRE-SAFE® PLUS gibi özellikler Sürüş Yardım Paketi’nde devreye giriyor.

DISTRONIC, aktif takip yardımcısı, duran aracı algılayarak fren yapıyor, aktif park yardımcısı ve navigasyon ile birlikte dur-kalk trafikte otonom olarak duruyor ve öndeki araca bağlı olarak otomatik olarak tekrar harekete geçiyor ve ayrıca ECO sürüş modunda “süzülme” fonksiyonunu devreye sokuyor.

Aktif direksiyon yardımcısı; otomobil durduktan sonra merkezi kilitleri açarak acil durum çağrısı yapan SOS fonksiyonu ile aktif acil durdurma yardımcısı, navigasyon ile birlikte aktif şerit değiştirme yardımcısı, otoyollardaki dur-kalk sıkışıklığında 60 km/s’nin altındaki hızlarda acil durum şerit yardımcısı gibi fonksiyonları bünyesinde barındırıyor.

Hız sınırına otomatik uyarlama yardımcısı, trafik işareti tanımlama sistemi üzerinden hız limitlerini algılayarak bunu otomobile uyarlamakla kalmıyor, aynı zamanda viraj, kavşak, gişe, yol ağzı ve navigasyon ile birlikte trafik sıkışıklığı olan noktalarda otomobilin hızını otomatik olarak uyarlıyor.

PRE-SAFE® PLUS olası bir çarpışma riskini algılıyor. Çarpışma riskinin devam etmesi halinde sistem olası bir arkadan çarpma sonrası oluşması muhtemel savrulmayı önlemek üzere sabit duran otomobile fren kuvveti uyguluyor.

Kör nokta yardımcısı, sürücünün kör noktasında bulunan araçlar dışında bisikletlileri de algılıyor. Sistem ayrıca ilk kez park halindeki otomobilinden inen sürücüyü risk bölgesinde yaklaşmakta olan bir araç olması halinde dikiz aynasındaki küçük bir bildirimle görsel olarak uyarıyor. Sürücünün görsel bildirime rağmen otomobilinden çıkmak için elini kapı koluna atması halinde ise devreye bir de sesli bir uyarı tonu giriyor. 2 m/s’den daha hızlı araçları algılayan sistem otomobil park halindeyken ve motor stop edildikten sonra tam 3 dakika boyunca etkin kalmaya devam ediyor. Sürüş Yardım Paketi’nin parçası olan aktif kör nokta yardımcısı, kör nokta veya kritik bölge içerisinde bir araç olması halinde aktif olarak fren yapabiliyor.

Trafik işareti tanımlama sistemi görsel algılama ve navigasyona ait dijital harita verilerini kullanarak sürüş yönündeki hız sınırlarını ve sollama yasaklarını belirliyor ve araç hızı ile yasal hız sınırını karşılaştırıyor. Uygun hızın ayarlanmasının ardından sürücünün o hızın üzerine çıkması halinde sistem sürücüyü görsel ve işitsel olarak uyarıyor. Sistem ayrıca ters yön tabelalarını algılıyor ve sürücüyü yaya geçidi bölgesinde yaya algılaması halinde uyarıyor.

 
Global Firmalar Türkiye'ye Giriyor!
 
Macaristan M70 Otoyolunda 12 - 13 Aralık Tarihli Yol Yasakları
YORUMLAR
 Onay bekleyen 7 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio’ya Yılın Spor Otomobili Ödülü!
Tasarımı performansla buluşturan otomobil üreticisi Alfa Romeo’nun dinamik ...
250 Bin TL’lik Swarovski Taşla Kaplı Otomobil FESPA Eurasia’da
Heyecanla beklenen Avrasya Bölgesi’nin lider baskı fuarı FESPA Eurasia, ...
Ferrari’den Yeni Coupe: Roma
Ferrari, yeni modeli “Roma”yı İtalya’da düzenlenen özel bir müşteri etkinliğiyle tanıttı.
 
En Yeni Ferrari 488 Challenge Evo için Terzi İşi Özel Tasarım Pirelli Lastikler!
Ferrari’nin tek model yarışının Mugello’da gerçekleşen Dünya Finali'nde ...
Toyota WRC Yaris ile Yarışan Ott Tanak Dünya Ralli Şampiyonu
TOYOTA GAZOO Racing takımının başarılı pilotu Ott Tanak, sezonun bitmesine ...
Yeni BMW 1 Serisi Türkiye’de Satışa Sunuldu
BMW’nin kompakt sınıftaki temsilcisi Yeni BMW 1 Serisi 233 bin 800 TL’den ...
 
Geleceğin Pilotları İstanbul’da da Devam Ediyor
2019 Türkiye Ralli Şampiyonası’nın 4. yarışı olan 40.İstanbul Rallisi, ...
Atletik ve Dinamik Yeni Renault Captur Gün Yüzüne Çıkıyor!
B SUV pazarının öncüsü olan Renault Captur, lanse edildiği 2013 yılından ...
2. Klasik Araç festivali Başladı!
Filmlere konu olmuş, zamanında herkesin hayranlıkla baktığı, sahiplerinin ...
 
Nuray PEKCAN
UMUT… GÜVEN… İNANÇ…
  YAZARLAR
Emre ELDENER
TÜRK LOJİSTİK FİRMALARININ BÜYÜMESİNİ ÖNGÖRÜYORUZ
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
treyler
kamyonum
haberler
Kamyon
fahrer
kamyoncu
lkw
türkiye
truck