OYDER araştırmasında, özellikle küresel çapta gelişmiş ülkelerdeki yeni trendlerin yakın gelecekte Türkiye pazarı için de geçerli olacağı vurgulandı. Buna göre “Y” kuşağı olarak adlandırılan genç tüketiciler, otomobil satın almak yerine artık otomobili gerektiğinde kiralama yöntemine başvuruyor. Gelişmiş ülkelerde geçerli olan bu yöntemin Türkiye için de oluşmaya başladığı gözlemleniyor” denildi.
Raporda yetkili satıcıların bu durum karşısında alacağı tedbirlerin önemli bir soru olarak karşılarına çıktığının altı çizilirken, “Bu gelişmeyi bekleyenler geç kalmadan kendi iş planlarını gözden geçirmeliler” ifadesine de yer verildi. OYDER’in araştırmasında ayrıca yakın gelecekte otomobil satın alacakların ucuz finansman seçenekleri ve ücretsiz periyodik bakım seçeneklerine önem vereceği ve bu kriterlere bakarak alım kararı verecekleri belirtildi.
KPMG araştırmasında ayrıca; otomobil içinde teknolojik iletişim enstrümanlarının bulunması tercih edilmede markayı öne çekerken, fiyatların düşmesi ve destek sağlanması halinde hibrit ve elektrikli araçların satın alınmasını da öncelikli bir yere taşıyor. “Y” kuşağı gençler otomobil alımında egzos emisyon oranları düşük çevreci araçları tercih edeceklerini de belirtiyorlar.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |