Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
10 Mart 2014 Pazartesi - 11:19

Ve Merak Ettiklerimiz

Her şeyin doğalını ararken, dünya tamamıyla ekolojik dengeye konstre olmuşken nihayet çevreyi etkileyen en önemli unsurlardan biri olan ağır vasıtalar da yakıtın doğalıyla “doğalgaz”la tanıştı. Bu tanışıklık aslında dünya ülkeleri için çok öncelere dayanıyor; biz yeni tanıştık desek daha doğru olacak.

Ve Merak Ettiklerimiz

Merak ettiklerimiz

 

1. Aracı doğalgaza dönüştürme işlemi nasıl yapılmaktadır ve aracın hangi kısımlarını içeren bir değişim söz konusu olmaktadır?

 

İki tip dönüşüm vardır. Tek yakıt ve çift yakıt dönüşümü.  Tek yakıt dönüşümünde, araçlar üzerinde motor revizyonu gerçekleştirilerek silindir kapaklarında buji noktaları oluşturmakta bunun yanı sıra pistonların tolerans değerleri içerisinde boyları kısaltılıp yanma odası hacimleri artırılmaktadır. Elektronik kontrol ünitesi (ECU) desteği ile ateşleme ve çalışma zamanları belirlenip sıkıştırılmış doğal gaz (CNG) sistemine dönüştürülmektedir. Motor, dönüşüm sonrası %100 doğalgaz ile çalışmaktadır.  Çift yakıt dönüşüm sisteminde ise, motorlarda herhangi bir revizyon gerçekleştirmeden emme manifoldu üzerinden Duel Fuel ECU (elektronik kontrol ünitesi) desteği ile dizel ve CNG yakıt, sisteme gaz pedalına basıldığı oranda karışım ile gönderilip sistem çift yakıtlı olarak çalıştırılmaktadır.

 

2. Bu değişim ne kadar bir sürede gerçekleşmektedir?

 

3-4 günde aracın dönüşümü yapılıp, ruhsatlandırılabilmektedir.

 

3. Doğalgaza dönüştürülme işlemi hangi araçlar için yapılmaktadır? Tonaj bu konuda bir etken midir?

 

Halihazırda Mercedes 18.40 çekicileri, 32.40 ve 41.40 kamyonları, BMC pro serisi kamyonları, BMC 260 ve 280 serisi otobüsleri, Otokar Sultan otobüsleri, Isuzu kamyonları dönüştürebiliyoruz. Ancak dönüşüm arge çalışması yapıldıktan sonra her marka araç için yapılabilmektedir.

Tonaj, dönüşüm için bir etken değildir.

 

4. Doğalgaza dönüştürülmüş bir aracın tekrar dizelli sisteme dönüştürülmesi mümkün müdür?

 

Müşteri eğer aracını tekrar dizele dönüştürmek isterse, dönüşümü gerçekleştiren servis istasyonunda aracını dizele geri döndürmek mümkündür. Doğalgaza dönüşüm aşamasında motor üzerinde iptal edilen dizel yakıt ile ilgili parçaların neredeyse tamamı aynı araçta tekrar kullanılabilmektedir.

 

 5. Doğalgaza dönüştürülmüş bir araç hem doğalgazlı hem de dizelli kullanılabilir mi?

 

Dönüşümü gerçekleştirilecek araçlar için iki farklı seçenek olduğunu söylemiştik. Birincisi %100 doğalgaz kullanan dönüşüm sistemi, diğeri ise hem doğalgaz, hem de dizel yakıtın belli oranlarda karıştırılarak kullanıldığı çift yakıt sistemidir. Dolayısıyla çift yakıt sistemi tercih edilmiş ise, dizel yakıt belli oranlarda doğalgaz ile karıştırılarak kullanılır, doğalgazın bittiği zaman ise sadece dizel yakıt ile araç kullanılabilir. Araç dönüşümü  %100 doğalgaz kullanımı yönünde ise, bu dönüştürülen araçta dizel yakıt kullanılamaz.

 

6. Bu işlem ne kadar bir maliyet gerektirmektedir?

 

Dönüşüm maliyeti, tek yakıt veya çift yakıt sistemlerinin seçilmesine, araçların cinslerine göre değişebilmektedir. Özetle, 18.000 TL ile 30.000 TL  araç üreten marka, artık orijinal olarak doğalgazla çalışan araç üretebilmekte, buna karşın eldeki dizel araçların dönüşümü için de birçok firma dönüşüm kitlerini üreterek doğalgaz ile çalışan araç sayısının artmasına yardımcı olmaktadır.  Aşağıdaki  tablo, doğalgazın yoğunlukla kullanıldığı ülkelerin listesini göstermektedir.  

 

Dünya doğalgazlı araç sahipliliğindeki ilk 10 ülke. (2012 yılı)

 

Ülke                Kayıtlı araç sayısı (yaklaşık)

1.     İRAN                 3.300.000

2.     PAKİSTAN      3.100.000

3.     ARJANTİN      2.180.000

4.     BREZİLYA      1.730.000

5.     HİNDİSTAN    1.500.000

6.     ÇİN                    1.500.000

7.      İTALYA          740.000

8.     UKRAYNA      380.000

9.     KOLOMBİYA             380.000

10.   TAYLAND       350.000

 

Yukarıdaki ülkelerin sahip olduğu doğalgazlı araç sayılarına ek olarak, Barselona ve Madrid Belediyelerinin kullandığı tüm otobüsler ve çöp kamyonları doğalgazlıdır.

 

Paris, Nice ve diğer bir çok Fransa şehrinde 2007 yılından itibaren belediyeler öncülüğünde kullanılan araçların tümü CNG’ye dönüştürülmüştür ve istasyon ağları bütün ülkede bulunmaktadır.  İtalya’nın da bütün şehirlerinde belediyeler ve özel sektör 2006 yılından itibaren yatırımlar yapmakta ve toplu taşıma araçlarının neredeyse tümü CNG ile çalışmaktadır. Almanya’da DHL kargo firması 2007 yılında 170 adet olan CNG’li araç filosunu 2012 yılı itibariyle 6500 adetlere çıkarmıştır.

Amerika’da UPS kargo firması “Temiz hava- Temiz Yakıt “ sloganı ile 6000 adet CNG’li araç kullanmakta, ve alacağı araçlar için de CNG’li olmalarını şart koşmuştur. Amerikan Telekom firması AT&T’de kullanılan araçların 600 adedi CNG ile çalışmakta, 2011 yılında da 8000 adet aracı CNG’li olarak filosuna katmıştır.  Coca Cola firması tüm dünya genelinde temiz yakıt, temiz çevre sloganı ile araçlarında CNG kullanımına dikkat etmekte olup, filosunda binlerce CNG’li araç bulunmaktadır.

 

13. Bu konuda bir devlet desteği söz konusu olabilir mi? Beklentiniz nedir?

 

Çevreye daha az zarar veren, temiz yakıt CNG’nin kullanımının artması için, araçlarda kullanılan doğalgazın pompa fiyatı içinde yer alan ötv rakamının belli bir süre için sıfırlanması, veya yarıya düşürülmesini (1 m3 doğalgaz için 85 kuruş ötv alınmaktadır) arzu ediyoruz.

 
Yerli otomobili üretecek firma belli oldu
 
FiloTürk Tek Tuşla Elinizin Altında
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ulaşım, Canik'te Masaya Yatırılacak
Samsun'un şehir içi, ilçeler arası ve şehirlerarası ulaşım sorunu Canik'te masaya yatırılacak.
UND Bolu Ticaret ve Sanayi Odası'nı Ziyaret Etti
UND Bolu Bölge Çalışma Grubu, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Türker ...
Volvo Yeni Fh'ı Tanıtıyor !
Volvo Kamyon, taşımacılık sektöründe çıtayı çok yukarılara taşıyan yeni ...
 
10 Bin Sürücüye ÖTL Dersi
Lastik Sanayicileri Derneği; İstanbul’da 10 binin üzerinde ticari araç ...
Kadıköy-Kartal Metrosuna Tam Puan
M4 Kadıköy-Kartal Metrosu’nun 1. yılı doldu. M4 hattında seyahat eden ...
Ford Focus “Dünyanın En Çok Satan Aracı”
Otomotiv Araştırmaları Şirketi Polk tarafından yapılan küresel pazar araştırmasının ...
 
Mersin Limanı Yenice ile Anadolu'ya Bağlanıyor
Devlet Demiryolları (TCDD), Mersin’in Yenice mevkiinde 462 dönüm arazi ...
EPDK Uyardı: Benzin Fiyatlarını İndirin
Son dönemde zam üstüne zam yapılan akaryakıt fiyatlarına Enerji Piyasası ...
Yeni 2013 Michelin Kamyon Lastikleri Serisi
Michelin ilgili ülkelerdeki basını 10-11 Ekim’de kendi ülkesinde ağırladı… ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
bus
kamyonum
kamyoncu
lkw
truck
src
türkiye
treyler
haberler