Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

Production Milestone for CeTrax: Electric Central Drive for Commercial Vehicles Passes the Ten Thousand Mark

1 2 3 4 5 6
Dergi
8 Aralık 2025 Pazartesi - 16:12

VOITH'ten DRIVENTIC'e Yolculuk

Almanya merkezli, güç aktarma teknolojileri alanında dünya lideri Voith Turbo’nun; DIWA otomatik şanzıman, Retarder, VIAB ve VEDS gibi sektörde kendini kanıtlamış çözümlerini geliştiren Ticari Araçlar iş birimi, 1 Kasım 2025 itibarıyla Voith bünyesinden ayrılarak “DRIVENTIC ” adıyla tamamen bağımsız bir şirket ve yeni bir marka olarak faaliyetlerine devam etme kararı aldı.

VOITH ten DRIVENTIC e Yolculuk

Driventic, bu dönüşümle birlikte mevcut ürün portföyünü, mühendislik uzmanlığını, Ar-Ge gücünü ve uluslararası üretim tesislerini koruyarak; 19 ülkede doğrudan, operasyonlarını sürdürecek.
Bu yapılanma, global OEM ve filo müşterilerine kesintisiz tedarik, güvenilir teknik destek ve yüksek hizmet standartlarının devamlılığını garanti ediyor.

Voith Turbo bünyesindeki Ticari Araçlar iş biriminin küresel ölçekte bağımsız bir yapıya dönüşmesiyle kurulan Driventic, Türkiye’deki varlığını da güçlendirmek üzere Driventic Ticari Araç Endüstriyel Yönetim Ltd. Şti. ünvanlı yeni şirketini de resmen kurdu.
17 yıldır Türkiye’de Voith Turbo Ticari Araç Ürün Grubu’nda Satış Müdürlüğü görevini yürüten, Onur Yenihan, Driventic Türkiye’nin Genel Müdürü olarak atandı.

 

Driventic Türkiye Genel Müdürü Onur Yenihan süreç hakkında şunları söyledi;

"150 yaşını aşmış Voith firmasının 100 yılı aşkın ticari araç güç aktarımı alanındaki tecrübesi; mevcut ürünler, üretim tesisleri, Arge merkezleri ve değerli kadroları aynen korunarak yeni isimimiz ve markamız Driventic çatısı altında toplandı.  

Bu yeni oluşumda en büyük hedefimiz sadece bir otomotiv firması olmaktan öte, sektörün dinamizmi içinde çevik bir yapıyla yer alırken aynı zamanda yeni teknolojiler üreten bir firmaya evrilmek ve sektöre değer katmak olacaktır.

Münih- Garching fabrikası başta olmak üzere Almanya, Çin ve diğer uluslararası üretim ve Ar-Ge noktaları Driventic adı altında aynen faaliyetlerini sürdürmektedirler.

Sektörümüze tedarik, satış sonrası hizmetler, garanti ve teknik destek tarafında hiçbir kesinti yaşatmadan hizmet etmeye devam ediyoruz.

Driventic firması olarak, Voith döneminde olduğu gibi tüm ticari araç ürün ve çözümlerini sağlamaya devam edeceğiz.

  • DIWA – Dünya çapında otobüs endüstrisi tarafından tercih edilen, yüksek verimli hidrodinamik otomatik şanzıman çözümü.  Mild Hybrid çözümüyle öncü teknoloji DIWA.NXT
  • VEDS – Electric Drive System – Elektromobilite için geliştirilmiş, kompakt, yüksek verimli entegre elektrikli tahrik sistemi.
  • RETARDER – Fren aşınmasını minimize eden, güvenliği ve konforu artıran hidrodinamik yardımcı fren teknolojisi.
  • Hava kompresörleri, VIAB Retarder Kavrama, Turbo Compound, Hydrodamps..

Bu ürün portföyü; otobüslerden kamyonlara, ağır ticari ve endüstriyel araçlara kadar geniş bir segmentte kullanılmaya devam ediyor ve devam edecektir.

Yetkili servis partnerlerimiz Aserman ve Retaş firmalarıyla yine sektörümüze A kalite servis hizmeti sunmaya devam etmektedir.
Driventic ile birlikte, alışıldık tüm ürünleri, mühendislik bilgisini ve servis kalitesini aynı şekilde sunmaya devam ediyoruz. Türkiye’deki OEM ve filo paydaşlarımızın operasyonlarında hiçbir aksama olmayacağını temin ediyoruz.

Ticari araç pazarına yönelik bütünsel çözümlerimizde teknolojik ilerlemeyi çevresel sorumlulukla birleştiriyoruz. Düşüncemiz kamyonlar, otobüsler ve off-highway araçlarla sınırlı değil; aslında tam da orada başlıyor. Çünkü attığımız adımlar; güç aktarımını, şehirleri ve yaşam kalitesini iyileştiriyor ve kesintisiz sürdürülebilir bir geleceği mümkün kılıyor.

Araç üreticilerimiz ve son kullanıcılarımızla birlikte çalışarak,  Mobilitenin bırakacağı tek iz'in ilerlemenin izi olması için çalışacağız. Bu bizim hedef ve sorumluğumuzdur."

Driventic Hakkında

Driventic Gmbh, ticari araçlar için hidrodinamik ve elektrikli tahrik sistemlerinde uzman, global bir teknoloji şirketidir. 2025 yılında Voith Commercial Vehicles iş biriminin bağımsızlaşmasıyla kurulmuş olup; DIWA, VEDS, retarder ve ilgili tüm servis & dijital çözümleri dünya genelinde sunmaktadır.
Şirket; Almanya, Çin ve diğer uluslararası merkezlerde üretim, Ar-Ge ve servis noktalarına sahiptir.

Merkezi Almanya Heidenheim da bulunmaktadır.

Driventic Türkiye : Driventic Ticari Araç Endüstriyel Yönetim Ltd Şti., Driventic Gmbh in Türkiye şubesi olup merkezi Ankara’dadır.

Aserman Otomotiv Makine San Tic Ltd Şti : Driventic – DIWA ve VEDS yetkili servis partneri. Merkezi Ankara’dadır.

Retaş Otomotiv San Tic Ltd Şti:  Driventic- Retarder, Hava kompresörü ve VIAB yetkili servis partneri. Merkezi İstanbul’dadır.

 

 

 

 
Elektrikli Kamyon (Battery Electric Truck BEV) ve Hidrojen Yakıt Hücreli Kamyon (FCEV) Farkı Nedir?
 
Treylerlerde kullanılan terimler nelerdir?
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
2026 yılı Avrupa Taşımacılığında Sürdürülebilirlik Ödülü
Schmitz Cargobull’un S.CU d80 ePTO ready soğutucu ünitesi, müşterilerine ...
Marubeni Dağıtım ve Servis Güvencesiyle Kiralama Hizmetlerinin Tek Adresi: Platinum Rent
Marubeni Dağıtım ve Servis çatısı altında, iş ortaklarının her türlü kiralama ...
Mercedes-Benz Türk’ün Bayi Ağı ve Yetkili Servis Yeniden Yapılanma Süreci Koluman Ankara ile Tam Gaz Devam Ediyor
Mercedes-Benz Türk, bayi ve yetkili servis ağı yeniden yapılanma stratejisi ...
 
Mutlular Motorlu Araçlar Sektöre İddialı Bir Giriş Yaptı
Mutlular Motorlu Araçlar Kurucu Ortağı Akgün Nuhoğlu, 2. el alım-satım ...
Tırsan, Logitrans 2025'te de Sektörün İlgi Odağı Oldu
Güvenilir lider Tırsan, 19-21 Kasım tarihlerinde, Türkiye hizmet ihracatının ...
Ford Trucks, Yeni F-MAX ve F-LINE E Modelleri ile Solutrans Fuarına Damga Vuruyor
Ford Trucks, ağır ticari araç segmentindeki referans modellerini ve sürdürülebilir ...
 
Mercedes-Benz Türk, Bayi Ağı Yatırımlarını Hasmer Düzce Tesisiyle Güçlendiriyor
Mercedes-Benz Türk, bayi ve yetkili servis ağı yeniden yapılanma stratejisi ...
Mercedes-Benz Sprinter, Kamyonet Olarak Yeniden Türkiye’de
Mercedes-Benz Sprinter, şasi-kamyonet olarak 2 farklı uzunlukta ve 3,5 ...
Otokar’ın Otonom Otobüsü İspanya’da Yolcu Taşımaya Başladı
Türkiye'nin öncü otomotiv üreticisi Otokar'ın Seviye 4+ otonom şehir içi ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
IVECO Vizyonunu SAMKO OTOMOTİV İZMİR ile Güçlendiriyor
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bus haberler fahrerkamyoncudikkatnewsKamyontreylersrc