Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
bisa
ford, fordtrucks, fordfline
English
OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

OTOKAR ADDS NEW ONES TO ITS FOUR-QUARTER VEHICLES!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
22 Mart 2016 Salı - 10:24

UND'den Sigorta Maliyeti Açıklaması: Artık Yeter, Sektörün Gücü Kalmadı

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener, Türk taşımacıların Avrupalı rakiplerinin 5 katı sigorta maliyetine katlandığını belirterek, "Artık yeter, sektörün gücü kalmadı. Devlet bu duruma müdahale etsin." çağrısında bulundu.

UND den Sigorta Maliyeti Açıklaması: Artık Yeter, Sektörün Gücü Kalmadı

Şener, yaptığı yazılı açıklamada, zorunlu trafik sigortalarında fiyatın serbest bırakılmasının ardından araç başına zorunlu trafik sigortası maliyetlerinde yüksek artışlar görüldüğünü vurguladı. 

Aynı araç için 4 bin lira ile 20 bin lira teklif veren sigorta şirketleri bulunduğuna dikkati çeken Şener, Türk taşımacıların Avrupalı rakiplerinin 5 katı sigorta maliyetine katlandığını savundu. Şener, "Artık yeter, sektörün gücü kalmadı. Devlet bu duruma müdahale etsin" ifadelerini kullandı. Türk uluslararası taşımacılık sektörünün, Avrupa'nın en genç filosuna sahip olduğunu aktaran Şener, şunları kaydetti: "Sektörümüz Uluslararası Zorunlu Trafik Sigortası (Yeşil Kart) için ortalama yıllık bin avro öderken, Türkiye’deki zorunlu sigorta için ortalama yıllık 6 bin lira, yaklaşık 2 bin avro ücret ödüyor. Türkiye'deki araçların yaklaşık 3 bin avro ücret ödediği ulusal ve uluslararası zorunlu trafik sigortasıiçin Bulgaristan araçları 650 avro, Macaristan araçları 700 avro, Slovakyaaraçları ise 435 avro ödemektedir.
Filomuz Avrupa’nın en genç filosu, neredeyse tamamı araç takipleri ile izleniyor. Avrupa yollarında sürüş ve dinlenme kurallarına harfiyen uyan, tamamı eğitimli ve psikoteknik testlerden geçen özel 'SRC3 Belgeli' sürücüler tarafından kullanılan filomuzun, yurt içinde 365 gün trafikte olan hafriyat kamyonları ve dahili taşımacılarla aynı havuzda değerlendirilmesi haksızlıktır. Yaptığımız bir çalışmada rastgele seçilen bir grup uluslararası taşıma filosunda hasar pirim oranı yüzde 34 çıkmıştır. Sektörümüze bu gözle bakılırsa haksızlıklar da son bulacaktır." 

- "Araçların 365 gün yurt içinde kalıyor gibi sigorta yapması haksızlık" 

Şener, sektör araçlarının yurt dışında kaldığı sürelerin dikkate alınarak poliçeye eklenmesi gerektiğini dile getirerek, "Uluslararası karayolu taşımacılığı sektöründe faaliyet gösteren 66 bin aracın yaklaşık 6 bini yılda 200 günün üzerinde yurt dışında kalırken, toplam aracın yüzde 52’si 100 gün ve üzerinde bir süre yurt dışında kalıyor.
Bu araçların 365 gün yurt içinde kalıyor gibi sigorta yapılması hem de Avrupa’da örneği olmayan fiyatlar uygulanması, bizim için artık dayanılmaz bir hal almıştır." değerlendirmesini yaptı. Bu araçların Türkiye’de bulunmadıkları için hiçbir risk oluşturmadığını ancak Türkiye’de ve trafikte risk oluşturuyormuş gibi trafik sigorta primi ödediklerini ifade eden Şener, zamanının çoğunu yurt dışında geçiren araçların Türkiye’de bulunmadığı günler için sigorta yaptırmalarını da haksızlık olarak niteledi.

(HÜRRİYET)

 
İstanbul Trafik Sıkışıklığında Liderliği Bıraktı
 
İzmir Yerli Otomotiv Üretimine Talip
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İstanbul Trafik Sıkışıklığında Liderliği Bıraktı
TomTom’un 6 kıtada bulunan 38 ülkedeki 295 şehirde trafik yoğunluğunu ...
Bolu Dağı Tüneli Ulaşıma Kapandı
Bolu Dağı Tüneli, bir tırın alev alması nedeniyle çift yönlü olarak ulaşıma kapandı.
Ford Otosan, Başarılarına Yenilerini Ekleyecek
Ford Otosan, bu yıl "Hız Kesmeden" temasıyla düzenlediği geleneksel “İmalatçılar ...
 
Lastik.com.tr Tamamen Yenilendi!
Türkiye'nin lastik pazarı lideri Brisa tarafından geliştirilen ‘Lastik.com.tr’ ...
Karayollarında Son Durum
Karayolları Genel Müdürlüğünün yayınladığı 22 Mart tarihli yol durumu bülteni şu şekilde:
Renault Trucks, Doğal Gazlı Araçlarını Sergiliyor
Renault Trucks, Paris Nord Villepinte’da (Salon 6 – Stand C091) düzenlenen ...
 
Prestij SX Yola Çıktı
İşinde prestijli olmak isteyen otobüsçünün tercihi pazar lideri TEMSA Prestij yenilendi
Üçüncü Ford Trucks 4S Tesisi Konya'da Hizmete Başladı
Ağır ticari vasıta pazarının öncü bayisi Otokoç’un Ford Trucks 4S tesisi ...
İstanbul Bu Yıl Trafik Sıkışıklığında Yine Birinci Mi Olacak?
TomTom’un 6 kıtada bulunan 38 ülkedeki 295 şehirde trafik yoğunluğunu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
En Önemli İnsan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumsondakikakamyoncuKamyonnewstruckfahrer haberler türkiye