Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
21 Ocak 2022 Cuma - 10:43

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, "Kapıların Performansını Zayıf Olan Taraf Belirliyor"

Kapıkule ve Hamzabeyli sınır kapılarında yaşanan yoğun beklemelerin, oluşan uzun kuyrukların ardından sınır kapılarının sorununa dair yapılması gerekenleri ve sorunun kaynağına dair detayları Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönemeni Nuray Pekcan, sektör temsilcisi Uluslararası Nakliyeciler Derneği’nin (UND) İcra Kurulu Başkanı Alper Özel ile görüşüyor.

UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel,  Kapıların Performansını Zayıf Olan Taraf Belirliyor

 

Kapıkule Sınır Kapısı’nın önemine dikkat çeken Özel, “Burası Avrupa Birliği-Avrasya Sınır Kapısı. Avrupa Birliği’nden Avrasya’ya yönelik ihracatlar da buradan geçiyor.” diyor.

Aralık ayının başında Habur Sınır Kapısı’nın rekor kırdığını ifade eden Özel, giriş ve çıkışlarda rakamın 4 bini geçtiğini aktarıyor.  Benzer performansı Kapıkule Sınır Kapısı’nda da beklediklerini belirten Özel, “İpsala Sınır Kapısı’nda ekiplerimiz karbondioksit ölçümü yapıyor; 24 saat boyunca arkadaşlarımız bunun için görev başında. Orada çok büyük bir ihtiyaç vardı ve son iki ayda Trakya Ticaret ve Gümrük Bölge Müdürümüzün inisiyatifi ve İpsala Ticaret ve Gümrük Müdürümüzün desteği ile ölçümlerimize başladık. Bu ölçümlerle zaman zaman kaçak göçmen de yakalanıyor. Karşı tarafa geçildiğinde çok daha ağır cezai yaptırımlar olmasından dolayı ve bunu önlemek adına UND olarak bu çalışmayı gerçekleştiriyoruz.” diyor.

“Krizler Karayoluna Geçişi Artırdı”

İhracatın özellikle son altı ayda çok hızlı şekilde arttığını belirten Özel, geçen sene 180 milyar dolar olan ihracat payının bu sene 40 milyar artarak 220 milyar dolar olduğunu vurguluyor. Bunun da önemli bir payının karayolunda olduğunu belirten Özel,  “Pandemi dönemini değerlendirdiğimiz zaman hem yurt içi hem yurt dışında en iyi sınavı veren tartışmasız bir şekilde karayolu taşımacılığı oldu. Bu ihracat artışında elbette diğer modların da payı var; ancak o modlarda yaşanılan birtakım krizler; konteyner krizi, Süveyş Kanalı’nda geminin ters yatması gibi vakalar ister istemez karayoluna geçişi artırdı.” şeklinde konuşuyor.

“Kapıların Yapısı Artışa Hazır Değil”

Büyük bir mücadele verdiklerini, ancak kapıların performansını zayıf olan tarafın belirlediğini aktaran Özel sözlerini şöyle sürdürüyor; “Şu bir gerçek; 2018 yılına baktığımız zaman Kapıkule Sınır Kapısı’ndan günlük ortalama çıkış 800 iken şu an bu rakamlar bin 200, bin 300’lere çıktı. Bu artış özellikle son altı ayın rakamı; kapasite yüzde 50 artırıldı. Bu artışı Ticaret Bakanlığımızın muhatapları ve UND olarak orada bulunan partner derneğimiz ile görüşerek sağladık. Bu dönemde Kapitan Andreevo Sınır Kapısı’nda insan kaynağına kadar her detayı hesapladık ve bu raporlarımızı Bulgar tarafına ilettik. Bu doğrultuda da birtakım düzenlemeler ve iyileştirmeler yapıldı. Hamzabeyli’de yapılan iyileştirmeler ile peronlar yenilendi ve dört yeni peron yapıldı. Şimdi açılan yeni bir ihale ile Kapitan Andreevo sınır kapısında sıfır noktasında özellikle frigorifik araçlar için ilave iki peron daha yapılacağı söyleniyor.”

“Kontroller de Süreci Yavaşlatıyor”

Bulgaristan’da uzun süredir seçimlerden kaynaklı hükümetin kurulamamış olduğuna, en son 14 Kasım tarihinde yapılan seçimlerde yeni bir hükümetin görev başına geldiğine ve  bu sürecin bir sıkıntı oluşturduğuna dikkat çeken Özel, bunun yanı sıra kaçak göçmen faktörünün de bölgeyi oldukça etkilediğini aktarıyor. Özel, “Yaşanan yeni göçmen sorunu nedeniyle de sınır polisleri alarm durumuna geçti ve AB Sınır Polisi Frontex ile de ilave kontroller gerçekleştiriyorlar. Bu kontroller de süreci biraz daha yavaşlatıyor ve uzatıyor. Ancak tüm bunlara rağmen Bulgar tarafı alımlarda bin 200, bin 300 bandının altına hiçbir zaman düşmedi. Onlar da ellerinden geleni yaptıklarını ifade ediyorlar; ancak iç gümrüklerden kapılara gelen araç sayısı çok tazyikli. Kapıkule Sınır Kapısı’na gelen araç sayısı günlük bin 600, bin 700 civarındayken her gün bin 300 araç çıkarsa bu kolay bir rakam değil.”

“Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda Hedefimiz Bin Araç”

Hamzabeyli Sınır Kapısı’nda hedeflerinin bin araç olduğuna dikkat çeken Özel, sundukları raporlara göre Bulgar tarafında personel sayısının eksik olduğunu belirtiyor.  Özellikle her iki kapıda  karbondioksit ölçümünün yapıldığı alanın en dar nokta olduğunu ve o bölgedeki polis sayısının yetersiz kaldığını ifade eden Özel, “O noktada personel sayısı artırılırsa araçlar arkada bulunan 10 perondan Kapıkule’den, 4 perondan Hamzabeyli’den daha rahat bir şekilde içeriye geçebilirler. Bunlar çözüme kavuşursa rakamlar da artacaktır.” diyor.

“Burası Avrupa Birliği-Avrasya Sınır Kapısı”

Özel; Türkiye, Bulgaristan ve Avrupa Birliği’nin anlaşması ile kapının tek bir kapı olarak işlem görmesini istediklerini belirtirken iki tarafın kontrollerini birlikte gerçekleştirmesi, sınır polislerinin beraber çalışması, bir kapıda yapılan işlemin diğer kapıda kabul görmesi gibi aksiyonların en ideal çözüm olduğunun altını çiziyor. Özel, “Tabi ki bunlar için siyasi bir karar gerekiyor. Siyasi karar alındıktan sonra bunun gerçekleştirilmemesi için hiçbir sebep yok. Bizim savunduğumuz şey; buranın sadece Türkiye-Bulgaristan sınır kapısı olmadığı. Burası Avrupa Birliği-Avrasya Sınır Kapısı’dır. Avrupa Birliği’nden Avrasya’ya yönelik ihracatlar da buradan geçiyor. Sınır kapılarımızdan sadece Türk araçlar geçmiyor; her ülkeden araç geçiyor. Dolayısıyla karşı tarafın nakliyecisi de bu kapıda 90 saat kaybediyor. Bu nedenle sadece bizim sorunumuz değil, Avrupa Birliği’nin de sorunu. Biz ise mevcut durumu nasıl daha iyileştirebiliriz, nasıl ileriye taşıyabiliriz diye düşünüyoruz.”

“UND’yi Biliyor ve Muhatap Alıyorlar”

Konuyu, muhatap olunan Bulgar derneği ile paylaştıklarını ve her konuda destek olduklarını belirten Özel, ulusal ve uluslararası kurumlara sorunu anlattıklarını da ifade ediyor. Özel şunları aktarıyor; “Bizim işimiz anlatmak ve bilgiyle ikna etmek. Raporlarla ve rakamlarla ortaya koyuyoruz. O yüzden UND’nin itibarı yurt dışında ve Avrupa Birliği nezdinde de yüksek. Dolayısıyla burada dış temsilciliklerimizin de katkıları çok önemli. Biz bir kurumdan randevu istediğimiz zaman herkes devreye giriyor ve o randevuları alıyoruz. UND’yi biliyor ve muhatap alıyorlar. UND, bir dernekten daha fazlası. Güçlü bir kurum kültürümüz var ve kurum hafızamız çok iyi. Dolayısıyla böyle olduğu için bir yere gittiğimiz zaman bilgi ile ikna etmekte hiçbir zorluk yaşamıyoruz. Tabii uluslararası ilişkiler işin içine girince hemen olmuyor; fakat bütün bu sorunları hep en üst mertebedeki insanlara aktarıyoruz.”

“Biz Hem Devlet Olarak Hem de Sivil Toplum Örgütü Olarak Üzerimize Düşeni Yapıyoruz”

Daralan noktanın Bulgar tarafı olduğunu aktaran Özel, yapılacak iyileştirmelerin net bir şekilde belli olduğunu ve iyileştirmelerin hayata geçmesi ile de rahatlamanın yaşanacağını belirtiyor. Bulgar tarafının da bunu bildiğini ve aksini belirtmediğini söyleyen Özel sözlerini; “Sunulan rapor ve yapılan görüşmelerde  görüyoruz ki konuyu sahiplenmiş vaziyeteler. Bu konuda Ticaret Bakanlığı çok yoğun mesai harcıyor. Biz hem devlet olarak hem de sivil toplum örgütü olarak üzerimize düşeni yapıyoruz.” şeklinde sonlandırıyor.

 
Sırbistan Çok Girişli Tektip Geçiş Belgeleri Firmaların Bütün Araçlarına Tahsis Edilecek
 
UND Chief Executive Officer Alper Özel, The Weak Side Determines The Performance of the Gates
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Emre Aytaş Lojistik Sahibi Coşkun Aytaş, 'Sadece Türkiye’nin Roro’yu Kullanmasının Şart Koşulması Zorumuza Gidiyor'
Lojistik firmaları ile söyleşi gerçekleştirmeye ve sektörü dinlemeye devam ...
Ford Trucks Türkiye ve Uluslararası Pazarlar Pazarlama Müdürü Emine Coşkun, "Ford Trucks Olarak Lojistik Sektörü ve Gençlere Yönelik Desteklerimiz Devam Ediyor'"
İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genç ...
Tırsan Treyler Satış Koordinatörü Ertuğrul Erkoç, "VAN ECK İkiz Kat Aracını Kısa Süre İçerisinde Türkiye’de de Yollarda Göreceğiz"
Tırsan, 2019 yılında bünyesine kattığı ve 2021 yılı itibariyle Adapazarı ...
 
Geleceğin Lojistikçileri Genç UND Programını ve Lojistik Sektörünün Geleceğini Anlatıyor..
İstanbul Üniversitesi ve Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Genç ...
Ege Yurt Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Volkan Özdemir, "Sektörümüzün Bütün Paydaşlarına Fayda Sağlayacak Sistemler Üzerinde Çalışıyoruz"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda söyleşi gerçekleştirdiğimiz ...
"Araç Sıkıntısı ve Navlun Fiyatlarının Yükselişi Karayolunu Çıkmaza Sokuyor"
Uluslararası logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda Mitlog Kurucu Ortağı ...
 
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, "Ağır Ticari Araçlar İçinde İlk Olarak Yollarda Elektrikli Kamyonları Göreceğiz"
Teknolojinin gelişimine paralel olarak hız kazanan ve yeşil taşıma yönünde ...
Borusan Lojistik Genel Müdürü Serdar Erçal, Türkiye’de Yük Verenler ve Taşıyanlar İçin Kendimizi Lojistik Sektörünün Dijital Öncüsü Olarak Görüyoruz
Uluslararası lojistik firmalarını, yenilikçi çalışmalarını ve sektöre ...
Sektör Şoförlere Serbest Dolaşım Hakkı İstiyor
Uluslararası taşımalar dosyamız kapsamında sektörü dinlemeye devam ediyoruz. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckkamyonculkwbussondakikaşoförKamyonnewstürkiye