GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Gürcistan İçine Yapılacak Taşımalarda Zorunlu Korona Testi Uygulanacak
Gürcistan İçine Yapılacak Taşımalarda Zorunlu Korona Testi Uygulanacak
Aksaray Belediyesi Maske Dağıtımlarını Sürdürüyor
Aksaray Belediyesi Maske Dağıtımlarını Sürdürüyor
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
21 Mart 2019 Perşembe - 11:48

Türkiye’de En Geniş Hinterlanda Sahip Liman: Mersin Uluslararası Limanı

Denizcilik sektörünün dünya ve ülkemiz ekonomisi için öneminin giderek artması, bizleri bu alana “daha yakından bakmamız gerektiğine” sevk etti. Kamyonum olarak, her biri ülkemiz ve dünya ekonomisi için çok kıymetli olan limanlarımıza ilişkin bilgileri okurlarımıza sunmaya karar verdik. Limanlar dosyamızın ilk bölümünde, Türkiye’nin en geniş hinterlandına sahip olan, yılda 30 milyon tondan fazla yük elleçlenen Mersin Uluslararası Limanı’nı yakından tanıyacağız.

Türkiye’de En Geniş Hinterlanda Sahip Liman: Mersin Uluslararası Limanı

Geçtiğimiz günlerde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı M. Cahit Turhan, Türk denizcilik sektörünün 17.5 milyar doları aştığını, Türkiye’nin dış ticaretinin yüzde 87’sinin de denizyoluyla yapıldığını açıkladı.  Denizcilik ve ilişkili sektörlerde istihdam edilen kişi sayısının 1 milyona yaklaştığını belirten Turhan, dünya deniz ulaştırması pastasından Akdeniz havzasının payının yüzde 25'in üzerinde olduğunu bildirdi. Yine denizcilik sektörü üzerine bir açıklamada bulunan Ticaret Bakan Yardımcısı Gonca Yılmaz Batur, dünya ticaretinin yüzde 90’ının deniz yoluyla gerçekleştiğini belirtti.

Denizcilik sektörünün dünya ve ülkemiz ekonomisi için öneminin giderek artması, bizleri bu alana “daha yakından bakmamız gerektiğine” sevk etti. Nitekim tam da bu günlerde, dünyanın en büyük denizcilik ve lojistik firması DFDS’nin, Akdeniz’in en büyük Ro-Ro gemisi “Ephesus Seaways”i, Pendik-Trieste hattında kullanıma sunması, ne kadar doğru bir karar verdiğimizi gösterdi. Kamyonum olarak, her biri ülkemiz ve dünya ekonomisi için çok kıymetli olan limanlarımıza ilişkin bilgileri okurlarımıza sunmaya karar verdik. Limanlar dosyamızın ilk bölümünde, Türkiye’nin en geniş hinterlandına sahip olan, yılda 30 milyon tondan fazla yük elleçlenen Mersin Uluslararası Limanı’nı yakından tanıyacağız.

Almanca kökenli bir sözcük olan “Hinterlant”, Coğrafya bilimine ait bir kelime. Bir limanın yük aldığı ve verdiği geri sahasındaki ekonomik coğrafyayı ifade ediyor. Hinterlant çapının büyüklüğü, limanın geri sahasındaki ekonomik faaliyetler ve ulaştırma alt yapısının niteliğine göre değişkenlik gösteriyor.

Ülkemizin en geniş hinterlandına sahip liman, Mersin Uluslararası Limanı’dır. (Mersin International Port- MIP) Bunun nedeni ise Batı yönüne gidildiğinde 3. taraflara hizmet veren ilk limanın, çok uzak bir noktadaki Antalya Limanı olmasıdır. Ayrıca MIP’in demiryolu bağlantısı da bulunuyor. Bu sayede liman hinterlandı, Kuzey ve Doğu sınırlarına da yayılıyor.

Yılda 30 Milyon Tonun Üzerinde Yük Elleçleniyor

MIP’de konteyner, genel kargo, proje kargo, Ro-Ro, kuru dökme yük ve sıvı dökme yük, yolcu, gemiden konteynere direkt dökme yük hizmetleri veriliyor. MIP, tüm liman hizmetlerini aynı sahada verebilen Türkiye’deki çok amaçlı en büyük liman özelliğini taşıyor. 21 adet rıhtım bulunan limanda, büyüklüğüne göre aynı anda 30'a yakın gemiye yükleme - boşaltma hizmeti verilebiliyor. Yılda  30 milyon tonun üzerinde yük elleçleniyor.

4 Hatlı Demiryolu Terminali

MIP (Mersin Uluslararası Limanı), Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş, Konya, Karaman, Ankara ile diğer sanayi şehirlerine ve uluslararası tren istasyonlarına bağlantılıdır. Ayrıca liman sahası içerisinde konteyner taşımacılığını sağlayan 4 hatlı demiryolu terminali bulunuyor. Terminalde Ankara, Kayseri, Konya, Gaziantep, Kahramanmaraş, Irak, İran ve diğer bölge yüklerine hizmet veriliyor.

Gelişmiş Sanayi Şehirlerine Otoban Bağlantısı

Mersin Uluslararası Limanı, Gaziantep, Kayseri, Kahramanmaraş, Konya ve gelişmiş sanayi şehirlerine otoban ile bağlantılıdır. Ayrıca etkin karayolu taşımacılığı sayesinde Orta Doğu ülkelerine ulaşım sağlanabilmektedir.

Serbest Bölgeye Yakınlık, Yük Trafiğini Olumlu Etkiliyor

Mersin Serbest Bölgesi, Mersin Uluslararası Limanı'yla bitişik konumda olup, liman içerisinde "koridor" adı verilen bir karayoluyla bağlantılıdır. Mersin Uluslararası Limanı’nın serbest bölgeye yakınlığı yük trafiğini olumlu yönde etkilemekte ve yük sahiplerine zaman tasarrufu sağlamaktadır. Mersin Uluslararası Limanı, serbest bölgeye koridor ile bağlanabilen Türkiye’deki tek limandır.

360 Derece Hareketli 406 Kamera ile Devamlı Gözetim

Yeni biyometrik kimlik kartları, giriş- çıkışları kısıtlayarak sadece yetkili personele geçiş hakkı tanıyor.

El ve araç terminalleri, saha ve rıhtımlarda gerçek zamanda bilgi girişi sağlayabilmek için kullanılıyor.

Liman, çeşitli noktalara yerleştirilmiş 360º derece hareketli 406 adet CCTV kamera ile devamlı gözlem altında tutuluyor.

Konteyner Mühür Kontrolü Uygulamasının aktif olduğu limanda, dolu konteynerlerin mühür kontrolleri yapılıyor. Uluslararası gemi ve liman güvenliği hizmeti sağlanarak uluslararası liman işletmeciliği standartlarına uygun olarak hizmet veriliyor.

Rakamlarla Mersin Uluslararası Limanı

 

Toplam Liman Sahası:

112 Hektar

Toplam Rıhtım:

21

Max. Derinlik:

15,8 m

Dizayn Kapasitesi:

2.600.000 Teu / Yıl

Genel Kargo Elleçleme Kapasitesi:

1.000.000 Ton / Yıl

Dökme Katı Yük Elleçleme Kapasitesi:

8.000.000 Ton / Yıl

Dökme Sıvı Yük Elleçleme Kapasitesi:

1.000.000 Ton / Yıl

Ro-Ro Kapasitesi:

150.000 Adet-Araç /Yıl

Toplam Rıhtım Uzunluğu ( 3370 m)

Hedeflenen gemi uzunluğu:

Uzunluk 387 m

Hedeflenen Gemi Kapasitesi – 18k TEU

Rıhtım Vinçleri

Gantry Vinç:

12

Mobil Vinç (MHC):

5

Pilotaj-Römorkör-Palamar Servisleri:

7/24 saat

 

 
"RECOVERY OF HEAVY-DUTY SEGMENT EXPECTED AFTER 2019"
 
Schmitz Cargobull’un Tüm Dünyada Satılacak Konteyner Taşıyıcılarını Koluman Üretecek
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
'Ro-Ro Tercihi, Fiyatları İndirebilmemize İmkan Tanır'
DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, uluslararası ...
Limancılık Sektörünün İlk Ar-Ge Merkezi Kuruldu
Kumport, yaptığı başvurunun Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylanmasının ...
Ephesus'un Kraliçesi Alev Kaptan'la Özel Röportaj
Akdeniz'in en büyük Ro-Ro gemisi Ephesus Seaways'in üçüncü kaptanı Alev ...
 
Ro-Ro Tercihi, Fiyatları Düşürebilmemizi Sağlar
DFDS Akdeniz İş Birimi Kıdemli Başkan Yardımcısı Selçuk Boztepe, uluslararası ...
Mega Ro-Ro Gemisi Türk Bayrağı’yla Sefere Çıktı
Danimarkalı denizcilik ve lojistik firması DFDS’nin Türkiye’ye getirdiği ...
SIRENA MARINE Japonya'ya Motoryat İhraç Edecek
SIRENA MARINE, motoryat üreticileri için oldukça zor bir pazar olan Japonya’ya ...
 
Marmara Bölgesi’nin En Büyük İthalat Limanı: ‘Kumport’
Türkiye’nin önemli liman işletmecileri arasında yer alan Kumport, 2018 ...
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
türkiye
dikkat
Kamyon
lkw
fahrer
treyler
src
haberler
sondakika