Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
9 Temmuz 2021 Cuma - 13:46

Türkiye-Özbekistan Arası Lojistik Çalışmaları Karayolundan İlerliyor

Ülkemizin Uluslararası ticaret anlamında dışa açılımı geliştirme hamleleri kısa süre içerisinde netice vermeye başlamıştır. Avrupa ülkelerinin yanı sıra Asya ülkelerinin tamamında da etkin girişimlerde bulunan yetkililerimizin çabaları sonucu özellikle Özbekistan ile yapmakta olduğumuz ihracat ağırlıklı ticaretimizin önemli oranda artış sağladığı görülmektedir.

Türkiye-Özbekistan Arası Lojistik Çalışmaları Karayolundan İlerliyor

Türkiye-Özbekistan ihracat ve ithalat yoğunluğu lojistik sektöründe faaliyet gösteren kuruluşlarında dikkatini çekmiş olacak ki birçok firma yönünü Özbek hattına çevirmiştir. Ülkemiz genelinde faaliyet gösteren Özbekistan nakliye firmaları sayısında ortaya çıkan artış beraberinde rekabet ortamını da getirmiştir. Özbekistan lojistik hizmetleri sunma konusunda adeta yarış içerisine giren nakliye şirketleri ihracatçı ve ithalatçı firmalara çok alternatifli taşıma hizmeti seçenekleri sunmaktadırlar.

İki ülke arasında devam etmekte olan ticaret genel itibarı ile karayolu üzerinden tır nakliyesi şeklinde ilerlediğinden hat üzerinde seçilen güzergahın da önemi oldukça artmaktadır. Son yıllarda Dünya genelinde meydana gelen salgın hastalıktan dolayı alınan tedbirler kapsamında sınırlama getirilen sınır kapısı geçişlerinden Özbekistan’da etkilenmiş olduğundan standart olarak kullanılan İran, Türkmenistan üzeri güzergah neredeyse hiç kullanılmayacak duruma gelmiştir.

Alternatif olarak bulunan diğer güzergahlar Gürcistan, Azerbaycan üzeri ile Gürcistan, Rusya, Kazakistan üzeri güzergahların yoğun olarak kullanıldığı Özbekistan nakliye hattında Türkiye ve Özbekistan plakalı taşıma araçları önemli ölçüde boy göstermektedir. Yılın belli dönemlerinde ortaya çıkan Türk tırlarına uygulanmakta olan geçiş belgesi (dozvala) sıkıntısından kaynaklı olarak alternatif araç arayışlarına çözüm özellikle Özbekistan menşeili yabancı plakalı tırların organize edilmesi şeklinde üretilmiştir.

Her iki güzergahın kullanımında da araç varış sürelerii yaklaşık olarak aynı sürelere tekabül etmekte olup Türkiye’nin her yerinden yapılan yüklemeler neticesinde ortalama 12-14 günlük bir süre zarfında Özbekistan varış noktalarına ulaşım sağlanmaktadır. İran, Türkmenistan üzeri güzergah kullanımında bir taşıma aracına yüklenen ağırlık miktarı 23-24 ton aralığında iken diğer güzergahlarda Rusya ve Kazakistan’ın izin vermiş olduğu maksimum tonaj limiti olan 22 tonu geçmeyecek şeklide yükleme yapılmaktadır. Ülkemizin dört bir yanında üretim faaliyetleri içerisinde olan dış ticaret firmalarımızın üretim tesislerinden yapılan yüklemeler yine aynı şehrin gümrük noktalarında ihracat işlemlerinin yapılmasının akabinde Özbekistan’a ulaştırılmak üzere yola çıkarılmaktadır.

Haber: Mehmet Ali BAL
Haber kaynağı: Mersin nakliyeciler sitesi

 
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
 
Tunceli Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı 1200 Torbalı Kömür İçin Nakil Hizmeti Alacak
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
n11 ve Ekol Lojistik’ten ‘n11depom’ Projesi ile E-Ticarette Operasyon Hizmeti
Türkiye’nin alışveriş platformu n11 ve lojistik sektörünün öncü şirketi ...
Katar Parsiyel Nakliye Çalışmaları
Körfez ülkeleri içinde yer alana Ortadoğu’nun önemli yerinde konumlanan Katar; ...
Türkiye-Makedonya Arası Transport Çalışması Yapan Firma Sayısı Çoğalıyor
Geçtiğimiz aylarda adını Kuzey Makedonya olarak değiştirmiş olan doğu ...
 
Uluslararası Karayolu Taşımacılığı
Uluslararası nakliye, deniz, kara, hava veya demiryolu üzerinden ham maddelerin, ...
Türkiye-İran Lojistik Hizmetleri Kapsamında Komple ve Parsiyel Taşımacılık
Türkiye’nin doğu sınır komşusu olan İran ile ticaret yollarımız oldukça ...
Ukrayna’ya Parsiyel ve Kargo Yük Taşımacılığı
Dış ticaret yaptığımız ülkelerle ilgili yapılan son güncel araştırmalara ...
 
Rusya’ya İhracat Gönderilerinde Komple ve Parsiyel Nakliye Hizmetleri
Ülkemizin dışa açılım politikaları ile ilgili son dönemlerde  yaptığı ...
Özbekistan'a Parsiyel Nakliye Çalışmaları
Dünya geneline yayılan korona virüs dolayısı ile Özbekistan’a giriş ve ...
Dinçer Lojistik 3. Gamification Hackathon’da ‘Bahçeşehir Üniversitesi Özel Ödülü’nü Kazandı
GamFed Türkiye’nin bu yıl 3’üncüsünü düzenlediği Gamification Hackathon, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treyler haberler bussrckamyonumsondakikafahrertrucknews