Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
18 Mayıs 2021 Salı - 12:08

Türkiye - Hazar Hattı’nda Deneme Amaçlı İlk Konteyner Yolculuğu

P&O Maritime Logistics tarafından Hazar Denizi’nden DP World Yarımca’ya başlatılan yeni nakliye rotası Türkiye - Hazar Hattı, Orta Asya’yı Türkiye’ye doğrudan bağlayacak. Yeni rota Türkiye, Rusya ve Orta Asya pazarları arasında, daha düşük maliyetli düzenli konteyner taşımacılığıyla ticaret hacminin yükselmesini sağlayacak

Türkiye - Hazar Hattı’nda Deneme Amaçlı İlk Konteyner Yolculuğu

Orta Asya’yı Türkiye’ye doğrudan bağlayacak yeni nakliye rotası Türkiye - Hazar Hattı’nda deneme amaçlı ilk konteyner yolculuğu tamamlandı. Hazar Denizi üzerinden DP World Yarımca’ya yapılan ilk konteyner taşımacılığının başarıyla tamamlanması, Orta Asya'yı Türkiye'ye doğrudan bağlayan yeni nehir-deniz yolunun başlangıcını işaret ediyor. Türkiye’yi stratejik öneme sahip olan Orta Asya Bölgesi’ne bağlayan yeni gemi rotası, kapıdan kapıya teslimatta daha düşük ulaştırma maliyetleri sunarak Türkiye ve Orta Asya ticaretini artırmayı hedefliyor.

Karbon salınımında yüzde 17 düşüş sağlayacak

P&O Maritime Logistics tarafından, DP World Yarımca ve DP World grup bünyesinde yer alan şirketlerin desteğiyle başlatılacak olan yeni nakliye rotası ilk kez bu pazarlar arasında düzenli konteyner bazlı taşımacılık sağlayacak. Hız ve maliyet avantajı sunan Türkiye – Hazar Hattı, karayolu taşımacılığına göre karbon salınımını %17 oranında düşürüyor. Türkiye – Hazar Hattı, Orta Asya'nın kara ile çevrili bölgelerine daha ileri taşıma sağlamak için belirlediği lojistik ortaklıklarla müşterilere sorunsuz ve geliştirilmiş hizmet sağlayarak daha verimli kapıdan kapıya teslimat sunacak. 

2020 yılında Türkiye, Rusya ve Orta Asya arasında yaklaşık 31,2 milyar ABD doları ticaret akışı gerçekleşti. Bölge, Türkiye’nin ihracatının yüzde 6’sını sağlarken Türkiye’nin ithalatının ise yüzde 9,6’sını yapıyor. Türkiye’nin en büyük ticaret partnerlerinden biri olan Rusya ile 2020’de 17,8 milyar dolarlık ithalat gerçekleştirilirken 4,5 milyar dolarlık da ihracat yapıldı. Bu pazarların Türkiye'nin en önemli ticaret ortaklarından biri olmasıyla birlikte, P&O Maritime Logistics, DP World Yarımca aracılığıyla Hazar Denizi’ndeki Aktau & Türkmenbaşı limanlarına Rusya nehir sistemleri ile direkt ulaşım sağlayarak, Türk şirketleri ile bölge arasında daha yakın ticaret bağlantılarını gerçekleştirmek için ideal bir rota oluşturdu. 

P&O Maritime Logistics'in Çoklu Taşıma Gemisini (MCV) kullanacak olan yeni hat, ağırlıklı olarak endüstriyel makineler, inşaat malzemeleri, tekstil, kozmetik, beyaz eşya ve mermer gibi konteynerli ürünleri taşıyacak. Bunun yanı sıra dökme yük ve proje kargoları için uygun hizmeti sağlayacak. DP World Yarımca'nın son teknoloji konteyner terminali, süper post panamax rıhtım vinçleri ve elektrikli kauçuk tekerlekli gezer vinçler (e-RTG) gibi özel çözümler sunması ve 1,3 milyon TEU kapasitesi ile şu anda İzmit Körfezi'nin ve Türkiye'nin en büyük terminallerinden biri olması, deneme yolculuğu sırasında son derece hızlı bir gemi dönüşü sağlaması ve hizmetin verimliliğine önemli bir katkı sağladı. 

“Yeni deniz yoluyla pazarda daha rekabetçi olacağız”

DP World Yarımca CEO'su Kris Adams,  Türkiye-Hazar Hattı’nın yüklerin hareketini daha akıcı ve daha az maliyetli hale getirdiğini söylerken sözlerine şöyle devam etti: “Türkiye, Rusya ve Orta Asya arasındaki ticaret ağları hakkındaki bilgimizle, müşterilerimizin bu pazarlarda daha rekabetçi olmalarına destek olmayı amaçlıyoruz. Bu bölgeler arasındaki ticaretin artmasının ardından yeni deniz yolunun açılması, bu pazarlarda faaliyet gösteren firmalar için önemli bir avantaj sağlayacak.” 

“Demiryoluna kıyasla yüzde 15 daha hızlı varış sağlayacak”

P&O Maritime Logistics CEO'su Martin Helweg şunları söyledi: “Türkiye, Rusya ve Orta Asya arasındaki ticaretin verimliliğini artırmak için muazzam bir potansiyel var. P&O Maritime Logistics, bu güzergahta hareket eden mal türlerine uygun olan hem dökme yük hem de konteyner yük taşıma kabiliyeti nedeniyle uygun bir yapıya sahip. Kara taşımacılığı, taşımacılık sektörünün toplam karbon emisyonlarının %95'ini oluştururken, bu yeni nehir-deniz bazlı rota, daha uygun maliyetli ve çevre dostu kargo taşımacılığı sunacak. Bu çözümle, müşteriye tır taşımacılığına kıyasla maliyette ortalama %10-20 tasarruf sağlarken konteyner başına karbon emisyonlarını %17 veya 0,5 ton azaltabilecek. Bunun yanı sıra kargoyu demiryoluna kıyasla %15 daha hızlı bir şekilde varış noktasına ulaştırarak müşterilerimize pek çok avantaj sağlayacağız.”

 
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, Aracın Durması Gitmesinden Daha Önemli
 
New: Plug-In Hybrid Van From Quantron
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bosch, Shell ve Volkswagen'den Yüzde 20 Daha Düşük Karbonlu Yenilenebilir Benzin
 Yenilenebilir düşük karbonlu yakıt çeşitleri artış gösteriyor. R33 Blue ...
UND 40.Olağan Genel Kurul Toplantısı 2 Haziran'da Gerçekleştirilecek
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 40.Olağan Genel Kurul Toplantısı'nın ...
UND, 'Dijitalleşme Çalışma Grubu' Kuracak
UND, üyelerinin Endüstri 4.0’a daha hızlı uyum sağlayabilmesi ve sektörün ...
 
Mercedes-Benz Yıldız Kızlara Çevirim İçi Bilişim Teknolojileri ve Kodlama Eğitimi Vermeye Devam Ediyor
Mercedes-Benz, 2004 yılında Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD) iş ...
Yakıt Tasarrufunun Yolu FleetGO’dan Geçiyor
Küresel rekabet ortamı her alanda daha fazla yol kat etmeyi gerektirir. ...
Kipi Sınır Kapısı 24 Mayıs Tarihine Kadar Kapalı Olacak
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kipi Sınır Kapısı'nın 24.05.2021 ...
 
Macaristan İkili Geçiş Belgeleri Kullanıma Açılıyor
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), dönemsel olarak kullanıma açılan ...
Macaristan Zorunlu Elektronik Kayıt Sistemini Başlattı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), uluslararası taşımalar için elektronik ...
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya, Çekya transit geçiş ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikabuslkwnewstürkiyefahrerşoförtreylerKamyon