Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Mayıs 2025 Çarşamba - 13:00

Türkiye-Çin Arasında Kazan-Kazan Dönemi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir rota sunduğunu kaydetti. Orta Koridor’un Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni de kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini kaydetti.

Türkiye-Çin Arasında Kazan-Kazan Dönemi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Çin Halk Cumhuriyeti’nin Xi’an şehrinde gerçekleştirilen 9. İpek Yolu Uluslararası Fuarı’nda konuştu. Bakan Uraloğlu, İpek Yolu’nun doğu başlangıç noktası Xi’an’in, Çin’in en eski başkentlerinden biri olduğunu belirterek “Bu ticaret yolu, Çin’den başlayıp Orta Asya üzerinden Anadolu’ya kadar uzanıyordu. Anadolu, İpek Yolu’nun batı ucunda yer alıyor ve İstanbul bu hattın son durağı oluyordu.” ifadelerini kullandı.

Ulaştırma Sektörü Ekonomik Güvenliğin, Bölgesel Entegrasyonun ve Barışın Temel Taşıdır”

Bakan Uraloğlu, Xi’an ve Anadolu şehirleri arasında baharat, ipek, değerli taşlar, cam ürünleri, kâğıt ve kültürel unsurların alışverişinin yapıldığını söyleyerek İpek Yolu’nun, binlerce yıl boyunca yalnızca ticaretin değil, kültürlerin, fikirlerin ve dostluğun da yolu olduğunu vurguladı.

Söz konusu geleneği çağın gereklilikleriyle harmanlayarak daha ileriye taşımak için bir araya geldiklerini söyleyen Uraloğlu, Tarihi İpek Yolu'nun modern bir yansıması olan Fuarda; kültürel ve ekonomik köprüler kurmak, iş birliğini güçlendirmek ve ortak kalkınma hedeflerini paylaşmak üzere toplandıklarını da vurguladı. Uraloğlu, “Ulaştırma sektörü sadece bir altyapı meselesi değil; aynı zamanda ekonomik güvenliğin, bölgesel entegrasyonun ve barışın temel taşıdır.” dedi.

“Türkiye, Çin ile Avrupa Arasındaki Yük Taşımacılığında Hızlı, Güvenilir ve Öngörülebilir Bir Rota Sunmaktadır”

Türkiye’nin Asya, Avrupa ve Afrika’nın kesişim noktasında bulunan stratejik konumu sayesinde küresel ölçekte erişilebilir, sürdürülebilir ve çok modlu bir ulaştırma altyapısı sunduğunun altını çizen Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:

“Orta Koridor olarak bilinen Trans-Hazar Uluslararası Taşımacılık Güzergâhı’nı güçlendirmek amacıyla büyük ölçekli projelere öncülük ediyoruz. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu, modern limanlarımız, lojistik merkezlerimiz ve gümrük süreçlerindeki dijital dönüşüm ile Türkiye, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir bir rota sunmaktadır.”

“Ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi’ni Kazan-Kazan İlkesi Çerçevesinde Desteklemektedir”

İpek Yolu’nun yeniden canlandırılmasını öngören Hazar Geçişli Doğu- Batı Orta Koridor Girişimi’nin, Doğu ile Batı arasında bağlantısallığın geliştirilmesini hedefleyen Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, “Bu çerçevede, ülkemiz Kuşak ve Yol Girişimi’ni kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklemektedir.” diye konuştu.

Uraloğlu, "Türkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Çin Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında İpek Yolu Ekonomik Kuşağı ve 21. Yüzyıl Deniz İpek Yolu ile Orta Koridor Girişiminin Uyumlaştırılmasına İlişkin Mutabakat Muhtırası" Antalya’da imzalandığını da anımsatarak sözlerine şu şekilde devam etti:

“Bu uyumlaştırmanın bir eylemi olarak görebileceğimiz, Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi, Asya ile Avrupa arasında kurulan lojistik köprülerin en somut ve en başarılı örneklerinden biridir. Türkiye olarak, bu planlamada da aktif rol almaktan memnuniyet duyuyoruz.”

“Yeşil Koridorlara Geçişi de Planlamalıyız”

Küresel tedarik zincirlerinin yeniden şekillendiği ve güzergâh çeşitliliği ile yeşil lojistik çözümlerinin önem kazandığı bir dönemde olduklarını belirten Uraloğlu, “Bu bağlamda, başta Çin-Avrupa Demiryolu Ekspresi olmak üzere yeni planlamaları da süratle devreye almamız tedarik zinciri güvenliği açısından kritik bir öneme sahiptir. Ancak, oluşturduğumuz hatların sürekliliği için yeşil koridorlara geçişi de planlamalıyız. Türkiye olarak hedefimiz, yalnızca altyapılar inşa etmek değil; aynı zamanda kalıcı, dengeli, çağın gereklerine uygun ve uzun vadeli iş birlikleri oluşturmaktır.” dedi.

Ulaştırmanın tüm alanlarında ve özellikle demiryolu taşımacılığında kolaylaştırıcı ve entegre çözümler sunmaya hazır olduklarını da söyleyen Uraloğlu, karşılıklı faydaya dayalı bir iş birliğini büyütmekten büyük memnuniyet duyacaklarını da sözlerine ekledi.

 
Ekol Lojistik’ten Operasyonel Deneyimi Güçlendiren Yeni Proje: SahadaSen
 
Yeni Deposu ile Alışan Dış Ticaret Süreçlerine Hız ve Verimlik Katıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde Değişiklik
15.05.2025 tarihinde yayımlanan 32901 sayılı Resmi Gazete ile “Karayolu ...
Kadın TIR Sürücü İstihdamına Güçlü Teşvik Geldi
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, 30 Kasım Dünya Şoförler ...
Şubat Ayı Enflasyon Rakamları Açıklandı
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), şubat ayı enflasyon oranını açıkladı. ...
 
Treylerciler 100 Bin Adet Üretim ve Dünya Üçüncülüğü Hedefi Koydu
Treyler Sanayicileri Derneği (TREDER) ve Ağır Ticari Araçlar Derneği (TAİD) ...
Suriye ile Karşılıklı Ticarette Yeni Düzenleme Yürürlüğe Girdi
Suriye ile karşılıklı ticarette yeni düzenleme yürürlüğe girdi. Ticaret ...
Unutmadık, Unutmayacağız...
6 Şubat depreminde hayatını kaybeden vatandaşlarımızı rahmetle anıyoruz.
 
LojiDer’in 1’nci Olağan Genel Kurulu 4 Şubat 2025 Tarihinde İstanbul’da Yapıldı
Lojistik Hizmet Sağlayıcılar Derneği (LojiDer), 1’nci Olağan Genel Kurul ...
Türkiye, Karayolu Taşımacılığında Yeni Bir Rekora İmza Attı!
Geçtiğimiz yıl Türkiye sınırlarından 2 milyon 95 bin ihracat seferi yapıldı. ...
Kalkınma Yolu Türkiye’nin Ekonomik Statüsünü Güçlendirecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, ekonomik büyümenin birincil ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Hatay
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newsşoförfahrertreylersondakikadikkatlkwtruckbus