Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Ağustos 2024 Çarşamba - 11:47

Tır ve Kamyon Ölçüleri: Nakliye Araçlarının Boyutları

Nakliye, insanları ve malları taşımak için tasarlanmış sistemleri ifade eder. İnsanların hayatlarını nasıl yaşadıklarının, ekonomileri nasıl kurduklarının ve çevreyle nasıl etkileşim kurduklarının merkezi bir parçasıdır. Aynı zamanda insanların değer verdiği ve hayatlarını yaşamak için ihtiyaç duyduğu iş, eğitim, yiyecek, eğlence ve diğer temel ihtiyaçlara erişmesini sağlayan en önemli ulaşım aracıdır.

Tır ve Kamyon Ölçüleri: Nakliye Araçlarının Boyutları

2000 yılında Avrasya Nakliye olarak çıktığımız kalite yolculuğunda, lojistik sektörünün en modern adımlarını kalite standartlarıyla birleştirerek vizyon, misyon ve değerlerimiz ışığında nakliye sektöründe büyük farklılıklar yaratmayı ilke edindik. 24 yıllık nakliyecilik serüvenimizde yepyeni atılımlarla daha fazla büyümeye, müşteri odaklı ve takım ruhu bilinciyle hizmetlerimizi daha da geliştirmeye öncülük ediyoruz. Varlığımızın en büyük sebebi olan tedarikçilerimiz, acentelerimiz ve hizmet verdiğimiz müşterilerimizle yıllardır kazan kazan felsefesi bilinciyle karşılıklı uyum içinde çalışarak gelişimimizi arttırarak nakliyecilik sektöründe emin adımlarla ilerliyoruz.

Geniş araç filomuzla başta Almanya, Belçika, Hollanda, İtalya gibi birçok Avrupa ülkesiyle beraber Balkan ülkelerine de komple ve parsiyel şekilde, ithalat ve ihracat karayolu taşımacılığı alanında Avrasya Nakliye olarak hizmet vermekteyiz. Filomuzda yer alan nakliye araçlarımız arasından ihtiyacınız dahilinde doğru araç seçimini yaparak maliyetlerinizi minimuma düşürürken hizmeti maksimuma çıkarırsınız.

Taşımacılıkta Nakliye Araç Ölçüleri Nedir?

Nakliyecinin asıl amacı ve görevi, diğerlerinin yanı sıra, sipariş edilen taşıma bağlamında, belirli bir mal, ambalajı, yasal koşullar ve müşteri gereksinimleri için uygun kargo alanının doğru seçimini yapmaktır. Bu hedefe ulaşmanın ilk adımı, farklı kargo alanlarını bilmek ve amaçlarını tanıyabilmektir. Avrasya nakliyat olarak da yıllardır özenle gerçekleştirdiğimiz ve geniş bir taşımacılık ağına sahip olduğumuz karayolu nakliyat hizmetimiz ile hem ülkemiz adına dünya ticaretine katkı sağlıyoruz hem de ülkemize verimli olan hizmetleri gerçekleştiriyoruz.

18 Temmuz 1997 tarihli Mükerrer Resmi Gazete’de yayınlanan Karayolları Trafik Yönetmeliği’nin 128. maddesinde karayolu nakliyesinde kullanılan araçların boyutları ve ağırlıkları ile ilgili hükümlere detaylı bir şekilde yer verildi. Ayrıca 8 Kasım 2012 tarihli Resmi Gazete’de Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut Ölçüm Toleransları Hakkında Yönetmelik de yayınlandı.

Yayınlanan bu mevzuata göre, nakliye araçlarının yüklü ve yüksüz olarak uyacakları boyutlar ve rahatça hareket edebilecekleri ağırlıklar belirlendi:

  • Araçların azami genişliği 2,55 metre olup; frigorifik taşıtların azami genişliği 2,60 metre olarak belirlendi.
  • Araçların azami uzunluğu römorklarda 12,00 metre, yarı römorklu araçlarda 16,50 metre, iki römorklu katarlarda 22,00 metre olarak belirlendi.
  • Araçların taşıyabilecekleri azami toplam ağırlıklar; iki dingilli motorlu araçlar ve römorklar için 18 ton, üç dingilli motorlu araçlar için 25 ton, dört dingilli motorlu araçlar için 32 ton, dört dingilli römorklu ve yarı römorklu araçlar için 36 ton, dört dingilli yarı römorklu araçlarda yarı römork dingil grubu ağırlığı 20 ton olan araçlarda 38 ton, beş veya daha çok dingilli yarı römorklu veya römorklu katarlarda 40 ton olarak belirlendi.
  • Araçların azami yüksekliği ise 4,00 metre olmalıdır.

 

Kamyon Tipi

 

İzin Verilen Maksimum Ağırlık

2 dingilli Kamyon

18 ton

3 dingilli Kamyon

25 ton

4 dingilli kamyon

32 ton

5 dingilli kamyon

40 ton

 

 

Römork Tipi

 

Ölçüler

 

 

 

 

 

Yarı Römork

Çekme piminin yatay aksından römorkun arkasına kadar izin verilen maksimum uzunluk 18m 
Çekme piminin yatay aksından römorkun önüne kadar izin verilen maksimum uzunluk 2,04 m 

 

 

 

 

                                          Treyler

Ön aksların dönüş noktasından treylerin arkasına kadar izin verilen maksimum uzunluk 16m
Ön aksların dönüş noktasından treylerin önüne kadar izin verilen maksimum uzunluk 2,04 m 

 

 

 

 

                                            Treyler

Çekme çubuğu hariç izin verilen maksimum uzunluk 12,5 m

 Nakliye Araçlarında Kapasite Hesaplama ve İpuçları

Nakliye sürecinde kullanılan araçların büyüklüklerine göre, tonaj sınırları da birbirinden farklılık gösterir. Bunun için malzemenin brüt ağırlık kapasitesi, net yük kapasitesi, paletlerin kapasitesi ve yükün hacmi gibi noktalara dikkat edilmesi gerekmektedir.

Brüt ağırlık kapasitesi aracın toplam taşıyabileceği yükün ton cinsinden değerini ifade eder ve araç ağırlığı ile yük ağırlığının toplanması şeklinde hesaplanır.

Net yük kapasitesi araçta yer alan yükün toplam ağırlığıdır ve aracın brüt kapasitesinden boş ağırlığının çıkarılmasıyla hesaplanır.

Palet kapasitesi, aracın taşıyabileceği palet miktarını ifade etmektedir. Bunun hesaplaması için genellikle standart euro palet (80x120 cm) baz alınır ve aracın taban alanının palet alanına bölünmesiyle elde edilir.

Yük hacmi ise, aracın iç hacmi ile taşınacak olan yükün hacmi kıyaslanır ve yüke göre uygun olan aracın seçilmesiyle yükleme yapılır.

Nakliye Araçlarında Hesaplama İpuçları

Nakliye araçlarının ölçüleri ve ağırlıklarını hesaplarken ihtiyaç duyulan ipuçları, lojistik süreçlerin verimliliğini artırmak ve maliyetleri düşürmek açısından oldukça önemlidir. Öncelikle yüklemesi yapılacak olan yüklerin uzunluk x genişlik x yükseklik şeklinde hesaplaması yapılarak metreküp cinsinden hacimleri belirlenmektedir.

Ayrıca yüklenecek olan yüklerin aracın dingilleri üzerinde dengeli ve güvenli bir şekilde dağılımını yapmak sağlıklı bir sürüş için oldukça önemlidir. Yüklenen yüklerin araç üzerinde dağılımı doğru bir şekilde yapılmadığı durumlarda, sürücünün manevra kabiliyetinde kısıtlama yaşamasına sebep olur. Bu sebeplerden, nakliye araçlarının ölçüleri kapsamında kapasite ölçümlerinin doğru hesaplanması hayati önem taşımaktadır.

Taşımacılıkta kullanılan araçların büyüklüğü, tonaj sınırlarında da farklılık gösterir. Örnek vermek gerekirse, normal bir tırın maksimum taşıma kapasitesi 24 ton iken mega denilen daha büyük tırlarda bu kapasite 26 tona kadar çıkmaktadır.

Nakliye araçlarında, araç tipine göre (tır, kamyon, römork ve treyler) taşıma kapasitesini belirlemek için kullanılan tonaj hesaplama formülleri şunlardır:

Normal Tır: 13,60 x 2,42 x 2,60 m / 20-24 ton / 80 m3 (Tenteli veya açık)

Maxima Tır: 13,60 x 2,44 x 2,80 m / 20-24 ton / 92 m3 (Tenteli Römork)

Mega Tır: 13,70 x 2,46 x 3,00 m / 22-26 ton / 100 m3 (Tenteli Römork)

İki Dingilli Kamyon: 13,50 m / 11-20 ton

Üç Dingilli Kamyon: 15 m / 21-24 ton

Dört Dingilli Kamyon: 15 m / 32-38 ton

Kamyon Römork: 7,10 + 7,68 x 2,45 x 2,80 m / 20-24 ton / 100-105 m3 (Tenteli Araçlar)

Hidrolik Treyler: 13,00 + 13,00 x 3,00 -5,00 x 3,00-5,00 / 60-100 ton

Alçak Yataklı Treyler: 13,60 + 6 x 2,55-3,00 x 3,00-4,00 m / 25-80 ton

Nakliyat sektöründe ve taşımacılıkta, güvenli ve emniyetli sürüş için tonaj hesaplamanın önemini hiçbir zaman unutmayan Avrasya Nakliyat, çalışmalarını güçlü ve titizlikle çalışan ekibiyle gerçekleştirmektedir. 

Araç Türlerinin Taşımacılık Gereksinimlerine Uygunluğu

Doğru araç tipini belirli taşımacılık gereksinimleriyle eşleştirmek, malların güvenli ve emniyetli bir şekilde taşınmasını sağlamak için oldukça önemlidir. Bir araç tipi seçerken, yükün boyutu, ağırlığı, hassaslığı ve güvenlik ihtiyaçları dahil olmak üzere çeşitli faktörler dikkate alınmalıdır. Örneğin, büyük boyutlu veya ağır bir yükün, belirli ağırlık taşıma kapasitelerine veya büyük boyutlu yük izinlerine sahip özel araçlarla taşınması gerekmektedir. Taşınması hassas olan bir yük (kimyasal ürünler, üretim yan ürünleri, toksik veya toksik olmayan kimyasallar ve gıda yan ürünleri, vb), süspansiyon sistemleri veya yastıklama malzemeleri ile donatılmış araçlarda bulunan ekstra emniyet ve koruma özelliklerine ihtiyaç duymaktadır.

Bu gereksinimlere ek olarak, yüklenecek yükün, güvenlik ihtiyaçlarını anlamak hayati önem taşımaktadır. Taşınacak olan yükün özelliğine veya yüksek öncelikli olmasına göre GPS izleme sistemleri veya gözetleme kameraları ile donatılmış özel araçlar veya ek güvenlik önlemlerinin bulunduğu nakliye araçlarıyla taşınması gerekmektedir.

Taşımacılıkta, araç tiplerinin özelliklerini anlamak, nakliye ve lojistikle uğraşan işletmeler için hayati önem taşımaktadır. Yükün gereksinimlerine göre doğru araç tipini seçerek, nakliyeciler malların güvenli ve emniyetli bir şekilde taşınmasını sağlarken, kayıpları en aza indirerek müşteri memnuniyetini de korumaktadırlar.

Nakliyecilerin yükün gereksinimlerini değerlendirmeleri ve nakliye sağlayıcılarıyla ortaklık kurarak sevkiyat için araç tipleri hakkında bilinçli kararlar almaları oldukça önemlidir. Yük güvenliği konusunda uzman, deneyimli ve profesyonel ekiplerle iş birliği yapmak, nakliyecilerin risklerini azaltırken taşımacılık operasyonlarını da optimize etmektedir. Taşımacılıkta, bu gereksinimleri değerlendirmek ve bunlara göre uygun araç tipini seçmek, yükün güvenliğini ve emniyetini büyük ölçüde arttıracak unsurlar arasında yer almaktadır.

Taşımacılıkta Doğru Aracı Seçmenin Avantajları

Taşımacılık sektöründe yükün tipine, ağırlığına, hacmine ve sahip olduğu özelliklere göre doğru aracın seçimi hem nakliye firmasına hem de müşteriye birçok avantaj sağlayan unsurlar barındırmaktadır. Bu unsurlar şu şekilde değerlendirilebilir:

  1. Taşımacılıkta yükün gereksinimine göre uygun araç seçiminin en önemli avantajı maliyet tasarrufudur. Bu avantajın içine, yakıt tasarruflu araç seçiminin operasyonel maliyetleri azaltması, aracın istenilen amaç dışında gereksiz yere kullanılmamasının bakım maliyetlerini azaltması gibi unsurlar girmektedir.  
  2. Yükün durumuna göre uygun araç seçmek aracın alan ve ağırlık kapasitesinin daha verimli kullanılmasını ve böylece aracın daha az sefere çıkmasına sebep olmaktadır. Aynı zamanda araç filosunda her amaca hizmet edecek çok yönlü araç bulundurarak, nakliye firmasının operasyon esnekliğini artmasının yanında çok farklı yüklerin aynı anda taşınmasına olanak verir.
  3. Araçta gerekli olan güvenlik önlemlerinden kilitleme önleyici fren sistemi (ABS), hava yastıkları ve denge kontrolü gibi özelliklerin bulunması araç kaza riskini minimuma düşürerek can ve mal kaybının önüne geçmektedir.
  4. Ergonomik bakımdan özellikli tasarlanan araçlarda gerçekleşen nakliye işlemlerinde sürücü konforu üst düzeyde tutularak şoförün rahatlığı sağlanarak kaza olasılığı da azalmaktadır.

Nakliyede yükün özelliklerine göre doğru araç seçimi verimliliği artırır, maliyetleri düşürür ve güvenliği iyileştirir; böylece genel performans ve müşteri memnuniyeti de artmaktadır.

 
Karsan Otomotiv Sektöründe İlkleri Gerçekleştirmeye Devam Ediyor!
 
Ağır Vasıtalarda CNG ve LPG Kullanımı: Sektörün Dönüşümü
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Eyüp Lojistik’ten Çatalca’da lojistik yatırım
Sektördeki başarılı yatırımlarıyla hızla büyüyen Eyüp Lojistik, gayrimenkul ...
Ares Logistics’ten Paris’e Ofis Yatırımı
Ares Logistics, 2024 yılında Fransa’daki yatırımlarına hız verdi. Şirketin ...
Logitrans Lojistik IATA Belgesini Almaya Hak Kazandı
Sektörde 20. Yılına yaklaşan Logitrans Lojistik, yaptığı kapsayıcı sürdürülebilir ...
 
Artan Sıcaklıklar Bozulabilir Ürün Taşımacılığını Zorunlu Hale Getiriyor
İklim değişikliği ve artan sıcaklıklar, global lojistik ve tedarik zinciri ...
Tırport’un Hedefi Büyük!
Tırport, sahip olduğu teknolojilerle, Orta Asya’dan Avrupa ve Afrika’ya ...
Mars Hava ve Deniz Kargo’dan Yeni Hizmet: Yurt İçi Konteyner Taşımacılığı
1997 yılında kurulan Mars Hava ve Deniz Kargo, havayolu ve denizyolu taşımacılığında ...
 
Havayolu Taşımacılığında Talep Artıyor
Küresel ticaretin yeniden canlanması, e-ticaret sektöründeki hızlı büyüme ...
Gıda Güvenliği İçin Isı Kontrollü Taşımacılık Büyük Önem Taşıyor
Her mevsim gıda güvenliğinin sigortası olan ısı kontrollü taşımacılık, ...
DHL ve Google, Uluslararası Sürdürülebilir Taşımacılık İçin İş Birliği Yapıyor
- Google, hava lojistiği taşımacılığından kaynaklanan emisyonları azaltmak ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Vize İçin Çözüm Önerileri
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerdikkatşoförbuskamyoncuKamyonsondakikalkwkamyonum