Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
5 Aralık 2008 Cuma - 00:00

Taşımacılara İran'da Akaryakıt Baskısı!

Taşımacılara İran da Akaryakıt Baskısı!

ݝran’ın Türk TIR’larından aldığı, dünyada benzeri olmayan yüksek meblağ, nakliye ihracat sektöründe krizi tırmandırıyor. Geçen hafta Tahran’da yapılan KEK toplantısında da bir çözüme ulaşılamadı. Türkiye’nin, Orta Asya’ya çıkış kapısı olan ݝran güzergİ¢hındaki bu soruna en kısa zamanda çözüm bulunmasını isteyen Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Tamer Dinçşahin,  “Dünyanın hiçbir ülkesinde olmayan ݝran’daki bu uygulama, hem nakliyecinin, hem de ihracatçının ümüğünü sıkmaktır. ݝran’dan akaryakıt alınsa da alınmasa da akaryakıt fiyat farkını talep eden ݝran’ın uzlaşmaz tavrı, nakliyecimizi bıktırdı. Artık kesin bir çözüm bulunmalıdır” dedi.

Protokol ne diyor?

ݝran ile karayolu taşımacılığı alanında 26 Aralık 2001 tarihinde imzalanan, Karma Ekonomik Komisyonu 16. Dönem Protokolü’ne göre, “Taraflar birbirlerinin topraklarına girişlerinde araçların standart yakıt tanklarında bulunan yakıta herhangi bir vergi veya harç uygulamama hususunda anlaşmışlardır. Taraflar Türk araçlarının ݝran toprakları içerisinde yakıt satın almaları durumunda Kapıkule, Erenköy ve Kumport pompa istasyonlarındaki vergisiz ve harçsız fiyatların ortalaması ile ݝran yakıt fiyatı arasındaki fark kadar, yakıt fiyat farkı alınacaktır”  hükmü bulunmaktadır. Ancak, uygulamada tersi yapılıyor ve yıllardan bu yana Türk taşımacısı akaryakıt fiyat farkı ödemek zorunda kalıyor.  

ݝran araçları ödeme yapmıyor

ݝran plakalı araçlar, Türkiye’ye geldiklerinde Türk plakalı araçların ödemiş oldukları otoyol, köprü vb. giderlerinin dışında hiçbir ücret ödemezken,  ݝran tarafı, 21 Mart 2002 tarihinden bu yana, akaryakıt satın alsa da almasa da, transit geçen veya ݝran’a taşıma yapan tüm Türk araçlarından Akaryakıt Fiyat Farkı Ücreti tahsil ediyor. Bu fark, Gürbulak-Tahran arası için 591 euro, transit geçişlerde kullanılan Gürbulak- Lotfabad (Türkmenistan sınırı) arası için 689 Euro. Fiyat farkı uygulaması, 2007 yılı başında Gürbulak -Tahran arasında 309 Euro, Gürbulak-Lotfabad güzergİ¢hında ise 360 Euro idi. 

Rekabet gücümüz kırılıyor

ݝran tarafından tahsil edilen yüksek ücretlerin, Türk taşmacıların ve ihracatçının maliyetlerini arttırarak rekabet gücünü zayıflattığına dikkat çeken Tamer Dinçşahin şunları söyledi: “Geçen hafta Tahran’daki Karma Ekonomik Komisyon(KEK) çerçevesindeki Ulaştırma Teknik Toplantısı’nda yapılan toplantıdan da sonuç çıkmadı. Ama bu sorun uzadıkça taşımacılar olarak bizim zararımıza çalışıyor. 2 yıl önce bu fark USD olarak alınırken, Euroya çevrildi. Ayrıca 1 yıl öncesine oranla petrol fiyatı yaklaşık yüzde 300 düşmesine karşın, ݝran’ın hala bu düşüşü fiyatlara yansıtmasını akıl almıyor. 

Ayrıca akaryakıt fiyat farkının hesaplanmasında, 30 yıl öncesinin araç teknolojisi baz alınıyor. 30 yıl önceki araçlar 100 km’de ortalama 42 litre yakıt tüketirken, günümüz teknolojisi ile üretilen araçların tüketimi yaklaşık 30 litre civarındadır. ݝran; Azerbaycan ve Orta Asya Cumhuriyetlerine yapılan taşımalarda transit ülke konumundadır. 2007 yılında araçlarımız bu bölgeye ݝran üzerinden 25.418 adet taşıma gerçekleştirmiştir.  ݝran içine yapılan taşımalar da hesaplandığında, bu ülkeye yaklaşık 30 milyon Euro bedel ödenmektedir. Bu hem ihracatçımız, hem de nakliyecimiz için çok büyük maliyettir. Sınır girişinde araçların depoları mühürlenerek, bu ücretlerin alınması önlenebilir. Kriz ortamında yeni krizlere yol açmaması için, hükümetimizin derhal çözüm bulmasını istiyoruz.”

 
"Tahsin Kaptan’  Kaptan Şoförlerin Sesi Oluyor
 
Ankara Nakliyeciler Sitesi Yine Dertli
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförnewssondakikatreylerlkwtruckKamyon haberler dikkat