Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum, iveco, özgözde, daily, s-way
youtube, kamyonum, trucks, kamyonet,
kamyonumpazar, truckmarket, alışveriş, kamyonumdergisi
Macaristan Uluslararası Taşımalar İçin Elektronik Kayıt Sistemi Başlattı
Macaristan Uluslararası Taşımalar İçin Elektronik Kayıt Sistemi Başlattı
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, 'Ford Trucks Olarak 2021’de de Müşterilerimize En İleri Teknolojileri Sunmaya Devam Edeceğiz'
Ford Trucks Genel Müdür Yardımcısı Serhan Turfan, "Ford Trucks Olarak 2021’de de Müşterilerimize En İleri Teknolojileri Sunmaya Devam Edeceğiz'
English
Schaeffler Starts Mass Production Of Electric Motors

Schaeffler Starts Mass Production Of Electric Motors

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
22 Ekim 2020 Perşembe - 09:54

TCDD Genel Müdürü Uygun, “Özel Şirketlerin de Katılımına Açılarak Yolcu Taşımacılığında da Serbestleşme Tamamlanmış Olacak"

Türk Demiryolu Zirvesi kapsamında gerçekleştirilen "Demiryolları Reformu" başlıklı panelde konuşan Uygun, çevreci ve ekonomik olan demir yollarının diğer ulaşım türlerine göre sunduğu avantajlara değindi. TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, "TCDD Taşımacılık AŞ tarafından yapılan yolcu taşımacılığı, 2021 itibarıyla özel şirketlerin de katılımına açılarak yolcu taşımacılığında da serbestleşme tamamlanmış olacak." dedi.

TCDD Genel Müdürü Uygun, “Özel Şirketlerin de Katılımına Açılarak Yolcu Taşımacılığında da Serbestleşme Tamamlanmış Olacak

TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun,  "TCDD Taşımacılık AŞ tarafından yapılan yolcu taşımacılığı, 2021 itibarıyla özel şirketlerin de katılımına açılarak yolcu taşımacılığında da serbestleşme tamamlanmış olacak. Hükümetlerimizce son 18 yılda devlet politikası haline dönüştürülmüş olan demir yollarımıza 167,5 milyar liralık yatırım yapılmıştır. " dedi

Uygun, demir yolunun, lojistik ve lojistiğe bağlı sanayi üretiminin hızını, kabiliyetini ve kapasitesini artıran ulaşım modu olarak bütün dünyada 21. yüzyıla damgasını vurduğunu ancak bu alandaki yatırımların maliyetinin yüksek olduğunu söyledi.

Türkiye'nin bütünsel kalkınma hedefleri doğrultusunda sürdürülebilirliğini sağlayabilmek için demir yollarına önemli yatırımlar yapılması gerektiğini belirten Uygun, "Bu gereklilikten dolayı hükümetlerimizce son 18 yılda devlet politikası haline dönüştürülmüş olan demir yollarımıza 167,5 milyar liralık yatırım yapılmıştır." dedi.

Uygun, diğer ulaşım modlarının çok hızlı gelişmesi, lojistik sektöründeki ihtiyaçların ve yolcu beklentilerinin değişmesinin daha rekabetçi ve sürdürülebilir bir demir yolu sektörü için yeniden yapılanma ihtiyacı doğurduğunu söyledi. Bu yapılanmayı sağlayabilmek için dünyada birçok örnek reform uygulamaları hayata geçirildiğini belirten Uygun, reformların; devletin yükümlülüklerini ve harcamalarını azaltmak, finansal verimliliğin sürdürülmesi sağlamak, demir yolu sektörünün ulaşımda payını artırmak gibi hedeflerine değindi.

Almanya ve Rusya'da hayata geçirilen demir yolu reformlarını ve bu reformlarla sağlanan gelişmeleri anlatan Uygun, dünyada demir yolunda son reform gelişmelerinin Fransa, İngiltere, İspanya, Ukrayna ve Hindistan'da yaşandığını kaydetti.

"YOLCU TAŞIMACILIĞINDA DA SERBESTLEŞME TAMAMLANMIŞ OLACAK"

TCDD Genel Müdürü Uygun, Türkiye'nin demir yollarında yaşadığı süreçlere değinerek, "Ülkemizde 1950'li yıllarda demir yollarının yolcu taşımacılığındaki payı yüzde 42, yük taşımacılığındaki payı ise yüzde 68 düzeyindeyken 2018'e gelindiğinde bu oranlar yüzde 1,3 ve yüzde 5,5 seviyelerine düşmüş ve canlılığını yitirmiştir." dedi.

Demir yollarının ülkelerin kalkınmasındaki önemine işaret eden Uygun, sözlerini şöyle sürdürdü; "Ülkemizin kalkınmasında ve bağımsızlığında belirleyici rol oynayan demir yollarının yeniden canlandırılması ve taşımacılıktaki rolünün güçlendirilmesi için serbest, rekabetçi, ekonomik ve sosyal açılardan sürdürülebilir ve Avrupa Birliği (AB) mevzuatı ile de uyumlu bir demir yolu sektörünün oluşturulmasına ihtiyaç vardır. Demir yolu sektörüne son yıllarda yapılan büyük yatırımların artarak sürdürülmesinin yanında sektörün düzenlenmesi ve TCDD'nin yeniden yapılandırılması ihtiyacı doğmuştur."

Tarihsel süreç içinde Türkiye'nin demir yolu yatırımlarının gelişimine değinen Uygun, halihazırda 1.213 kilometresi yüksek hızlı tren hattı olmak üzere 12 bin 803 kilometre uzunluğunda demir yolu hattına sahip olduklarını, çift hatların oranının yüzde 5'ten yüzde 13'e yükseldiğini bildirdi.

Altyapı yatırımlarına ek olarak, yük ve yolcu taşımacılığında demir yolunun payının artırılması için sektördeki aktörlerin etkinleşmesini sağlayan reformların gerçekleştirilmesinin ülke için kaçınılmaz olduğunu vurgulayan Uygun, bu kapsamda TCDD'de yapılan reformları anlattı.

Uygun, "TCDD Taşımacılık AŞ tarafından yapılan yolcu taşımacılığı, 2021 itibarıyla özel şirketlerin de katılımına açılarak yolcu taşımacılığında da serbestleşme tamamlanmış olacak." dedi.

"TÜRKİYE İLE YOĞUN BİR ŞEKİLDE ÇALIŞMAYA DEVAM ETMEK İSTİYORUZ"

İtalyan Demiryolları (FS) Uluslararası İş Geliştirme Dairesi Başkan Yardımcısı Giovanni Rocca da TCDD'ye ilişkin, "Çalışmaya uzun yıllar önce başladık. Bu yüzden TCDD'nin nasıl evrim geçirdiğini ve nasıl hedefleri olduğunu biliyoruz." ifadesini kullandı.

Ulaşım sektörü açısından Türkiye'nin çok önemli bir ülke olduğunu belirten Rocca, "İstanbul'da, holdingimizin bir ofisi var ve Türkiye'de 10 yıldan fazla süredir çalışmaktayız. İstanbul ve Ankara'daki yüksek hızlı tren için bakım merkezlerini oluşturduk. Boğaz'daki tüneller üzerinde çalıştık. Biz Türkiye ile yoğun bir şekilde çalışmaya devam etmek istiyoruz." diye konuştu.

Rocca, farklı ülkelerde altyapı ve ulusal taşımacılık alanlarında faaliyet gösteren şirketleri bulunduğunu ve çok fazla şirketi bünyesinde birleştirmiş bir yapı olduklarını söyledi.

KAYNAK:HABERTÜRK

 
Ford, Volkswagen ile Görüşmelerin Devam Ettiğini Açıkladı
 
Türkiye-Rusya Kara ve Deniz Yolu Nakliye Çalışmaları
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Ford, Volkswagen ile Görüşmelerin Devam Ettiğini Açıkladı
Ford Motor Company ile Volkswagen AG tarafından ortak ticari araç üretiminin ...
Iveco, Daily Minibüsü Vietnam’da Pazara Sundu
IVECO ve distribütör ortağı Truong Hai Auto Corporation (THACO), 10 Ekim ...
İnşaat Malzemeleri Yüklü Kamyonun Devrilmesi Sonucu 2 Kişi Yaralandı
Kastamonu’nun Cide ilçesinde inşaat malzemeleri yüklü kamyon devrilmesi sonucu 2 kişi yaralandı.
 
Büyükşehir, Devlet Büyüklerinin Mezarlarını ve Çevresini Yeniliyor
Ankara Büyükşehir Belediyesi Mezarlıklar Daire Başkanlığı, Cebeci Asri ...
Bir Tır ve 2 Kamyonun Karıştığı Kazada 3 Kişi Yaralandı
Mersin’in Tarsus ilçesinde meydana gelen 2 kamyon ve bir tırın karıştığı ...
Belçika'da Sokağa Çıkma Yasağı Uygulaması Başlatıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), "Belçika Hükümeti tarafından ...
 
Thermo King Covid-19 Aşısı İçin Depolama Çözümleri Sunuyor
Thermo King, COVID-19 aşıları geliştiren küresel ilaç şirketlerinin gereksinimlerini ...
Başkale’de Ana Caddeler Asfaltlandı
Van’ın Başkale Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekiplerince ilçe merkezindeki ...
Mont Blanc Tüneli Bakım Çalışması Nedeni ile Kapalı Olacak
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Mont Blanc Tüneli'nin trafiğe ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Hayaller ve Hayatlar
  YAZARLAR
Dr. Deniz Yıldız
Dr. Deniz Yıldız
Lojistikte Aşı Yolculuğu
Prof. Dr. Birol Erkan
Prof. Dr. Birol Erkan
Türk Lojistiği Geleceğe Hazır mı?
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Bir Gün Ülkemizde Yabancı Kamyoncular da Olabilir mi?
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Demiryolu ile Eşya Taşımacılığı
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?
0
Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
sondakika
news
treyler
kamyonum
src
truck
Kamyon
şoför