Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
14 Ağustos 2007 Salı - 00:00

Sürücüler Dikkat! Küresel Isınmada Sizin de Payınız Büyük

Sürücüler Dikkat! Küresel Isınmada Sizin de Payınız Büyük

Küresel ısınma, bütün dünyada sıcaklığın sistematik bir şekilde artması süreci anlamına geliyor. Artan sıcaklıklar farklılaşan buharlaşmayla yağışları da etkiliyor. Yani sadece sıcaklık fazlalaşmıyor, buzulların erimesi ve okyanusların yükselmesi gibi nedenlerle bir iklim değişikliği meydana geliyor. Dünyanın bir yanında kavurucu sıcaklıklar yaşanırken, diğer yanda şiddetli rüzgarlar, kasırgalar ve sel felaketleri yaşanabiliyor.

Türkiye küresel ısınmadan en çok etkilenecek ülkeler arasında yer alıyor. Türkiye bir yanda kavurucu sıcaklarla boğuşurken, diğer yandan da susuzluk sıkıntısına göğüs germeye çalışıyor. Ve bilim adamları önlem alınmadığı takdirde Türkiye’nin  yüz yıl içerisinde Kuzey Afrika’ya döneceğini söylüyor.

Bitki ve hayvan varlığının üçte birini tehdit eden küresel ısınmayı yaşayan Dünya alarm veriyor. Bu kadar tehlikeli sonuçları olan küresel ısınma başta karbondioksit olmak üzere sera gazlarının artmasına paralel olarak artıyor. Karbondioksit gazının kaynağını ise petrol, kömür ve doğalgaz gibi fosil yakıtların konutlarda, sanayi tesisleri ve işyerlerinde ısınma ve sanayi amaçlı kullanımı oluşturuyor.

Küresel ısınmaya neden olan en önemli faktörlerden biri de motorlu taşıtlar…Bilimsel araştırmalar şehirlerdeki araçlardan kaynaklanan kirliliğin ısınmada kullanılan yakıtlardan kaynaklanan kirlilikten daha fazla olduğunu ortaya koyuyor. Özellikle en büyük kirliliğe egzoz gazları neden oluyor. 

Egzoz gazlarının verdiği zarar çeşitli etkenlere bağlı olarak değişiyor:

a)      Sürücüye Bağlı Sebepler:

          Sinirli ve aceleci olmak

          Rölantide gereğinden uzun ve gereksiz çalışmak

          Uygun vites seçimini zamanında yapmamak

          Aşırı hız yapmak

          Ani ve sık duruş ve kalkışlar

b)     Motora Bağlı Sebepler :

          Hava filtresinin tıkanması

          Egzoz gazları kanallarının tıkanması

          Yakıt donanımı arızası veya ayarsızlığı

          Ateşleme sistemi arızası veya ayarsızlığı

          Motorun diğer sistemlerinin ayarsızlığı

c)      Araca Bağlı Sebepler :

          Lastik hava basınçlarının iyi ayarlanmamış olmaması (fazla olunca patinaj, az olunca yeri kavrama fazlalaşır)

          Araç için uygun lastik seçimimin yapılmamış olması,

          Fren ayarlarının sıkı olmaması,

          Ön düzen ayarlarının bozuk olması,

          Araca aşırı yük yüklenmesi,

          Lastiklerin aşınmış olması

Küresel ısınmaya neden olan zararlı gazların kaynaklarından biri olan motorlu taşıtların kullanımında sürücülere de birçok görev düşüyor. İşte sürücülerin çevre için, küresel ısınmanın etkilerini en aza indirmek için dikkat etmeleri gereken noktalar:

          Rotanızı Kısaltın: Aynı mesafeyi birkaç kilometre daha kısa olarak almak hava kirliliğini azaltmaya yarayacaktır. Trafiğin yoğun olduğu saatlerde araba kullanmaktan kaçınınız. Çünkü dur-kalk trafiği kirliliği artıran en büyük tehlikedir.

          Otomobilinizi Paylaşın: Toplu taşıma araçlarını kullanmak ve otomobilimizi birkaç kişiyle paylaşmak yollardaki araç sayısını azaltacaktır. Aynı semtte oturan arkadaşlarımızla otomobilimizi paylaşabiliriz.

          Yüksek Dereceli Motor Yağı Kullanın: Motor yağının kalitesi ve derecesi önemlidir. Yüksek dereceli motor yağı en az  % 1,5 oranında daha fazla yol yapmamızı sağlar.

          Temiz Yakıt Kullanın: Yeniden formüle edilmiş veya temiz yakıtların kullanımı günden güne gelişmektedir. Mümkün olduğunca bu yakıtları kullanmaya çalışınız.

          Arabanızla Ortalama Hızla Seyredin: Normal trafik koşullarında pek çok otomobil için saatte 60-70 km. sürat idealdir. Daha azı veya çoğu verimsizliğe neden olur.

          Duruş ve Kalkışlarınızı Ayarlayın: Ani duruş veya hızlı kalkışlar yakıt tüketimini artırdığından bu tür davranışlardan kaçınınız.

          Arabanızı Sabit Süratte Kullanın: Arabanızı bir hızlı bir yavaş kullanmak yerine sabit hızla kullanmak yakıt tüketiminizi azaltacaktır.

          Arabanızın Motorunu Gereksiz Yere Rölantide Çalıştırmayın: Sanılanın aksine kontağı açıp kapatmak, motoru 30 saniye rölantide çalıştırmaktan daha az yakıt tüketir.

          Aracınızın Bakımını Düzenli Yaptırın

          Motoru ısıtırken ve beklerken gereksiz yere çalıştırmayın

          Kirlenmiş hava filtresini hemen değiştirin

Harita ve Şehir Planından Faydalanmanın Önemi ve Kullanılması

En az akaryakıt tüketerek en kısa mesafeden gidilecek olan yere ulaşmak, karayolları haritasının veya şehir planının okunmasını bilmekle ve bunlardan yararlanmakla mümkündür.Böylece, sık sık durup adres sormadan, yanlış yerlere gitmeden dolayısıyla trafiğe engel olmadan istenilen yere ulaşılmış olunur. Bu bakımdan sürücülerin mutlak surette hem karayolları haritasını ve hem de şehir plan haritasını edinip okumasını öğrenmeleri gerekmektedir.

Trafiği Yoğun Olmayan Yolların Seçilmesinin Faydaları

Trafiği yoğun olan karayollarında, duruş ve kalkışların daha fazla olması, tali yollara ayrılan veya ana yola katılmalar sebebiyle akış hızının düşmesi ve kural ihlallerinin artması, akaryakıt tüketimini artırmakta, sonuçta hava kalitesini bozmaktadır. Mecbur kalmadıkça, trafiği yoğun olan karayollarına girilmemeli, trafiği daha az olan alternatif yollar seçilmelidir.

Şehrin Önemli Kavşak, Yol, Hastane, Terminal, Spor Alanlarının ve Benzeri Merkezlerinin Bilinmesinin Gereği

Şehirlerde insanların en çok yararlandıkları, görmek istedikleri, gidip geldikleri belirli yerler ve alanlarla çeşitli tesisler ve mekanlar mevcuttur. Bu yer ve tesislerin sürücüler tarafından bilinmesi, en kısa ve uygun yoldan en az akaryakıt tüketilerek gidip gelmelerini sağlayacaktır. Böylece hava kalitesini fazla bozmadan daha az masrafla önemli kavşak, cadde, sokak, hastane, terminal, istasyon, spor tesisi, eğlence yeri, otel, park, bahçe, müze, elçilikler vb. yerlere gidip gelmek mümkün olacaktır.

Tabi bu saydıklarımız etkiyi en aza indirmek için sürücülere düşen görevler. Aslında artık motorlu taşıtlara dayalı ulaşım politikalarından vazgeçerek insan gücüne dayalı ulaşıma  veya raylı taşıma şekline mecburuz. Çünkü dünya alarm veriyor.

Artık hepimiz çok daha iyi biliyoruz.

Atmosferdeki karbondioksit ve diğer sera gazlarının miktarının ve buna bağlı olarak dünyanın ortalama sıcaklığının giderek ve hızla arttığını çok iyi biliyoruz.

Her yeni yılın bir öncekinden daha sıcak olduğunu, buzulların eridiğini, kasırgalarla, sellerle boğuştuğumuzu, kuraklığın yayıldığını, toprakların çoraklaştığını biliyoruz.

Sürücüler olarak aracımızda kullandığımız benzinle küresel felakete katkıda bulunduğumuzu, filtrelerin kirli olduğunda çok daha fazla yakıt tüketimine yol açtığını, bu nedenle hava ve yakıt filtrelerinin her zaman temiz olması gerektiğini, araçlarımızda klimayı daha fazla yakıt tükettirmesin diye gerektiğinde kullanmamız gerektiğini şimdi çok daha iyi biliyoruz.  

Isınmayı durdurmak için hİ¢lİ¢ şansımız varken, dünyamız henüz geri dönülmez noktaya gelmemiş, üzerinde yaşanılamaz bir yer halini almamışken, bizim de söyleyeceğimiz bir söz, atacağımız bir adım olmalı.

 
Volvo 'dan “Depreme Duyarlılık Günleri” Projesine Destek
 
Demir Ağlar Atağa Geçti
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
Kamyon
truck
şoför
news
haberler
src
kamyoncu
türkiye