Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
10 Mayıs 2007 Perşembe - 00:00

Rusya Türk Tırlarına Kapılarını Kapadı!

Rusya Türk Tırlarına Kapılarını Kapadı!

UND Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin tarafından Türkiye-Rusya ile yaşanan soruna değinildi. 2002 yılında Rus tarafı, çözüm olarak Türk nakliyecileri tarafından Türkiye’de yüklenen bir Rus aracı karşılığında, Türk araçlarına 4 adet Bonus belgesi verilmesini öngören bir sistem uygulamaya koydu. Bu uygulamanın hayata geçirilmesi için Rus tarafı çok fazla çaba göstermedi. Türk nakliyeciler, teknik özelliklerinden dolayı Avrupa’ya çıkamayan araçlarını Türkiye’ye gönderen Rus nakliyecilere ait araç bulmakta zorlandı. Bu sorunu aşmak için Rusya’da, Türk nakliye şirketleri yatırım yapmak zorunda kaldı. Bütün zorluklara ve çıkarlarına aykırı olmasına rağmen, ihracatın durmaması adına kendi yükünü Rus araçlarına veren Türk nakliyeciler, bu sayede Rusya’ya yapılan karayolu taşımalarında da önemli ölçüde artış sağladı. 2001 yılında Türkiye’den yük alan Rus araç sayısı 300 civarındayken, 2002 yılında Bonus sisteminin devreye girmesiyle bu rakam 550 adede, 2006 yılındaysa 2500 adede yükseldi. Belge artışının ihracat artışını karşılamadığını ifade eden UND yetkilileri, “Rusya’ya yapılan taşımaların büyük kısmı, nakliyecilerimizce üretilen Bonus Belgeleri sayesinde yapılıyor” dedi.

Yıldan yıla artan ihracat ortamında mevcut yıllık kota sayısı ve Bonus sistemi’nin yetersiz kalması nedeniyle şu anda Türkiye’den çıkmak için sınır kapılarında bekleyen Türk araçları bir an önce yardım bekliyor.

Karayolu taşımacılığının hızına güvenen Rus alıcıların ve ihracatçılarımızın mağdur olmaması için bu sorunun en kısa zamanda çözülmesini talep eden taşımacılar, sorunun çözümünde gecikme olması durumunda ise iki ülke arasındaki ihracat bağlantılarının iptal edileceği, bu da ticaretin aksamasına neden olacağını dile getirirken, bu durumdan iki ülke ekonomilerinin ciddi zararlar göreceğini belirtti.

 
Tamer Dinçşahin: 'Sektör tek vücut olmalı.'
 
Bin Gole Bir Sprinter
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
buskamyoncudikkattrucktreylerKamyonfahrerlkwnews