Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
30 Ekim 2015 Cuma - 16:03

Renault Grubu’nun Cirosu Üçüncü Çeyrekte Yüzde 9,4 Arttı

Renault Grubu büyümesini üçüncü çeyrekte de sürdürdü. Grup, Avrupa’daki artan pazar ve yeni ürünlerin elde ettiği başarılar sayesinde büyümesini sürdürdü.

Renault Grubu’nun Cirosu Üçüncü Çeyrekte Yüzde 9,4 Arttı

Avrupa dışında ise Renault Grubu’nun pazar payı tüm ülkelerde arttı ya da mevcut durumunu korudu. Renault Grubu’nun satışları 2015’in üçüncü çeyreğinde yüzde 1,2 artarak 620 bin 525 adede ulaştı. Grup’un satışları, yeni modellerin başarısı ile Avrupa’da yaklaşık 21bin adet (+%6.5) arttı. Siparişler 2014’e oranla ciddi bir şekilde yükseldi. Grup, Avrasya’da (+1,5 puan) ve güçlü pazarların düşüşe geçtiği Amerika’da (+0,5 puan) pazar payını artırdı. Renault Grubu’nun cirosu üçüncü çeyrekte, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 9.4 artış ile 9,34 milyar Euro’ya erişti. Otomobil biriminin cirosu ortaklara yapılan satışların artışı ile yüzde 10.2 artarak 8,80 milyar Euro’ya ulaştı. Grup, 2015’e ilişkin hedeflerini teyit etti.
 

Ticari sonuçlar: 2015’in üçüncü çeyreğine ilişkin önemli veriler
Renault Grubu’nun satışları (620 bin 525 adet) yüzde 0,2 küçülen global otomotiv pazarında yüzde 1.2 oranında artış kaydetti. Grup’un satışları üçüncü çeyrekte 7 bin 288 adet arttı. Yılın ilk yarısında 9 bin 806 adetlik bir artış söz konusuydu.
 
Büyüme trendindeki (+%9,8) Avrupa’da Renault Grubu’nun satışları yüzde 6.5 oranında artış gösterdi. Dönem boyunca gerçekleşen ek 20 bin 802 adetlik satışa rağmen grubun pazar payı 0,3 puan düşerek yüzde 9.0 oldu.
 
Kadjar ve Espace modellerinin başarısı ile birlikte Captur ve Clio’nun sağladığı ivme sayesinde siparişler yükseldi (2014 Eylül sonuna göre 44 bin adet daha fazla). Bu rakamlar, Grup’un Avrupa’daki son çeyrek satış performansının yüksek olacağına işaret ediyor.
 
Grup, çoğu Avrupa ülkesinde satışlarını önemli derecede artırdı. Özellikle güçlü performansın sağlandığı ülkeler: İngiltere (+%22.3), Hollanda (+%21.7), İspanya (+%16.2), Portekiz (+%21.1) ve Polonya (+%25.4 ).
 
Renault markası Grup’un performansını 23 bin 199 adetlik artışla yukarıya taşıdı. Bu, 2014’ün aynı dönemine göre yüzde 9,8’lik artış anlamına geliyor. Dacia markasının Avrupa’daki pazar payı 0,3 puan azalarak yüzde 2.1 olarak gerçekleşti.
 
Fransa’da Grup’un satışları 186 adet ile çok düşük bir azalma gösterdi. Üçüncü çeyrekte ise pazar payı 1,4 puan azalarak %24.4 oldu. Renault Clio tüm segmentlerde halen Fransa’nın en çok satan otomobili konumunda.
 
Avrupa dışında ise Grup pazar payını korudu. Yüzde 5,1 küçülen bir pazarda Grup’un satışları yüzde 4.6 azalarak bu döneme ait toplam satışların yüzde 45.4’üne denk geldi. Grup, Amerika’da (+0.5 puan) ve Avrasya’da (+1.5 puan) pazar payını artırırken Afrika, Ortadoğu ve Hindistan’da (+0.1 puan) ve Asya-Pasifik’te (0.0 puan) sabit kaldı.
 
Yüzde12,5’lik daralmanın yaşandığı Amerika’da ise grubun satışları sadece yüzde 5.3 oranında azaldı.
Grup’un dünya çapında en büyük ikinci pazarı olan Brezilya’da ise Renault konumunu güçlendirdi ve 0,3 puanlık artışla pazar payını yüzde 7.4’e taşıdı. Arjantin’de Grubun satışları önemli artış kaydetti. 2014’e oranla satış rakamında 5bin 437 adet artışla yüzde 26.3’lük yükselme yaşandı. Grup’un pazar payı 2,6 puanlık artışla yüzde 14.6’ya erişti.
 
Avrasya Bölgesinde pazar payı 1,5 puan arttı. Yüzde 13,9 oranında daralan bir pazarda Grup’un satışları sadece yüzde 1.2 azaldı. Grup’un marjlarını savunmayı hedeflediği Rusya’da pazar payındaki düşüş 0,5 puanla sınırlı kaldı. Grubun satışları yüzde 25,3 küçülmenin yaşandığı bir pazarda yüzde 29,8 azaldı. Üç aylık dönemde yüzde 23,5 yükseliş gösteren Türkiye pazarında ise Renault Grubu satışları yüzde 31.6 oranında arttı. Grup’un pazar payı 1,1 puan artarak yüzde 17,1’e ulaştı.
 
Yüzde 6,6 daralan Afrika pazarında, Ortadoğu, Hindistan bölgesinde Grup’un satışları yüzde 4.8 düştü ancak pazar payı 0.1 puan artış kaydetti. Yüzde 48.6 küçülmenin yaşandığı Cezayir’de ise Grup’un satışlarındaki düşüş yüzde 36.7 ile sınırlı kaldı. Renault Grubu’nun pazar payı 6,4 puanlık artışla yüzde 34’e yükseldi. Kwid satışlarının başlamasına az bir süre kala (50 bin adetten fazla sipariş aldı) Hindistan’da Grup, 4 bin 818 adet düşen satış rakamı ile 0.7 puan düşüş yaşadı.
Satışların yüzde 11,2 azaldığı Asya-Pasifik bölgesinde ise Grup’un pazar payı üç aylık dönem boyunca sabit kaldı. 2016 senesinin başlarında üretime bşlayacak olan Çin’de ise Grup’un satışları 6 bin 735 adet düştü. Dönem boyunca satışların 2 bin 770 adet arttığı Kore’de Renault Samsung Motors pazardan (+%12,5) daha hızlı büyümeye (+%16.6) devam etti. Grup’un pazar payı 0.2 puan artarak yüzde 4.5’e ulaştı.
 
Üçüncü çeyrekte cironun faaliyet bölümleri arasındaki dağılımı

2015’in üçüncü çeyreğinde Grup’un cirosu yüzde 9.4 artarak 9 milyar 336 milyon Euro’ya ulaştı.
Otomobil biriminin cirosu da yüzde 10,2 artarak 8 milyar 802 milyon Euro’ya ulaştı. Bu artışın 5,2 puanlık kısmı ortaklara yapılan satışların artışına bağlı olarak gerçekleşti. 0.6 puanlık volüm etkisi ortaklara yapılan satışlar altında kaydedilen CKD[1] (yedek parça) faaliyetleri sebebiyle satışlardaki artışın (+%1,2) altında gerçekleşti. Coğrafi mix Asya’daki satışların azalmasıyla açıklanan 0,6 puanlık bir azalma gösterdi. Ürün mix’i ise Kadjar ve Espace satışları sayesinde 2.3 puan ile pozitif bir gürünüm sergiledi. 2,3 puanlık pozitif fiyat etkisi şu sebeplere bağlı:

- Dövizdeki düşüşleri karşılamak üzere özellikle de gelişen pazarlardaki fiyat artışları,
- Gelişmiş bir ürün versiyon dağılımı.

Döviz etkisi zayıf Rus rublesi ve Brezilya real’i nedeniyle 2,2 puan azaldı.
"Diğer" kalemler 2,6 puanlık artış gösterdi. Bunda “yedek parça & aksesuar”, 2. El araç satışları ve Ar-Ge’nin ortaklara fatura edilmesi büyük katkı sağladı.
Satış finansmanı (RCI Banque) Grup’un gelirlerine 534 milyon Euro katkı sağladı; bu 2014’ün aynı dönemine göre %2.2 düşüş anlamına geliyor. Düşüşün en büyük nedeni Avrupa’daki düşük faiz oranları ve bazı para birimlerindeki düşüştür. Ortalama geri dönen krediler yüzde 12.8 artarak 2015’in üçüncü çeyreğinde 28.8 milyar Euro’ya erişti. Yeni kredi sözleşmelerinin sayısı 2014’ün üçüncü çeyreği ile kıyaslandığında yüzde 15,2 artış gösterdi.
ee cash-flow opérationnel de l’Automobile positif

Beklentiler

Bu yıl Avrupa otomobil pazarı yüzde 8 büyüme öngörülüyor; Fransa pazarındaki büyüme ise yüzde 5 olarak öngörülüyor. Gelişen başlıca pazarlarda dördüncü çeyrekte istikrarsızlık görülebilir.
2015 yılı için Grup hedeflerini koruyor:

  • Grubun satışlarının ve cirosunun arttırılması (sabit kurlarla),
  • Grubun ve otomobil biriminin faaliyet karının arttırılması,
  • Otomobilde nakit fazlası elde etmek.
 

 
Idealogistics Verhoeven'in Tercihi Talson
 
Uluslararası Yılın Otobüsü 2016 Ödülü, Kortrijk’de Iveco Bus’a takdim edildi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Idealogistics Verhoeven'in Tercihi Talson
Tırsan bünyesinde yer alan Talson, Hollandalı İdealogistics Verhoeven’e ...
Toyota Kış Bakım Günlerinde “Forever Kart” ile Kazançlı Çıkın
Kasım ayı boyunca sürecek kampanyada Toyota Plazalara gelen Toyota Forever ...
Euro Dost Trans ile Güvenli Taşımalar
Lojistik sektörüne 2000 yılında ilk adımını Bulgaristan'da atan Ay-Dost ...
 
Michelin’in Yeni Dijital Uygulaması TireLogTM , 2 bin TL Ödül Veriyor
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin’in ağır vasıta araçlar ...
‘Barışla Cumhuriyet’ Konvoyu
İstanbul Klasik Otomobilciler Derneği (İKOD), Cumhuriyetimizin kuruluşunun ...
Getir Moto Kuryeleri Güvenli Sürüş Eğitimi Aldı
Yaklaşık 300 çeşit günlük ihtiyaç ürününü 7/24 istenilen noktaya ortalama ...
 
Continental’den Kamyon ve Otobüsler için Zorlu Kış Koşullarında Üst Düzey Güvenlik
Continental, kış mevsiminin yarattığı zorlu yol ve hava koşullarında, ...
Faruk Ağdemir Lojistik, Tırsan'ı Seçti
Faruk Ağdemir Lojistik 4 adet Tırsan SHG.S 40 konteyner taşıyıcı semi ...
Yamaha'dan Motosiklet Süren Robot: Motobot
Japon teknoloji devi Yamaha, Yamaha Motobot projesi ile motosiklet süren ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
sondakika
fahrer
news
treyler
kamyonum
şoför
bus
truck
lkw