Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
mars, mars lojistik,
28 Temmuz 2016 Perşembe - 17:22

Renault Grubu, 2016 Yılının İlk Yarısında Rekor Faaliyet Kârına Ulaştı

Renault Başkanı Carlos Ghosn, "İlk yarıdaki sonuçlar, stratejimizin etkisini ortaya koydu. Yeni modellerimizin başarısı, bölgesel farklılıklarımız ve bütün çalışanların dahiliyeti, grubun yılın ilk yarısındaki faaliyet kârında yeni bir rekor kırmasına ve yılın tamamı için güven sahibi olmasına olana

Renault Grubu, 2016 Yılının İlk Yarısında Rekor Faaliyet Kârına Ulaştı

2016'nın ilk yarısında, Grup cirosu, 2015'in ilk yarısına kıyasla yüzde 13,5 artarak, 25 milyar 185 milyon Avro'ya ulaştı.
 
Otomobil biriminin ciroya katkısı, Grubun marka hacmi (10,6 puanlık) ve partnerlere gerçekleştirilen satışlardaki (3 puanlık) artışlar sayesinde yüzde 14,3 artdı ve 24 milyar 78 milyon Avro'ya ulaştı. Fiyat etkisi, özellikle bazı yeni ortaya çıkan pazarlardaki fiyat artışının döviz değer kaybını dengelemesi nedeniyle (-4,9 puan), pozitif oldu (+3,8 puan). Ekipman seviyesi etkisi, 1,8 puanda pozitif oldu.
 
Grup faaliyet kârı, 2015'in ilk yarısındaki 1 milyar 96 milyon Avro1’ya karşı, 1 milyar 541 milyon Avro (+ %40,6) oldu ve bu gelirlerin yüzde 6,1’ini temsil etti(2015'in ilk yarısında yüzde 4,91).
 
Otomotiv faaliyet kârı, 441 milyon Avro artışla (+ %64,9) 1 milyar 121 milyon Avro’ya çıktı ve 2015'in ilk yarısındaki yüzde 3,2’ye1 karşı gelirlerin yüzde 4,7’ini temsil etti. Bu performans ağırlıklı olarak hacim büyümesi (614 milyon Avro pozitif etki), yükselen fiyatlar ve gelişen ekipman seviyesi ile açıklanabilir. Kur etkisi, ağırlıklı olarak Arjantin Pezosu, Rus Rublesi ve İngiliz Sterlini'nin değer kaybetmesi nedeniyle, olumsuz olmuştur (- 432 milyon Avro). Ancak, ham maddeler, 164 milyon Avro'luk pozitif etkiye sahip oldu. 135 milyon Avro'luk bu pozitif ekipman seviyesi/fiyat/zenginleştirme etkisi (mix/price/enrichment), özellikle yeni modellerimizin başarısı sayesinde, 2015'in ilk yarısına kıyasla gelişme gösterdi. Maliyet azalmaları, geleceğe hazırlanmak için yapılan AR-GE harcamalarındaki artış, bunların kapitalizasyon oranındaki azalma, ve yüksek sayıdaki lansman nedeniyle normalden yüksek gerçekleşen başlangıç maliyetlerinden etkilendi.
 
Satış finansmanı biriminin, Grup’un faaliyet kârına katkısı, 2015'in ilk yarısındaki 416 milyon Avro’ya1 karşılık, 420 milyon Avro tutarında oldu. Bu istikrarlı kâr, geri ödenmemiş kredilerdeki ani artışlardan kaynaklandı ancak olumsuz kur gelişimi ve Amerika faaliyetindeki düşüş nedeniyle olumsuz etkilendi. Bununla birlikte, risk maliyeti, ortalama canlı varlıkların yüzde 0,30'u (2015'in ilk yarısında yüzde 0,31) gibi çok iyi bir seviyede sabitlendi.
 
Diğer faaliyet gelir ve gider kalemleri, Fransa'daki rekabetçilik planına ilişkin giderlerdeki düşüş nedeniyle, göze çarpar bir şekilde gelişme kaydetti. 2015'in ilk yarısında eksi 116 milyon Avro olan bu kalemler, eksi 65 milyon Avro oldu.
 
Grup işletme kârı 2015'in ilk yarısındaki 980 milyon Avro'ya karşı, (%50,6'lık artışla) 1 milyar 476 milyon Avro'ya ulaştı. Bu iyileşme, faaliyet kârındaki artış ve diğer masraflardaki azalmadan kaynaklandı.
 
Başlıca Nissan olmak üzere, bağlı şirketlerin katkısı, 2015'in ilk yarısındaki 895 milyon Avro'luk[2] katkıya karşı, 678 milyon Avro oldu. Nissan'ın katkısı, 1. çeyrekte kaydedilen bir seferlik ödemeden etkilenmiştir. AVTOVAZ'ın katkısı, faaliyet sonuçlarındaki kötü gidişe rağmen, 2015'in ilk yarısında eksi 87 milyon Avro'ya2 karşı eksi 75 milyon Avro oldu.AVTOVAZ'a ilişkin olarak, grup, yıl içerisinde, 31 Aralık 2016 tarihi itibariyle AVTOVAZ'ın konsolidasyonuyla sonuçlanması beklenen yeniden sermayelendirme çalışmasına katılma isteğini doğruladı.
 
Net kar, 1 milyar 567 milyon Avro (+ %7,9) oldu ve Grup hisseleri toplamda 1 milyar 501 milyon Avro değere ulaştı (hisse başına 5,51 Avro, bu 2015'in ilk yarısında hisse başına 5.06 Avro1 olmuştur).
 
Otomobilde nakit fazlası, işletme sermayesi gereksinimi içerisindeki 129 milyon Avro'luk negatif değişim göz önüne alındığında 381 milyon Avro pozitif olmuştur.
 
30 Haziran 2016 tarihinde, toplam envanterler (bağımsız ağ da dahil olmak üzere) 2015 Haziran ayı sonundaki 66 güne kıyasla, satışların 66 gününü temsil etti.
 
2016 ÖNGÖRÜLERİ
2016 yılında küresel pazarın, 2015 yılına göre yüzde 1,7 civarında, rekor seviyede bir büyüme göstermesi bekleniyor. Avrupa pazarının yanı sıra Fransa pazarının, en az yüzde 5 büyüme kaydetmesi bekleniyor.
 
Avrupa dışında ise, Brezilya ve Rusya piyasalarının düşüş kaydetmesi bekleniyor; bu düşüş;Brezilya için -%15 ile -%20 ve Rusya için -12 seviyesinde öngörülmektedir. Bunun aksine, Çin (+%4 ile +%5) ve Hindistan'ın (+%7 ile +%9) ise ivmelerini korumaları bekleniyor.
 
Bu bağlam da, Renault Grubu (sürekli konsolidasyon kapsamında) 2016 amaçlarını doğrulamaktadır:

  • Grup cirosunu artırmak (sabit döviz kurlarında),
  • Grubun faaliyet karını artırmak,
  • Otomobil biriminde nakit fazlası oluşturmak.
 
RENAULT GRUBU KONSOLİDE SONUÇLAR
milyon € 2016 1. Yarı 2015 1. Yarı
yeniden beyan
Değişim 2015 1.Y. yayınlanan
Grup cirosu 25,185 22,197 +2,988 22,197
Faaliyet karı
Ciro %
1,541
%6.1
1,096
%4.9
+445
+1.2 puan
1,069
% 4.8
Diğer faaliyet gelir ve giderleri -65 -116 +51 -116
İşletme karı 1,476 980 +496 953
Net finansal kar -67 -161 +94 -161
         
Bağlı şirketlerin kara katkısı 678 895 -217 912
o/w : NISSAN 749 979 -230 979
AVTOVAZ -75 -87 +12 -70
         
Cari ve ertelenmiş vergiler -520 -262 -258 -235
Net kar 1,567 1,452 +115 1,469
Net kar, Grup payı 1,501 1,379 +122 1,396
Otomobil biriminin nakit fazlası +381 -52 +433 -95
 
 
 

Etiketler:
 
Dünyayı 11 Günde Turlayan Balonun Tüplerini Toyota Taşıdı
 
Karting Şampiyonası Uşak’ta
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Premium Sınıftaki Yeni DS 4’ler Türkiye’de Satışa Çıktı
Fransız premium otomobil markası DS, premium kompakt segmentte yer alan ...
Volkswagen'e Tarihi Onay Verildi
Volkswagen'in dizel emisyon skandalı sonrası suçlamalardan vazgeçilmesi ...
J.D. Power, Mitsibushi’yi En İyi Marka Seçti
Mitsubishi, J.D. Power tarafından gerçekleştirilen Uzun Dönemli Kalite ...
 
Avcı Bir Kez Daha Zirvede
BOSSEK tarafından 23-24 Temmuz tarihlerinde 49 otomobil ve 98 sporcu katılımı ...
Öncü Pınar Sınır Kapısı’nda “Dolaylı” Ticari Hareketlilik
Uzun zamandan bu yana ticari geçişlerine kapalı olan Türkiye’nin Suriye’deki ...
Kocaeli TEM'de Zincirleme Kazada Araçlar Küle Döndü: 7 Yaralı
Kocaeli'nin Körfez İlçesi'nde 1 kamyon, 1 kamyonet, 2 cip ve 4 otomobilin ...
 
GEFCO Group PSA'yı Kadın Yöneticiye Emanet Etti
Sanayi ve üretim sektörlerinde faaliyet gösteren kuruluşlara katma değer ...
Avrupa Otomobil Pazarı İlk Yarıda Yüzde 9,1 Arttı
Değerlendirmeye göre, AB (28) ve EFTA ülkelerinde otomobil pazarı yılın ...
Akü Sektörünün En Değerli Markası İnci Akü
Brand Finance tarafından hazırlanan ‘Türkiye’nin En Değerli Markaları’ ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
türkiye
kamyonum
bus
şoför
truck
src
sondakika
Kamyon