Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
12 Mayıs 2017 Cuma - 13:28

Proace Van Test Sürüşünde Tam Not Aldı

Konforuyla bizden tam not alan Proace Van, sürücüsüne eşsiz bir rahatlık sunuyor. 100 km gibi bir mesafede test sürüşü gerçekleştirme imkanı bulunduk. Test sürüşümüz sırasında Toyota Proace Van hakkında detaylı bilgiler edindik.

Proace Van Test Sürüşünde Tam Not Aldı

Yaklaşık 100 km’lik sürüş deneyimi…

Öncelikle şunu belirtelim:  Birincisi; Ticari bir araca biniyormuş gibi değil gerçekten bir binek araçtaymışçasına bir sürüş konforu hissettik.  İkincisi; bir dizel araç olmasına rağmen içeriye hiç ses almıyordu. Vites değiştirirken, 6 ileri vites önemli, sanki otomatik şanzıman gibi rahatlıkla vites geçişlerini hissettik. Hızlanması da gayet güzel.

Test Sürüşünden Kısa Notlar:

Varşova’da Toyota’nın test sürüşleri için bulunuyoruz. Aracımız nedir? Özellikleri nelerdir? Kısa bir bilgi alabilir miyiz?

Aracımız; Proace VAN, 2 litre 150 beygir, medium denilen araç. Aracımızın mevcut torku 370 Newton metre tork. Start-stop özellikleri var. Aynı zamanda 6 ileri vites bir araçtır. 100 km’ye 11 saniyede çıkıyor. Maksimum hızı 170 km. Yakıt tüketimi ise; 5,2 ile 5,5 litre arasında değişiyor. Karbondioksit oranı ise 139 gram/km. Aracımız 4.9 metre uzunluğunda, 1.9 metre genişliğinde ve 3.2 metre yüksekliğinde.

Araç hangi tür kullanımlara daha uygundur?

Bu aracımız genellikle serbest meslek sahipleri, küçük işletme sahipleri ve yeni işini kuranlar için son derece uygundur. Manevra kabiliyeti yüksek bir araç olacak ve piyasaya sunulacak.

Ne zaman piyasada olacak?

2017’nin ilk çeyreğinde aracımız piyasada olacak. Türkiye pazarında da yerini alacak.

Aracımızı test edeceğiz rootumuz nasıl bir root?

Rootumuz yaklaşık 122 kilometrelik bir root. Buradan çıkacağız ve kısa bir otoyol sürüş yapacağız. Arkasından Varşova’nın içine girmeden çevresinde bir nehir geçişi yapacağız. Nehir geçişi yaptıktan sonra Country Life tarzı yaşayan insanların olduğu yerlerde ve arkasından biraz ormanlık bölgede dolaşacağız. Akşam sunumumuzun yapılacağı hotele varmış olacağız.



Sürüşümüz sırasında bahsettiğimiz birçok konu bizden başka test edenler tarafından da ısrarla deklare edilmiş.

“Bu araç ticari değil otomobil diyorlar”

Sizin söylemiş olduklarınızı belki ben söylemiş olacağım, ben sizden aracınızı ilk önce sizin tanıtmanızı istiyorum. Ticari araç ama adı sanki başka bir takım amaçlar içinde kullanılabilecek gibi de geliyor bana?

Aslında siz aracı çok güzel anlattınız. Bana da söylenecek çok söz kalmadı. Keşke soruyu ben sorsam da siz anlatsaydınız. Güzel tarafı şu; aracı test eden herkesten duyduğumuz, hem de böyle pozitif bir şaşkınlıkla duyduğumuz tanımlar. Öncelikle bu araç ticari araç gibi değil, otomobil gibi diyorlar. Bunu duymak çok güzel! İç konforundan mutlaka bahsediliyor. Çok dikkat çektiğini söylüyorlar. Aracın sessizliğinden dizel araca benzemediğinden bahsediyorlar. Bunlar zaten bu araçla ilgili bizim iddialı çıkışımız. Tabii ki işin teknik tarafları da var. Baktığınızda Proace VAN, VERSO farklı amaçlarla, alt kırılımlarıyla, gövde uzunluklarıyla aslında 4-5 farklı versiyona ulaşıyor.

“Farklı versiyonlarıyla kendi alt segmentinde lider olacak”

Ana başlıklarıyla o versiyonlar ne olacak?

Şimdi, ana başlıkta Proace VAN ve VERSO diye ayrılıyor ama sonrasında bunların kısa, orta, uzun gövde tipleri var. Sonra motor seçenekleri var. 1.6 ve 2 litre. 1.6’da iki farklı motor seçeneği var. 2 litrede 3 farklı var. Yine 2 litrede mesela otomatik versiyon var. Bütün bunlara baktığınız zaman birçok amaca hizmet eden, hangisi sizin ihtiyacınıza uygun diye kolaylıkla bunların arasından seçebileceğiniz çok fazla çeşitlilik sunması bizim için çok önemli. Tabii, bizim için de yeni bir segment Toyota açısından. Daha önce müşteri portföyümüzde olmayan yeni müşteriler Toyota ailesine katılacaklar.  Çok ciddi hazırlık içerisindeyiz; çünkü ticari araç binek otomobilden çok daha farklı. Satış ağından, finansal hizmetlerinden satış sonrası hizmetlerine kadar hatta ve hatta ikinci el pazarına kadar çok iyi bir hazırlık gerektiriyor. Yani farklı satış eğitimleri aldırıyorsunuz. Satış sonrasında bununla ilgili bütün o hazırlıkları yapıyorsunuz. Teknisyen eğitimlerinden bahsediyorum... Çünkü şunu biliyoruz; ticari araç sahipleri için çok önemli olan şeylerden bir tanesi aracının tekerinin sürekli dönmesi. Teker dönmediğinde işi aksayacaktır. İşte bununla ilgili önlemleri almaya çalışıyoruz. En hızlı servisi nasıl verebiliriz? Aracın farklı versiyonlarının kendi alt segmeti içinde sınıfında lider olacağı bir araç. Bir tanesi var ki taşıma kapasitesinde sınıfında lider olacak! Bir tanesi var ki yakıt tüketiminde en cimri olacak! Sahip olma maliyetleri de bu araç dizayn edilirken çok ön planda tutuldu. Tahmin ediyorum toplam pakette değer zinciri olarak baktığınızda gerçekten bu aracı tercih eden müşterilerin, kullanıcıların günün sonunda yüzünde bir tebessüm olacağını düşünüyoruz. En azından hedefimiz bu.

Alt modellerden bahsederken tek bir modelde otomatik şanzımandan bahsettiniz. Otomatik şanzımanı genelde niye değerlendirmediniz? Şahsi görüşüm; aracın genel yapısı buna da çok uygun.



‘Ticari araç’ dediğimiz zaman bütün alt segmentlerinde otomatik şanzıman çok ön planda. Aslında öyle bir arayış yok. Otomatik şanzıman özelliğini bizim Proace VERSO modelimizde göreceğiz. Çünkü orada daha çok yolcu taşımacılığı ön planda tutulan daha VİP, daha aile kullanımına yönelik bir araçlar. Onda düşündük onu. Diğer segmentlerde, yük taşımacılığı için kullanılacak olan modellerde çok ön planlarda aranan özelliklerde değildi. Bunlar biraz da müşterilerin taleplerine göre dizayn edildi.

Peki, araca daha çok hakim olmak için, kısa mesafede kontrol açısından vs mi ya da ekonomik fiyatı etkileyen bir unsur mu?

Mutlaka sahiplik maliyeti çok önemli.  Aracın kullanım amacına uygun şanzıman-motor seçeneği çok önemli. Bütüne baktığımız zaman; pazardaki talebi değerlendirdiğimizde bunlar ön plana çıktığı için tercih edildi.

 
TOYOTO’DAN MUHTEŞEM DÖNÜŞ


Uzun süre hafif ticari araç pazarında bulunmayan Toyota, CDV ve MDV segmentine Proace VAN ve Proace VERSO modelleriyle hafif ticari araç piyasasına iddialı bir giriş yaptı.

Parola: Liderlik!

Polonya Varşova’da lansmanı yapılan araçların birbirinden farklı özelleri ve yenilikleri tanıtıldı. Segmentine yeni bir soluk getirecek araçlar rakiplerine göz dağı verdi. Pazar payının büyük bir bölümüne şimdiden ortak olacak gibi… 2017’nin ilk çeyreğinde Türkiye pazarında satışa sunulacak olan Proace, sadece konforu, güvenliği, taşıma kapasitesiyle değil satın alma opsiyonlarıyla da dikkatleri üzerine çekecek. Bunların yanı sıra yakıt tasarrufu ile de sürücülerine oldukça ekonomik fayda sağlayacak.

Araç tanımında pazar, piyasa ve konumlanması, konforu, güvenliği, dizaynı, üretimin ilk anından satışına ve satış sonrasına kadar bütün bilgileri Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt’tan aldık.

Araç ile ilgili teknik ve donanımsal bilgiler, hacim, motor seçenekleri, gövde tipleri, yakıt sarfiyatı başlıkları başta olmak üzere Toyota Proace VAN ve Proace VERSO hakkında gerekli bütün bilgileri ise Toyota Pazarlama Bölümü Proace Ürün Sorumlusu Ali Can Bulutoğlu’ndan öğrendik.



“Toyota ailesine yeni müşteri profilleri de artık katılmaya başlayacak.”

Ali Haydar Bozkurt:

“Bizim için çok heyecan veren bir başlangıç olacak. Proace, daha önce içinde bulunmadığımız bir segmet. Yıllar önce vardık ama uzun bir ara verilmişti. Bizim için geri dönüş olacak. Hafif ticari araç segmentinde sadece Hilux pick-up ile bulunuyorduk Toyota olarak. Artık Proace ile devam edeceğiz. Az önce gördünüz araç… Bir araçtan konuşmuyoruz hatta ben espri yaptım, “Çarşıdan aldım bir tane, eve geldim bin tane” . Farklı gövde, uzunluk ve motor seçenekleri çıkıyor. Bu anlamda elimiz kolumuz dolu dolu gireceğiz bu segmente.  Farklı müşteri profillerinin de ihtiyaçlarına “aa bu değil mi? Bu da var o zaman. O da değil şu da var” diyebilecek. Tek ya da bir iki model ve bir iki motor seçenekleriyle ya da tek motor tipiyle değil alternatifli kombinasyonların olabilmesi bizim için önemli. Aracın teknik detaylarını Alican biraz sonra size anlatacak ama biz genel olarak nasıl bir strateji ile giriyoruz birkaç dakika ondan bahsedeyim…”

Önümüzdeki yıl, ilk çeyrekte satışına başlanacak araçların doğal olarak henüz fiyat pozisyonları belli olmadığını söyleyen Bozkurt, aracın fiyatından çok sahip olma maliyetine dikkat çekti.

“Ancak Fabio’nun sunumunda da dikkatinizi çekmiştir, bu araç ticari bir araç olduğu için sahip olma maliyetleri çok önemliydi. Bunlar çok dikkate alınarak araç dizayn edildi. Uzun bir hazırlık sürecinden geçti. Nihayetinde mutlu sona doğru adım adım gidiyoruz. Önümüzdeki yıl 2 bin adetlik bir satış planıyla başlamayı düşünüyoruz. Araç Fransa’da üretilecek.  Farklı gövde tiplerinden ya da motor seçeneklerinden baktığınızda; bizim önde olacak satış yapacağımız modeller sanıyoruz. CDV yüzde 30 civarında olacak birde Proace’nin VERSO versiyonu daha çok otomobil ve binek amaçlı olan versiyonu yüzde 30 olacak.  Diğer versiyonlarda kalan yüzde 20’yi paylaşacak gibi görünüyor.  Önümüzdeki yıl göreceğiz ne olacağını. 2 bin diye yola çıkıyoruz ama bu 5 binde mi biter 2 binde mi kalır... Hedef olarak 2 bin rakamı biraz naif gelebilir. Bizim için de bir tecrübe olacak. Hangi segmentlerde nasıl talep görüyor. Araç, hangi müşteri profiline daha çok hizmet ediyor bunları göreceğiz. Aracın bizi en çok sevindiren tarafı: Konforu. Çünkü ticari araçlarda da artık konfor çok ön planda.  İnsanların bütün gününü bu araçların üzerinde geçtiğini düşünürseniz işiyle ilgili olarak ticari amaçla… Aslında ben 20 sene önce hatırlıyorum; bu tür araçlarda klima olmazdı. Otomatik cam olmazdı. Şu olmazdı, bu olmazdı… Bugün baktığınızda bluetooth bağlantılarına kadar olması gerekenler de bu zaten. Çünkü araç üzerinde neredeyse mesaisini geçiren insanlara hizmet etmek için dizayn edildi bu araçlar. Artık böyle şeyler lüks değil, gereklilik diye düşünüyoruz. Aracın bununla birlikte, bir otomobil konforu vermesi, kabin sessizliği, test sürüşleri esnasında hep duyduğumuz şeyler. Bu da bizi çok mutlu ediyor. Bizim de beklentilerimizde böyle ön sıralarda yer alıyordu. Elbette ki aracın teknik olarak performansı, taşıma kapasitesi bunlar çok önemlidir ama mesai olarak aracın üzerinde çok vakit geçiren kullanıcılar için onların hayatlarını bir nebze de olsa kolaylaştırmak için gerekli olan önemli özellikler diye düşünüyoruz.”

Aracı kendisinin de çok beğendiğini dile getiren Bozkurt, Poarce VAN ve Poarce VERSO’nun sadece ticari amaçla değil yolcu taşımacılığı, VIP ve aile amaçlı da kullanılabileceğine vurgu yaptı.

 “Bazı modellerinde yakıtta çok cimri. Bazı modellerinde taşıma kapasitesinde iddialı. Geniş bir ürün yelpazesi ile başlayacağız.  Araç dizaynı çok beğeniliyor. Ben de çok beğeniyorum. Dışarıdan o ön göğüs dizaynına baktığınızda özellikle bu tür araçlarda aracın ebatlarıyla o ebatlara ne sığdırabileceğin yarışı vardır. Mühendisler olabildiğince optimum dengeyi yakalamaya çalışmışlar. Gerçek geri bildirim aracı bu amaçla kullanan gerçek müşterilerden gelecektir. Biz aracı istediğimiz kadar övelim, er meydanına çıkması lazım! Gerçek amacıyla trafikte kullanılması lazım ama çok yüksek bir inancımız var ki; şu ana kadar test sürüşü yapan sizler gibi gruplardan aldığımız geri bildirimleri uzun soluklu kullanan müşterilerden de alacağımızı düşünüyoruz. Tabii ki bu yeni girdiğimiz segmentte ailemize Toyota ailesine yeni müşteri profilleri de artık katılmaya başlayacak. Ticari amaçla kullananlar aynı şekilde bu segmenti aile amaçlı, yolcu taşıma amaçlı kullananlar, VIP amaçlı kullananlar olmak üzere farklı bir müşteri profilini de dahil edeceğiz. Bu bize başka sorumluluklar getiriyor. İyi bir hazırlık, iyi bir ev ödevi getiriyor.”
“Geçtiğimiz yıl Hilux’un lansmanını yaparken 9-10 ay hazırlık yapmıştık. Bütün bayileri dahil ederek A’dan Z’ye ‘bir ürün nasıl yeniden lansa edilir’i çalıştık. Eğitimleri, tanıtımları bayi bayi gezerek anlattık. Uzun soluklu çalışmanın sonucunda bir iddia ile çıktık; ‘biz bu segmentte lider olacağız.’ Lansmanını yaptığımız günden bugüne, geçen ayda dahil olmak üzere liderliği elden bırakmadık! Burada da yine bir iddiamız var! Biz bu segmente giriyorsak müşterilerimizin bizden Toyota kalitesini kesinlikle bekleyeceğinin farkındayız.  Kaliteden kastımız; sadece ürün değil. Aynı zamanda önde durun bir hizmet anlayışı da var. Hizmette kalite beklentisi var. Bu çıtanın ‘Toyota’ ismi geçtiği zaman yüksekte duracağını biliyoruz. Bu nedenle de iyi bir ön hazırlık yapmaya çalışıyoruz. Bütün değer zincirinde araçla ilk temas anından, aracı satın alma aşamasına gelene kadar finansal çözümleri dahil olmak üzere ondan sonra kullanırken satış sonrası hizmetlerinde, ondan sonra aracını değiştirmek istediğinde ikinci elinde… Baktığınızda; ilk gün kol kola gireceğiz müşterilerimizle ve bu yolculuğu beraber sürdüreceğiz. Artık onlar bizim ailemizden. Her ihtiyaçlarında bizi yanlarında hissetmelerini sağlayacak bir altyapı hazırlığı oluşturmamız gerekiyor. Bayilerimize ona göre yeniden ilave elamanlar alınıyor. Bu segmenti bilen satış danışmanları alınıyor. Eğitim alıyorlar. Serviste araçlarla ilgili ekipman, fiziki altyapı ve teknisyenlerin eğitimleri var. İhtiyaç duyacağı finansal çözümler neler olabilir? Bunlar çalışılıyor. Araç bir gün değiştirilmek istenildiğinde, bizim çok güçlü bir markamız Xchange by Toyota, bu aracı gerçekten piyasa değerinde ve kullanıcısını üzmeden, ‘doğru ekspertiz ile nasıl alırız?’ diyerek yenileyebilir. Müşterimiz yeni aracıyla da değişim zamanında olabildiğince zorlanmadan aracını yenileyebilir. Tüm bunlar 360 derece yaklaşımı ile çalışılmakta. Daha yılın ilk çeyreğine uzun aman var zaman var. Bugün çalışmaya başladığımızı söylüyoruz.”



Teknik ve donanımsal bilgileri aldığımız Toyota Pazarlama Bölümü Proace ürün Sorumlusu Ali Can Bulutoğlu, Poarce VERSO’nun sınıfında ciddi bir atak yapacağını söyledi. Bu durumun satışlara önemli orandan yansıyacağını da sözlerine ekledi.

Bulutoğlu’nun teknik bilgileri verdiği o sunumu:

“Ben daha çok araçla ilgili teknik ve donanımsal bilgiler vermek istiyorum. Burada iki tane farklı ürünün lansmanını yapıyoruz. Bir tanesi Proace VAN, ticari araç segmentinde. Ticari araç onay tip onaylı M1 sınıfında olan aracımız. Diğeri de Proace VERSO. Bu da binek araç. İkisinin profillerini çeşitli noktalar var ama aslında çok daha farklı farklı noktaları da var. Dolayısıyla burada iki tane farklı araçtan söz ediyoruz diyebiliriz. Ben öncelikle Proace VAN ile billgiler vermek istiyorum.  Proace VAN bizim ticari araç modelimiz. MDV sınıfında olan modelimiz. Biz bu araçta 3 tane farklı gövde tipi sunuyoruz. Aslında iki tane farklı gövde tipi sunuyoruz: Panelvan tamamen kapalı tek sıra koltuklu modeli ile birlikte bir de camlı VAN modelimiz olacak. Çift sıra koltuklu ya tamamen camlı ya da arka sırası kapalı. İki farklı modeli de alabilecek müşterilerimiz. Şu önemli olan aslında Proace VAN ile biz iki segmentte olacağız. Bir tanesi CDV ticari aracın küçük segmentinde diğeri de MDV orta segmentinde.”

3 FARKLI BOY İLE PAZARA GİRİYOR

“3 farklı boyla giriyoruz pazara. CDV segmentindeki aracımız 4.6 metre boyunda. MDV segmentinde olan aracımızda orta ve uzun şase olarak 4.9 ve 5.3 metre şeklinde iki farklı dingil mesafesi kullanılıyor. Öncelikle panelvan compact segmentindeki panelvan gövde tipindeki compact modelindeli aracımızla başlayım; Bu aracımız 4.6 metre uzunluğunda. Segmentin yapısına baktığımızda panelvanlarda genellikle boyları 4.8 civarında oluyor. Proace, 4.6 metre. Şöyle bir avantaj getiriyor; özellikle şehir içi kullanıldığı durumlarda çok daha iyi manevra kabiliyeti sunuyor. 11.3 metrelik bir dönüş çapından söz ediyoruz. Rakipler içinde öne çıkan ve daha iyi bir performans.”

“Yükleme kapasitesi ve taşıma hacminden bir şey kaybetmiyoruz.  Tam aksine segmentinin en iddialı aracı olarak öne çıkıyor. Boyu biraz daha kısa olmasına rağmen 1200 kilograma kadar çıkan taşıma kapasitesi ile segmentinin en iyi derecesinde. 4,6’dan 5,1 metreküpe kadar ulaşan yükleme hacmi de aynı şekilde bize segmentinin çok çok iyi bir seviyesinde yükleme hacmi sunuyor. Burada 1.6 motor ile var olacağız. 2 varyantı var;  95 ve 115 beygirlik iki farklı seçenek. 5 ileri, 6 ileri düz vites seçenekleriyle sunuyor olacağız.  Bir sonraki yine panelvan gövde tipi ile sunduğumuz orta ve uzun şaseye geçersek 2 litre 122 beygirlik bir versiyon sunuyor olacağız. 340 militon torka sahip. Burada da dediğim gibi iki tane farklı uzunluk; 4,9 ve 5,3 metrelik boylar. Burada da taşıma kapasitesi 1400 kilograma kadar çıkabiliyor. Segmentteki araçlarımızın da en önemli öne çıkan özelliği; çok düşük yakıt tüketimleri. Segmentte lider konumda. En iyi yakıt tüketimi değerlerine sahip araçlar olacak. Bu da araçları bu şekilde farklılaştırıyor rakiplerinden.” 

“Yükleme hacmi konusunda bahsettiğim gibi 3 farklı boyda farklı yükleme seçenekleri mevcut. Compact versiyonumuz 2 eoru palet alabiliyor. Orta ve uzun boyutlarda 3 euro palete kadar çıkabiliyoruz. 4,6 - 5,1 diyoruz. Compact versiyona 0.5 aradaki fark nerden geliyor? Proace’nin yine öne çıkan özelliklerinden bir tanesi Smart Cargo özelliği. Aracın sadece arka bölümündeki yükleme hacmine segmetinde öne çıkan özellik olarak; ön taraftaki sağ yolcu koltuğunun yukarı doğru katlanması ile orada çok ciddi bir yükleme alanı ortaya çıkıyor.  Yarım metre küplük bir alan ortaya çıkarıyor. Buda yükleme miktarını önemli ölçüde artırıyor. Bununla birlikte Smart Cargo özelliğinin bir diğer maddesi uzun yükler için hemen sağ yolcu koltuğun arkasında bir kapak var. O kapağın açılmasıyla en arkadan en öne kadar bir yükleme uzunluğuna ulaşıyor. Kapağın genişliği sayesinde uzun, hatta 6 tane boruyu saklayabilecek, taşıyabilecek konuma geliyor. Bu da rakiplerine göre çok ciddi avantaj. En geniş taşıma kapasitesine sahip araç diyebiliriz. Compat versiyonu 3,3 metre en uzun versiyonunda 4 metreye kadar bir yükleme uzunluğu sunuyor. Smart Cargo’nun bir başka özelliği de; ortadaki yolcu koltuğunun sırt kısmı öne doğru katlanıyor ve bu şekilde bir masa ortaya çıkıyor. Burada da kullanacı laptopunu İpad’ini kaydırmaz yüzeye koyarak çok rahat bir şekilde işini görebiliyor. Panelvanın dışında bir Camlı VAN varyantımız da var. Ondan da kısa bahsedeyim; burada orta ve uzun şase seçeneğimiz olacak.  4,9 ve 5,3 metrelik iki versiyonu var. İki farklı motor seçeneği sunuyor olacağız. 2 litre 122 beygirlik ve 150 beygirlik motorlar. Biraz önce de bahsettiğimiz gibi bu araçlarımızda segmentinin en düşük yakıt tüketimini sunarak kendi sınıfında öne çıkıyorlar. Rakiplerine göre çok fazla fayda sağlıyorlar. Bütün varyantlarda nasıl bir motor seçeneği ve emisyon değerlerini kısaca göstermek istiyorum: Compact versiyonda 1.6 litrelik orta ve uzun şasi boyunda da 2 litrelik motor seçeneklerimiz mevcut. Orta ve uzun araçlarımızda 102 litrelik araçlarımızın yakıt tüketimi segmentinin en iyi değerlerinde.”

“Proace VAN ile söyleyeceklerimin arkasında ile ilgili bilgiler vereyim. Proace VERSO binek araç. M1 belgeli. 8+1 yani 9 kişilik oturma kapasitesine sahip sadece 5,3 uzun şaseli versiyonu.  Burada 3 farklı motor seçeneği var.  1.6 litrelik 115 beygirlik bir motor seçeneğimizin yanı sıra 2 litre 150 beygir ve 2 litre 177 beygirlik bir motor seçeneklerimizi sunacağız.  177 beygirlik motor seçeneğiyle birlikte 6 ileri tam otomatik şanzıman sunmuş oluyoruz. Yine Proace VERSO’nun bir özelliği; sınıfının en düşük yakıt tüketimini müşterisiyle buluşturuyor. Aslında compact sınıfta bahsettiğimiz yüksek sınıfının en iyi taşıma kapasitesiyle birlikte orta ve uzun şasilerde de sınıfının en düşük yakıt tüketimiyle istediği yönde rakiplerine göre öne çıkan modeller.”

“İnanıyoruz ki; Proace sınıfında ciddi bir atak yapacak. Satışlarımıza da önemli ölçüde yansıyacak. Proace VERSO bir ticari araç değil. Bir binek araç olması özelliğiyle de donanım içerikleri bulunduruyor. Bunlardan bir tanesi Zenof farları ve gündüz farları.  Aracımızı biz, prestijli araç olarak konumlandırmak istiyoruz. Çünkü biz bu aracı hem otel - havaalanları transferleri yapan işletmeler veya VİP transfer için kullanan hatta kendi kullanımı için VİP araç olarak isteyen müşterilerimize prestijli bir araç olarak konumlandırıyoruz.”

“Konfor özellikleri de öne çıkıyor; 17 inç alüminyum alaşımlı jantlar yine bu araçla sunduğumuz özellikler. Bagaj hacmi olarak arka koltuk dik konumda 980 litrelik bir bagaj hacmi var. Arka koltuk katlandığı zaman 1600 litreye kadar çıkıyor. Bunlarla birlikte Proace VERSO’nun öne çıkan donanım özellikleri var: Açılabilir arka cam. Arkaya bir şey yüklemek için bütün bagaj kapağını tamamen açmak gerekmiyor. Arka camı yukarı doğru açarak bagajdan bir şey almak veya koymak da mümkün. Arkası dar olduğu ya da yüklü durumlarda bütün kapağı açmadan yükleme boşaltma yapmak mümkün olacak. Otomatik açılan yan kapılar, Gene Proace VERSO ile sunacağımız özelliklerden bir tanesi. Segmentinde öne çıkan başka bir özelliği; panoramik cam tavan. Bu araç özel kullanım için düşündüğümüz, planladığımız bir araç olduğu ndan dolayı bu tür konfor özellikleri müşterilerimiz tarafından çok takdir edilecektir.”



“Ferah yolculuklara davetiye çıkarıyor”


“Proace VERSO sadece donanım özellikleriyle değil, konfor özellikleriyle de öne çıkıyor. Siz de test ettiniz bugün. Süspansiyon sisteminden gürültü uygulamalarına kadar farklı iyileştirmeler var. Proace VERSO ile VAN versiyonu arasında baktığımız zaman izolasyon anlamında bir takım farklılıklar da ön plana çıkıyor. Yolcu bölümü içerisindeki izolasyon, artırılmış cam kalınlığı, akustik ön cam gibi geliştirmeler Proace VERSO’yu daha çok binek araç konforuna sessizliğine ulaştırıyor. Bununla birlikte Proace VERSO Euro NCAP’dan 5 yıldız alan bir aracımız. Bu anlamda ‘donanım, konfor’ diyoruz ama güvenlikte de  üst seviye bir araç. Sunduğumuz güvenlik özellikleri arasında; şerit takip uyarı sistemi, sürücü yorgunluk uyarı sistemi, trafik işareti uyarı sistemi ve otomatik uzun far gibi özellikler olacak. Diğer güvenlik teknolojileri arasında da kör nokta uyarı sistemi, ön arka park sensörleri ve geri görüş kamerası Gene Proace VERSO’yu bu anlamda öne çıkarıyor.”

Toplantının ardından katılımcıların soruları yanıtlandı.

Merak ettiklerimiz:

Özellikle CDV versiyonu ile ilgili bir soru yöneltmek istiyorum. Ticari kullanıma yönelik oluşturulan bir araç. Pazarda nasıl konumlandıracaksınız? Ürününüzü kalitesiyle mi, yakıt tasarrufuyla mı yoksa fiyatı ile mi özellikle öne çıkaracaksınız?

Ali Can Bulutoğlu - Bahsettiğim gibi; aracın segmentinde bir takım öne çıkan özellikleri var. Konfor özellikleri, sessiz özelliklerinin yanı sıra bu tür araçlar kullanılırken işi yapabiliyor, satın alan müşterimizin tüm ihtiyaçlarını giderebiliyor olması lazım. Aynı zamanda düşük yakıt tüketimi, maliyeti…  Aslında burada CDV versiyonunda öne çıkaracağız. Daha düşük gövde boyu olmasına rağmen çok daha yüksek taşıma kapasitesi sunuyor olması, düşük boyunun verdiği şehir içi manevra kabiliyeti gibi özellikler müşterilerimizin de dikkatini çekecektir. Bu anlamda Proace’de öne çıkacaktır rakiplerine göre…

Başka davetli sorusu- Konfor özellikleri pazarda nereye koyuyor Toyota’yı? Karşılaştırma yapabilir misiniz? Bu donanımda konfora sahip başka ticari araç var mı piyasada?

Ali Can Bulutoğlu - Aslında müşterilerinizin markalarını konumlandırmasıyla alakalı. Her marka aslında belli yerlere oturuyor. Burada biraz daha fiyat bazlı konumlandırmalar ve prestij olarak konumlandırmalar olabiliyor. ‘Şu marka daha konforludur, bu marka daha konforsuzdur’ demek çok doğru olmaz. Biz kendimizi hep işi çok iyi yapan, öbür taraftan da konfor özellikleriyle; aslında işi rahat yapmamızı sağlayan bir yere konumlandırmak istiyoruz.

Nuray Hanım- Ana argüman aslında kullanım rahatlığı ve taşıma kapasitesi olacak yani fiyatın önünde olacak zannediyorum değil mi?

Ali Can Bulutoğlu - Fiyat rekabetine girmek bu anlamda çok doğru bir strateji olmayacaktır. Çünkü araç bunu hak ediyor. Araç bunu verebildiği için bizi her şekilde farklılaştıracaktır diye düşünüyoruz.

Ali Haydar Bey- Bir şeyi belirtmek lazım; araç dizayn edilirken en başta cost of ownership ön planda tutularak yola çıkıldı. Yani sahip olma maliyeti tek başına bir fiyat değil biliyorsunuz. Bizim beklentimiz orada da iddialı olacak, performansta da iddialı olacak ama konfor konusunda Alican Bey tabii çok kibar konuşuyor. Markalarla kıyaslama yapmıyoruz ama şunu söyleyebilirim; biz iddialı geleceğiz. Konfor konusunda belki de en iyisi olma beklentisiyle geliyoruz aslında. Bizden bir yıl sonra iki yıl sonra başka bir marka çıkarır, daha iddialı bir şey onu bilemem ama bugün biz herkesin fark edeceği konfor ile pazara gireceğimizi düşünüyoruz. Bütün test sürüşlerinde aynı araçtan kim inerse bugün siz nasıl indiniz ve geldiniz, anlattınız, herkes bunu konuşuyor. Bunun arkası tesadüf değil. Ciddi anlamda bir yatırım var bu işin arkasında. Burada naif olamayacağım Alican Bey, biz iddialı olacağız. Pazarda herkes parmakla gösterecek. Toyota mı? “Kardeş bu araç aynı zamanda performansı tamam, cost of ownership tamam, şu tamam bu tamam ama korkunçta konforlu bir araç” dedirtmek istiyoruz.

Bir de CDV ve VERSUS olarak yaklaşık 2 bin adetlerden bahsettiniz. Gelecek yıl için bunun oranı nasıl hedefleniyor?

Ali Haydar Bozkurt ,“CDV, söylediğimiz model yüzde 30 oluşturacak. VERSO dediğimiz binek olanın yüzde 30’u diğer iki kademe de yüzde 20’leri paylaşır diye düşünüyoruz. Bu bizim bugünkü öngörümüz. Biraz test edeceğiz aslında.” 

Segment toplamı nedir bu araçların?

Ali Can Bulutoğlu, “CDV segmentindeki panelvan kısmı yaklaşık 18 – 19 bin bandındadır. MDV segmentinde panelvan 7300-7500 aralığında. Camlı VAN dediğimiz araç 12 bin 300 – 12 bin 500 bandında. VERSO’nun segmenti 8500 civarında bir pazar hacmine sahip.”

Ali Bey, Toyota bu aracı kendi başına geliştirmedi ve kendi üretim tesisinde üretmiyor. Peki aynı üretim kalitesini ve sorunsuzluğu bulabilecekler mi?

Ali Haydar Bozkurt ,“Proace o titizlikle takip edilip, monitöring edilip tamam dendiği için Toyota tarafından bugün satışını konuşuyoruz. O yüzden de bayağı zaman aldı bunun geliştirilmesi. Şu anda altına imzanızı atıyorsanız, arkasındasınızdır.”

Toyota’nın üretim geliştirmesinde bir katkısı oldu mu yoksa PSA grubu ana tasarımı…

Ali Haydar Bozkurt , “Geliştirmeyi de PSA yaptı ama Toyota bu ürünün kalitesiyle mühendislik kontrollerini başından sonuna takip etti. Projenin içinde oldu. Finalde çıkan ürüne ‘tamam budur’ dediği için bugün üzerinde Toyota amblemiyle satmaya karar verdi.”

En baştan beri üretim ortağı değil mi Toyota?

Ali Haydar Bozkurt , “Başından itibaren bu projenin içinde Toyota…”

Garanti ne kadar?

“3 yıl. 100 bin km diğer modelde de… Bakım aralığı konusunu sanıyorum netleştirmedik.  Coğrafi olarak bizde Türkiye’nin doğusu başka güneyi başka, kuzeyi başka ortalamaya bir bakmak lazım.”

Camlı VAN’larda müşteri isterse ya da önceden sipariş vererek çift kapı alabilir mi?

Ali Can Bulutoğlu, “Tabii, aynen dediğiniz gibi opsiyon olarak sunuluyor. Panel Vanlarda o şekilde çift yana açılır kapı. Camlı Vanlarda isteğe bağlı olarak, aynı şekilde yanlara açılan kapılar olabiliyor. Uzun şaside 235 dereceye kadar açılan kapı seçeneği de mevcut.  Dolayısıyla yükleme alanlarının dibine kadar geri geri gelinebiliyor.”

 
Düzce Güven Kooperatifi de Temsa'yı Seçti
 
Mercedes-Benz Türk, ikinci AR-GE Merkezi'nin temelini attı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Yeni Tourliner’ın ilk test sürüşü Tuncay Bekiroğlu’ndan
Üstün nitelikleri ile sektörde standartları yeni zirvesine taşıyan sınıfının ...
YENİLENEN COROLLA
Yenilenen Toyota Corolla’yı test etmek için 20-21 Ağustos Cumartesi ve ...
Hilux Neler Yapıyor?
Lastiklerinin değdiği her yerde; koşullar ne olursa olsun, bu koşulların ...
 
İşte EBS Farkı!
İşte EBS Farkı!
Dakar 2014'te Iveco Performansı
Dakar 2014'te Iveco Performansı
​“İşimiz Kalite Üretmektir”
Ford Cargo’nun transmikser segmentinde ilk ve tek onaylı üst yapıcısı ...
 
Ford Trucks, Transmikser Sürücülerini Eğitiyor
İnanmam… Çünkü ben kullandım ve ne derece kolay kullanımının olduğunu ...
​Bu Araç Benim, Siz Diğer Araca Şoför Bulun!
Bu ayki ‘Test Sürüşü’ sayfamızda çok özel bir araca yer veriyoruz. Bir ...
“Frigorifik Şoförünün Kulağı Hassas Olmalı!”
Her zaman olduğu gibi bir kez daha Kamyonum sizin için test yapıyor… Bu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
truck
lkw
kamyonum
dikkat
src
kamyoncu
sondakika
şoför