2013 yılı raporuna göre; firmalar tarafından düzenlenen “kampanyalar” satışları en çok tetikleyen faktör olarak öne çıkarken, otomobil satın alanların yüzde 58’i kredi kullanıyor. OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı H. Şükrü Ilısal ve GfK Otomotiv ve Enerji Sektörü Tüketici Deneyimleri Uzmanı Mesud Şenkardeşler, düzenlenen toplantıda, son dönemdeki tüketici davranışlarında kişilerin “kendilerine özel” hizmet beklediklerinin de altını çizdiler.
OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı H.Şükrü Ilısal, müşteriler ile kurulacak iletişimde dijital yöntemlerin öne çıktığını belirterek ”Bundan sonra,müşterilerimiz ile kuracağımız iletişim farklılaşacaktır. Bugün tüketici alacağı aracı tespit etme ve araştırma aşamasında büyük oranda internetten faydalanıyor. Bu araştırma sonucunda tüketici kendisini daha iyi bilgilendirebiliyor ve kendisini güvende hissediyor. Böylece tüketici showroom’larımıza alacağı aracı belirlemek için değil belirlediği aracın fiyatını, rengini, opsiyonlarını veya bulunurluluğunu tespit etmek için geliyor” dedi. Ilısal, finansal çözümler yaratmanın müşterinin alım kararını doğrudan etkileyen unsurlardan birisi olduğunu ve finans kuruluşlarının birçok alternatifler oluşturduğunu da belirtti.
OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği Yönetim Kurulu Başkanı H.Şükrü Ilısal, 2014 yılı otomotiv sektörü ile ilgili de şu öngörülerde bulundu;
“Dövizdeki dalgalanmalar özel sektörün 250 milyar USD civarındaki borcunu ödemekte zorlanacağı bir ortam yaratmıştır. Bu durumun sürmesi halinde 2014 yılı bazı işletmeler için zor bir dönemin yaşanmasına neden olabilecektir. O sebeple birtakım düzenlemelerin acilen devreye alınması gereklidir. Sektörümüzde kur baskısı, kredilerdeki düzenleme ve ÖTV’nin artışının 2013 yılındaki 853 bin rakamının 700 bine inmesine neden olacağı tahmin edilmekte. Bu durumda araç fiyatları kademeli olarak artacak ve yıl sonunda araç rakamlarının %20-30 hatta kura bağlı olarak daha fazla artacağı görülecektir.
2014 yılı için pozitif beklentim uygun şartlarda hazırlanmış “Hurda Teşvik” uygulamasının devreye alınması olacaktır. Bu uygulama aynen Almanya’da, İngiltere’de olduğu gibi bir seferlik değil yıllara yayılmış bir politika olarak benimsenmeli ve sonucunun eski aracını hurdaya veren tüketicinin tekrardan yeni araç alımına teşvik etmesi olarak gerçekleşmelidir.”
GfK Otomotiv ve Enerji Sektörü Tüketici Deneyimleri Uzmanı Mesud Şenkardeşler de, “Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması Raporu”nun 52 yetkili bayiden “0”km otomobil satın alan müşterilerin katılımıyla hazırlandığını belirtti. Müşterilerin araç seçimindeki kriterlerini ortaya koymak amacıyla hazırlanan raporda, satışlarda düzenlenen kampanyaların etkin bir rol oynadığına dikkat çeken Mesud Şenkardeşler şunları söyledi;
· Satın alınan otomobilin görüldüğü mecralarda ilk sırayı internet almaktadır,
· Bu alıcıların %58’i taşıt kredisi kullanırken,
· %21’i mevcut araçlarını takas yapma yoluna gitmişlerdir,
· Otomobil satın alanların %82’si oturduğu evin sahibidir,
· Araştırmamıza katılanların % 41’i ikinci otomobilini satın almıştır,
· Otomobil satın alanların %66’sı otomobil satın almayı bir yatırım aracı olarak görmemektedir,
· Otomobil satın alanların %78’i evlidir.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |