Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
11 Ekim 2022 Salı - 17:48

Navlunlar Pandemi Öncesine Döndü ve Düşüş Devam Edecek

Pandeminin başlaması ve global tedarik zincirinde bozulmanın etkisiyle konteyner navlun fiyatları tarihi zirvelere ulaşmıştı. Ancak pandeminin geride kalmasıyla navlunda sert düşüşler yaşanmaya başladı.

Navlunlar Pandemi Öncesine Döndü ve Düşüş Devam Edecek

Lojistik sektörünün gündemine oturan ‘navlunlarda ani düşüş’ konusunu UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Denizyolu Çalışma Grubu Başkanı Cihan Özkal ve UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Yüksel Kahraman değerlendirdi.

UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Denizyolu Çalışma Grubu Başkanı Cihan Özkal konuyla ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

“Eylül sonu itibarıyla Asya'dan Avrupa'ya gönderilen 40ft konteyner navlunları USD 4.000 seviyelerine kadar geriledi. Yüksek enflasyonun yol açtığı potansiyel bir küresel resesyon zemini navlun fiyatlarını aşağı çekti. Tüketim ürünlerine Covid-19 sonrası talep artışının yavaşlaması, perakendeciler ve üreticilerin de mallarını normalden daha erken tedarik etmesinin de bu düşüşe katkıda bulunduğunu söyleyebiliriz.

Global konteyner hatlarının haricinde, yeni oyuncuların (charter seferler) pazara girmeye çalışması da ayrıca navlun seviyelerinin düşmesine az da olsa katkıda bulundu. Çin'in sıfır Covid-19 politikası nedeniyle Çin'deki aksama küresel tedarik zincirini de olumsuz yönde etkilemeye devam ediyor.

Amerika ve Avrupa’daki büyük perakendecilerin ürünlerini daha erken tedarik etmeleri ve müteakip talebin düşmesi ve küresel ekonomide olası resesyonun etkisiyle navlun seviyelerinin yılın geri kalanında düşmeye devam edeceğini öngörüyoruz. Bazı önemli limanlarda gemi sıkışıklığı ve blanksailing (sefer iptalleri) devam ediyor.

Bununla beraber, yüksek yakıt masraflarının devam etmesinin Covid-19 öncesi seviyelere dönüşü engellediğini de görmekteyiz. Ayrıca karbon emisyonunu azaltacak, yeni nesil dünya denizyolu konteyner gemi yatırımları da maliyetlerin yüksek seviyelere çıkmasına neden oluyor.

Devam eden Rusya-Ukrayna savaşı, artan enflasyonist baskılar ve gelişmiş ekonomilerde beklenen para politikası sıkılaşması nedeniyle küresel ekonomik büyüme hedefleriyle ilgili belirsizlik artıyor. Enflasyon ve kısıtlayıcı para politikalarının dünya ekonomisinin büyüme hızını düşüreceği öngörülürken, Covid-19 salgını ve Rusya'nın Ukrayna'da başlattığı savaş da küresel ekonomiye ilişkin belirsizliğin sürmesine neden oluyor.

Salgının yayılmasını önlemek için ekonomik faaliyetlerde katı kısıtlamalara gidilmesi perakende satışlarda büyük bir düşüşe yol açarken, kısıtlamaların hafifletilmesiyle ve ülkelerin yeniden dışa açılmaya başlamasıyla keskin bir ekonomik toparlanma görülmüştü. 2023-2024 arasında hem konteyner üretim kapasitesi hem de hizmete girecek yeni nesil konteyner gemileri kapasitesi nedeniyle navlun seviyelerinin normalleşeceğini değerlendiriyoruz.”

UTİKAD Yönetim Kurulu Üyesi Yüksel Kahraman ise mevcut durumu şöyle yorumladı:

“Pandeminin etkilerini tamamen geride bıraktığımız bugünlerde tedarik zincirindeki aksamaların düzelmesi navlunların düşmesinde önemli etkenlerden biri. Diğer önemli bir faktör de küresel dolaşımda olan yük hacminin düşmesi, resesyon beklentilerinin gölgesinde dünya ticaret hacminin yavaşlama eğilimine girmesi.

Global Konteyner Indeks verisi yayınlayan Freightos’a göre geçen yılın Eylül ayında USD 11.000 seviyesine çıkan Global Konteyner Endeksi bu yılın aynı döneminde USD 4.000 seviyesine kadar geriledi. Pandemi öncesinde Eylül 2019'da endeksin USD 1.300 seviyelerinde olduğunu göz önünde bulundursak, armatörlerin black-sailing dediğimiz sefer iptallerine rağmen aşağı yönlü salınımın devam etmesi muhtemel görünüyor.

Ülkemizin yoğun ticaret rotalarına bakarsak; Uzakdoğu ithalat, Akdeniz ve Ortadoğu ihracat navlunlarında global konteyner endeksine paralel bir düşüş yaşandığını da yakından takip ediyoruz.

Avrupa ihracat rotasında; Rusya-Ukrayna savaşı sonrasında enerji maliyetlerinin artması, bölgesel grevler ve iş akışlarında yaşanan sıkıntılar sebebiyle son taşıma maliyetleri halen yüksel seviyelerde seyrediyor. Ekipman ve yer sorunlarının bitmesi ve yüke olan ihtiyaç sonrası doğacak rekabetin sonucu olarak bu bölgede de navlunların ilerleyen haftalarda düşmesini bekliyoruz. ABD ihracat rotasında navlunların diğer bölgelerle kıyaslandığında nispeten daha yavaş bir düşüş eğiliminde olduğu görünüyor. ABD-Çin geriliminin bizim için pozitif etkisinden söz edilebilir.

Arzın talebi karşılayamadığı, yüksek navlunlu piyasaların doğal sonucu olarak son dönemde short/sea ve overseas rotalarda küçük hacimli birçok armatör yeni servisler açtı, rekabeti tetikleyen unsurlardan biri de bu yeni oyuncular olacak.

Global ticarette bitmiş ürünlerin yüzde 90'ı konteyner gemileri ile taşınıyor. Dolayısıyla konteyner navlunları, global ekonomi için öncü göstergelerden biri olarak kabul edilebilir. Dolaşımdaki yükün azalması, navlunların sert bir şekilde düşmesi ve bunun bir süreklilik arz etmesi küresel bir daralmanın habercisi olarak nitelendirilebilir.”

 
TruKKer Türkiye 9 Ayda Cirosunu 10’a Katladı
 
Ford Trucks’tan MLA Lojistik’e 50 Adet Yeni Nesil Çekici Teslimatı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Trugo Kesintisiz Kullanıcı Deneyimi İçin İlk Şarj Cihazı Kurulumunu Bolu’da Yaptı
Türkiye’de kullanıcılara kesintisiz ve sorunsuz bir deneyim yaşatmayı ...
Yeni Keşif! Elektrikli Aracı 5 Dakikada Şarj Etti
NASA mühendisleri tarafından Uluslararası Uzay İstasyonunda kullanılmak ...
İzmir Seferini Yapan İlk Gemi İzmir Limanı'na Yanaştı
İzmir bölgesinden gelen habere göre İzmir ile Yunanistan'ın Selanik şehri ...
 
Fransa Akaryakıtta Yaşanan Tedarik Sıkıntısıyla Çalkalanıyor!
Fransa'nın bazı kentlerinde akaryakıt tedarik sıkıntısı nedeniyle istasyonlar ...
Hidrojen Peroksit Korku Saldı
Erzincan-Erzurum kara yolu üzerinde brandası yırtılan tırdan varille yola ...
Yunanistan Taşımaları Hakkında...
Yunanistan'a gerçekleştirilen taşımalar hakkında bilgilendirmeler...
 
Koruncuk Vakfı’ndan, 11 Ekim Dünya Kız Çocukları Günü’nde #HayalimOkul Kampanyası!
Koruncuk Vakfı, Birleşmiş Milletler (BM) kararıyla 2012 yılından beri ...
Slovenya Transit Geçiş Belgeleri…
04.10.2022 (23:59) tarihi gece yarısı itibarıyla kullanıma açılan Slovenya ...
Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda Tır Kuyruğu
Hamzabeyli Sınır Kapısı'nda tır kuyruğu hafta sonu 37 kilometreyi aştı.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
lkwKamyontrucktreylerdikkatnewssrcşoförfahrer