Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
27 Ekim 2020 Salı - 09:05

Moğolistan'da Türk Tır Sürücülerine Yönelik Koronavirüs Uygulamaları

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Moğolistan'a giriş yapan Türk tır sürücülerinde koronavirüs vakalarına rastlandığından, Moğolistan’a Türkiye’den yük getiren tır sürücü ve çekicilerinin Moğolistan’a giriş yapmadan sınırda beklemelerini, yüklerin yer aldığı dorselerin ise Ulanbator’a Moğol sürücü ve çekici araçlarla getirilmesini, yük indirme ve yükleme ile gümrük işlemlerinin ardından tekrar Moğol sürücü ve çekici araçlarla Altanbulag Sınır Kapısına götürülmesinin önerildiğini açıkladı.

Moğolistan da Türk Tır Sürücülerine Yönelik Koronavirüs Uygulamaları

UND'nin açıklamasına göre:

"Ulan Bator Ticaret Müşavirliğimizden alınan bir yazıda, son dönemde Moğolistan'a giriş yapan Türk tır sürücülerinde üst üste koronavirüs vakalarına rastlandığından, buna bağlı olarak Moğolistan'daki bazı Türk şirketlerinin bekleme ve gümrük işlemlerinin en kısa sürede yapılabilmesini teminen Moğolistan’a Türkiye’den yük getiren tır sürücü ve çekicilerinin Moğolistan’a giriş yapmadan sınırda beklemelerini, yüklerin yer aldığı dorselerin ise Ulanbator’a Moğol sürücü ve çekici araçlarla getirilmesini, yük indirme ve yükleme ile gümrük işlemlerinin ardından tekrar Moğol sürücü ve çekici araçlarla Altanbulag sınır kapısına götürülmesini önerdikleri ifade edilmektedir.

Bu çerçevede, firmaların teslim süreçlerinin aksamamasını teminen Büyükelçiliğimiz ve Ticaret Müşavirliğimizce konuya ilişkin olarak Moğolistan Dışişleri Bakanlığı nezdinde girişimlerde bulunularak Türk firmalarının dorse/çekici değişimi konusundaki taleplerinin iletildiği ve Moğolistan Yol ve Ulaşım Kalkınma Bakanlığı’na bağlı Ulusal Karayolu Taşımacılığı Merkezi, Moğolistan Ulusal Karayolu Taşımacılığı Derneği (NARTAM) ve Moğolistan Gümrük Genel Müdürlüğü ile de irtibata geçildiği belirtilmektedir.


Söz konusu görüşmelerde;

  • Rusya sınırındaki Altanbulag gümrük kapısında ara bir bölge bulunmaması nedeniyle dorse/çekici değişimi yapılamayacağı,
  • Son varış noktası Ulanbator olan yüklerin Altanbulag’da dorse/çekici değişimi yapılmasında gümrükleme açısından sorunlar yaşanabileceği,
  • Moğolistan Ulusal Acil Durum Komisyonu tarafından onaylanan “Kırmızı hat” geçici düzenlemesinin dikkate alınması gerektiği (Ancak bu düzenlemedeki şoför değişimi ile ilgili konuların tamamı, ülkeye giriş yapıldıktan sonra yükün başka şoförle taşınması ve gelen uluslararası tır şoförünün dinlenme yerlerinde bekletilmesine yönelik olup halihazırda uygulanmamaktadır. Gelen şoförün temassız ve koronavirüs testine tabi tutulmaksızın geri dönüşüne ilişkin bir madde ise bulunmamaktadır.),
  • Dorse numarası üzerinden araç değişiminin yapılabileceği, dorse ve çekici değiştirme konusunda alıcı/nakliyeci firmanın Selenge vilayeti Sınır Koruma Müdürlüğü’ne başvurabileceği,
  • Moğolistan sınırını geçmeden Rusya kısmında araç değişimi olacaksa Rusya’nın bu konuda yetkili olduğu,
  • Tır şoförünün Moğolistan’a girmesi durumunda mutlaka test alınacağı ve virüs tespit edilmesi durumunda ilgili ve yetkili olan Moğolistan Bulaşıcı Hastalıklar Hastanesine götürüleceği ve karantinanın uygulanacağı

ifade edilmiştir.

Yazıda devamla, gerek Moğolistan'daki sağlık hizmetlerinin yetersiz olabileceği düşünülerek gerekse de ülkemiz ihraç ürünler ve sektörlerimizin taşımacılarımızda görülebilecek vakalardan olumsuz etkilenmemesi için Türk tır şoförlerinin Rusya sınırından
Moğolistan’a geçmeden önce mümkün mertebe koronavirüs testi yaptırmalarının, test sonuçlarının pozitif çıkması durumunda alıcı firma ve nakliye firma ile irtibata geçilmesinin ve yüklerin test sonucu negatif olan başka bir şoförle Moğolistan’a getirilmesinin uygun olacağı değerlendirildiği belirtilmektedir."

 
Kargo Sektörünün Altın Ödülü Aras Kargo’nun Oldu
 
ASKİ Tasarruf Uyarısında Bulundu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Volvo Trucks Çekici Pazarında Yüzde 7,3 Pazar Payına Ulaştı
Volvo Trucks, 2020 yılının ilk 9 ayında, toplam çekici pazarında yüzde ...
Krone, 4’üncü Kez İlk 1000 İhracatçı Firma Listesinde Yer Aldı
Krone, İzmir Tire’deki fabrikasından 2019 yılında 27 farklı ülkeye toplam ...
Balıkesir'de Yeni Yağmur Suyu Boruları Döşeniyor
Balıkesir merkezde kanalizasyon hattına bağlı olan tüm yağmur suyu ızgaraları ...
 
Yan Yatan Kamyonet Kepçe Yardımıyla Kaldırıldı
Bursa'da yokuş aşağı inerken yan yatan kamyonet vatandaşlara zor anlar ...
ZF’nin Türkiye’deki 15.000’inci Servis Müşterisi Savaş Petrol Oldu
Eylül ayında Avrupa Yakası’ndaki İkitelli şubesini hizmete alan ZF Services ...
Mobil ve PSA Grubu’ndan Motor Yağı İş Birliği
Mobil’in  binek  araçlar  için  geliştirdiği  sentetik  motor  yağı  ürünü  ...
 
Hafif Ticari Araç Pazarında Yüzde 17,9 Artış
AB, UK ve EFTA ülkeleri toplamına göre otomotiv pazarı 2020 Eylül ayında ...
Gaziler Sosyal Tesisi 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı’nda Açılacak
Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, şehit yakınları ve gazilerin ...
Toyota ve Hino Trucks Hidrojen Yakıt Hücreli Ağır Ticari Araç Geliştirecek
Toyota, ağır ticari araçlara olan talebin artmasıyla birlikte Toyota Motor ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
truck
sondakika
kamyoncu
treyler
fahrer
dikkat
kamyonum
türkiye