Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
otokar, otokaratlas,
okt, okttrailer, oktreyler, treyler, dorse,
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Hilal Trans, Filosunu 100 Adet F-MAX ile Genişletiyor
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
Bolu Dağı Tüneli’nin İstanbul Yönü 20 Haziran’a Kadar Trafiğe Kapatıldı
English
Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, 'We Continue to Invest in Atlas and We will'

Otokar Deputy General Manager Basri Akgül, "We Continue to Invest in Atlas and We will"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
man, mantrucks, manbus, mankamyon, manotobüs, mankampanya
ford, fordfmax, fmax, kamyonumdergisi, kamyon, trucs
10 Mayıs 2022 Salı - 11:45

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, ''Mersin Lojistik Merkezi Hayata Geçtiğinde Taşıma Maliyetleri Azalacak''

Lojistik merkezlerini ele aldığımız dosyamızda Mersin Lojistik Merkezi’ne dair detayları Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan ile konuşuyoruz.

Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan,  Mersin Lojistik Merkezi Hayata Geçtiğinde Taşıma Maliyetleri Azalacak

 

“MERSİN, AKDENİZ HAVZASININ EN ÖNEMLİ LOJİSTİK NOKTASIDIR”

Mersin Lojistik Merkezi’nin henüz yer seçimi aşamasında olduğunu aktaran Kızıltan, “Eğer kamu bürokrasisi hızlı davranır, kamu ve yerel yönetimler uyumlu çalışırsa Mersin Lojistik Merkezi daha kısa sürede hayata geçecektir.” değerlendirmesinde bulunuyor. Kızıltan, hedeflenen dış ticaret oranına bağlı olarak Mersin Ana Konteyner Limanı’nın en kısa sürede hayata geçmesi gerektiğini de vurguluyor.

Mersin’in Türkiye’nin en büyük limanına sahip olması nedeniyle doğal bir lojistik merkez konumunda olduğunu aktaran Mersin Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Kızıltan, bundan dolayı da Mersin’in; güçlü lojistik, gümrük ve dış ticaret firma girişimcilerinin yer aldığı bir kent olduğuna dikkat çekiyor. Kızıltan, “Mersin net bir ihracat kentidir ve Serbest Bölgesi ile birlikte toplam 10 milyar doların üzerinde dış ticaret hacmi olan bir kenttir. Hinterlandı ile birlikte 50 milyar doları aşan bir dış ticaretin çevrildiği Türkiye’nin yeni Marmara’sı diyebileceğimiz bir ekonomik bölgenin merkezi konumundadır. Bu noktada Mersin için lojistik artık potansiyelin ötesinde bir durumdur. Mersin, Akdeniz havzasının en önemli lojistik noktasıdır.” diyor.

“Mersin Artık Tüm Taşıma Modlarının Olduğu Nadir Kentlerden Biri Olacaktır”

Mersin’in 2021 yılı itibariyle dört milyar doları aşan bir ihracatla net ihracatçı bir kent olduğundan söz eden Kızıltan; sanayi, tarım ve gıdanın başlıca ihracat sektörleri olduğundan söz ederek, Mersin’in ekonomik çeşitliliği güçlü bir kent konumunda bulunduğuna dikkat çekiyor. Kızıltan sözlerini, “Deniz, kara ve demiryolunu lojistikte etkin kullanabilen Mersin’in tek eksiği havayolu ulaşımıydı. 2022 Ekim ayında açılışı planlanan ve Türkiye’nin en büyük kargo kapasiteli hava limanlarından biri olarak tasarlanan Çukurova Bölgesel Havalimanı’nın açılışıyla Mersin artık tüm taşıma modlarının olduğu nadir kentlerden biri olacaktır. Bu Türkiye’nin ihracat gücü demektir. Etkin lojistik maliyetlerin Türk üretici ve ihracatçısına olumlu yansımasıyla rekabet gücümüzün artması demektir.” diyerek sürdürüyor.

“Taşıma Maliyetleri En Az Yüzde 10, Yüzde 20 Arasında Azalacak”

Yurt içi taşımacılık yapan lojistik firmalarının sorununu yerel yönetimle ve Mersin Büyükşehir Belediyesinin desteği ile çözdüklerinden bahseden Kızıltan, Mersin’in yakında daha modern ve daha uygun bir konumda, daha etkin çalışan bir Nakliyeciler Sitesine kavuşacağını da aktarıyor. Kızıltan şunları dile getiriyor; “Artık sırada uzun süredir mücadelesini verdiğimiz; ama bürokrasi çarkını aşamadığımız Mersin Lojistik Merkezi projesi var. Mersin Lojistik Merkezi henüz yer seçimi aşamasında. Ne yazık ki en az 10 yıldır konuşulan bir konu. Çok gecikilse de zararın neresinden dönülse kârdır. Hayata geçmesi birkaç yılı alacaktır. Eğer kamu bürokrasisi hızlı davranır, kamu ve yerel yönetimler uyumlu çalışırsa daha kısa sürede hayata geçecektir. Mersin Lojistik Merkezi hayata geçtiğinde öncelikle bu kümelenme modeliyle; içinde liman-demiryolu bağlantısı ve gümrük işlemlerine kadar hizmet verilecek olması taşıma maliyetlerini en az yüzde 10, yüzde 20 arasında azaltacaktır. Bu, rekabette çok önemli bir miktardır.”

“Mersin Lojistik Merkezinin Yatırımcıları Hazır”

Mersin Lojistik Merkezi yatırımcılarının hazır olduklarını belirten Kızıltan, gerek Mersin lojistik firmalarının, gerek hinterlandındaki kentlerin gerekse de uluslararası küresel büyük firmaların yatırım için merkezin hayata geçmesini beklediklerini ifade ediyor. Kızıltan şöyle konuşuyor; “Bölgede eşi benzeri olmayan bir altyapıdan ve limanın yanı başında bulunan bir noktadan; Afrika, Avrupa, Orta Doğu, Kafkasya, Rusya ve Türki Cumhuriyetleri birbirine bağlayan bir kastan bahsediyoruz. Her küresel ve ulusal lojistik firması bu merkezde olmak ister. Bu noktada aşırı talep sonunda belki de bazı kriterler ile firmaların seçilerek alınması söz konusun olacaktır.”

“Yerinde ve Doğru Kurgulanan Lojistik Merkezler Ciddi Bir Maliyet Tasarrufu Sağlayacaktır”

Lojistik merkezlerin Türkiye lojistiğine sağlayacağı faydalara dair de değerlendirmelerde bulunan Kızıltan, “Şunu çok iyi biliyoruz ki, ihracat yüklerinin içinde lojistik maliyetler en önemli kalemlerden birisi. Günümüzde petrol fiyatlarının artışı ve kur sorunları düşünüldüğünde lojistik maliyetler daha da önemli hale geliyor. Bu noktada modern anlamda, yerinde ve doğru kurgulanan lojistik merkezler ciddi bir maliyet tasarrufu sağlayacaktır.” şeklinde konuşuyor.

“Mersin En Az 150 Yıllık Bir Taşımacılık ve Dış Ticaret Kültürü Olan Bir Yer”

Mersin’in çok güçlü bir araç filosuna sahip olduğunu belirten Kızıltan, sözlerini şöyle sürdürüyor; “Mersin’de güçlü bir dış ticaret ve gümrük firmaları var. Bu konuda ciddi ve güçlü bir deneyim ve bilgi birikimi var. En önemli konu bilgi, deneyim ve bu lojistik kültürüne sahip olmaktır. Bu birkaç araç filosu ile birkaç senede olacak bir şey değil. Mersin modern kent anlamında en az 150 yıllık bir taşımacılık ve dış ticaret kültürü olan bir yer.”

“Mersin Tüm Akdeniz’in Rakipsiz Bir Toplama ve Aktarma Limanı Olacaktır”

Mersin’in denizyolu ve demiryolu akslarının üzerindeki tek etkin lojistik kent olduğuna dikkat çeken Kızıltan, ayrıca Mersin’in Doğu Akdeniz havzasında rakibi olmayan bir kent olduğunu belirtiyor. Kızıltan sözlerini; “Var olan limanın en az dört katı konteyner taşıma kapasitesine sahip olacak Mersin Konteyner Limanı zamanında ve planlandığı gibi yapıldığında Mersin tüm Akdeniz’in rakipsiz bir toplama ve aktarma limanı olacaktır. Şu an Mersin limanının iki milyon TEU yük hacmi var. Ne kadar genişleme yapılırsa yapılsın bu 3.5 milyon TEU’dan öteye geçmiyor. Öte yandan Türkiye olarak 500 milyar dolar ihracat hedefimiz var. Yani bu bölgenin (Mersin, Adana, Osmaniye, Hatay, Gaziantep, Karaman, Konya, Kayseri gibi…) ihracat ve ithalat toplamı ile en az 100-150 milyar dolarlık bir dış ticaret hedefinden bahsediyoruz. O halde soruyoruz; bu yükü kim ve hangi liman taşıyacak? Bundan dolayı planlanan Mersin Ana Konteyner Limanı en kısa sürede hayata geçmelidir. Bu sadece Mersin’e hizmet verecek bir liman değil; aksine daha çok bölge illere hizmet verecek bir liman olacaktır.” diyerek sonlandırıyor.

KAMYONUM DERGİSİ/ SEVGİM ÜLGEN DELİKTAŞ 

 

 
Bakan Soylu'dan Yeni E-Sürücü Belgesi Açıklaması!
 
Gölbaşı Belediyesi Tasarruf İçin Kendi Araç Filosunu Kurdu; Yılda 30 Milyon Tasarruf Amaçlanıyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Van TSO Yönetim Kurulu Başkanı Necdet Takva, 'Kentimizde Bir Lojistik Merkez Kurulması Amacı ile Girişimlerde Bulunduk'
Van Ticaret ve Sanayi Odası (TSO) Yönetim Kurulu Başkanı Necdet Takva ile ...
ABC Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ergün Bilen, “Lojistiğin Önemi Anlaşıldı”
IVECO yetkili satıcısı Gülsoylar, Kayseri merkezli ABC Lojistik’e 100 ...
"Eşitlik Sağlanırsa Dünyada Karayolu Nakliyesinde Birinci Sırada Oluruz"
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, 1935 yılından bu ...
 
Traco Tank Treyler Üretim Müdürü Mevlüt Candan, "Katma Değeri Yüksek Ürünleri Üretmemiz ve Kendi Malımızı Değerli Tutmamız Gerekiyor"
Kamyonum Dergisi olarak sektörü temsilcilerinden dinliyor ve sorunlarını ...
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, Kışın Çekicilerde Kaza Olmasını İstemiyorsak Römorkta Da Kış Lastiği Olmalı
Kamyonum Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Nuray Pekcan, Frenteknik Yönetim ...
UND İcra Kurulu Başkanı Alper Özel, Rusya ile Ro-Ro Bağlantısının Kurulması Gerekiyor
Kamyonum Dergisi olarak Ukrayna’da savaşın başlaması ile Ukrayna’nın Odessa ...
 
"Rusya ve Ukrayna Pazarında Kaybettiklerimizi Telafi Edebileceğimizi Söylemek Güç"
Sektöre ve gündeme dair sorularımızı yönelttiğimiz ALC Lojistik Yönetim ...
'Giresun Limanı’nda Sonuç Verici Çözümler Üretilmezse Giresun Ekonomisi Önemli Bir Darbe Alır ve Hepimiz Kaybederiz'
Giresun Limanı’nın kapanacağı ve şoförler de dahil olmak üzere limanda ...
Alp Özler Uluslararası Nakliyat Yönetim Kurulu Başkanı Dursun Gece, "2021’de Yaklaşık 100 Araçlık Bir Yatırım Yaptık"
Şehir Dosyamız kapsamında Kamyonum Dergisi Haber Müdürü Öykü İmset, Ankara’nın ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Alacağız, Satacağız, Taşıyacağız
busworld
automechanica, automechanicaturkey, automechanicaistanbul
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Müktesebat Nedir? Ne Değildir?
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Kuzeydeki Savaş ve Sektörümüz
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Ukrayna - Rusya Krizi: Karadeniz Limanları
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
logitrans, logitransistanbul, fuar,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
Kamyon
şoför
fahrer
dikkat
lkw
haberler
truck
kamyonum
treyler