Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
9 Aralık 2021 Perşembe - 15:48

Mercedes-Benz eActros’un Geliştirilmesinde Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE Ekibinin İmzası Bulunuyor

Mercedes-Benz Trucks'ın ilk elektrikli ağır hizmet kamyonu olan Mercedes-Benz eActros, 2021 yılı itibarıyla seri üretime alındı. Mercedes-Benz eActros’un prototipten seri üretilecek bir araca dönüştürülmesi sürecinde, 2018’den günümüze analiz edilen müşteri testlerinin sonuçlarına göre geliştirilip seri üretime alınan eActros’ta, Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE imzası bulunuyor.

Mercedes-Benz eActros’un Geliştirilmesinde Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE Ekibinin İmzası Bulunuyor

eActros için Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibinin geliştirdiği bazı sistemler, Daimler Truck çatısı altındaki ağır ticari araçlarda ilk defa yer alırken; başlangıç aküsü ve kabloları ile düşük gerilim güç dağıtma üniteleri gibi sistemlerin sorumluluğu ise tamamen Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekiplerindeydi.

AR-GE ekipleri eActros’taki, AVAS (Sesli yaya uyarı sistemi), Kabin İçi Acil Durum Sürücü Uyarı Sistemi ile Yüksek ve Düşük Gerilimli Güç Sistemlerini geliştirdi. Bununla beraber global proje destek ve koordinasyonu ile şasi & kabin modelleme ve hesaplama konularında da Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibinin geliştirme faaliyetlerinde imzası bulunuyor.

Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE Direktörü Tuba Cağaloğlu Mai, “Daimler Truck ağı içerisinde çok önemli bir konuma sahip olan İstanbul AR-GE Merkezimiz ve Aksaray AR-GE Merkezimiz çok çeşitli alanlarda yetkinliklere sahip. Mercedes-Benz yıldızı taşıyan ilk seri üretim elektrikli kamyon Mercedes-Benz eActros’un çeşitli kapsamları da Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekiplerimiz tarafından geliştirildi. eActros için geliştirdiğimiz bazı sistemler, Daimler Truck çatısı altındaki ağır ticari araçlarda ilk defa yer alırken bazı sistemlerin sorumluluğu ise tamamen Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekiplerindeydi. Mercedes-Benz yıldızlı kamyonların geleceğini Türkiye’den belirlerken, gerçekleştirdiğimiz mühendislik ihracatları sayesinde hem ülkemizin hem de Aksaray’ın konumunu da kuvvetlendiriyoruz.” dedi.

Elektrikli kamyonlar için dev şarj istasyonu yatırımı

Mercedes-Benz Türk, elektrikli kamyon ve çekiciler için yüksek voltaj şarj dolum istasyonu kurulumu ile Türkiye’de bir ilke imza atıyor. İki aşamada tamamlanması planlanan projenin ilk etabında tek seferde 350KW kapasite sağlayan 2 adet şarj dolum istasyonu yatırımı gerçekleştiriliyor. Aralık 2021’de devreye alınması planlanan bu yatırım için yaklaşık 400 bin Euro’luk yeni yatırım yapıldı.

Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibi tarafından geliştirilen projeler:

AVAS – Sesli yaya uyarı sistemi

Yapısı gereği çok sessiz olan eActros’un, yayalar tarafından duyulabilir hale getirilmesi için Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibi tarafından bir sesli uyarı sistemi geliştirildi. Mercedes-Benz markalı elektrikli kamyonlara özel olarak tasarlanan ve sadece elektrikli kamyonlarda kullanılacak olan sesli yaya uyarı sistemi (AVAS), araç ivmelenmesine göre yapay bir güvenlik sesi yayıyor. eActros’ta kullanılan bu sistem, aracın hareket etmediği durumlarda ve belli bir hızın üzerinde sesli uyarı vermiyor. Sistem düşük hızlarda aktif hale geliyor. Burada hedef, eActros’un yayalar tarafından fark edilmesi. AVAS, üretilen tüm eActros’larda yer alıyor.

Kabin İçi Acil Durum Sürücü Uyarı Sistemi

Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekiplerinin eActros için geliştirdiği bir diğer sistem ise “Kabin İçi Acil Durum Sürücü Uyarı Sistemi” oldu. Tamamen Mercedes-Benz Türk AR-GE mühendisleri tarafından geliştirilen Kabin İçi Acil Durum Sürücü Uyarı Sistemi, elektrikli araçlardaki acil durumlarda kabin içinde sürücüyü uyarıyor. Sistem, eActros’ların yanı sıra Daimler Truck çatısı altındaki diğer elektrikli kamyon modellerinde de kullanılacak.

Yüksek ve Düşük Gerilimli Güç Sistemleri

eActros’ta, tüm elektrikli araçlarda yüksek ve düşük gerilimli güç sisteminin birçok bileşeni Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekipleri tarafından geliştirildi. Bu komponentler arasında düşük gerilim güç dağıtımı, düşük gerilim batarya kabloları, düşük gerilim tüm araç kablolama, yüksek gerilim şarj hattı sigortası ile yüksek gerilim sistemi güvenliği ve başlangıç aküleri yer alıyor. Yüksek gerilim şarj hattı sigortası ve yüksek gerilim sistemi güvenliği, Daimler Truck çatısı altındaki ağır ticari araçlarda ilk defa kullanılıyor.

 
OKT Trailer, Askeri Lojistik ve Destek Zirvesi’nde Yerini Aldı
 
Macaristan 3. Ülke Geçiş Belgeleri Tükenmek Üzere
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
OKT Trailer, Askeri Lojistik ve Destek Zirvesi’nde Yerini Aldı
2007 yılından bu yana Türk savunma sanayisine gerçekleştirdiği projelerle ...
Gürcistan’ın Mtskheta-Stepantsminda-Larsi Karayolu Ağır Vasıta Trafiğine Kapatıldı
UND, Gürcistan’ın Mtskheta-Stepantsminda-Larsi karayolunun Gudauri-Kobi ...
Türkiye'nin İlk Elektromobilite Fuarı Kapılarını Açtı
Türkiye’de ilk defa gerçekleşen “Elektrikli ve Hibrit Araçlar Fuarı" e-drive ...
 
Brisa Elektrikli Araç Şarj İstasyonu Sayısını Artırıyor
Brisa, Enerjisa şirketlerinden Eşarj iş birliğiyle mobilitenin geleceği ...
UBAK İzin Belgesi Tahsis Listesinde Yer Alıp Ödeme Yapamayan Firmalara Ek Süre
Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü 2022 yılı UBAK izin belgesi ...
Akaryakıta Bir Zam Daha..
Benzinin litresine 77 kuruş, motorinin litresine de 31 kuruş zam bekleniyor. ...
 
Karaismailoğlu, "Yol Kusurundan Kaynaklanan Kaza Oranını Sıfıra Yaklaştırdık"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bölünmüş yol uzunluğunu ...
Mercedes-Benz Türk Yedek Parça Grup Müdürlüğü Görevine Yusuf Kalelioğlu Atandı
2017 yılından beri Mercedes-Benz Türk’te Yedek Parça Ambar Birim Müdürü ...
Ulaştırma Bakanlığı Geçiş Belgesi Sayısının 1.5 Milyonu Aştığını Açıkladı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 21 farklı ülkeden alınan ilave belgeler ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
newskamyonculkwkamyonumtruckfahrersrcşoförKamyon