GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Korona Virüs Salgın Sürecinin Madeni Yağ Sektörüne Etkisi
Korona Virüs Salgın Sürecinin Madeni Yağ Sektörüne Etkisi
Habur ve Gürbulak Sınır Kapıları Açıldı
Habur ve Gürbulak Sınır Kapıları Açıldı
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
13 Aralık 2019 Cuma - 10:13

Mercedes-Benz Türk’te Plastiksiz Dönem Başladı

Mercedes-Benz Türk, fabrikalarında yürüttüğü “Atık Yönetimi”, “Hava Kirliliği Kontrolü” ve “Sıfır Atık Su” gibi projeleri ile doğa dostu otomotiv üreticilerden biri olmayı sürdürürken, tüm bunlara ek olarak şirket genelinde tek kullanımlık plastik ürünleri kullanmama kararı aldı.

Mercedes-Benz Türk’te Plastiksiz Dönem Başladı

Mercedes-Benz Türk, şirket genelinde tek kullanımlık plastik kullanımını Ekim 2019 itibarıyla durdurma kararı aldı. Bu kapsamda şirket içindeki içme suyu ihtiyaçları özel arıtma sistemlerinden sağlanmaya ve plastik yerine cam bardak ile cam şişe kullanımı desteklenmeye başlandı. Bu kararın ardında, şirket kapsamında yılda 350 bin pet şişe ve yaklaşık 15 milyon plastik kullanımlı bardağın kullanımının önüne geçilmesi hedefi bulunuyor.

Çevre Yönetimi Sistemi sertifikasına sahip olan Mercedes-Benz Türk, atık yönetimi ile ilgili Hoşdere Otobüs Fabrikası’na 1 milyon avro, Aksaray Kamyon Fabrikası’na ise 700 bin avro üzerinde yaptığı yatırımlarıyla doğa dostu otomotiv üreticilerinden biri olmayı sürdürüyor.

Süer Sülün: “Yedinci Kıta’ya ihracatı durduruyoruz”

Şirket genelindeki çevreci uygulamalarla ilgili olarak Mercedes-Benz Türk İcra Kurulu Başkanı Süer Sülün; “Ürünlerimiz, hizmetlerimiz ve kalitemiz ile sadece Türkiye’de değil, dünyanın pek çok ülkesinde adımızdan söz ettiriyoruz. Çevreyi koruyan, duyarlı ve doğa dostu bir şirketiz. Şirketimizin sürdürülebilirlik ilkeleri kapsamında, ülkemizdeki en çevreci otomotiv markalarından biri konumundayız. Hoşdere ve Aksaray’da bulunan üretim tesislerimize yaptığımız yaklaşık 2 milyon avroluk yatırımlarımız neticesinde çevre alanındaki en güncel sertifikaları taşıyoruz. Enerji kullanımı ve atık yönetimi dallarında verimliliğimizi sürekli artırıyoruz. Fabrikalarımıza yaptığımız tüm bu yatırımlara ek olarak, şirketimizin üretim harici tüm alanlarında tek kullanımlık plastik tüketimini durdurma kararı aldık. Bu tarz radikal uygulamaların hızla tüm ülkemizde hayata geçirilmesini umuyoruz. ‘Yedinci Kıta’ olarak bilinen, yüzölçümü Türkiye’nin 5 katı büyüklüğünde olan Pasifik Okyanusu’ndaki çöp yığınlarının daha da büyümesini engellemek istiyoruz. Biz bu konuda üzerimize düşeni yapmaya hazırız. ” dedi.

 

Mercedes-Benz Türk, çevre yönetim sistemleri ile sektöre öncülük etmeye devam ediyor

Mercedes-Benz Türk Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda; elektrik ihtiyacının %100’ü ve kış aylarında ısı ihtiyacının %40’ı fabrika içerisinde bulunan Trijenerasyon Tesisi ile karşılanıyor. Aksaray Kamyon Fabrikası’nda ise 2018 yılında; Endüstri 4.0 projesi olan Tesis Yönetim Sistemi ve diğer enerji verimliliği çalışmaları ile elektrik tüketiminde %6, doğalgaz tüketiminde %35 ve su tüketiminde %5 oranında tasarruf sağlandı.

Her iki fabrikada yürütülen Atık Yönetimi faaliyetleri kapsamında ise tehlikeli ve tehlikesiz atıklar, oluştukları noktalarda biriktirilerek bertaraf işlemine gönderiliyor. Bu yöntemle atıkların fabrika içinde taşınması kolaylaştırılırken, fabrika sahasında bulunan merkezi atık mahalinde de daha fazla yer kazanılıyor. Sadece Aksaray Kamyon Fabrikası’nda yeni atık toplama konsepti ile atıkların doğru ayrıştırılması sağlanarak, %95’in üzerinde atık geri dönüşüm oranı yakalandı.

Mercedes-Benz Türk, Hava Kirliliği Kontrolü’nü de elden bırakmayarak fabrikalarındaki yanma, yapıştırma ve boya süreçlerinden kaynaklanan uçucu organik bileşen emisyonlarını kontrol altında tutuyor. Ayrıca yürütmekte olduğu Sıfır Atık Su projesiyle de fabrikalarından çıkan bütün tehlikeli atık sular fabrika içinde bulunan endüstriyel ve biyolojik arıtma tesislerinden geçerek deşarj ediliyor.

Mercedes-Benz Türk StartUP kazananı ile yepyeni bir iş birliği

Mercedes-Benz Türk tek kullanımlık plastik hedefleri doğrultusunda Genel Müdürlük, Hoşdere Otobüs Fabrikası ve Aksaray Kamyon Fabrikası lokasyonlarındaki yıllık 350 bin pet şişe ve yaklaşık 15 milyon plastik kullanımlı bardak tüketimini durduracak. Şirket, 3 lokasyonunda da çalışanlarının günlük hayatlarında da dâhil olmak üzere plastik tüketimini engellemesi adına 2018 Mercedes-Benz Türk StartUp kazananlarından Biolive ile bio bozunur ürünlere yönelik bir iş birliği başlattı. İş birliği kapsamında Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda gerçekleşecek pilot uygulamada Biolive firmasının bio bozunur bardakları uygun kullanım alanlarda görev alan yaklaşık 450 mavi yaka çalışana dağıtılacak. Böylece 6,5 milyon plastik kullanımlı bardak tüketiminin engellenmesi hedefleniyor.

Mercedes-Benz Türk’ten 2020 yılı tek kullanımlık plastik hedefleri

Mercedes-Benz Türk plastik bardak ve şişe kullanımı durdurmasının yanı sıra ofis alanlarında kullanılan kırtasiye ürünlerindeki tek kullanımlık plastik almını da yüzde 25 oranında çevre dostu ve plastiksiz alternatif ürünlerle azaltmayı hedefliyor. Bu kapsamda Ocak 2020 itibarıyla 100.000 şeffaf dosya, 4.000 adet plastik içeren kalem, 1.500 adet plastik anahtarlık, kafeterya ve çay ocaklarında ise pipet, bıçak, çatal gibi ürünleri satın almayarak bio bozunur, çevre dostu alternatiflere yöneliyor. Ayrıca şirket, Ocak 2020 itibarıyla ofislerde bulunan masa altı çöpleri kaldırarak kâğıt, plastik, organik/geri dönüşümü olmayan,  metal ve cam olmak üzere 5 farklı ayrıştırma çöplerini tüm lokasyonlarında konumlandırıyor.

 
IVECO ve Nikola, Yeni Nikola TRE’yi Tanıttı
 
Üretimi Durduran TEMSA'dan Haciz Açıklaması
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
IVECO ve Nikola, Yeni Nikola TRE’yi Tanıttı
IVECO ve Nikola, Avrupa pazarı için geliştirdikleri ilk pilli elektrikli ...
ROTA’dan 1 Ayda 4 Fuar Katılımı
NSK Group ROTA markası ile 1 ayda 4 önemli fuara katıldı. Amerika’da AAPEX, ...
Macaristan M70 Otoyolunda 12 - 13 Aralık Tarihli Yol Yasakları
Macaristan M70 otoyolu iki yönde kapatılacak.
 
Bosch ve Mercedes-Benz, San Jose Pilot Projesini Başlatıyor
Bosch ve Mercedes-Benz’in şehir içi otonom sürüşü geliştirmeye yönelik ...
Ford Trucks, İtalya Pazarına Adım Atıyor
Tüm Avrupa’ya yayılma hedefiyle Portekiz ve İspanya’da arka arkaya bayi ...
IRAK NAKLİYE FİRMALARI
Karayolu tır nakliyesinin en yakın sınır komşularımızdan biri olması hasebiyle ...
 
MAN 2019’da Pazar Pozisyonunu Korudu
Türkiye otobüs pazarında MAN ve NEOPLAN markalı seyahat otobüsleri, pazar payını korudu
Macaristan Geçiş Belgelerinde Son Durum
Ek 1.000 adet EURO VI Macaristan geçiş belgesinden 377 adet kaldı.
Mercedes-Benz Türk, Aydın’daki Yıldız Kızlar’la Buluştu
Mercedes-Benz Türk’ün toplumda kadının her alanda hak ettiği güce kavuşması, ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
truck
haberler
sondakika
fahrer
bus
Kamyon
kamyonum
türkiye
news