GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Slovenya, Macaristan ve Çekya Transit Geçiş Belgelerinde Son Durum
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Yetkilendirilmiş Yükümlü Başvurularında Süreler 30 Haziran Tarihinde Başlayacak
Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

Ayşem Ulusoy, If There Is No Drıver And The Delıvery Is Not Made Rıght, The Load Does Not Mean Anythıng

1 2 3 4 5 6
kamyonum,otobüsüm,teknik tanker,üst yapı
11 Mart 2020 Çarşamba - 12:36

Mercedes-Benz, Bilim ve Teknoloji Haftasını AR-GE Çalışmalarıyla Kutladı

Mercedes-Benz Türk, Hoşdere Otobüs Fabrikası ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nda bulunan AR-GE Merkezleri’yle hem ülke ekonomisine katkılarını sürdürüyor hem de hizmetlerini ihracat ağındaki ülkelere ulaştırıyor. Mercedes-Benz Otomotiv çatısı altından bulunan Daimler Küresel IT Çözümleri Merkezi’yle de Türkiye’den dünyaya bilgi teknolojileri uzmanlığı ihraç etmeyi sürdürüyor.

Mercedes-Benz, Bilim ve Teknoloji Haftasını AR-GE Çalışmalarıyla Kutladı

Mercedes-Benz, “Bilim ve Teknoloji Haftası”nı AR-GE çalışmalarıyla kutladı

  • Mercedes-Benz Türk, Hoşdere Otobüs Fabrikası ve Aksaray Kamyon Fabrikası’nda bulunan AR-GE Merkezleri’yle hem ülke ekonomisine katkılarını sürdürüyor hem de hizmetlerini ihracat ağındaki ülkelere ulaştırıyor.
  • Mercedes-Benz Otomotiv çatısı altından bulunan Daimler Küresel IT Çözümleri Merkezi’yle de Türkiye’den dünyaya bilgi teknolojileri uzmanlığı ihraç etmeyi sürdürüyor.

Mercedes-Benz Türk, Aksaray ve Hoşdere fabrikalarında bulunan AR-GE Merkezleri ve Mercedes-Benz Otomotiv çatısı altında Hoşdere’de bulunan Küresel IT Çözümleri Merkezi ile Mercedes-Benz’in dünyadaki sayılı “AR-GE ve Bilişim Teknolojileri” hizmet sağlayıcıları arasında yer alıyor. Şirket bu alandaki faaliyetleri ile Türkiye’nin en büyük hizmet ihracatçılarından biri sayılıyor.

AR-GE Merkezi Belgesi’ni ilk defa 2009 yılında Hoşdere Otobüs Fabrikası bünyesinde alarak otobüs ve kamyon ürün gruplarında AR-GE çalışmalarına başlayan Mercedes-Benz Türk, 2018 yılında Aksaray’da oluşturduğu AR-GE Merkezi ile kamyon ürün grubu özelindeki çalışmalarına hız kazandırdı. Aksaray Kamyon Fabrikası bünyesinde oluşturulan AR-GE Merkezi’nin bir diğer özelliği ise Daimler’in global ağı içerisinde tüm dünyaya kamyon yol testi onayı veren ve mühendislik hizmeti sunan “Tek Merkez” olması. Daimler AG’nin sadece 7 ülkede bulunan Yetkinlik Merkezleri’nden olan Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezleri’nde, tüm dünyadaki Daimler mühendisleri ile eş zamanlı çalışma imkânı sağlayan “Sanal Gerçeklik Teknolojisi” ve “Karma Gerçeklik Teknolojisi” sayesinde yeni ürünler çok daha hızlı ve verimli bir şekilde geliştiriliyor. Mercedes-Benz’in Türkiye’deki AR-GE Merkezleri’nde gerçekleştirdiği bilim ve teknoloji hizmetleri ise ihracat ağı üzerinden tüm dünyayla buluşuyor.

Hoşdere’de geliştirilen elektrikli otobüs eCitaro, Mannheim’da üretime geçti

Mercedes-Benz Türk, markanın elektrikli otobüsü eCitaro’nun geliştirilmesinde büyük rol oynuyor. eCitaro’nun AR-GE çalışmaları Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda yer alan AR-GE Merkezi’nde gerçekleştirilirken, üretimiyse Daimler’in Mannheim Fabrikası’nda yapılıyor. eCitaro’nun yol testleri Türkiye’de 10.000 saat boyunca zorlu iklim koşulları ve farklı yol şartlarında test ediliyor. Aracın tasarımı, Hoşdere AR-GE Merkezi İç Donanım Ekibi tarafından gerçekleştiriliyor.

Mercedes-Benz Türk AR-GE çalışmalarıyla birçok ilke imza attı

Küresel olarak Daimler’in otobüsleri içerisinde yeni şehir içi araçlar için oluşturulan tavan konsepti ve tekstil hava kanalı ilk defa Mercedes-Benz’in Türkiye’deki AR-GE Merkezleri’nde geliştirildi. Bu sayede Mercedes-Benz otobüslerde hem hafiflik hem pratiklik hem de ağırlık merkezinin yere yakınlaştırılması sağlandı. Yeni geliştirilen modüler tekstil hava kanalları lojistik açıdan da verimliliği artırıyor.

2016 yılında Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda CNG yakıtlı otobüs üretmeye başlayan Mercedes-Benz Türk, bu alanda toplamda 1.3 milyon avroluk yatırım yaptı. AR-GE faaliyetlerini, yatırımlarıyla bir adım ileriye taşıyan şirket, CNG’li otobüsler için tekstil kaplı tavana sahip modellerini üretime soktu. Hoşdere Otobüs AR-GE Merkezi’nde geliştirilen ve patenti alınan kumaş tavanın sağladığı yüzde 40’a varan hafiflik ile CNG’li otobüsler, yakıt tüketiminde büyük avantaj sunuyor.

 “Otomotikleştirilmiş Sürüş Asistanı” Mercedes-Benz Türk Kamyon AR-GE ekibi’nin desteği ile geliştirildi

Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezi ekiplerinden Mekatronik Birimi; Japonya, ABD, Almanya, Brezilya, Malezya ve Hindistan ile yürüttüğü global çalışmalara ara vermeden devam ediyor. Mekatronik Birimi’nin global çalışma ekipleri ile birlikte geliştirdiği “Otomotikleştirilmiş Sürüş Asistanı” otonom sürüşün öncü aşaması olarak belirtiliyor. “Otomatikleştirilmiş Sürüş Asistanı”, trafik işaretlerini algılıyor ve topografik haritayı kontrol ederek, sürücüyü önceden bilgilendirerek uygun hız ve sürüş profili sağlıyor.

Her aracın “Dijital İkizi” mevcut

Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezleri’nde test edilen tüm kamyon ve otobüslerin “dijital ikizleri” oluşturuluyor. Böylece araçların ömrü boyunca oluşabilecek kullanım etkileri dijital ortamda simule edilebiliyor. Konsept ve tasarım doğrulaması da prototip sürecinden önce gerçekleştirilebiliyor.

Ayrıca Mercedes-Benz Türk kamyon geliştirme bünyesindeki Hesaplama ve Simülasyon ekibi ise, geliştirme faaliyetlerinde çok fazla zaman alan ve operasyonel olarak en büyük iş yüklerinden biri olan simülasyon modeli oluşturma sürecini otomatikleştirdi. Dijitalleşme stratejileri kapsamında tasarlanan yeni kodlar ile geliştirilen bu metot, kamyonların komponentlerinin insansız olarak bilgisayar üzerinde simülasyon modellerinin oluşturulmasına bir diğer ifadeyle modellemenin otomasyonuna olanak sağlıyor.

Küresel IT Çözümleri Merkezi her geçen gün yeni başarılar elde ediyor

Mercedes-Benz Türk’ün ana şirketi Daimler AG’nin, 2013 yılı sonunda global IT stratejisi kapsamında Türkiye’yi bilgi teknolojileri üslerinden biri olarak konumlamasıyla birlikte Hoşdere tesisinde açılan Küresel IT Çözümleri Merkezi, 40’tan fazla ülkeye hizmet veriyor. Almanya’dan Japonya’ya kadar hizmet ağı sunan merkez, yaklaşık 300 kişiye istihdam sağlıyor.

Merkez, güçlü iş ortaklıkları ve tecrübesiyle Daimler bünyesinde Türkiye’den dünyaya 7/24 hizmet sunuyor. SAP alanında Daimler AG’ye sistem desteği ve bakım hizmeti sunmanın yanı sıra uygulama ve geliştirme alanında da danışmanlık yapıyor. Ortalama 40.000 kullanıcıya, 27 farklı sistem güncellemesi, 30’dan fazla proje, 40.000 problem çözümü ve 500 değişiklik isteği gibi SAP hizmetleri verebiliyor.

Mercedes-Benz Türk teknolojiyi her alanda uyguluyor

Mercedes-Benz Türk, teknoloji girişimlerini AR-GE Merkezleri ve Küresel IT Çözümleri Merkezi’yle sınırlamayıp, fabrikalarda da son teknoloji robotlarla iş kazalarının önüne geçiyor.

Aksaray Kamyon Fabrika’sında üretilen Sürücüsüz Otonom Araçlar ile çalışanlar, ağır taşıma işlerini yapmak zorunda kalmıyorlar. Bu yeni nesil araçların sağladığı bir diğer avantaj ise otonom, güvenli, ekonomik ve çevre dostu bir taşıma sağlanması.

Mercedes-Benz Türk AR-GE Merkezleri’nin otobüs ve kamyonlara yerleştirdiği sensörler sayesinde araçlarla her daim bağlantı sağlanabiliyor. Ayrıca bu sensörlerden gelen veriler Mercedes-Benz Türk mühendisleri tarafından kullanılabilir veriye dönüştürülüyor.

 
Et Ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü Teknik İşler Daire Başkanlığı Akaryakıt Alacak
 
Karsan’ın Pazarlama ve İhracat Direktörlüğü’ne Aslı Ör Getirildi!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Michelin, İki Yıldır Yılın Lastik Üreticisi’’ Seçiliyor
Dünyanın en büyük lastik üreticisi Michelin, geçtiğimiz yıl lastik inovasyonunda ...
İtalya Koronavirüsü Salgınında Yük Taşımacılığına İlişkin Güncel Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İtalya koronavirüsü salgınında ...
Türkmenistan’a Giriş Yapmak Üzere Bekleyen Firma Ve Sürücülerin Dikkatine!
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Dışişleri Bakanlığı ve Sağlık ...
 
Nevşehir’de Kamyon Ve Tır Garajı Hizmete Girdi
Nevşehir Belediyesi, yapımı tamamlanan Kamyon ve Tır Garajı ile Nevşehir’in ...
Şah Lojistik Türkiye-Azerbaycan Nakliye Çalışmalarına Hız Kesmeden Devam Ediyor
Dış ticaret alanında ülkemizin en yoğun ihracat ve ithalat çalışmaları ...
Suudi Arabistan, Türkiye Dahil 5 Ülkeye Seyahatleri Durdurdu
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Suudi Arabistan'ın yeni tip corona ...
 
IVECO’dan İstanbul’da Daily Hi Matic Teslimatları
IVECO’nun İstanbul yetkili satıcılarından Genpar Otomotiv satışını gerçekleştirdiği ...
Renault Trucks Türkiye Turu, Tam Gaz Devam Ediyor
Renault Trucks, 13 litre motorlu çekicileri ile Türkiye turuna devam ediyor. ...
Korkunç Kazada 7 Yaralı!
Kocaeli’nin Körfez ilçesi TEM otoyolunda 5 aracın karıştığı kazada bir ...
 
Nuray PEKCAN
ÇOK ÇALIŞMAYA HAZIR MIYIZ?
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
Gelecekte Ülkemizin Uluslararası Bir Lojistik Üs Konumuna Geleceği Öngörülmekte…
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Covıd-19 Virüsü Kaynaklı Küresel Salgının Ticari Sözleşmelere Etkisi
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyoncu
türkiye
news
dikkat
src
kamyonum
truck
sondakika
Kamyon