Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
15 Ocak 2015 Perşembe - 14:16

Madrid İtfaiyesi, Filo Yenileme Sürecinde Allison’ı Tercih Ediyor

Yakın zamanda Allison donanımlı 11 araçlık filosuna kırsal kesimlerdeki kullanımlar için Allison şanzımanlı ağır hizmet itfaiye kamyonunu katan Madrid İtfaiyesi, filosunu yenilerken de Allison tam otomatik şanzımanları tercih ediyor.

Madrid İtfaiyesi, Filo Yenileme Sürecinde Allison’ı Tercih Ediyor

Madrid İtfaiyesi, geçen yıl başlayan filo yenileme programı kapsamında bölgedeki istasyonlarda hizmet vermek üzere yeni 11 adet Allison donanımlı ağır hizmet tipi itfaiye kamyonu ile filosunu güçlendirdi. Rosenbauer üstyapısı ve Mercedes Atego 1629 AF şasisine monte edilen kamyonlar, güvenilirlik sunan, yangın müdahale araçlarının kullanım kolaylığı ve güvenliğini sağlayan Allison 3000 Serisi™ tam otomatik şanzımanlar ile donatıldı.

Yangın söndürme araçları, yangın merdivenli kamyonlar, kurtarma ve yardım kamyonları, Nükleer-Biyolojik-Kimyasal (NBC) araçlar, aydınlatma ve onarım araçlarından oluşan toplam 371 araçlık filoya sahip Madrid İtfaiyesi, Allison donanımlı diğer araçlarının kullanımından memnuniyetlerine dayanarak son olarak Allison tam otomatik şanzımanlı itfaiye kamyonunu teslim aldı. Las Rozas Merkez İtfaiyesi’nde kullanıma sunulan bu yeni kamyon, tüm filoya uygulanan konfigürasyon çalışmalarından önce ekipman ve sistem performansı için test edilecek.
Yakın zamanda toplamda 80 yerel itfaiyeci, Allison donanımlı araçlar ile gerçekleştirilen beş farklı eğitim ve test sürüşüne katıldı. Madrid İtfaiyesi’nin Araç Kaynakları departmanında teknik sorumlu olarak görev yapan Roberto Prieto Merchán, kullanılan ürünlere güvenilse dahi operasyon sırasında birçok zorluk ile karşılaşılabileceğini vurguladı.   

Merchán açıklamasında: “İşimizin gerektirdiği zorlu koşullar doğrultusunda kusursuz üstyapı uyumunun sağlanması, yeterli eğitimlerin verilmesi ve kullanımın kavranması gibi zorlukların tatmin edici bir şekilde üstesinden gelinmesinin sonucu olarak yeni alımlarımız için bir kez daha Allison’ı tercih ettik,” diyor.

Allison tam otomatik şanzımanlar, genellikle üstün güvenilirlik ve emniyet özellikleri nedeniyle acil durum, yangın söndürme ve kurtarma araçlarının tercihi oluyor. Maksimum yük koşullarında ağır hizmet tipi araçların kullanılması, sıkışık trafik ve her dakikanın önem taşıdığı durumlar, bir sürücü için en zorlu çalışma koşulları arasında yer alıyor. Bu tarz görevleri kolaylaştıran her türlü olanak üstün operasyon güvenliğini de sağlıyor. 

Merchán açıklamasında; “Allison şanzımanlar, sürücünün tamamen yola odaklanmasına imkan tanıyor. Şanzıman, tekerleklere uygun torkun iletilmesini sağlarken retarder ekstra fren gücü sunuyor. Servis frenlerinin yalnızca sıra dışı koşullarda ya da aracın tamamen durdurulması için kullanılması gerekiyor,” diyor.
İtfaiyeci ve aynı zamanda uzman bir itfaiye aracı sürücüsü olan Daniel De la Fuente ise; “Allison tam otomatik şanzımanların iki özelliğini vurgulamak istiyorum. Bunlardan birincisi Allison donanımı, direksiyonu daima her iki elinizle kullanmanıza olanak tanıyor ve vitesin manüel olarak değiştirilmesiyle zaman kaybedilmemesini sağlıyor. İkincisi ise otomatik şanzımanlar, acil durumların gerektirdiği yoğun ve sürekli frenleme işlemini destekliyor,” diyor. Ayrıca; “Bizim mesleğimizde belirli bir vitesin önceden seçilebilmesi yolda güvenli ve rahat ilerlerken eş zamanlı olarak su pompalama işlemini kolaylaşmasını sağlıyor,” diye ekliyor.

Aynı zamanda 10 yılı aşkın bir süredir direksiyon eğitmeni olan De la Fuente, otomatik şanzımanları otomatikleştirilmiş manüel ve manüel şanzımanlar ile karşılaştırdığında hiç şüphesiz tam otomatik şanzımanları tercih ediyor; “Allison sayesinde sarsıntısız bir tork aktarımı elde edebilirsiniz. Böylece itfaiyeciler için çok daha güvenli bir seçenek oluyor ve sürücüler tekerlekleri tam çekiş gücü işe hareket ettirebiliyor,” diyor.
Tam otomatik şanzıman donanımlı kamyon ve otobüslerde deneyimli olan Madrid İtfaiyesi’nin uzman itfaiye sürücüsü Jesús Yugueros ise; “Allison şanzıman donanımlı bir aracın kullanımı oldukça pratik. Tek odaklanmanız gereken ivmelenme ve frenleme. Üstün esneklik sunan vites küçültme özelliği, gaz pedalı kullanılarak vites düşürülmesini sağlıyor,” diyor.

Yugueros: “Son dönemde yetiştirilen itfaiyecilerin sürüş deneyimi edinmesi gerekli. Allison şanzıman donanımı sürüş deneyimini önemli ölçüde kolaylaştırıyor. Ekibimiz, Allison’ın pratik ve güvenilir bir seçenek olduğunu kısa bir sürede deneyimledi. Çalışanlar, kamyona kolaylıkla uyum sağlayabiliyorlar,” diyor.

Teknik sorumlu Merchán ayrıca bakım konusunda da önemli avantajlara değiniyor; “Retarder, frenin hizmet ömrünü uzatırken elektronik kontroller ise güç aktarma organlarını koruyor. Öte yandan araçta debriyajın bulunmaması, onarım ve bakım maliyetleri ile arıza sürelerini büyük ölçüde azaltıyor. 12 itfaiye kamyonumuz yakın zamanda Allison tam otomatik şanzımanlar ile donatılırken tüm filomuzun bu dönüşüm sürecine dahil edilmesi planlanıyor.” 

 
Renault’tan 90 Bin Satış!
 
İşte Lastik Güzelleri!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Renault’tan 90 Bin Satış!
Renault Grubu (Renault ve Dacia), 2014 yılında 133 bin 212* adet araç ...
Otokar 5. Kez Lider!
Otokar 2014 yılında da Türkiye’nin en çok tercih edilen otobüs markası ...
Aras Günaydın’la Kargonuz Sabah 10:00’da Kapıda
Aras Kargo, ertesi sabah erken teslim edilmesi gereken acil kargo gönderileri ...
 
Türk PIRELLI'ye yeni ticaret direktörü
Premium lastik segmentinin lideri Türk Pirelli’de Aşkın Bedük’ten boşalan ...
İstanbul Autoshow 2015
TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde 22-31 Mayıs 2015 tarihlerinde düzenlenecek ...
GEFCO, ODD gecesi sponsorları arasındaydı
İstanbul, 14 Ocak 2015– Kurulduğu günden bu yana Avrupa’daki en iyi lojistik ...
 
NSK Group, ROTA ile 2014’de %30 Büyüdü
NSK Group İcra Kurulu Başkanı Ömer Kazangil, geçtiğimiz yılın NSK Group ...
ZF Friedrichshafen AG 100. Yılında
Friedrichshafen. 2015 yılı, ZF için çok önemli bir yıldönümünün habercisi ...
Gündüzler, Kässbohrer İle Low-Bed Filosu Kurdu
Avrupa’nın 120 yılı aşkın deneyime sahip treyler üreticisi Kässbohrer, ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyefahrersondakikasrcbuslkwdikkatKamyonnews