Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
English
Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

Volvo Trucks Became The Center Of Attention At The Mersin Logistics Fair!

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
14 Mayıs 2025 Çarşamba - 13:51

Lojistik Sektörü Kırmızı Alarm Veriyor

Ülkemizde taşımacılığın %90’ı karayolları ile gerçekleşirken, yük arzındaki düşüş ve navlun artışlarının enflasyonun gerisinde kalması, lojistik sektörünü derin bir krize sürüklüyor. Yüksek enflasyon, döviz kuru baskısı ve azalan taşımacılık hacmi nedeniyle kırmızı alarm veren lojistik sektörünün giderek darboğaza girdiği vurgulanıyor.

Lojistik Sektörü Kırmızı Alarm Veriyor

Sektörün kilitlenmek üzere olduğunu anlatan Tırport Kurucu Ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“İçeride sürekli artan maliyetler, enflasyonla hızla yok olan kazançlar ve baskı altındaki kurlarla artmayan gelirler, şirketleri kilitliyor. Yüksek enflasyon, paraya erişimi ve işletme sermayesine ulaşmayı zorlaştırıyor. Maliyetlerin hızla yükseldiği bir ortamda navlunların enflasyon oranında artmaması, taşımacılık sektöründeki firmaları ve kamyon sahiplerini büyük zarara uğratıyor.” dedi.

Nakliye trafiği %30 azaldı, kamyon sahipleri zorda

Bir bölgedeki ekonomik canlılığın genellikle yollardaki kamyon trafiğiyle ölçüldüğünün altını çizen Dr. Akın Arslan, konuşmasına şöyle devam etti:

“Üretim ve ticaretin en temel göstergelerinden birisi lojistik sektöründeki hareketliliktir. Ülkemizin nakliye trafiği son üç yılda %30 oranında azaldı ve günlük 450 bin FTL (Tam Kamyon Yükü) taşıması, 300 binin altına geriledi. Bu düşüş, sanayi üretimi ve ticaret hacmi açısından büyük bir uyarı sinyali niteliğinde. Kamyon sahipleri yük bulmakta giderek zorlanırken, sektör kırmızı alarm seviyesine ulaştı. Sektörün sürdürülebilirliği açısından gerekli destek mekanizmaları devreye alınmazsa, bu tablo daha da vahim hale gelebilir. Özellikle, akaryakıt ve otoyol maliyetlerinin azaltılması, yük taşımacılığına destek paketlerinin uygulanması ve nakliye sektörünün finansmana erişiminin kolaylaştırılması büyük önem taşıyor.” diye konuştu.

Ülkemizdeki kamyoncular, Avrupa’daki meslektaşlarına göre dezavantajlı

Avrupa’da navlunun %26,5’i akaryakıt giderlerine ayrılırken, Türkiye’de navlunun %50’si akaryakıta ve ücretli yollara gidiyor. Türk kamyon sahipleri, Avrupa’daki meslektaşlarına göre yola çıkarken %25 dezavantajlı durumda. Kamyon sahipleri, lastik maliyetlerinden SGK kesintilerine kadar tüm giderlerini en düşük seviyede tutsalar bile, navlun maliyetlerinin büyük bölümünü yakıt, otoyol ve köprü masrafları oluşturuyor.  

 

 

 
Motul’den STELLANTIS Grubu Araçlarına Özel Motor Yağı!
 
Nissan Türkiye’den Çılgın Fırsat Günleri
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hızlı ve Güvenilir Nakliye Hizmetleriyle Osmaniye Nakliyat
Türkiye ve Azerbaycan arasındaki ticaret hacminin sürekli artış gösteriyor ...
Mars Logistics, 2024 Yılını 602,6 Milyon € Ciro ile Tamamladı 2025 Yılı İçin %18 Büyüme Hedefliyor
Lojistik sektörünün lider firmalarından Mars Logistics, 2024 yılında gerçekleştirdiği ...
Intermax Logistics’in Almanya Taşımaları Yüzde 10 Arttı
Mannheim’de bulunan deposu ve ofisi ile uzun yıllardır Almanya’da da faaliyet ...
 
Alışan Lojistik Yeni Depo Yatırımlarıyla Liderlik Hedefinde
Bu sene sektörde 40. yılını kutlayan Alışan Lojistik, büyüme stratejisi ...
DHL Supply Chain Türkiye, Filosunu Yeni Nesil ve Elektrikli Araçlarla Büyütüyor
DHL Supply Chain Türkiye, lojistik operasyonlarını daha verimli hale getirmek, ...
Mars, 2024’te Karayolu Taşımacılığına İmzasını Attı
Türkiye’nin önde gelen lojistik firmalarından Mars Logistics, 2024 yılında ...
 
Scan Global Logistics Türkiye Pazarına Giriş Yaptı ve İstanbul'da İlk Ofisini Açtı
Scan Global Logistics, Türkiye pazarına giriş yaptı ve İstanbul'da ilk ...
Almark Logistics, TransRussia ile Rusya’daki Gücünü Artırdı
Almark Logistics, Avrasya’nın en önemli lojistik fuarları arasında gösterilen ...
Boltas 2025’e de Hız Kesmeden Başladı, Almanya ve İtalya Taşımalarını Artırdı
Lojistik sektörünün köklü markası Boltas, Avrupa taşımalarında kapasitesini ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Hatay
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrertreyler haberler truckşoförkamyoncunewssondakikadikkat