Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
8 Ağustos 2014 Cuma - 15:12

Koçaslanlar Ulusal Pazarda Liderliğe Oynuyor

Koçaslanlar Holding, 40 yıllık tecrübesi ile dünya markalarını bünyesinde barındıran yapısı ve yaygın hizmet ağı çerçevesinde, kesintisiz büyümeyi esas alarak yoluna devam ediyor.

Koçaslanlar Ulusal Pazarda Liderliğe Oynuyor

Otomobilden hafif ticariye, hafif ticariden yolcu grubuna, orta ve ağır ticari kamyonlara, çekicilerden treylerlere ve tüm bu ürünlerin yan ekipmanları ile birlikte karayolunda hareket eden tüm segmentlerine hitap edebilen ürün yelpazesine sahip Koçaslanlar Holding, ürüne ve hizmete yaptığı verimli yatırımları ile sektöründe liderliği hedefliyor.
 
Bünyesinde Renault, Dacia, Isuzu, Hyundai, Karsan, Renault Trucks, Volvo Trucks, Daf Trucks, Tırsan, Kassbohrer, Talson, Carrier Transicold markalarını barındırarak, satış ve satış sonrasında güvenilir hizmet anlayışını esas alan Koçaslanlar Holding, kısa vadede yeni ve güçlü markalarla çalışmak için de projeler geliştiriyor.
 
8 ilde, 20 ayrı lokasyon ile 26 dünya markasının bayiliğini ve distribütörlüğünü yürüten Koçaslanlar Holding, 2014 yılının ilk yarısında temsil ettiği tüm marka ve modellerde pazar payını arttırarak gelişimini sürdürüyor.
 
Koçaslanlar Holding ikinci kuşak temsilcisi Mahmut Koçaslan ile biraraya gelerek Holding yapılanmasından, marka konumlanmalarına, hizmet ağından, yeni yatırımlarına kadar bir çok konuyu ele alan bir söyleşi yaptık. Koçaslanlar'ı inceleyen farklı ayrıntıların altını çizdiğimiz bu röportajı sütunlarımızda sizlerle buluşturuyoruz...


 
Firmanızı, kuruluşundan bu güne kadar geçen süreci dönemler itibariyle değerlendirir misiniz?
Koçaslanlar Otomotiv 1974 yılında sayın Ahmet Koçaslan tarafından kurulmuş olup, şu anda ikinci kuşak olarak otomotiv ve çeşitli sektörlerde hizmet vermeye devam etmektedir. Koçaslanlar, stratejik düşüncenin hakim olduğu, kararların hızlı alındığı, proaktif, iletişime açık ve etik değerlerin korunduğu bir yönetim tarzı, takım ruhu ve 'biz' bilinci içerisinde hareket edebilen çalışanların oluşturduğu, sinerjinin yüksek performansa dönüştüğü bir şirkettir. 01.01.2013 tarihi itibari ile şirketlerini Koçaslanlar Holding bünyesinde toplamıştır.
 
Yurtiçindeki birçok farklı noktaya dağılan hizmet ağınızdan bahseder misiniz?
Türkiye’deki gelişen yeni rekabet koşulları ve ticari şartlar gereği ölçek ekonomisinin her sektörde olduğu gibi otomotiv sektöründe de önem arz ettiğini görmekteyiz. Koçaslanlar Ailesi Türkiye’deki otomotiv pazarında söz sahibi olmak için 8 ilde, 20 ayrı lokasyon ile 26 dünya markasının bayiliğini ve distribütörlüğünü yapmaktadır.
 
Karayolunda her segmente hitap ediyorsunuz. Hizmet ağınızı bizimle paylaşır mısınız?
Koçaslanlar Holding olarak farklı şirketlerimiz ile otomobilden hafif ticariye, hafif ticariden yolcu grubuna orta ve ağır ticari kamyonlara çekicilerden treylerlere ve tüm bu ürünlerin yan ekipmanları ile birlikte karayolunda hareket eden tüm segmentlerine hitap edebilen bir ürün yelpazesi oluşturmaya çalıştık. Ve tüm bu yelpazeye satış, satış sonrası, yedek parça, 2. el hizmetlerini kapsamlı olarak sunmaktayız. Çünkü günümüz ticaretinde artık tedarik zincirinin bir parçası haline gelen firmalar, müşteri ihtiyaçları paralelinde müşterinin ihtiyacı olan ürünü temin edebilme ve mevcut ticaret hacmini arttırmak için önemli bir argümandır.
 
 
 
“Farklı Sektör Gruplarına Hizmet Üretiyoruz”
Taşımacılık sektörünün önemli partnerlerinden birisiniz. Bu sektörün hangi alanları için faaliyet üretiyorsunuz?
Bu alanları kendi içerisinde ikiye ayırmak gerekmektedir. İlk olarak yolcu grubu,  ikinci olarak da yük ve eşya grubu. Yolcu grubunda şehir içi otomobil, taksi, dolmuş segmenti, şehir içi minibüs ve belediye otobüsleri, turizm amaçlı seyahat minibüs ve otobüsleri ile şehir içi ve şehirlerarası sınırsız ulaşım imkânını sağlamaktayız.
İkinci grup çok daha geniş bir segmente hitap ediyor. Gıda, tekstil, otomotiv, otomotiv yan sanayi, tarım, soğuk zincir, kargo, araç lojistiği, ağır taşıma, yurtiçi ve yurtdışı lojistiğinde kullanılmakta olan 3,5 tondan 40 tona kadar her ebat ve hacimdeki müşteri ihtiyaçlarını karşılayan ürünlere ve ekipmanlara hitap etmekteyiz.
 
Türkiye konumu ve büyük altyapı projeleri nedeniyle özellikle inşaat ve taşımacılık sektöründe  stratejik bir ülke. Buna bağlı olarak çekici ve kamyon pazarındaki gelişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?
Türkiye’de sektör bazında kamyon pazarı daralmakta, çekici pazarı ise büyümektedir. İnşaat gamı ürünlerde de uzun yol araçlarındaki gibi yakıt ekonomisi maliyeti ve sağlamlık, uzun ömürlülük çok önemli hale gelmiştir. Çekici pazarı toplam pazar içerisindeki payını arttırarak devam etmektedir.
 
“Yedek Parça Stok Yönetimimizin Niteliği De Niceliği De Yüksek”
Satış ve satış sonrası hizmeti öne çıkaran bir firma olarak, bu anlamda sunduğunuz ayrıcalıklar neler?
Ticari araçlar adından da anlaşılacağı üzere ticaret yapan, para kazanan araçlardır. Aslında her bir araç yürüyen bir fabrika değerindedir. Bu araçları karlı hale getirebilmenin en önemli etkenlerinden bir tanesi de aracın hareketsiz kalma sürecini en aza indirgemektir. Bu bağlamda Koçaslanlar Otomotiv tüm noktalarında çift vardiye çalışma sistemi ile sabah 08:30’dan akşam 22:00’ye kadar açık servis hizmeti sunmakta ve 22:00’den sonra tam teşekküllü donanıma sahip servis 24 araçları ile 7/24 servis hizmeti vermektedir. Ve tüm bu organizasyonu yaparken merkezi yedek parça dağıtım sistemi ile yedek parça bulunabilirliğini servis indeksinde %95 seviyelerine çıkarmıştır. Yani ihtiyaç olan her 100 parçadan 95’ini anında temin edebilecek yedek parça stok yönetimi sistemine sahiptir. Yine yapmış olduğu ekipman yatırımları ile en ağır hasarlı bir çekiciyi maksimum 15 günde teslim edebilmektedir.
 
Uzun zamandır sektörde varlığını koruyan Koçaslanlar'ın hayata geçirdiği son projeleri, öngördüğü yeni yatırımları ve büyüme hedefleri nelerdir?
Koçaslanlar ticari araç sektöründe çekici ve treyler kiralama yöntemi ile yeni bir ticari şekil sunmaya başlamıştır. Çekici kiralama Avrupa’da çok yaygın kullanılan bir yöntem olup; fakat Türkiye’deki genel kanun ve yönetmelikler gereği bazı belgelere sahip olan firmalara yapılabilmektedir. Bu ticari şekil, müşterilere sabit bir maliyet ön görme seçeneği tanıyıp süreli işler konusunda rekabetçi olma imkanı tanımaktadır. Kiralama sistemi 2016’ya kadar 3 ayrı ilde daha yapılanıp; büyümeye devam edecektir. Ayrıca mevcut tesislerindeki çalışma şeklinde verimlilik esası hedefi bulunmaktadır.
Aynı zamanda Bursa’daki Ovaakça tesislerimizde faaliyete başlayan  Bosch Car Service noktamızda son model, son sistem Bosch orijinal cihaz ve servis ekipmanları ile birlikte her marka otomobile garantisi bozulmadan ekonomik ve kaliteli bakım onarım servis hizmeti verilmektedir.
 
“Yeni Markaları Yapılanmamıza Katacağız”
Mevcutların dışında yeni markalarla çalışma durumunuz söz konusu mu?
Mevcut markalarımız; Renault otomobil, Dacia otomobil, Isuzu hafif ticari, orta ticari ve otobüs, Hyundai hafif ve orta ticari, Karsan minibüs ve otobüs, Renault Trucks, Volvo Trucks, Daf Trucks kamyon ve çekicileri, Tırsan, Kassbohrer, Talson treylerler ve Carrier Transicold soğutucunun dışında Koçaslanlar Sigorta olarak 10 ayrı sigorta şirketinin acenteliğini yürütmekteyiz. Bu markalarla çok sağlam bir işbirliği içerisinde çalışmaktayız. 2 ayrı marka ile de görüşmelerimiz devam etmektedir.
 
Müşteri memnuniyeti adına attığınız adımları bizimle paylaşır mısınız?
Holdingimizde, tüm noktalarımıza müşteri memnuniyeti araması ve ölçümlemesi yapan bir call center departmanı istihdam edilmiş olup direkt yönetim tarafından takip edilmektedir. Call center departmanımıza gelen şikâyet ve öneriler, anında geri bildirim ve aksiyon alınması şeklinde çözüm odaklı değerlendirilmektedir.
 
Günden güne büyüyen firmanızda kurumsallaşma ne noktada? Bu konudaki iş prensiplerinizi açar mısınız?
Bildiğiniz üzere Koçaslanlar Holding bir aile şirketidir. Aile şirketlerinin Türkiye’de avantaj ve dezavantajlarını ciddi anlamda incelediğimizde ve Türkiye’deki aile şirketlerinin en büyük sorunu olan kurumsallaşma, şirketlerin varlıklarını devam ettirebilmeleri için olmazsa olmazı haline gelmiştir. Fakat burada kurumsallaşma derken sözde bir kurumsallaşmadan bahsetmiyoruz. Maalesef ki kurumsallaştık demekle kurumsallaşılmıyor. Bizler Koçaslanlar Ailesi olarak ciddi bir emek sarf ettik. Profesyonel destek alarak aile anayasasını yazdık. Tüm holding ve aile içi çalışma görev tanımlarımızı kayıtlı imzalar altına aldık. Ve aynı görev tanımlarımızı ve iş yapış şeklimizi ayrıca bu süreçteki geçen prosesleri, kayıt altına alarak iş yapma şekillerimizi de bu sistem üzerine inşa etmeye başladık. Bu süreçte çalışma şekli ve tarzı eskiye oranla birçok konuda değiştiği için ekip olarak adaptasyon sürecinde bazı sıkıntılar çektik. Ve bu sıkıntıları tüm ekiple profesyonel kurumlardan almış olduğumuz eğitimlerce aştık. Her bir işimizi ölçülebilir hale getirdik. Anlayan, anlatan ve anlaşan bir şirket olma yolunda bu süreci devam ettiriyoruz.
 
Özellikle düşük maliyetli yakıta sahip arabaları müşterilerinize öneriyorsunuz. Şu anda sektörde önde koşan ve fark yaratan düşük yakıt maliyeti mi?
Bildiğiniz üzere ticareti terazi olarak nitelendirirsek; bir tarafta gelirler diğer tarafta da giderler bulunmaktadır. Türkiye’de artık günümüz ticaretinde ürünün veya taşımanın fiyatını satan veya taşıyan tayin edemiyor. Artık ürünün veya lojistik taşımanın navlun bedelini pazar tayin ediyor. Dolayısıyla gelir tarafını istediğiniz ölçüde veya ihtiyacınız olduğu ölçüde arttıramadığınız için terazinin diğer tarafı olan gider kalemleri çok önem arz etmektedir. Ve bir yurtiçi lojistik firmasının toplam genel giderlerinin dağılımına baktığımızda %60’ı yakıt masrafı %7’si bakım onarım masrafı, %9’u vergi ve sigorta, %7’si amortisman, %5’i lastik, %12’si sürücü ve diğer personellerden oluşmaktadır. Bu dağılıma baktığımız zaman toplam genel giderler içerisinde akaryakıtın bir aslan payı aldığını görmekteyiz. Günümüz rekabet piyasasında lojistik işi yapan tüm müşterilerimizin ayakta kalabilmesi ve karlı hale gelebilmesi için yakıt giderinde tasarruf yapmaları gerekmektedir. Burada yapacağımız %10’luk bir tasarruf dahi şirketi rakiplerine göre çok daha karlı ve rekabetçi hale getirecektir. Bu bağlamda özellikle Renault Trucks çekicileri; 10800 cc motoru ile 950 ve 1400 devir dakika aralığında sabit 2200 Nm gücü veren ve 40 ton yük ile 950 devir dakikada stop etmeden kalkış yapabilen tek araçtır. Ve bu muhteşem motor performansını Optidriver otomatik şanzıman ve mükemmel bir uyum gösteren diferansiyel tahvil oranı ile tartışmasız yakıt ekonomisinde en iddialı araçtır. Araçta bulunan infomax filo yönetim sistemi ile sürücünün araç üzerindeki her türlü kullanım şeklinin, yazılı dokümantasyon halini tanıyıp sürücülerin eksik yönlerini tespit edip gerek kendi şirketimizde gerek müşterinin yerinde uzman eğitimci kadromuzla sürücü eğitimi vererek araçların daha ekonomik, daha verimli kullanılmasını sağlamaktayız.
Bir önemli konunun da altını çizmeden geçemeyeceğim ve bu konuda yetkililere seslenmek istiyorum. Türkiye’deki yakıt olarak 10 numara yağ ve kaçak yakıt kullanılması hem çevreye, hem araçlara, hem devletin vergi kaybına, hem de ticaretin rekabet koşullarına çok büyük zarar vermektedir. 10 numara yağ ve kaçak yakıt kullanımı konusunda yetkililerin daha duyarlı olmasını ve yaptırımların üzerine düşülmesini beklemekteyiz.
 
2014'ün ilk altı ayını hâlihazırda geride bıraktık. Hem şirketiniz hem de sektörünüz adına ilk altı ayı nasıl geçirdiğinizi, bu verilerin hedeflerinizle paralelliğini ve yılsonuna hangi yöne ışık yaktığı hakkındaki görüşlerinizi paylaşır mısınız?
2014’ün ilk 6 ayında otomotiv sektöründe ciddi bir daralma yaşandığını görmekteyiz. Daralan pazarda Koçaslanlar temsil ettiği tüm marka ve modellerde pazar payını arttırarak verimlilik esası ile yoluna devam etmektedir. 

Etiketler:
 
Sahtecilik Treyler Sektörünün Kanayan Yarası…
 
“En Büyük Sıkıntı Denetim Eksikliği”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye’de İlk Defa 10 Dingilli Lowbed Üretildi
Güçlü kadrosu ve AR-Ge yatırımlarıyla 1972 yılından beri faaliyet gösteren ...
Orthaus’tan “Hafif Ama Dayanıklı Ürünler”
Türkiye’nin yükselen treyler markası Orthaus Trailers satış ve satış sonrası ...
Toyota’nın “Şehir içi 4x4” modeli RAV4, trend belirleyici;
Toyota’nın “Şehir içi 4x4” modeli RAV4 geleneksel 4x4 otomobillerden her ...
 
Castrol Ford Team Türkiye’nin Genç Pilotu Buğra Banaz
Ralli parkurlarında sayısız zafer ve şampiyonluklara imza atan Castrol ...
Hankook İle Yakın Plan
Aracın performansını doğrudan etkileyen “lastik” konusuna dünyanın hızla ...
Emniyet ve Konfor İçin Doğru Amortisör
Araç tipi, araç segmenti, yol koşulları ne olursa olsun, sürüş konforunuz ...
 
Ve Merak Ettiklerimiz
Her şeyin doğalını ararken, dünya tamamıyla ekolojik dengeye konstre olmuşken ...
Ulaşım, Canik'te Masaya Yatırılacak
Samsun'un şehir içi, ilçeler arası ve şehirlerarası ulaşım sorunu Canik'te masaya yatırılacak.
UND Bolu Ticaret ve Sanayi Odası'nı Ziyaret Etti
UND Bolu Bölge Çalışma Grubu, Bolu Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Türker ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
bus
sondakika
kamyoncu
lkw
dikkat
şoför
haberler
news