Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
10 Şubat 2022 Perşembe - 11:18

Kış Lastiği Kanunu Ve Tebliği Yetersiz

Ülkemiz genelinde kış mevsimlerinde yaşanan kar yağışı ve buzlanma nedeniyle ulaşım aksamaları ve kazalar başta olmak üzere olumsuzluklar yaşanmasıyla beraber, “Kış Lastiği” uygulanması konusundaki kanun maddesi ve yayınlanan tebliğdeki yetersizliklere bir kez daha el atılması gerekliliğinin gündeme gelmesi üzerine 5 dernek ortak bildiri yayınladı.

Kış Lastiği Kanunu Ve Tebliği Yetersiz

Yol güvenliği ile ilgili, karayollarında ölüm ve yaralanmalar olmasın diye çalışan Türkiye Trafik Kazalarını Önleme Derneği (TTKÖD), Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği (KTYG), Otomotiv Lastik Satıcıları ve Servisçileri Derneği (LASED), Fahri Trafik Müfettişleri Derneği (FTMD) ve Trafikte Ortak Akıl Derneği (TRAP) olarak kamuoyuna aşağıdaki açıklamayı yaptı:

9 Şubat 2017’de 687 numaralı KHK ile 2918 sayılı Karayolu Trafik Kanununa eklenen 65/A maddesi ile yolcu ve eşya taşıyan ticari taşıtlara kışın Kış Lastiği kullanma zorunluluğu getirildi.

1.4.2017’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı (UAB) “Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu ile İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ” yayınladı.

Mevzuatımızda Kış Lastiği belgelendirme şartları belirlenmiş ve bu lastiklere  “Üç Tepeli Dağ içinde Kar Tanesi” (İngilizcesi 3PMSF) tanımlanmıştır. Bu lastikler Kış Lastiği logosu yanında “M+S” harflerini de taşırlar: 3PMSF M+S.

Uluslararası 3PMSF Kış Lastiği Standartlarına uymayan, belgelendirme gerektirmeyen “çamur ve kar” anlamına gelen “M+S” harflerini taşıyan lastikler arazi araçlarını amaçlayarak üretildiği için kış aylarında asfalt yüzeylerde sık rastlanan kaygan zemin ve buzlanmalarda tehlikeli sürüşe neden olabiliyor. Geçmişte SUV üreticilerinin ve Orta Avrupa ülkelerinde “kış şartlarına uygun lastik” adıyla üretilen bu lastikler yerini “3PMSF Kış” veya “3PMSF Dört Mevsim” lastik standardına  üretilen lastiklere bırakmıştır. Almanya ve Avusturya 2018 yılı itibariyle 3PMSF Kış Lastiğini karayolunu kullanan tüm taşıtlara şart koşmuştur.

A) Yanlışlar ve sorunlar:

  1. Kanun (65/A maddesi) Kış Lastiği istemesine karşın tebliğ “M+S” lastiğini yeterli sayıyor.
  2. Tebliğ, yük taşımasına rağmen TIR römorklarını Kış Lastiği kapsamına almıyor.
  3. Çekicilerin çeker dingilleri fabrika çıkışı Kış Lastiği olmayan “M+S” lastik takılı olduğu için TIR’ların yaz-kış aynı lastiklerle dolaşmasının önü açılıyor.

B) Tebliğ ve Kanun ile ilgili değişiklik ihtiyaçları:

  1. Kışın takılması gereken lastik kanunda "Kış Lastiği" olarak yazılmışken tebliğde "M+S lastiği" de Kış Lastiği sayılmakta. Bu eksikliği gidermek için sadece (3PMSF) logolu Kış Lastiği kullanımı zorunlu tutulmalı,
  2. Tebliğe göre şehirlerarası otobüslerin sadece çeker dingiline M+S lastiği takılması yeterli. Fakat diğer dingillerde bulunan lastikler de azami derecede önemli olduğundan, tüm tekerlerde Kış Lastiği (3PMSF) istenmeli,
  3. Tebliğe göre TIR römorkları için Kış Lastiği zorunlu değil. Kanuna aykırı olan tebliğ düzeltilmeli ve römorklar için de Kış Lastiği zorunlu olmalı,
  4. Tebliğ, kanunun düzenlemesinin ötesine geçerek otomobillere de dolaylı şekilde Kış Lastiği zorunluluğu getiriyor. Yasal mevzuat yeniden düzenlenerek bu çelişki ortadan kaldırılmalı ve tüm karayolu taşıtları için Kış Lastiği düzenlemesi getirilmeli. Karayollarımızdaki toplam araç parkının içinde %22.6 paya sahip ticari araçlara zorunluluk getirilirken %54.3’lik paya sahip otomobillerin Kış Lastiği zorunluluğu dışında tutulması, trafikte yol güvenliği açısından özel otomobilleri, kış aylarında (7 derece altındaki havalarda) kaygan zeminlerde asfalt yüzeye tutunmasını azalttığı için kaza yapma risklerini arttırarak trafikte en zayıf halka durumuna getirmektedir.

Üç tarafı denizle çevrili ve ortalama 1100m rakıma sahip ülkemizin İç ve Doğu Anadolu bölgelerinde Kuzey Avrupa iklimine yakın bir kış iklimi olmaktadır. Yolcu ve yük taşımacılığının büyük oranda karayolu üzerinden yapıldığı ülkemizde, trafik kazalarını ve can kayıplarını azaltmak için kışın doğru lastik kullanımı çok büyük önem taşımaktadır.

Yukarda bahsedilen Kış Lastiği kullanımıyla ilgili düzenlemelerin yapılarak kışın trafikte yol güvenliği yükseltilmelidir.

Uzakdoğu’dan sadece M+S logosu vurulmuş kalitesiz ve tehlike yaratan lastik ithalatı önlenmelidir.

 
DHL Express, Türkiye’de İlk Kez Bahreyn-İstanbul Arası Karşılıklı Uçuş Başlattı
 
Kaçak Akaryakıt Baskınında: İlk İşimizdi Bu Abi, Ne Çabuk Haberiniz Oldu
YORUMLAR
Toplam 2 yorum var, 2 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Cüneyt Göktaş 11 Şubat 2022 Cuma 09:22

Kış lastiği zorunluluğunu anlatıyorsunuz da, Mevsiminde Kış lastiği Mevsiminde Yaz lastiği zorunluluğundan bahsetmiyorsunuz. Kış lastiği zorunlu diye birçok şahıs veya şirket araçlarına lastik ihtiyacı olduğunda Mevsim koşullarını gözetmeksizin kış lastiği alıyor ve Yaz-Kış bu lastikleri kullanıyor. Neden ? Çünki sadece kış lastiğinde kanuni denetim ve zorunluluk var. Kış lastiği yazın kullanılınca ne olur? lastik özelliğini korur mu? Kış lastiği yazın nasıl tepki verir ve ne gibi olumsuzluklar yaşatılır hiç konuşulmuyor.

Yorumu oyla      3      1  
Semih Baydar 10 Şubat 2022 Perşembe 17:10

Söz konusu açıklamalar ve yapılan önerilerin tümünü doğru buluyor ve desteklediğimi belirtmek istiyor ve teşekkür ediyorum. Saygılarımla...

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, 'Özel Otomobiller Kışın Trafik Güvenliği Açısından Zincirin En Zayıf Halkası'
Frenteknik Yönetim Kurulu Başkanı Alpay Lök, 2017 yılından itibaren getirilen ...
Michelin Türkiye Pazarlama Direktörü Gözde Alpaslan, "Yılın En İtibarlı Lastik Markası Seçilmiş Olmaktan Ötürü Büyük Bir Memnuniyet Duyuyoruz"
Michelin Türkiye, Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğinde yürütülen ...
Goodyear-Monolith İş Birliğiyle Üretilen Karbon Karasının İlk Testlerinde Emisyon Düşüşü Kaydedildi
Goodyear Tire & Rubber Company, Monolith iş birliğinde lastik için metan ...
 
AKO Grup, Yaptığı Yatırımlar ile Büyümeye Devam Ediyor
Bünyesinde faaliyet gösteren PETLAS, AKO Akü, AKO Jant ve AKO Lastik Kaplama ...
Pirelli’den Tam Elektrikli Ford Mustang Mach-E GT Performance Edition İçin P Zero Lastik
Ford’un ürettiği ilk tam elektrikli SUV’un en hızlı ve güçlü versiyonu ...
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Prometeon’un Yeni Ar-Ge Merkezi’ni Ziyaret Etti
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı A. Burak Dağlıoğlu ve beraberindeki ...
 
Yanmar, TR70 Desenli Lassa Lastikleri Tercih Etti
Solis Traktör firmasını satın alan dizel motor, ağır makine ve tarım makineleri ...
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi’nden Pirelli İzmit Fabrikası’na ziyaret
T.C. Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi ve Pirelli Türkiye’den bir heyet, ...
Pirelli En İyi Tedarikçilerini Ödüllendirdi
Pirelli Tedarikçi Ödüllerinin arkasındaki ana kriterler bu yıl, daha sürdürülebilir ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
sondakikalkwsrcşoför haberler kamyonumdikkatkamyoncunews