Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
6 Ocak 2022 Perşembe - 13:22

Karaismailoğlu, 'İstanbul -Tahran-İslamabad Yük Treni İki Ülke Arasındaki Ticareti Geliştirecek'

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İslamabad-Tahran-İstanbul (ITI) Yük Treni karşılama törenine katıldı. Karaismailoğlu, “BTK Demiryolu Hattı ve Orta Koridor ile dünya ticaretinin yeni ekseni olan Asya’ya demiryoluyla bağlanan Türkiye, bu koridor ile Afganistan ve Pakistan’a da demiryolu köprüsü kuruyor." dedi.

Karaismailoğlu,  İstanbul -Tahran-İslamabad Yük Treni İki Ülke Arasındaki Ticareti Geliştirecek

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yeniden sefere başlayan İstanbul -Tahran-İslamabad (ITI) Yük Treni’nin, iki ülke arasındaki ticaretin gelişmesine yol açacağına vurgu yaparak, “BTK Demiryolu Hattı ve Orta Koridor ile dünya ticaretinin yeni ekseni olan Asya’ya demiryoluyla bağlanan Türkiye, bu koridor ile Afganistan ve Pakistan’a da demiryolu köprüsü kuruyor. Böylece, İslamabad-Tahran-İstanbul (ITI) Yük Treni ile ihracatçımıza, Asya’nın güneyinde dünyanın en fazla nüfus yoğunluğuna sahip Hindistan, Çin, Afganistan ve İran’a komşu Pakistan’a ulaşan yeni bir demiryolu koridoru sağlanacak. Bu sayede ülkemiz Asya ve Avrupa arasında köprü ve lojistik üs olma hedeflerine bir adım daha yaklaşacak” dedi.

Asya ile Avrupa’nın kesişme noktasındaki Türkiye’nin, jeopolitik konumuyla, dün olduğu gibi bugün de İpek Yolu coğrafyasının önde gelen ülkelerinden biri olduğunu belirten Karaismailoğlu, “Ülkemiz; 2021 yılında 225 milyar dolarlık ihracatı ile Cumhuriyet tarihinde ilk defa dünya ticaret hacminden aldığı payı yüzde 1’in üzerine taşıdı. Küresel mal ticaretinin yüzde 10 arttığı geçen yıl, ihracatımızı yüzde 33 yükseltmeyi başardık. Salgın döneminde G20 ülkeleri arasında en hızlı toparlanan ülkelerin başında gelen Türkiye’mizin 2022 yılı ihracat hedefi ise 250 milyar dolardır. Bu hedefimizin yanı sıra, Asya ve Avrupa arasındaki süratle gelişen ticari ilişkiler de bölgemizdeki ulaştırma altyapılarının geliştirilmesini zorunlu kılıyor” ifade etti.

TÜRKİYE, ULUSLARARASI DEMİRYOLU KORİDORLARININ KİLİT ÜLKESİ HALİNE GELDİ

Bu nedenle son 19 yılda Türkiye’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 1 trilyon 145 milyar Lira’nın üzerinde yatırım gerçekleştirdiklerini vurgulayan Karaismailoğlu, özellikle uluslararası koridorlar oluşturarak, kıtalar arasında kesintisiz ve kaliteli ulaştırma altyapıları tesis etmek üzere çok ciddi çalışmalar yaptıklarını söyledi. “Bakanlığımızca sürdürülen demiryolu seferberliği ile inşa edilerek hayata geçirilen yüzlerce projemiz sayesinde Türkiye, uluslararası demiryolu koridorlarının kilit ülkesi haline geldi” diyen Karaismailoğlu, konuşmasına şöyle devam etti:

“Demiryolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık. Demiryolunda verimliliği ve güvenliği geliştirmek amacıyla sinyalli hatlarımızı yüzde 172; elektrikli hatlarımızı ise yüzde 180 artırdık. Ülkemizden geçen ve başta Çin olmak üzere Uzak Doğu ülkelerini Avrupa Kıtasına bağlayan güzergah, bilinen adıyla Orta Koridor. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın hizmete girmesi sayesinde Çin-Avrupa arasındaki demiryolu yük trafiğinde Orta Koridor’un etkin olarak kullanılması olanağı da ortaya çıktı. Artık 12 Bin km’lik Çin-Türkiye parkuru 12 günde tamamlanıyor. Kuzey hat olarak bilinen Çin-Rusya (Sibirya) üzerinden Avrupa’ya gerçekleşen yıllık 5 bin blok trenin yüzde 30’unun geçişini Türkiye’ye kaydırmak için de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars güzergâhından yılda 1.500 blok tren işletmeyi ve Çin-Türkiye arasındaki toplam 12 günlük seyir süresini 10 güne düşürmeyi hedefliyoruz. Bu hattı daha verimli, daha yüksek kapasitede kullanarak, 250 milyar dolarlık hedef için ihracatçımızı destekleyeceğiz. Bütünsel kalkınma hedefiyle güçlendirdiğimiz altyapımızla 2023 yılı itibarıyla Orta Koridor’da lojistik bir süper güç olacağımızdan kimsenin şüphesi olmasın.”

DEMİRYOLLARI İLE 2021 YILINDA 38.5 MİLYON TON YÜK TAŞINDI

Demiryolları ile 2021 yılında; toplam 38,5 milyon ton yük taşındığının altını çizen Ulaştırma Bakanı Karasmailoğlu, özellikle uluslararası yük taşımalarında geçen yıla göre yüzde 24’lük artış sağladıklarını söyledi. En yüksek artışın yüzde 98 ile BTK hattında yaşandığının altını çizen Karaismailoğlu, Avrupa hattında yüzde 20’lik, İran hattında ise yüzde 15’lik artış gerçekleştiğini söyledi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, “Demiryollarımızda taşıdığımız yük miktarını 2023 yılında ise 50 milyon tonun üzerine yükseltmeyi hedefledik. Bölgesel yük taşımacılığında önemli ticaret hacmine sahip Türkiye’nin bu potansiyelini lojistik merkezler yaparak daha da artıracağız. Ulaştırma ve Lojistik Master Planı çalışmaları kapsamında planladığımız projelerle karasal taşımacılıkta demiryolunun payını ilk etapta yüzde 5’ten yüzde 11’e çıkartmayı hedefledik. Toplam 5 bin 176 km demiryolu hattında yapım çalışmalarına devam ediyoruz” diye konuştu.

KARAMAN-KONYA HIZLI TREN HATTI CUMARTESİ İŞLETMEYE AÇILACAK

Cumartesi günü Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın katılımıyla Karaman - Konya Hızlı tren hattını işletmeye açacaklarını dile getiren Karaismailoğlu, şöyle devam etti:

“Ankara-İzmir, Halkalı-Çerkezköy-Kapıkule, Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin-Yenice Hızlı Tren Hatlarında da ÇALIŞMALARIMIZ SÜRÜYOR. Ayrıca, Ankara-Kayseri Hızlı Tren Hattımızın ihale çalışmalarını tamamlıyoruz. Türkiye’nin geleceği açısından üzerinde yoğun mesai harcadığımız Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Çatalca-Halkalı Hızlı Tren Projesi için de çalışmalarımız sürüyor. Hayata geçen ve devam eden projeler ile gücüne güç katan demiryolu sektörümüz, yolcu ve yük taşımacılığındaki payını her geçen gün büyütüyor. Türkiye’yi lojistik üs yapma hedefimizdeki en önemli yatırımlardan birisi olan Marmaray Boğaz Tüp Geçişi ve Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı sayesinde Çin’den Avrupa’ya, Türkiye’den Rusya’ya kadar geniş bir hinterlantta demiryolu yük taşımacılığı giderek artmaktadır.”

İKİ ÜLKE ARASINDAKİ TİCARETİN GELİŞMESİNE YOL AÇACAK

İslamabad-Tahran-İstanbul Yük Treni’nin Pakistan-İran-Türkiye rotasında sanayici ve iş adamlarına yeni bir seçenek sunacağını belirten Karaismailoğlu, “21 Aralık 2021 tarihinde Pakistan-İslamabad’ın Margalla istasyonundan ayrılan trenimiz, Pakistan / İslamabad’ta bin 990 kilometre, İran’da 2 bin 603 kilometre ve ülkemizde bin 388 kilometre olmak üzere 5 bin 981 kilometrelik parkurunu 12 gün 21 saatte tamamladı. İstanbul -Tahran-İslamabad (ITI) Yük Treni, Pakistan- Türkiye arasında 35 gün süren deniz taşımacılığına kıyasla zaman ve maliyet tasarrufu sağlarken, iki ülke arasındaki ticaretin gelişmesine yol açacak. Tabii bu avantajlar da rekabet gücümüzü artıracak. Türkiye’den de dönüş yükü için çalışmaları sürdürülen trenin önümüzdeki süreçte düzenli hale gelmesini ve Marmaray’ı da geçerek Avrupa bağlantısının sağlanmasını hedefliyoruz. Ayrıca 29 Aralık 2021 tarihinde Pakistan hareket eden ikinci trenin Türkiye’ye yolculuğu da devam ediyor. İslamabad – Tahran-İstanbul Yük Trenimizin seferlerine yeniden başlaması ile iki ülke arasındaki ticarette demiryolu taşımacılığının payı artacaktır. Başta Ekonomik İşbirliği Teşkilâtı olmak üzere ülkelerimizin ve demiryolu idarelerimizin çalışmaları ile İslamabad-Tahran-İstanbul (ITI) hattında tekrar işletilmeye başlanan Yük Treni ile yük çeşitliliğin artırılması, taşıma sürelerinin kısaltılması ve karşılıklı yük taşınması için çalışmalar devam ediyor. BTK Demiryolu Hattı ve Orta Koridor ile dünya ticaretinin yeni ekseni olan Asya’ya demiryoluyla bağlanan Türkiye, bu koridor ile Afganistan ve Pakistan’a da demiryolu köprüsü kuruyor. Böylece, İslamabad-Tahran-İstanbul (ITI) Yük Treni ile ihracatçımıza, Asya’nın güneyinde dünyanın en fazla nüfus yoğunluğuna sahip Hindistan, Çin, Afganistan ve İran’a komşu Pakistan’a ulaşan yeni bir demiryolu koridoru sağlanacak. Bu sayede ülkemiz Asya ve Avrupa arasında köprü ve lojistik üs olma hedeflerine bir adım daha yaklaşacak. Seferlerin yeniden başlamasında, devletlerimizin, uluslararası kurumların ve demiryolu idarelerimizin büyük gayret ve destekleri oldu” ifadelerini kullandı.

KAYNAK: ULAŞTIRMA BAKANLIĞI

 
İslamabad-Tahran-İstanbul Yük Treni Ankara'ya Ulaştı
 
UND; Kayseri, Konya, Gaziantep Ortak Bölge Toplantısını Kayseri’de Yaptı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İslamabad-Tahran-İstanbul Yük Treni Ankara'ya Ulaştı
Bölge ülkeleri arasında demiryolu ağını yeniden etkin hale getirerek Türkiye, ...
Türk Otomotiv Sektöründen AB Ülkelerine 19 Milyar Dolarlık İhracat
Türkiye ekonomisinin lokomotif sektörü olan otomotiv endüstrisi, Avrupa ...
2021'de En Çok Satılan Otomotiv Markaları Belli Oldu
Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarında geçen yıl en fazla satışı ...
 
TOGG ABD'de Görücüye Çıktı, CEO Mehmet Gürcan Karakaş Duygulandı
Yerli otomobil TOGG, dünyanın en büyük teknoloji fuarında görücüye çıktı. ...
Kim Kardashian, Kamyon Şoförünün Cezasının 110 Yıldan 10 Yıla Düşürülmesine Teşekkür Etti
Rogel Aguilera-Mederos, 2019'da 4 kişinin ölümüne neden olan ölümcül araba ...
Macaristan Geçiş Belgeleri Üzerine Doldurulan Bilgiler BiReg Sistemine İşlenecek
UND, Macaristan geçiş belgesinin arka tarafına herhangi bir bilgi yazılmayacağı, önceden ...
 
e-Kamyon Potansiyeli Araştırılıyor
İnşaat malzemeleri satıcısı Stark Almanya, teslimat trafiğindeki elektrikli ...
TMGD Muafiyeti Başvurusunda Bulunacak İşletmeler 2022 Şubat Sonuna Kadar Başvurabilecek
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 2022 yılı için TMGD muafiyeti başvurusunda ...
Ford Trucks ve UND Güçlerini Genç Lojistikçiler İçin Birleştirdi
Ford Otosan’ın ağır ticari markası Ford Trucks, sektörün geleceğinde söz ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyoncutrucksrcKamyontürkiyenewslkwfahrerkamyonum