Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan,
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
Bartın Belediyesi Hafriyat Nakil Hizmeti Alacak
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
OSD Başkanı Haydar Yenigün, ''Tedarik Krizinde Normalleşme 2023'ün İkinci Çeyreğinde''
English
Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, 'The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession'

Burhan Çakan, General Manager of Gürbulak Transport, "The Most Crucial Problem of The Logistics Industry: Qualified Driver Shortage and the Case of Not Preferring The Profession"

1 2 3 4 5 6
iveco, sway, tway, ıveco, ivecokamyon, eurocargo, daily
11 Ocak 2022 Salı - 15:43

İzinli Gönderici Yetkisi Başvurusu Nasıl Yapılacak?

Gümrük Genel Tebliği ile 7/10/2009 tarihli ve 27369 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gümrük Yönetmeliğinin 238/A maddesinde düzenlenen izinli gönderici yetkisi başvurusunda aranacak koşullar, başvurunun yapılması, başvurunun incelenmesi, yetkinin verilmesi, askıya alınması, iptali, gümrük işlemleri ve diğer hususlara ilişkin uygulanacak usul ve esaslar düzenlendi.

İzinli Gönderici Yetkisi Başvurusu Nasıl Yapılacak?

 

6 Kasım 2021 tarihinde Ticaret Bakanlığınca yayımlanan Tebliğ 1/1/2022 tarihinde yürürlüğe girdi.

Buna göre izinli gönderici yetkisi başvurusunda aranacak koşullar şöyle;

(1) İzinli gönderici başvurusunda bulunacak kişilerin aşağıda yer alan şartları taşıdığını başvuru formunda belirtilen esaslar çerçevesinde kanıtlaması gerekir:

a) Sahip olunan kapsamlı teminat izni ile ilişkili teminat mektubunun, Türkiye’de yerleşik bir kefil kuruluştan alınmış olması şartıyla kapsamlı teminat kullanma veya teminattan vazgeçme iznine sahip olması,

b)  Yönetim kurulu üyeleri ile şirket sermayesinin %10 veya daha fazlasına sahip gerçek kişiler hakkında başvuru formunda belirtilen suçlarla ilgili kesinleşmiş mahkûmiyet kararı bulunmaması,

c) Başvurunun yapıldığı takvim yılından geriye dönük üç takvim yılı boyunca her yıl ayrı ayrı değerlendirilmek üzere ihracat beyannamesi kapsamı eşyanın taşınmasına yönelik olarak TIR karnesi dahil en az 5.500 transit beyanında rejim hak sahibi olması veya en az 500 transit beyanında taşıyıcı sıfatını taşıyor olması,

ç) Başvurunun yapıldığı takvim yılından geriye dönük üç takvim yılı boyunca her yıl ayrı ayrı değerlendirilmek üzere işlem gören tüm beyanname sayısının %0,5’ini aşan sayıda vergi kaybına neden olan gümrük mevzuatı ihlali nedeniyle ceza uygulanmamış olması ve gümrük mevzuatının ihlali nedeniyle %2’sini aşan sayıda birinci fıkrası hariç Gümrük Kanununun 241 inci maddesi uyarınca usulsüzlük cezası uygulanmamış olması,

d) Başvuru formunda belirtilen asgari şartlara haiz en az bir tesise sahip olması,

e) Avrupa Akreditasyon Birliğinin karşılıklı tanıma anlaşmalarına imza atmış akreditasyon kurumları tarafından akredite edilmiş uygunluk değerlendirme kuruluşlarınca düzenlenecek ve akreditasyon kurumunun markasını taşıyan geçerli ISO 9001 ve ISO 27001 sertifikalarına sahip olunması,

f) Gümrük idaresinin etkin kontroller gerçekleştirmesine olanak sağlayacak şekilde asgari olarak başvuru formunda belirtilen niteliklere uygun kayıtların güvenilir ve izlenebilir şekilde tutulduğu bir lojistik programını kullanıyor olması,

g) Başvuru sahibinin mali yapısının başvuru yılından önceki üç yıl esas alınmak suretiyle, yeminli mali müşavir tarafından incelenerek, başvuru formunda belirtilen şekilde olumlu görüşle rapora bağlanmış olması,

ğ) Gümrük mevzuatı uyarınca kesinleşmiş ancak ödenmemiş herhangi bir vergi ve ceza borcu bulunmaması,

h) Rejimin gözetim altında tutulabilmesi ve kontrollerin gerçekleştirilebilmesi için ilgili tesiste gümrük hizmeti verilmesinin gümrük idaresi üzerinde orantısız bir idari yük getirmeyecek olması.

(2) Başvuru sahibinin yetkilendirilmiş yükümlü statüsü olması halinde birinci fıkranın (g) ve (ğ) bentlerinde belirtilen koşulları kanıtlaması gerekmez. Aynı fıkranın (c) bendinde belirtilen transit beyanı sayısı ise dörtte bir nispetinde uygulanır.

Başvuru için yapılması gerekenler ise;

 (1) Ön Başvuru Ek-1/A’da yer alan ön başvuru formuyla bölge müdürlüğüne, başvuru ise Ek-1/B’de yer alan başvuru formuyla Genel Müdürlüğe yapılır.

(2) 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) ila (ğ) bentlerinde yer alan koşulların sağlandığına ilişkin değerlendirme ve yerinde inceleme Genel Müdürlükçe görevlendirilen Ticaret Uzmanı, (h) bendinde belirtilen koşulun sağlandığına ilişkin değerlendirme ve inceleme ise ilgili bölge müdürlüğü tarafından gerçekleştirilir. Genel Müdürlük tüm değerlendirme ve incelemelerin bölge müdürlüğünce gerçekleştirilmesine yönelik düzenleme yapabilir.

(3) 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) ila (ğ) bentlerinde yer alan koşulların sağlanıp sağlanmadığına yönelik yapılan yerinde incelemeye ilişkin olarak beş günü geçmemek üzere yapılan konaklama ve ulaşım giderleri inceleme sırasında başvuruda bulunanlarca karşılanır.

(4) İzinli gönderici yetkisi askıya alınmadığı veya iptal edilmediği sürece geçerlidir. Yenileme başvurusu yetkilendirmenin yapıldığı takvim yılını izleyen her üç yılın son ayında veya Genel Müdürlükçe talep edilmesi halinde yapılır. Yenileme başvurusunun yapıldığı tarihte yetki kapsamında bulunan tesislere ilişkin yapılan yerinde incelemenin üzerinden bir yıldan daha az bir süre geçmiş olması durumunda yenileme başvuru kapsamında bu tesislerde yerinde inceleme yapılmayabilir.

(5) Yerinde inceleme sonucunda Ek-1/C’de yer alan yerinde inceleme değerlendirme formu düzenlenir, gerekli şartların sağlandığının anlaşılması halinde başvuru sahibi adına Ek-2/A’da yer alan izinli gönderici yetki numarası ve Ek-2/B’de yer alan izinli gönderici yetki belgesi düzenlenir.

Yönetmeliğe ulaşmak için tıklayınız!

 

 
Taşımacılık Sektörünün Çözüm Beklediği Sorunlar Neler?
 
Çobantur Boltas Türkiye’nin Yeni CFO’su Süleyman Alper Yemez Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Denetim Yönetmeliği 1.1.22 İtibari ile Yürülüğe Girdi
Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından 3 Haziran 2021 ...
TİO Belgesi Alacaklara İndirim
30.12.2021 tarihli ve 31705 sayılı Resmi Gazete’de “Taşıma İşleri Organizatörlüğü ...
Bozulabilir Gıda Taşımacılığında Kullanılacak Özel Ekipmanlar Muayene ve Belgelendirme İşlemlerine Tabi Olacak
1 Ocak 2022 tarihinde yürürlüğe girecek olan “Bozulabilir Gıda Maddelerinin ...
 
Gümrük Yönetmeliğinin 205/4-Ç Maddesi Değiştirildi
AB’ye üye ülkelerden A.TR Dolaşım Belgesi eşliğinde gelen ticaret politikası ...
ADR ve RID 2021 Çevirilerinde Düzeltmeler Yapıldı
Ulaştırme ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Düzenleme Hizmetleri Genel Müdürlüğü ...
Ulaştırma Hizmetleri Denetim Yönetmeliği Yayımlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının açıklamasına göre; Ulaştırma Hizmetleri ...
 
Karayolu Taşıma Yönetmeliğinde Değişiklik
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Ulaştırma Hizmetleri Düzenleme Genel Müdürlüğü  ...
TİO Yönetmelik Taslağı Yayımlandı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı TİO yönetmelik taslağını yayımladı. Detaylara ...
2021 Yılı İdari Para Cezaları ve Belge Ücretleri Açıklandı!
2020 yılı yeniden değerleme oranı yüzde 9,11 olarak belirlendi. Ulaştırma ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
KAFAM KARIŞIK
busworld
0
mersin, mersinlojistik, mersinfuarı, lojistikfuarı, nakliyefuarı
0
  YAZARLAR
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
İhracatın Motor Gücü Lojistik
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Karbon Sınır Vergisi
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Taşımacılıkta Ağır Vasıta Sürücü Sorunu
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Şoför Krizinin Tek Nedeni Pandemi mi?
Dr. Deniz YILDIZ
Dr. Deniz YILDIZ
Yetkin Şoför Bulmak İmkansız Hale Gelecek
Emre ELDENER
Emre ELDENER
Ülkeye Faydalı Yatırımı Destekliyoruz
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
lkw
şoför
kamyonum
sondakika
dikkat
fahrer
truck
src
bus