Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
schmitz, dorse, treyler,
18 Ocak 2016 Pazartesi - 10:33

İsveçli Volvo, Türkiye’de yeniden doğup tamamen ‘lüks’ olacak

11 milyar dolarlık yatırım ve 3 yılda 9 yeni modelle ‘güvenli marka’ imajından sıyrılıp ‘lüks marka’ olma yolunda emin adımlarla ilerleyen Volvo, Türkiye’de de yeniden doğuyor.

İsveçli Volvo, Türkiye’de yeniden doğup tamamen ‘lüks’ olacak

Yaklaşık 10-15 milyon Euro yatırımla tüm showroom’larını yenileyerek ‘lüks’ algısını geliştireceklerini söyleyen Volvo Car’ın Türkiye Genel Müdürü Frank Versaevel, “Hedef lüks sınıfta büyüyüp 2020’de 10 bin adetlik satışa ulaşmak” dedi.

ÇOK değil bundan 4-5 yıl önce vatandaşı Saab gibi iflasın eşiğine gelen İsveçli Volvo, 2010 yılında Çinli Geely tarafından satın alındıktan sonra yatırımlarını artırarak hızlı bir büyüme yakaladı. Geely tarafından sağlanan finansal destek ve bağımsız yönetim şansını iyi değerlendiren Volvo, 11 milyar dolarlık yatırımla ‘güvenli’ araç imajından sıyrılıp tüm dünyada ‘premium’ (lüks) marka olma yolunda sağlam adımlar attı. Yeni kimliğini ilk olarak yeni XC90 modeliyle ortaya koyup Alman lüks markalara adeta meydan okuyan Volvo, Detroit fuarında sergilediği S90 modeliyle de ‘Artık ben premium bir markayım’ mesajını net olarak verdi. İsveçli marka, 2019 yılına kadar XC90 ve S90 dahil 9 yeni modeli piyasa sunarak 1 milyon adetlik satışa ulaşmayı hedefliyor.

EN MEMNUN MÜŞTERİ

Tüm bu gelişmeler eşiğinde Volvo, Türkiye’deki yapılanmasını da değiştiriyor. Geçtiğimiz yıl Volvo Car Türkiye’nin yeni Genel Müdürü olan Frank Versaevel’le Detroit fuarı sırasında markanın yeni stratejisini konuştuk. 2015’te 6 bin 939 adetli satışa ulaşarak tarihi rekor kırdıklarını söyleyen Versaevel, ayrıca müşteri memnuniyetinde yüzde 91’e ulaşarak tüm dünyada bu alanda en yüksek seviyeye çıktıklarını söyledi. Müşteri memnuniyetinde ulaştıkları bu seviyenin diğer tüm Volvo ülkeleri için örnek teşkil ettiğini kaydeden Versaevel, hedeflerinin bu oranı koruyup daha da artırmak olduğunu belirtti.

OTOKOÇ VE ARKAS’tan söz

2016 yılında Volvo’nun yeniden doğacağını ve artık lüks sınıfta yer alacak tamamen yeni bir marka olacağını kaydeden Versaevel, 1.6 litrelik dizel motor üretiminin sona ermesi sonucu bu yıl satışlarının düşeceğini ancak buna hazırlıklı olduklarını ifade etti. Versaevel, “Evet düşük vergi dilimine giren 1.6 litrelik dizel motor bizim için önemliydi. Satışlarımızın büyük bölümü bu motora sahip araçlardan geliyordu. Bu motorun gitmesiyle birlikte 2016 yılında satışlarımız 4 bin adetlere inecek. Ama toplam gelir ve kârlılığımız 2015 ile aynı seviyede kalacak. Yani biz artık lüks marka imajıyla daha az ama daha pahalı otomobiller satacağız” diye konuştu.

Türkiye’de Volvo’ya güvenli aracın üstünde lüks imajını kazandırmak için tüm altyapılarını yeniden yapılandıracaklarını ve büyük yatırım yapacaklarını kaydeden Versaevel yapacaklarını şöyle anlattı: “Öncelikli olarak Türkiye’de yer alan 19 showroomun yeni lüks konseptine bağlı olarak yenilenecek. Volvo’nun Türkiye’de yüzde 40’ını iki bayimiz satıyor. Bunlar Otokoç ve Arkas. Otokoç’un 6, Arkas’ın 5 showroomu var. Öncelikli olarak bu iki büyük bayimizin yöneticileri ile konuştuk ve söz aldık. İstediğimiz şekilde showroomları yenileyerek markanın lüks algısını sağlayacaklar. Volvo’ya özel satış ve satış sonrası ekipleri sağlayacaklar. Kendilerine bu konuda 1 yıl süre verdik. Yıl sonuna kadar verdikleri sözü tutmalarını bekliyoruz. Diğer 8 bayimizle de görüştük, onlarda en geç 2017 yılı başına kadar yeni imajımıza yönelik yenilemeyi yapacaklar. Sıfırdan yeni Volvo konseptine uygun showroom ve servis yatırımı yaklaşık 1.5 milyon Euro. Yani 2 yıl içinde Türkiye’de bayilerimiz 10-15 milyon Euro’luk yatırım yapacak.”

2020’de hedef 10 bin adet

FRANK Versaevel, 2016 yılında 1.6 litrelik dizel motorun yokluğunda satışlarının 4 bin adede gerileyeceğini ama 2017’den itibaren yeniden yükselişe geçeceklerini belirterek, “2019 yılına S90 dahil 8 yeni modeli piyasaya sunacağız. Yeni lüks imajıyla birlikte 2020 yılında 10 bin adetlik satışa ulaşmayı öngörüyoruz” dedi. Eylül ayında satışa sunacakları S90’dan son 4 ayda 350 adet satmayı planladıklarını kaydeden Versaevel, “Bu modelin ön satışına haziran gibi başlamayı planlıyoruz. 2016’da tam yıl satacağımız XC90 hedefimiz ise 550. 2016 yılında XC60’tan 700, S60’tan 1100, S80’den 300 ve V40’tan ise 1000 adet satmayı planlıyoruz” açıklamasını yaptı.

Hangi modeller sırayla gelecek

VOLVO, 2015 yılında yeniden yapılanmasının ilk ürünü olan XC90’ı satışa sunarak tüm dünyada büyük beğeni kazandı. 2016 yılında Detroit fuarıyla birlikte S80’in yerini alan yeni lüks sedanı S90’ı vitrine çıkaran Volvo, yıl içinde aynı modelin station wagon versiyonu olan V90’ı satışa sunacak. 2017 yılında XC60, S60 ve V60 ailesini satışa sunacak İsveçli marka 2018 yılında ise yeni platformda üreteceği tamamen yeni modeli XC40, yeni V40 ve yeni S40 modelini pazara sunacak.

XC90, Amerika’da yılın SUV’U seçildi

SATIŞA sunulduğu ilk günden bu yana bir çok ödül alan Volvo XC90’a son ödül en büyük pazarlarından biri olan ABD’den geldi. XC90, ABD’de güçlü rakiplerini geride bırakarak, prestijli “2016 North American Truck Of The Year” ödülünün sahibi oldu. Volvo XC90 bu ödülü ilk modeliyle daha önce 2003 yılında da kazanmıştı. Volvo Cars ABD, Başkan ve CEO’su Lex Kerssemakers, “ Volvo XC90’ın bu prestijli ve saygın ödülü kazanmasından dolayı büyük heyecan duyduk” dedi ve ekledi “Daha fazlası olacak. Volvo Cars, 2019 yılı itibariyle tüm ürün portföyünü yenileyecek. Yeni Volvo XC90, o gün showroom’daki en eski otomobil olacak”

Dünyaya Türk bardak

VOLVO Car Türkiye Genel Müdürü olan Frank Versaevel, yeni imajlarına bağlı olarak tamamen yenilenecek showroomlarında lüks algısının üst seviyede olacağını belirterek, “Tamamen beyaz renkler ve kaliteli sade mobilyalar kullanacak. Gelen müşteri lüksü hissedecek ve markaya olan bağlılığı artacak. Satış elamanları de bu lüksü müşterilerine hissettirecek. Kullanılan her bir obje için özel çalışmalar yapıldı. Mesela showroomlardaki tüm bardaklar ve cam ürünler için İsveç merkezi Türkiye’de bir firma ile anlaşmış. Denizli’de bir cam üreticisi. Sadece özel işler yapıyor. Biz bardakların altına bakınca tesadüfen gördük ve bu bardakları İsveç’ten almak yerine Denizli’ye gittik. Oradaki firmadan gerçekten çok etkilendim ve kendileri ile anlaştık. Normalde Denizli’deki firma bardakları ve cam ürünleri İsveç’e gönderiyor, bizde oradan alacaktık. Direkt kendimiz temas edince neredeyse 3’te 1 fiyatına ürünleri aldık. Ama tüm dünyaya Volvo bardakları ve cam ürünleri Denizli’den gidecek” diye konuştu.
 

(HÜRRİYET)

 
Uçak ve İDO seferleri iptal
 
Metrobüsler çarpıştı: 5 yaralı, seferler durdu!
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Uçak ve İDO seferleri iptal
İstanbul'u etkisi altına alan kar yağışı, hava ve deniz ulaşımını aksatıyor. ...
Türkiye Kayıtdışı Ekonomide Birinci
Türkiye ekonomisindeki yüzde 28.72’lik kayıtdışılık OECD’nin 34 ülkesinin ...
2015’in Yıldızları Oldular
Geçtiğimiz yıl, satışlar açısından başarılı sonuçlarla kapanırken, bazı ...
 
Yaptırım kalktı, düşüş hızlandı
İran’ın nükleer programını sonlandırmasının ardından bu ülkeye yönelik ...
Bolu D-100 ve karayolları son haber
BOLU Dağı D-100 karayolu başta olmak üzere karayollarında son yol durumu ...
Hava durumu nasıl olacak, kar yağışı ne kadar sürecek?
İstanbul ve Ankara başta olmak üzere bir çok ilde bugünden itibaren yağmur ...
 
Akü testi ile kışın kötü sürprizlere yer yok
Kışın yolda kalmak istemiyorsanız akünüzü test ettirin. Sorunlu akü önceden uyarmaz!
Bayan Tırcıdan Üstün Sürüş
Erkeklere taş çıkaran Hintli kadın şoför...
Üst Düzey Serinin İkinci Nesil Lastikleri Yollarda
Pirelli, farklı yol koşullarında daha çok kilometrede daha çok yol tutuşu ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
truck
dikkat
news
bus
Kamyon
kamyonum
kamyoncu
haberler
treyler