Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
26 Ekim 2015 Pazartesi - 12:38

İşte Gerçek Yerli Otomobil! Hacettepe'nin Ürettiği Yerli Otomobil Elektrikle Çalışıyor

Geçtiğimiz günlerde "ilk yerli otomobil" diye tanıtılan ve Amerikan yapımı Cadillac'a benzetilen araca oldukça sert tepkiler gelmişti. Ancak bu sefer durum farklı görünüyor

İşte Gerçek Yerli Otomobil! Hacettepe nin Ürettiği Yerli Otomobil Elektrikle Çalışıyor

Hacettepe Üniversitesi'nde üretilen her şeyiyle yerli olan elektrikli otomobilimizin adı "EVT S1"
EVT S1'e şimdiye kadar yapılan elektrikli otomobiller arasında seri üretime en uygun araç gözüyle bakılıyor. 3 yıllık büyük bir çalışmanın eseri olan otomobil satışa sunulduğunda 50 bin Dolar civarında fiyatı olacak.

Hacettepe, Teknokent bünyesinde tamamen yerli imkanlarla, yerli tasarımla ve yerli mühendislerle Türkiye'nin ilk elektrikli otomobilini üretti.
Elektrikli otomobilin tasarımından bitimine kadar Teknokent mühendislerinden ve Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği Bölümü öğretim üyelerinden oluşan bir ekip görev aldı.

Aracın teknik özellikleri ise şöyle;
Şasisi dayanıklı ve çok işlevli olması için yüksek mukavemetli alüminyum alaşımlı olan arabanın gövdesi ise lifli polimer, karbon fiber ve glass fiber malzemeleri ile güçlendirilmiş şekilde üretildi. EVT S1 aerodinamik gövde tasarımı ve olağanüstü düşük ağırlığı sayesinde benzerlerine göre oldukça az elektrik tüketiyor. EVT S1 90km/saat sabit hızda 100 km'de sadece 10 kW saat enerjiye ihtiyaç duyuyor. Böylece şarj verimi de hesaba katıldığında, standart elektrik tarifesi (31 krş/kW saat) ile km'de tüketim yaklaşık olarak 4 kuruş oluyor.

EVT S1, tamamen elektronik sisteme sahip ve otomatik vitesli. Bataryalar zarar görmesin diye son hızı 180 km'ye sınırlanan araç, 0'dan 100 km'ye 7,5 saniyede ulaşıyor.
Türk icadı elektrikli otomobil 1050 kg ağırlığa sahip. 35 kW saat batarya kapasitesi olan otomobilin normal batarya şarj süresi 10 saat olup hızlı şarj süresi ise 30 dk. 141 beygir motor gücüne sahip EVT S1'in ön ve arka süspansiyon sistemi, Türkiye şartlarına uyum sağlaması için çift salıncaklı yapıldı. Toplam 350 litrelik 2 adet bagaja sahip araç 90 km/saat hızla 300 km mesafe gidebiliyor. İstanbulAnkara arasını 18 liralık elektrik enerjisi ile alabiliyor.
Aracın parçalarının büyük kısmı Hacettepe Üniversitesi Otomotiv Mühendisliği laboratuvarında, Ostim ve İvedik organize sanayi bölgelerinde üretildi.
Görücüye çıktıktan sonra seri üretim onay belgesi alarak seri üretimi bekleyecek otomobile yatırımcıların ilgisinin de yoğun olacağı düşünülüyor.
Belge alındıktan sonra ilk etapta bin adet üretilip piyasaya sürülecek.
Spor elektrikli arabanın, makam ve dört kapılı aile modelleri üzerinde çalışan mucit ekibin 1,5 ay içinde elektrikli otomobilin ikincisini tamamlamak için gizlilik içinde çalışıyor.

 
Dünyanın En Büyük Bağımsız Servis Organizasyonlarından Biri Olan Bosch Car Service’den Araç Sahiplerine İpuçları
 
Efsane marka Bugatti, Ürettiği Son Aracı da Sattı Ve Üretimi Durdurdu.
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Dünyanın En Büyük Bağımsız Servis Organizasyonlarından Biri Olan Bosch Car Service’den Araç Sahiplerine İpuçları
Aracınız kış aylarında yaz aylarından daha fazla risk altındadır ve daha ...
TÜRKTRAKTÖR'den 2015'in 3.Çeyreğinde Rekor Ciro Ve Brüt Kar
Türkiye tarım sektörünün öncü şirketi TürkTraktör, 2015 yılı 3. çeyrek ...
Ford Avrupa Sürüş Akademisi gençler için 5-7 Kasım’da Türkiye’ye geliyor
Ford'un, dünya çapında gerçekleştirdiği ve 2015 yılında 5 bin genç sürücüye ...
 
Avrupa'nın En Konforlu ve Ergonomik Otobüs Ödülü ISUZU CITIPORT’un!
Modern tasarımı, benzersiz konforu, düşük işletme maliyeti ve yüksek yolcu ...
Brisa, Sürdürülebilir Tedarik Zinciri İçin İş Ortaklarıyla El Ele Veriyor
2012 yılından beri tüm faaliyetlerinin sosyal, ekonomik ve çevresel etkilerini ...
Araçların Yüzde 22’sinin Lastik Hava Basıncı Tehlike Durumunda!
Michelin’in 2004 yılından bu yana sürdürdüğü “Lastikte Doğru Hava Basıncı” ...
 
Anadolu Bilişim ve Anadolu Isuzu, Akıllı Otopark Uygulamasını Hayata Geçirdi
Müşterilerine rekabet üstünlüğü kazandırma vizyonuyla kurumsal çözümler ...
Kalp-Damar Hastalıkları Tedavisinde Umut Veren Gelişmeler Var!
Uzun yol şoförleri sağlıklarına dikkat etmeliler. Ancak ne mümkün! Ne ...
Hankook'un Yeni Kış Lastiği Deseni, Auto Bild Tarafından “Eco-Meister 2015” Olarak Ödüllendirildi
Hankook'un en yeni kış lastiği i*cept RS², ilk sınavını başarıyla geçmiş bulunuyor.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
dikkat
sondakika
lkw
kamyonum
Kamyon
bus
türkiye
kamyoncu
src