Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
4 Ekim 2017 Çarşamba - 11:03

İş Makinelerinde Verimlilik İnternetle Artacak

Mobil hidrolik sistemlerin dijital kontrolü, enerji verimliliğini artırıyor ve mobil iş makinelerini Nesnelerin İnternetine (IoT) hazır duruma getiriyor.

İş Makinelerinde Verimlilik İnternetle Artacak

…Vardiya başlangıcında, inşaat makinesinin sürücüsü ekskavatörü çalıştırır. Ağa bağlanır, otomatik olarak iş sahasını ve üzerinden çalışılan işin bilgilerini yükler. Kısa bir yazılım güncellemesi, motoru hava durumu tahminine göre otomatik olarak ayarlar. Ayrıca belirli bir bileşen, 100 çalışma saati içinde kritik bir duruma erişecek olursa ve değiştirilmesi gerekiyorsa ekskavatör, ustabaşına bu durumu bildiren bir elektronik posta gönderir…

Hareket tahriki ve hidrolik uygulamalarının kontrolü için dijital ünite ve yazılımların kullanımının gün geçtikçe artması, çok yakında bu senaryonun gerçeğe dönüşeceğini gösteriyor.

Ağırlığı birkaç ton olan mobil iş makinelerinin işlevlerinin kontrolü için yazılım kullanımı gittikçe yaygınlaşıyor. Mobil hidrolik sistemlerin elektronik hale getirilmesindeki amaç, ilk aşamada yakıt tüketimini azaltmak ve karmaşık süreçleri basitleştirmekti. Şimdiyse hedeflenen iş ve tarım makinelerinin Nesnelerin İnterneti ile bağlantısını kurmak…

Elektronik donanıma sahip mobil hidrolik sistemleri, daha az yakıt tüketimi ve egzoz tüketimi için olduğu gibi işlevlerin yazılıma transferinde de büyük rol oynayacak. Bu sayede yardım sistemleri, operatörün günlük görevlerini azaltacak ve tehlikelere karşı koruma sağlayacak. Yapılandırılabilir ve açık olan yazılım ve donanım mimarisi, uygulamaların istenen ihtiyaçlar doğrultusunda, düşük maliyete yapılmasına olanak tanıyacak.

Gelecekte bilginin mobil elektronik cihazların kontrol ünitesi ve veri bulutu arasındaki veri değişiminin sorunsuz olması hedefleniyor. Bu da uygunluk ve verimliliğin artacağı anlamına geliyor. Üstelik veri kullanımı sayesinde yepyeni işletme modelleri yaratılabilecek. Kısacası yazılımlar, sahada kullanılan mevcut makinelerin teknolojisini geride bırakacağa benziyor.Makinedeki tüm kontrol üniteleriyle yakından etkileşim

Son 15 yıl içinde uygulamaların ve hareket tahrik hidrolik sistemlerinin elektronik hale getirilmesi büyük ölçüde hız kazandı. Hareket tahriki ve uygulama hidrolik sistemleri, yanmalı motordan sonra performansı en çok belirleyen bileşen grupları. Diğer bileşenlerden daha gelişmiş teknoloji, güç yoğunluğu ve sağlamlık sunarken, dijital kontrol bağlantıları sebebiyle enerji tasarrufu da sağlıyor.

Teknolojinin öncü ismi Bosch Rexroth, bu alanda sinerjilerden yararlanmak üzerine yoğunlaşıyor. Mobil hidrolik sistemleri uzmanları, Bosch'un motor elektroniği alanındaki geliştirici ve programcılarıyla yakın çalışmalar sürdürüyor.

Sürecin bu kadar ilerlemesini sağlayan ilk neden, dünya çapındaki emisyon gerekliliklerinin yaygınlaşmasıydı. Üreticilerin, yalnızca egzoz son işlem yöntemleriyle belirlenen değerlerin altında kalması mümkün olmuyor. Bunun yerine genellikle daha küçük turboşarjlı motorları daha düşük hız aralıklarında maksimum torkta kullanarak emisyonu azaltmayı hedefliyorlar. Bu da daha az enerji kullanarak aynı performansı göstermesi beklenen hidrolik sistemleri olumsuz etkiliyor.

Çözüm ise motor ve hidrolik sistem arasındaki veri alışverişi, değişken pompaların kullanımı ve motora göre ayarlanan akıllı performans yönetimidir. Ancak birbirinden farklı birçok mobil iş makinesi için tek bir çözüm düşünülemez.

Bosch bunun yerine mobil elektronik sistemler, yazılım, kontrol paneli ve elektrohidrolik bileşenlerden oluşan bir modüler sistem geliştirdi ve bunu, ölçeklendirilebilir sistem çözümlerini yapılandırmak için kullandı. Genellikle önceden belirlenen işlevlerin artık araç üreticisi tarafından programlanması gerekmiyor, daha kolay bir parametrelendirme yapmak yeterli oluyor. Özel bir işlev gerekiyorsa da Rexroth'un açık yazılım mimarisi MASAR, olabildiğince az çaba göstererek ekleme yapma özgürlüğünü sunuyor.

Rutin görevleri yardım sistemlerine bırakın

Dijital olarak kontrol edilen uygulama hidrolik sistemleri, yakıt tasarrufu yapan bileşenler arasındadır. Farklı pompalar ve akıllı kontrol gibi yöntemlerle motor hızının çalışma performansını engellemez. Bunun yanı sıra elektrohidrolikler, manevra ile önceden manuel olarak gerçekleştirilen diğer işlemlerin otomatik hale getirilmesini mümkün kılar.

Elektrohidrolik bağlantı kontrolü, traktörlerde birkaç yıl önce standart özellikler arasına girerken, yardım hizmetlerinin tıpkı otomobillerde olduğu gibi operatörün rutin görevlerini azaltacağı ve olası tehlikelere karşı koruma sağlayacağı tahmin ediliyor. Rexroth ve Bosch'un geliştirme departmanları, standartlara uyan güvenli işlevler sağlamak ve bu sayede üreticilerin mühendislik çalışmalarını kolaylaştırmak amacıyla sıkı bir çalışma yürütüyorlar.

Veri bulutu, sahada oluşabilecek hataların önüne geçer

Motor ve hidrolik kontrol birimleri arasındaki iletişim ilk aşamayı oluşturuyor. Bu özellik, halen sahada kullanılan son teknoloji makinelerde kapsamlı olarak kullanılıyor. Geçilmesi gereken bir sonraki aşama, üst seviye sistemler arasında veri alışverişi yapılmasıdır. Şu anda uluslararası ağır makine üreticileri ve başlıca filo işletmecileri, mobil iş makinelerini Nesnelerin İnterneti ile donatmak için büyük ölçüde yatırım yapmaya başladı. Üzerinde çalışılabilecek birçok seçenek arasından önleyici bakım çalışmalarına öncelik veriliyor.

Sahada meydana gelen hatalar, operatörlere kabarık faturalar çıkartıyor. Uzak alanlara teknisyenin ya da değişim aracının ulaşması saatler, hatta günler alabiliyor. Ağ kurmanın, özellikle bu alanda uygunluk durumunu belirgin şekilde yükseltebileceği öngörülüyor. Bunu uygulamak için hidrolik sisteme farklı basınç, sıcaklık ve titreşim gibi sensörlerin eklenmesi gerekiyor. Elde edilen veri, mevcut kontrol ünitelerine gönderilerek, merkezi radyo ünitesi üzerinden kablosuz iletimi sağlanıyor. Veriler, operatörün ya da üreticinin özel sunucusuna ya da markasız Bosch IoT bulutuna iletilebiliyor.

Yazılım algoritmalarının, ilerlemekte olan bir aşınmayı hataya dönüşmeden önce saptayarak gerekli bakım önlemlerinin alınmasını sağlaması için çalışılıyor. Rexroth, bu gibi algoritmaları geliştirebilmek için hidrolik ürün ve şanzıman bilgilerinden yararlanıyor. Sonuçta, yalnızca aşınmış parçaların değiştirilmesi üzerine sahada çok daha az hatanın yaşanacağı ve bakım maliyetlerinin düşeceği öngörülüyor.

Ayrıca mobil iş makineleri için evrensel kontrol paneli BODAS DI4, ağ tabanlı uygulamalar için özel olarak optimize edildi. Serbestçe programlanabildiği için özel görselleştirme ve görev ataması yapılabiliyor. Ayrıca devreye alma ve hizmeti kolaylaştırıyor. Ekranı yönetici olarak kullanan yetkili teknisyen ya da operatörler, uygulama ve hareket tahrik hidrolik sistemleri için Rexroth'un diğer BODAS kontrol ünitelerine erişim sağlayabiliyor. Aktif ve kaydedilmiş hataları gösteren ekran, arıza tespitini hızlandırıyor.

 
Araç Ruhsatını Noterler Verecek
 
Sebze ve Meyve Ticaretinde Standart Belirlendi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Araç Ruhsatını Noterler Verecek
Emniyet Genel Müdürlüğünce yapılan araç tescil ve sicil işlemleri 2018 ...
Karting Bursaya Geri Dönüyor
2017 Türkiye Karting Şampiyonası'nda 6. ayak, 07-08 Ekim tarihlerinde ...
Eylülde Hafif Ticari Yüzde 10, Otomobil Satışı Yüzde 4 Arttı
2017 yılı Eylül ayı otomobil ve hafif ticari araç pazarı 71 bin 352 adet ...
 
Mercedes-Benz Türk Takımı, Federasyon Kupası'nı Aldı
Mercedes-Benz Türk, Maltepe’de düzenlenen 2017 Kurumlar Arası Dragon Festivali’nde ...
Mars Logistics’e Hugo Boss’tan En İyi Tedarikçi Ödülü!
2005 yılından bu yana yurt içi ve yurt dışından yüzlerce kurum için etkin ...
Erhanlar, Filosunu MAN İle Güçlendirdi
Türkiye’nin köklü ve büyük nakliye firmalarından Erhanlar Uluslararası ...
 
Allison Transmission, Tam Otomatik Şanzımanlar İçin Yeni Nesil İleri Teknolojileri Tanıttı
Allison’un yeni dokuz vitesli tam otomatik şanzımanları, daha düşük emisyon, ...
İSTAB Başkanı Karakış: Okul Servisleri Güvenilir ve İşin Ehline Verilmeli
İstanbul Taşımacılar Birliği Derneği (İSTAB) Başkanı Ahmet Karakış, yeni ...
Renault Sport Formula 1 Takımı’na yeni ortak: RCI Bankası
Renault Sport Formula 1 Takımı, yaptığı açıklamada RCI Bankası’nın yeni ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srckamyonumsondakikakamyoncuKamyonbusnewsşoför haberler