İran’a ve İran üzerinden taşıma yapan Türk taşımacılarından, İran tarafından kat edilen mesafeye bağlı olarak akaryakıt fiyat farkı adı altında yüksek geçiş ücretleri tahsil ediliyordu.
İran’dan akaryakıt alan ya da almayan tüm taşımacılara uygulanan bu uygulama sonucunda Türk taşımacıların haksız rekabete uğradığı ve pazar paylarının önemli bir kısmını kaybediyordu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü tarafından UND’ye yapılan bilgilendirmeye göre eşit koşullar altında taşımacılık yapılabilmesi amacıyla 1 Ekim 2014 tarihinden itibaren uygulanmak üzere İran tarafına yönelik olarak İran plakalı araçlara aynı İran’ın uyguladığı akaryakıt fiyat farkı uygulaması yapılacak.
Akaryakıt Fiyat Farkı Uygulanacak
Ülkemiz üzerinden transit taşıma yapacak İran plakalı taşıtların (depolarındaki akaryakıt miktarına bakılmaksızın) akaryakıt depolarının mühürlenmesi işlemine devam edilmesi ve ülkemize giriş yaptıkları sınır kapısında tahsil edilmek üzere; mütekabiliyet çerçevesinde İran’ın Türk plakalı taşıtlara uyguladığı formül üzerinden (kat edilen mesafe (km) X 0,32 X 0,80 ) formülü üzerinden hesaplanarak akaryakıt fiyat farkı alınacak.
Ülkemize yönelik ikili taşıma yapan İran plakalı taşıtlardan alınacak akaryakıt fiyat farkının ise, 7 Ekim 2009 tarih ve 27369 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren “4458 sayılı Gümrük Kanunun Bazı Maddelerinin Uygulanması Hakkında Bakanlar Kurulu Kararı” hükümleri saklı kalmak kaydıyla, Gürbulak ve Esendere Sınır Kapıları’ndan giriş yapılması durumunda, ülkemize girişte (kat edilen gidiş-dönüş mesafesi (km) X0,32 X 0,80) formülü üzerinden hesaplanarak akaryakıt fiyat farkı alınacak.
Gürbulak ve Esendere Sınır Kapıları dışında, diğer sınır kapılarından ülkemize giriş yapacak İran plakalı taşıtların ise, ülkemizden yük alsın veya almasın transit taşıma olarak değerlendirilerek (1) Madde kapsamında akaryakıt fiyat farkı tahsil edilecek.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|
YAZARLAR | ||||||||||
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
|
||||||||||
ÇOK OKUNANLAR | ||||||||||
|
||||||||||
FACEBOOK'TA KAMYONUM | ||||||||||
ANKET | ||||||||||
|
||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||