Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
mars, mars lojistik,
3 Ekim 2017 Salı - 10:52

İSTAB Başkanı Karakış: Okul Servisleri Güvenilir ve İşin Ehline Verilmeli

İstanbul Taşımacılar Birliği Derneği (İSTAB) Başkanı Ahmet Karakış, yeni eğitim öğretim döneminin başlamasının ardından sektörü değerlendirdi. Özellikle son dönemde yaşanan olumsuz gelişmelerle ilgili Karakış, yılardır dile getirdikleri “Her isteyen sektöre girmesin, sektöre giriş sınırlansın” taleplerinin doğruluğunun yaşanan olaylar sonucu teyit edildiğini kaydetti.

İSTAB Başkanı Karakış: Okul Servisleri Güvenilir ve İşin Ehline Verilmeli

2017-2018 eğitim döneminin başlamasının ardından gerçekleşen toplantıda değerlendirmeler yapan Karakış, son dönemde yaşanan olumsuz olaylara değindi. Öncelikle “Okul servis araçları Yönetmeliği’nin 7. Maddesine değinen Karakış, bu yönetmeliğin 7. Maddesindeki ‘Öğrenci velileri istemeleri halinde, çocuklarını herhangi bir okul servis aracı işleteni ile anlaşarak da taşıtabilirler’ ibaresi ile ilgili; “bu maddede bizim açımızdan hiçbir problem yok. Fakat bu maddedeki veli istediğine taşıttırır ifadesi yanlış yorumlanıyor, yanlış sonuçlar doğuruyor.’’ Öğrenci almak isteyen firma ve esnafın okul bahçesinde standlar açtığını hatırlatan Karakış, birden fazla firma olması durumunda da istenmeyen olayların yaşandığını ifade etti. Karakış, “Gerek Valilikle, gerek Milli Eğitim Müdürlüğü ile yaptığımız toplantılarda bu maddenin yanlış yorumlandığını anlattık. Bizim bu madde ile ilgili beklentimiz firmaların öğrenci alma yarışına girerek, okul bahçelerinin pazarlama alanına dönüştürülmesinin önüne geçilmeli"dedi. İSTAB Başkanı Karakış, okullarda en çok bağış yapan firmaya işin verilmesinin de yanlış bir uygulama olduğuna işaret etti ve bu uygulamadan bir an önce vazgeçilerek, işini hakkıyla ve düzgün şekilde yapan, öğrencilerin güvenliğini ön planda tutan firmalara veya esnafa verilmesi gerektiğinin altını çizdi.

ÖZELEŞTİRİMİZİ YAPIYORUZ

Özellikle Ümraniye’de yaşanan olay sonrasında, medyanın da etkisiyle genelleme yapılarak tüm servis camiasının zan altında bırakıldığını, bunun haksızlık olduğunu söyleyen Karakış, “Bu işte yıllardır sorumluluğunu bilen, işin ciddiyetini kavrayan ve ona göre çalışan firmalar ve esnafımız çoğunlukta. Yaşanan olaylar sonrası yapılan yorumlarda servis camiasında büyük bir gönül kırgınlığı yarattı. Tüm sektörün kötü hizmet verdiği gibi gösterilmesi servisçilerin imajını olumsuz etkiledi. Şimdi ister istemez bunlar bizim karşımıza çıkıyor, zor durumda kalıyoruz, insanlara izah etmeye çalışıyoruz, herkesin böyle olmadığını böyle düşünmemeleri gerektiğini anlatıyoruz” diye konuştu.

Karakış bu dönemde sektör olarak özeleştiri de yaptıklarının altını çizdi ve “Özeleştiriyi de yapmak lazım, bizim içimizde de çürük elmalar olabilir. Burada tüm Türkiye’de yaşanan olayları konuşuyoruz. Ve münferit olayların tüm sektöre mal edilmemesi gerektiğini bir kere daha söylüyoruz” dedi. Bakanlığa yeni düzenlemelerle ilgili sektörel görüşlerin de bildirildiğini kaydeden Ahmet Karakış, yeni düzenlemede sektörün görüşlerinin de etkili olacağına inandıklarını belirtti.

MESLEKİ YETERLİLİK BELGESİ DÖNEMİ

Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) ile Türkiye Esnaf ve Sanatkârlar Konfederasyonu (TESK) arasında imzalanan protokol ile şoförlükte yeni bir dönem başlamasını ve TESK’in servis, otobüs, dolmuş ve taksi şoförlerine mesleki yeterlilik belgesi vermekle yetkilendirilmesini değerlendiren Ahmet Karakış, durumdan memnun olduklarını ifade etti ve şunları kaydetti: “Bu işi yapan insanların seçilmesi, eğitilmesi, tüm belgelerinin kontrol edilmesi ve denetlenmesi gerekir. Bu konu Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı çalışmaya da entegre edilebilir. Hem sürücüye hem araca hem de firmaya yetki belgeleri ve yeterlilikler veriliyor, artık Büyükşehir Belediyesi’nden sürücü belgesi, araç belgesi,  yetki belgesi olmayan bu işi yapamayacak, Şimdi bu, iki şeyi getirecek birincisi bir standart oluşacak, ikincisi de yanlış yapanın yetki belgesi iptal edilecek, ya da askıya alınacak. İptal edildiği zaman bu hizmet vermesi engellenecek. Aslında çalışmalar yapılıyor hem Büyükşehir tarafında hem de diğer tarafta, inşallah önümüzdeki yıllarda da sistem oturduktan sonra olumsuzluklar bitmese bile minimuma inecek.’’

Tek tip sözleşme konusuna da değinen Karakış, sektör olarak tek tip sözleşme konusunda itirazları olduğunu bu nedenle konuyu yargıya taşıdıklarını hatırlattı. “Tek tip sözleşme için geçiş süresi verilmeliydi, firmalar kendilerini hazırlardı. “Sözleşmenin tamamına karşı değiliz ama iki tarafın ortak çıkarını koruyacak bir sözleşme olmalıydı.

PLAKA TAHDİDİ MÜCADELESİ DEVAM EDECEK

İSTAB Başkanı Ahmet Karakış, sektörün plaka tahdidi talebinden vazgeçmediğini de söyledi. “Bu talebimizde haklı olduğumuzu düşünüyoruz, bu konuda bir geri adım yok. Türkiye’de 30’dan fazla ilde plaka tahdidi var, İstanbul’da da olması gerekir. Eğer bu kötü bir sistemse Türkiye’nin diğer illerinde de olmamalı. İstanbul’da Plaka Tahdidinin bugün olmazsa yarın olacağına inanıyoruz. 

YAZ SAATİ UYGULAMASI SEKTÖRÜ ETKİLEDİ

İSTAB Başkanı Ahmet Karakış, geçen yıl başlayan yaz saati uygulamasının kışında devam etmesinin servis sektörünü olumsuz anlamda etkilediğinin de altını çizdi.  Valilik genelgesi gereği öğrencilerin saat 08.00’den önce okullara bırakılamadığını söyleyen Karakış, sabahçı öğlenci olarak çiftli eğitim veren okullarda genelde saat 7’de, 7.30’da çocukların okula bırakılmasından sonra ikinci servisi yapma şansı olan servisçilerin bu şansının zora girdiğini anlattı. Bütün okulların giriş saatlerinin birbirine çok yaklaştığını ve dolayısıyla firmanın ikinci işi yapma şansının ortadan kalktığına işaret eden Karakış şöyle konuştu: “Bu da ciddi anlamda sektörü sıkıntıya soktu, aslında kış saati uygulaması bizim için daha uygunda ama tabi burada devletimize ülkemize ekonomik anlamda bir faydası varsa ona da söyleyecek bir şeyimiz yok.”

 

 
Renault Sport Formula 1 Takımı’na yeni ortak: RCI Bankası
 
Allison Transmission, Tam Otomatik Şanzımanlar İçin Yeni Nesil İleri Teknolojileri Tanıttı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Renault Sport Formula 1 Takımı’na yeni ortak: RCI Bankası
Renault Sport Formula 1 Takımı, yaptığı açıklamada RCI Bankası’nın yeni ...
Pirelli’nin Avrupa’daki İlk Pzero World Mağazası Münih’te Açıldı
Pirelli, Avrupa’daki ilk PZero World mağazasını Münih’in merkezindeki ...
İbrahim Anaç, Nissan Afrika, Ortadoğu ve Hindistan Sorumlusu oldu
Nissan Türkiye bünyesinde 2005 yılından itibaren farklı görevler üstlenen ...
 
2017 Türkiye Trial Şampiyonası 5. Ayak Yarışı Yapıldı
2017 Türkiye Trial Şampiyonası 5. Ayak Yarışı 30 Eylül -01 Ekim tarihlerinde ...
Yiğit Akü; akü kullanımının püf noktalarını tüketici ile buluşturuyor.
Ayrıca soğuk havalarda araç üzerinde aydınlatma ve ısıtıcıların kullanım ...
Türkiye, Ticari Araç Üretiminde Avrupa’da ikinci sırada yer aldı
Türkiye ticari araç pazarı 2017 yılı Ocak-Ağustos döneminde aynı seviyesini ...
 
BP Türkiye Karayolu Taşımacılığında OMSAN ile İşbirliği Yaptı
BP Türkiye, istasyonlarına nakledilen akaryakıt ve LPG ürünlerinin karayolu ...
Çiftçilerin Favorisi: Facebook
Teknolojinin gelişmesiyle birlikte çiftçilerin de medya kullanımı hızla ...
Eylül Ayında Dış Ticaret Açığı 8 Milyar Dolar oldu
Eylül ayında ihracat 11 milyar 849 milyon dolar, ithalat ise 19 milyar ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
0
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Son Düzlük
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
haberler
Kamyon
truck
lkw
dikkat
treyler
türkiye
kamyoncu
kamyonum